50 ایدۀ خلاقانۀ کسب و کار فشن برای سال جدید


دوست دارید در سال جدید، کاری در حوزۀ لباس و پوشاک راه بیندازید؟ اگر اینطور است، این هم 50 تا ایدۀ جالب برای شروع کردن یک کسب و کار فشن خانگی، آن هم با کمترین هزینه و کمترین تجربه. صنعت فشن در تمام دنیا یک صنعت رقابتی و البته پیشرو است و بین تمام محصولات این صنعت هم تولید لباس از همه برجسته تر و پررونق تر است. برندهای کفش و لباس هم که تا دلتان بخواهد زیاد هستند، بعضی هایشان ملی هستند و بعضی ها هم بین المللی.

می دانیم که رقابت در دنیای مد بیداد می کند. در این

می دانیم که رقابت در دنیای مد بیداد می کند. در این صنعت، هر برند کفش و لباسی باید مراقب شهرت خودش باشد و حواسش باشد که شرط بقا در این صنعت، به روز بودن است. طراحان مد و فشن باید نبض بازار در دستشان باشد و بدانند که چه محصولاتی عرضه کنند که نیازهای مشتری ها را برآورده کنند و یا اینکه چطور مشتری ها را به مصرف محصولات خودشان راضی کنند. برای این کار خلاقیت و انعطاف پذیری لازم است.بعضی از برندهای پوشاک تولیدشان را به کشورهای دیگر دنیا می سپارند. بیشتر هم به کشورهای آسیایی، چون آنجا هزینه ها به شدت کمتر است.

امروز برایتان 50 ایدۀ خوب برای کارآفرینی در صنعت فشن داریم.

1. لباس تولید کنید

البته واضح و مبرهن است که تولید لباس یکی از پررونق ترین بخش های صنعت فشن است. با وجود تعدد رقبا، باز هم اگر طراح خوبی باشید و شرایط بازار و صنعت را هم خوب بررسی کرده باشید، طولی نمی کشد که به نقطۀ سر به سر و بعدش هم به سود برسید.

نکته اش این است که دنبال یک گوشۀ بازار که در منطقۀ شما هنوز اشباع نشده بگردید. مگر اینکه آنقدر پول داشته باشید که بتوانید در بازار پررقابت، شهرتی برای خودتان دست و پا کنید و بخشی از بازار را از چنگ برندهای بزرگ تر در بیاورید. مثلا در امریکا، کانادا یا بریتانیا، نباید خیلی امیدوار باشید که بتوانید خط تولید لباس راه بیندازید و با غول های بازار لباس سرشاخ بشوید، حتی اگر اوضاع مالی تان بد نباشد. اما به هر حال، برای کسی که می خواهد وارد صنعت مد شود، این هم یک گزینه است.

2. کفش تولید کنید

معلوم است که لباس بدون کفش نمی شود. کفش عضو اصلی خانوادۀ فشن است. بازار کفش در سرتاسر دنیا بازار بزرگی است و برای کسی که قصد سرمایه گذاری در صنعت فشن را دارد، تولید کفش یک گزینۀ معقول به شمار می آید.

اما اینکه چه نوع کفشی و با چه کیفیتی تولید کنید، خیلی به بازار هدفتان بستگی دارد. اگر هدفتان مشتری های ثروتمند یا تجملاتی هستند، باید تمرکزتان را روی کیفیت بگذارید، نه کمیت. اما اگر هدفتان مشتری های کم درآمد هستند، باید روی کمیت بیشتر تمرکز کنید.

3. با تولید کمربند چطورید؟

کمربند هم به درد خانم ها می خورد، هم آقایان. این یعنی بازار کمربند هم بازار بزرگی است و انواع مختلفی هم دارد؛ کمربند برای شلوار رسمی، شلوار جین، شلوارک، لباس های مجلسی زنانه. جنس کمربندها هم متنوع است؛ چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پارچه، پلاستیک، سیم، مهره، و ... . ساخت کمربند هم یکی از گزینه های سودآور برای کارآفرینی است که می خواهد وارد صنعت مد شود.

