مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

سئو در صنعت مد: 5 استراتژی برای کسب رتبۀ بهتر و جلب نظر مشتری ها

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ May 06, 2021

تغییر، مشخصۀ ثابت صنعت مد است که آن را تبدیل به یک صنعت منحصر به فرد کرده است. فروشندگان پوشاک مدام با مدهای جدید، تقاضای متغیر مشتری ها و رقابت سنگین غول های صنعت و برندهای تازه وارد مواجه هستند. اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی در صنعت مد هستید، چاره ای ندارید جز اینکه در محیط آنلاین بهتر دیده شوید. بنابراین به یک استراتژی مناسب و کاربرمحور سئو احتیاج دارید تا موقعیتتان را در موتورهای جستجو بهبود بدهید و به این ترتیب، تجربۀ کاربری بهتری برای کاربران وبسایتتان خلق کنید.

در این مقاله، پنج توصیه برای بهبود سئو و تجربۀ کاربری وبسایت

در این مقاله، پنج توصیه برای بهبود سئو و تجربۀ کاربری وبسایت فشن شما داریم.

1. همیشه در جریان کلمات کلیدی مد روز صنعت باشید

در ایکامرس، بهترین روش سئو این است کلمات کلیدی بلند را نسبت به کلمات کوتاه در اولویت قرار بدهید. اما کسب وکارهای صنعت مد، برای بقا، ناچارند با سرعت ذاتی این صنعت هم قدم باشند و بنابراین لازم است روندهای بازار را بشناسند و کلمات کلیدی خودشان را متناسب با این روندها، مدام به روز کنند.
با ترکیب کلمات کلیدی پایه و کلمات مد روز صنعت، هم ترافیک ارگانیک نصیبتان می شود و هم از قافله جا نمی مانید. پس سعی کنید چست و چابک باشید و بر اساس روندهای بازار، محتوای تازه در وبسایتتان قرار بدهید تا بیشتر دیده شوید و توجه مشتری ها را جلب کنید. برای پیدا کردن کلیدواژه هایی که مد هستند یا مد خواهند شد، از ابزار Google Trends استفاده کنید. اگر تحقیق کلمات کلیدی را خوب بلد باشید، نتیجه اش می شود بالا رفتن ترافیک سایتتان.

2. به طبقۀ محصولتان دقت کنید

هر فروشنده ای در صنعت مد، ممکن است انواع لباس ها و پوشیدنی ها و زیورآلات و غیر ذلک را بفروشد. اگر برای هر نوع محصولی، یک صفحۀ اختصاصی داشته باشید، شاید ناخواسته در نتایج جستجو، رقیب خودتان بشوید! برای اینکه خودتان دستی دستی زیرآب خودتان را نزنید، محصولاتتان را در دسته های مجزا و قابل جستجو دسته بندی کنید و طبقه بندی محصولاتتان را در سایت به وضوح نشان بدهید طوری که قابل جستجو باشند، صفحه های طبقات محصولات را به هم لینک کنید و برای هر محصول متن و توضیحات و کلمات کلیدی مجزا تهیه کنید.

3. اول و وسط و آخر، کیفیت!

جوهرۀ صنعت مد، اثرگذاری و جلب توجه است. کسب و کارها هم باید روی بیننده ها اثر بگذارند و آن ها را تبدیل به خریدار کنند. رتبۀ اول گوگل هم که باشید، تا وقتی وبسایتتان مشتری ها را مجاب نکند که خرید کنند، آب در هاون می کوبید. اینجاست که پای محتوا وسط می آید. محتوای مرتبط، باکیفیت و مفید یکی از بهترین روش های جلب نظر مشتری ها و هل دادنشان به سمت خرید است. خوشبختانه چیزی که در صنعت مد زیاد است، فرصت های خلق محتوای خوب! عکس های باکیفیت، ویدئوهای چشم نواز، پست های مفید و انواع گزارش های مربوط به صنعت، همگی می توانند نظر مشتری های شما به خود جلب کنند و برند شما را قدرتمندتر کنند.
ضمنا، اگر محتوای خوب تولید کنید، احتمال اینکه دیگران، خصوصا کسانی که به صنعت مد مربوط هستند، در وبسایت یا پست هایشان به شما اشاره کنند یا لینک بدهند هم بیشتر می شود. این ارجاع ها به همراه تجربۀ کاربری خوبِ ناشی از محتوای خوبتان، مستقیما روی رتبۀ شما در موتورهای جستجو اثر می گذارد.