4. کیف دستی چطور؟

تولید کیف هم کار نان و آب دار دیگری است که بازار بزرگی هم دارد. بعید است خانم بالای هجده سالی را پیدا کنید که حداقل یک دانه کیف دستی نداشته باشد. کیف های دستی را در طرح ها و شکل ها و اندازه های مختلف می شود تولید کرد. پس تولید کیف هم کسب و کار دیگری است که می توان رویش فکر کنید.

5. لباس زیر زنانه هم خوب است

یک بیزنس پرسود دیگر در صنعت مد، تولید لباس زیر زنانه است. آمارها می گویند خانم ها بیشتر از آقایان برای لباس زیر پول خرج می کنند. این بازار هم بسیار بزرگ و پررونق است. پس اگر می خواهید وارد صنعت مد شوید، این هم راه قابل توجهی است.

6. لباس زیر مردانه چطور است؟

شورت و زیرپوش و شلوار راحتی مردانه فروش خیلی خوبی دارد و برای ورود به صنعت فشن، گزینۀ خوبی به شمار می رود. مخصوصا اگر سرمایۀ اولیۀ تان خیلی زیاد نیست و در حد یک استارتاپ است.

7. عینک آفتابی عالی است

تولید عینک و فریم عینک هم کسب و کار پررونقی است. البته برندهای مشهوری الان در بازار مشغولند، اما اگر مصمم و خلاق باشید، شما هم می توانید یک گوشه از بازار را مال خودتان کنید. برای راه انداختن این کسب و کار، سرمایۀ بالایی نیاز است، اما سودش هم بالاست چون بازار بزرگی دارد.

8. ساعت مچی حرف ندارد

یک راه پرسود دیگر هم ساخت ساعت مچی است. تیپ آدم بدون ساعت یک چیزی کم دارد. آدم ها هم ساعت را برای دانستن وقت به دستشان می بندند، هم به عنوان جزئی از لباس و تیپشان. البته تولید ساعت هزینه بر است، اما چون بازار بزرگی دارد، اگر بتوانید برندتان را به دیگران بشناسانید و مخصوصا اگر به یک نوع ساعت خاص شناخته بشوید، حتی می توانید از سراسر دنیا مشتری جذب کنید.

9. بزنید در کار جواهرات

طلا و جواهرات هم مسلما یک تجارت سودآور است. چون سرمایۀ اولیۀ زیادی می خواهد، می شود در مقیاس کوچک، متوسط یا بزرگ شروع کرد. در ضمن، باید مشخص کنید که چه نوع جواهراتی می خواهید تولید کنید.

جواهرات همیشه بازار دارد؛ چون خانم ها هیچ وقت از خریدن انواع و اقسام طلا و جواهر خسته نمی شوند. مسلما لازم نیست جواهرات طلا یا نقرۀ خالص تولید کنید؛ پلاستیک، مس، انواع فلزات آبکاری شده، مهره ها و خلاصه هر چه فکرش را بکنید مواد اولیۀ خوبی برای ساختن زیورآلات مصنوعی هستند.

10. و لباس غیررسمی (جین، تی شرت، پولو، شورت، و ...)

یکی دیگر از مشاغل پول ساز و البته سرمایه بر برای ورود به صنعت مد، تولید لباس های غیررسمی است. لباس های غیررسمی که کاربردشان روزانه است، بازار بزرگی دارند.

11. ای جانم! لباس بچه ها!

هر روز کلی بچه در جهان به دنیا می آیند و به همین خاطر لباس نوزاد و بچه گانه بازار بزرگی در تمام دنیا دارد. پس یک گزینۀ سودآور دیگر تولید لباس بچه گانه است.

12. لباس عروس و مجلسی: خیلی هم شیک!

خیلی از خانم ها برای لباس عروس پول زیادی خرج می کنند چون معتقدند فقط یک بار فرصت پوشیدن چنین لباسی را پیدا می کنند. لازم نیست بگوییم که لباس عروس چه بازار بزرگی در سراسر دنیا دارد. اما اگر بخواهید تولیدکنندۀ لباس عروس بشوید، باید طرح هایتان خیلی نو و خلاقانه باشند.

13. به کلاه فکر کرده اید؟

کلاه انواع و اقسام مختلفی دارد؛ کپ، تریبلی، آفتابی، پاناما، فدورا، بارانی، قایقرانی، بونت، بیسبال، ... . کلاه یکی از لوازم جانبی لباس حساب می شود و یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در صنعت مد است.

14. لباس نوزادی و لباس بارداری

فروش لباس نوزدای و لباس مادر هم یکی دیگر از راه های کارآفرینی در زمینۀ مد است و پول خوبی هم دارد. قبل از شروع کار، باید حتما بازار را بررسی کنید و در یک محل خوب مغازه بزنید. مثلا اگر دور و بر فروشگاهتان فقط بازنشسته ها زندگی می کنند، احتمالا فروش نخواهید داشت. یکی از بهترین محل ها برای این نوع کارها، نزدیک بیمارستان ها و مطب متخصص زنان است، چون خانم های باردار اینطور جاها رفت و آمد می کنند.

15. اصلا بوتیک باز کنید

بوتیک معمولا اولین ایده ای است که برای وارد شدن به عرصۀ مد به ذهن کارآفرین ها می رسد. راه انداختن بوتیک هم کار چندان سختی نیست. چیزهایی که برای شروع لازم دارید یک مغازه در یک جای خوب و مقداری پول است برای خریدن انواع لباس و اکسسوری. اگر این ها را داشته باشید، پیدا کردن مشتری برای بوتیک کار سختی نیست.

16. کفش و صندل و دمپایی و کمربند بفروشید

یک روش نسبتا سادۀ دیگر فروختن کفش و دمپایی و صندل و کمربند و از این جور محصولات چرمی است. این کار هم شروعش راحت تر است، هم مدیریتش، و هم کار سود آوری است، خصوصا اگر شهرت خوبی به دست بیاورید.

17. عطرفروشی بزنید: به به!

عطر خوب احساس خوش تیپی به آدم می دهد. فروختن عطر هم گزینۀ سودآوری است و آغاز به کار و مدیریتش هم سخت نیست. از جمله مهم ترین کارهایی که باید انجام بدهید پیدا کردن یک مغازۀ مناسب و پر کردن مغازه از برندهای مختلف عطر است. محل فروشگاه در خرده فروشی خیلی مهم است. اگر بتوانید جای خوبی پیدا کنید، هر روز مشتری دارید. اگر پاسخگوی نیازهای مشتری ها باشید و بتوانید آن ها را به خودتان وفادار کنید، همیشه از شما خرید می کنند.

18. اکسسوری و زیورآلات نمی فروشید؟ گردنبند، دستبند، زلم زیمبو ...

اگر پول دارید، خوب است جواهری یا فروشگاه اکسسوری راه بیندازید و گردنبند و گوشواره و النگو و حلقه و حتی روبان و تل سر بفروشید. زیورآلات تجارت پرسودی است و جدای از فروشگاهتان، می توانید اجناستان را هر جایی برای مشتری ها ببرید، مثلا در خانه به دوست و فامیل نشان بدهید و همانجا بفروشید.

19. فروختن فریم عینک به ذهنتان رسیده بود؟

فروختن عینک های آفتابی و فریم های فانتزی هم کار سودآور و نسبتا ساده ای است. مثل بقیۀ خرده فروشی ها، اگر فروشگاهتان در جای خوبی باشد، مشتری ها پیدایشان می شود.

20. بوتیک آنلاین بهتر است

اگر خوش سلیقه هستید و دنیای مد را می شناسید، اما پول اجارۀ مغازه ندارید، بهترین راه برایتان راه انداختن بوتیک آنلاین است. مزیتش بر فروشگاه فیزیکی این است که دامنۀ مشتری هایتان بازتر می شود. اما باید خدمات حمل و نقلتان مطمئن و ارزان باشد. در این صورت مشتری ها به سمتتان سرازیر می شوند.

21. جواهرفروشی آنلاین هم همینطور!

اگر جواهراتی دارید، می توانید آنلاین شوید و فروشگاه اینترنتی تان را هم راه بیندازید. اینطوری به مشتری های بیشتری دسترسی پیدا می کنید. برای این کار، نیاز به طراحی یک وبسایت فروشگاهی، یک نرم افزار پرداخت آنلاین خوب و امن، و یک سیستم حمل و نقل مطمئن دارید.اگر قیمت هایتان هم خوب باشد، نور علی نور می شود.