4. روی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

شک نکنید که در صنعت مد، رسانه های اجتماعی کلید موفقیت ایکامرس هستند. البته موضوع فقط لایک و شیر نیست. گرچه اکانتتان در شبکه های اجتماعی مستقیما در رتبۀ گوگلتان اثر ندارد، اما با حضور قدرتمند در این شبکه ها، فرصت های بیشتری دارید تا محتواهای ارزشمندی تولید کنید که کاربران آن ها را به اشتراک بگذارند و به این ترتیب، برندتان بیشتر دیده و شناخته شود.
هرچه مردم بیشتر شما را در رسانه های اجتماعی ببینند، بیشتر احتمال دارد که دنبال شما در موتورهای جستجو بگردند، و این یعنی بیشتر شدن ترافیک وبسایتتان و بالا رفتن اعتبارتان از نظر گوگل، که این هم یعنی گوگل بیشتر و بیشتر شما را در جستجوهای مرتبط نشان می دهد. تازه، کجا بهتر از شبکه های اجتماعی برای جمع کردن نظرات مشتری ها دربارۀ محصولاتتان و شما؟ شما می توانید این نظرات را در وبسایتتان نمایش بدهید و لینکشان را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. همۀ این ها اعتبار شما را باز هم بالاتر می برد.

5. همیشه دنبال راهی برای بهتر کردن سئوی سایتتان باشید

سئو اینطوری نیست که یک بار انجامش بدهید و خلاص. حواستان باشد که از داده ها و ابزارهای تحلیلی و ابزارهای موجود در وبساییتان برای رصد عملکرد کاربرها در وبسایتتان استفاده کنید تا نقطه ضعف ها را پیدا کنید و هر چیزی که لازم است را بهبود بدهید. مثلا با استفاده از کدهای ردیابی UTM گوگل آنالیتیکز می توانید بفهمید بازدیدکننده ها از کجا می آیند، یا با استفاده از نقشه های حرارتی (heat map) می توانید ببینید مشتری ها چطور با وبسایتتان کار می کنند.
اگر همیشه و بر اساس داده های واقعی، کیفیت تجربۀ کاربری را ارتقا بدهید، اثرش را روی نرخ تبدیل و زمانی که بیننده ها در وبسایتتان صرف می کنند، خواهید دید. هرچه زمانی که کاربرها در صفحه ای از وبسایتتان می گذرانند بیشتر شود (و نرخ پرش کمتر شود) موتورهای جستجو می فهمند که باید رتبۀ شما را بالاتر ببرند.

چطور در محیط آنلاین بیشتر دیده شویم

ممکن است همین حالا هم وبسایت شما به روز و سوار بر مد باشد، اما با یک استراتژی سئوی قوی و یک تجربۀ کاربری ویژه، کسب و کارتان همیشه خوش استایل می ماند. برای جلب توجه مشتری ها و به چشم آمدن، باید کلمات کلیدی به روز و منطبق با روندهای صنعت را برای خودتان تعیین کنید، ساختار و محتوای وبسایتتان خلاقانه باشد، دسته بندی محصولاتتان شفاف و قابل جستجو باشد و محتوای باکیفیتی تولید کنید که برند شما را به رخ دیگران بکشد و تجربۀ کاربری منحصر به فردی خلق کند. همۀ این ها روی رتبۀ وبسایت شما در نتایج جستجو موثر است، ترافیک وبسایتتان را افزایش می دهد و به شما کمک می کند از سرعت سرسام آور صنعت مد عقب نمانید.

با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.

30 روز ضمانت بازگشت مبلغ

با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: May 06, 2021 May 06, 2021

مطالب مرتبط با سئو در صنعت مد: 5 استراتژی برای کسب رتبۀ بهتر و جلب نظر مشتری ها

مطالب مرتبط با سئو در صنعت مد: 5 استراتژی برای کسب رتبۀ بهتر و جلب نظر مشتری ها