22. لباس محلی/فرهنگی بدوزید

در دنیا آدم های زیادی هستند که عاشق فرهنگ قومی و بومی خودشان هستند و لباس های محلی می پوشند. اگر بتوانید این آدم ها را به عنوان مشتری هدف بگیرید، صنعت دوخت لباس های محلی و بومی هم حوزۀ سودآوری است. ضمنا لباس های محلی هر منطقه ای می توانند در خارج از آن منطقه هم مشتری داشته باشند. مثلا لباس های سنتی هاوایی، آفریقایی، هندی، چینی و ... به کشورهای دیگر دنیا هم صادر می شوند.

23. فروشگاه ساعت مچی لوکس و خاص بزنید

ساعت مچی های لوکس مشتری های ثروتمند و خاص خودشان را دارند که حاضرند برای یک ساعت طلای اختصاصی، پول های هنگفتی بدهند. این بازار هم بازار بزرگی است و وارد شدن به آن کار پرسودی است.

24. یا فروشگاه پوشاک ورزشی

کفش و لباس ورزشی هم تقاضای زیادی دارد و بخش سودآوری در صنعت مد محسوب می شود. قبل از باز کردن مغازه و پر کردن انبار، دقت کنید که مردم منطقه چه نوع ورزش هایی انجام می دهند. مثلا در منطقۀ کویری، کسی هاکی روی یخ بازی نمی کند.

25. لباس زیر بفروشید

همه به لباس زیر احتیاج دارند. بعضی ها هم دوست دارند حتما لباس زیرهای برند بپوشند. برای همین لباس زیر بازار بزرگ و پرسودی دارد و راه انداختن فروشگاهش هم راحت است.

26. کت و شلوار و لباس اداری بفروشید

شکی نیست که بازار کت و شلوار و لباس اداری همیشه برقرار است. اغلب مردم دست کم یک دست از این لباس ها دارند. پس بازار بزرگی است و کسب و کار سودآوری به شمار می رود.

27. فروشگاه لوازم عروس باز کنید

در فروشگاه لوازم عروس هر چیزی که برای جشن عروسی لازم باشد، فروخته می شود؛ از لباس و تاج عروس تا لوازم سفرۀ عقد. این هم گزینۀ خوبی است، خصوصا اینکه نیاز به آموزش و مهارت فنی خاصی ندارد.

28. تولید پوشاک ورزشی هم خوب است

تولید لباس ورزشی هم یکی دیگر از راه های ورود به صنعت فشن است. برندهایی مثل آدیداس، پوما و نایک از روز اول اینقدر بزرگ و مشهور نبوده اند؛ آن ها برای رسیدن به این جایگاه، خیلی زحمت کشیده اند و هزینه داده اند. برندهای ورزشی زیادی در این بازار هستند. پس اگر می خواهید وارد این صنعت بشوید، باید بازاریابی را بلد باشید تا به بازار نفوذ کنید. اگر برندتان در کشور و منطقۀ خودتان محبوب شود، دیگر از بقیۀ دنیا هم سراغتان می آیند و مشتری تان می شوند.

29. فروشگاه لباس دست دو هم یک گزینه است

در فروشگاه های لباس دست دوم چیزهای زیادی می شود فروخت، برای همین کار سودآوری است و سرمایۀ اولیۀ کمتری نیاز دارد. مردمی که قدرت خرید کمتری دارند، می توانند لباس، کفش، کیف، ساعت، کلاه، کمربند و خلاصه هر چه برای پوشیدن نیاز دارند، از این فروشگاه ها تهیه کنند. به شرط اینکه اجناس تمیز و در حد نو باشند. بازار دست دوم در همه جای دنیا بازار بزرگی است. اگر می خواهید چنین فروشگاهی بزنید، باید جایی را انتخاب کنید که افراد کم درآمد بیشتر ساکن آنجا هستند.

30. لباس صحنه بفروشید

لباس صحنه معمولا در فیلم سازی و تئاتر استفاده می شود. البته لباس های خاصی که در مراسم ها و آیین های خاص پوشیده می شوند هم شامل می شود، مثل لباس قرمز حاجی فیروز یا لباس های مخصوص ماه محرم. این لباس ها هم فروش خوبی دارند.

31. مغازۀ تعمیرات لباس هم سودآور است

تعمیرات لباس هم حرفۀ درآمدزایی است و با چند ماه آموزش، می توانید یک مغازۀ تعمیرات لباس باز کنید. کارتان این است که لباس های پاره را بدوزید، لباس های تنگ و گشاد را گشاد و تنگ کنید، جادکمه بزنید، زیپ های خراب را درست کنید و ... . فقط قبلش باید خیاطی یاد بگیرید. اگر قصدتان جدی است و زود یاد می گیرید، یاد گرفتن خیاطی سخت نیست.

32. تولید لباس زمستانی چطور است؟

یکی دیگر از حوزه های پرسود و پررونق در صنعت مد، تولید لباس های زمستانی است. مردم در زمستان لباس های بیشتری می پوشند و آن هایی که به مد و تیپ اهمیت می دهند، دوست دارند در زمستان همۀ لباس هایشان خوب ست شوند. برای همین تولید لباس زمستانی، خصوصا در امریکا و اروپا، کار بسیار پررونقی است.

33. تا به حال به تولید مچ بند فکر کرده اید؟

مردم بیشتر مچ بند را برای این می بندند که به لباس و استایلشان رنگ و فرم بدهند. مچ بند اکسسوری ارزانی است، اما تولیدش کار پرسودی است، خصوصا اگر مطابق مد باشد.

34. کراوات و پاپیون تولید کنید

کراوات و پاپیون اکسسوری هستند، اما در بعضی از مشاغل یا ادارات، زدنشان الزامی است. بازار کراوات و پاپیون بازار بزرگی است و این تجارت، تجارت سودآوری محسوب می شود.

35. تولید تل و هدبند و روبان سر هم فکر خوبی است

خانم ها، مخصوصا دختربچه ها، هرازگاهی از تل و سربند و روبان استفاده می کنند. این حوزه هم می تواند سودآور باشد.

36. یک مدرسۀ فشن تاسیس کنید

یکی از گزینه های پولساز، تاسیس مدرسۀ طراحی فشن است. در همه جای دنیا، صنعت مد صنعت پررونقی است و یاد گرفتن موضوعات و حرفه های مربوط به آن طرفدار زیادی دارد. تولید لباس هم بیشترین مشتری را در میان شاخه های صنعت مد دارد، چون همۀ آدم ها به لباس احتیاج دارند. بنابراین آموزش طراحی لباس و مد شغل پردرآمدی است. در شهرهای بزرگی مثل نیویورک، میلان، پاریس و لندن، مدرسه های طراحی فشن سطح بالایی وجود دارند. اگر طراح لباس و مد هستید و سابقۀ خوبی در این کار دارید، حتما به تاسیس مدرسۀ مد فکر کنید. آدم های زیادی مشتاقند که طراحی فشن را یاد بگیرند.

37. یا یک مدرسۀ آموزش دکوراسیون داخلی

یک نوع آموزشگاه دیگر در زمینۀ مد، مدرسۀ آموزش طراحی دکوراسیون داخلی است. خیلی ها دوست دارند این هنر را یاد بگیرند و در چنین مدرسه ای ثبت نام کنند. در این آموزشگاه ها، باید به دانشجوها طراحی را به صورت عملی یاد بدهید، نه فقط تئوری و از روی عکس. حتما از مراجع ذیربط تخصصی مجوز اعطای گواهینامه بگیرید و برای فارغ التحصیلانتان گواهینامۀ معتبر صادر کنید.

38. لباس و ملزومات تیم های ورزشی را تولید کنید

اگر می خواهید کاری را شروع کنید که سرمایۀ اولیۀ کمی لازم داشته باشد، تولید لباس های تیم های ورزشی گزینۀ خوبی است. باشگاه های بزرگ دنیا مثل رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ، آرسنال، منچستر یونایتد، چلسی، آ س میلان، اینترمیلان، یوونتوس، منچسترسیتی، لیورپول و ... در تمام دنیا هوادارهای دوآتیشه ای دارند که برای خریدن لباس های تیم مورد علاقه شان پول خرج می کنند. تنها چیزی که احتیاج دارید مهارت های گرافیکی است و تولید به قیمت مناسب.

39. مشاور فشن بشوید

اگر علم و سلیقه و تجربۀ خوبی در مد و فشن دارید، خوب است مشاورۀ مد بدهید. مدل ها، سلبریتی ها، مدیرهای رده بالا، سیاستمدارها و خیلی های دیگر مشتری مشاورها هستند. خوب می دانید که مشاورها می توانند از هر مشتری، خصوصا اگر پولدار و مشهور باشد، چه درآمد هنگفتی به دست بیاورند.

40. برنامه های مربوط به فشن برای تلویزیون بسازید

دنیای فشن خیلی بزرگ است و تلویزیون های ماهواره ای زیادی در دنیا، فقط برنامه های مختص فشن و مد پخش می کنند. اگر نمی توانید یک شبکۀ تلویزیونی برای خودتان تاسیس کنید، عوضش می توانید برنامه های مربوط به مد تولید کنید و به شبکه ها بفروشید. یک نمونه اش برنامۀ «پلیس فشن» است.

41. تاک شوهای فشن در رادیو تولید کنید

رادیو هم رسانۀ خوبی برای پخش برنامه های مربوط به مد است. اگر می توانید برنامۀ رادیویی بسازید، برنامه های گفتگومحور دربارۀ مد و موضوعات مربوط به آن، گزینه های خوبی هستند. برای این برنامه ها می شود اسپانسر جذب کرد و همینطور می شود قسمت های مختلف برنامه را از طریق اینترنت یا به صورت dvd فروخت.

42. دربارۀ فشن وبلاگ بزنید و بنویسید

وبلاگ نویسی هم کار درآمدزایی است. در وبلاگ به مردم آموزش یا اطلاعات می دهید. خیلی ها از همین راه پول در می آورند. یک وبلاگ خوب باید برای مخاطبین هدفش محتوای مفید و آموزنده تولید کند. پس اگر دنیای مد را خوب می شناسید، می توانید دانشتان را از طریق وبلاگ در اختیار دیگران بگذارید و از این راه پول در بیاورید.

اگر محتوایی که در وبلاگتان می گذارید خیلی خوب باشد، ترافیک وبلاگ بالا می رود و بیشتر دیده می شوید. هر چه بیشتر دیده شوید، احتمال اینکه بتوانید تبلیغ بگیرید بیشتر است. به علاوه، می توانید از کاربران وبلاگ حق عضویت بگیرید و یا محصولاتتان را از طریق وبلاگ بفروشید.

43. مجله دربارۀ فشن منتشر کنید

انتشار نشریه هم گزینۀ خوبی برای ورود به صنعت مد است. گرچه الان تا دلتان بخواهد مجله در بازار هست، اما اگر مجلۀ شما محتوای به دردبخوری داشته باشد و مشتری ها این را بدانند، حتما شما را انتخاب می کنند.

44. نمایشگاه های فشن برگزار کنید

اگر بلدید رویداد برگزار کنید، می توانید نمایشگاه فشن برپا کنید. طراحان زیادی هستند که دنبال جایی برای نمایش طرح ها و محصولاتشان می گردند. اگر شما بتوانید چنین فضایی را با قیمت مناسب و برنامه ریزی درست در اختیارشان قرار بدهید، از آن استقبال می کنند.

45. لباس عروس اجاره بدهید

خیلی جاهای دنیا، عروس ها لباس عروسی شان را اجاره می کنند. خیلی از مردم نمی توانند یا نمی خواهند برای لباسی که فقط یک روز می پوشند، این همه پول بدهند. برای همین اجاره کردنش به صرفه تر است. برای اجارۀ لباس عروس، لازم نیست حتما یک مغازه داشته باشید. از خانۀ خودتان هم می توانید چنین کاری را شروع کنید و در آن موفق هم باشید.

46. یا اجارۀ لباس های صحنه یا لباس های خاص

معمولا مردم یا فیلمسازها لباس های صحنه یا مناسبتی را نمی خرند، بلکه اجاره می کنند. پس اگر دنبال یک کار ساده در دنیای مد هستید، اجارۀ این نوع لباس ها برایتان مناسب است.

47. ریلتی شوهای فشن برگزار کنید

برای کسانی که می توانند رویداد برگزار کنند، تهیۀ ریلتی شو هم گزینۀ دیگری است. این برنامه ها زندگی واقعی طراحان موفق را نمایش می دهند و می توانند به شکل مستند - مسابقه، مستند - داستانی و ... تهیه شوند. اگر این برنامه ها خوب ساخته شوند، شرکت های زیادی هستند که دوست دارند اسپانسر آن ها بشوند.

48. مچ بندهای سفارشی بسازید

اگر در گرافیک سررشته دارید، طراحی مچ بندهای سفارشی هم می تواند شغل خوبی باشد و کارش هم ساده است.

49. جشنواره و جایزۀ فشن راه بیندازید

یک راه دیگر پول در آوردن در صنعت فشن، برگزاری جشنواره یا اعطای جایزه به آثار و افراد برجسته در این حوزه است. اسپانسرهای زیادی مشتاق مشارکت در این جور برنامه ها هستند.

50. مدل بشوید!

اگر خوش قیافه اید و استایل خوبی دارید، چرا مدل نمی شوید؟ این هم یک راه باحال برای پول در آوردن است. می توانید هم مدل باشید، هم در حوزه های دیگری که اسم بردیم کار کنید. حتی می توانید آزانس مدلینگ تاسیس کنید. آدم ها از مد سیر نمی شوند. مردم دلشان می خواهند هر روز خوش تیپ تر از دیروز باشند. به همین خاطر است که باید فرصت را مغتنم بشمارید و وارد میدان شوید. اما بی گدار به آب نزنید؛ همۀ گزینه ها روی میز هستند، پس همه را بررسی کنید و بهترین راه را برای خودتان انتخاب کنید.




🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: May 13, 2021 06:59
تاریخ آخرین بازنویسی: May 13, 2021 06:59







سئو در صنعت مد: 5 استراتژی برای کسب رتبۀ بهتر و جلب نظر مشتری ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تغییر، مشخصۀ ثابت صنعت مد است که آن را تبدیل به یک صنعت منحصر به فرد کرده است. فروشندگان پوشاک مدام با مدهای جدید، تقاضای متغیر مشتری ها و رقابت سنگین غول های صنعت و برندهای تازه وارد مواجه هستند.

استارتاپ موفق در حوزۀ فناوری مد و فشن پایدار در سال پاندمی کرونا

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

هر روز، در سراسر دنیا، استارتاپ های جدید در عرصۀ مد و فشن ظهور می کنند. ایده های جذاب فناورانه معمولا روی زمین نمی مانند و شتاب دهنده هایی مثل فشن Fashion for Good ، Reshape و LVMH Innovation.

چرا ریسک پذیری در دنیای مد چیزی بیش از صرفا طراحی های چشمگیر است

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

طراحان مد معمولا راجع به ریسک های کسب و کار حرف نمی زنند. فریده نجیب، بنیانگذار و مدیر خلاق برند مصری کینگز مادر، به نوآوری و خرق عادت در صنعت اشاره می کند و معتقد است که این ویژگی فرهنگ استارتاپی در صنعت فشن نادیده گرفته می شود.

5 فوت کوزه گری بازاریابی محتوایی برای اینکه برند فشن شما به چشم بیاید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از ابعاد حیاتی برندینگ آنلاین، شناساندن برند به دیگران است که در بازاریابی به آن آگاهی از برند (brand awareness) می گویند.

3 استراتژی رشد برای ایکامرس فشن شما در سال 1400

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

برندهای اسم و رسم دار زیادی در بازار فشن کار می کنند. اما شرکت های کوچک تر هم اگر استراتژی درستی داشته باشند می توانند تبدیل به برندهای موفق شوند.

دموکراتیک کردن دسترسی برای همه؛ نگاهی عمیق به فلسفه سلدان و دلیل آنکه هر سرمایه ای نمی گیریم

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 2

چرا سلدان؟ معامله یکی از اساسی ترین تعاملات انسانی است ، اما دسترسی به ابزارهای فروش همیشه یک واقعیت چالش برانگیز و ناعادلانه برای بخش بزرگی از مردم بوده است. با ظهور خدمات تجارت الکترونیکی ، تجارت و دسترسی به ابزارهای فروش آنلاین ارزانتر و سریعتر...

روش های عملی افزایش تعامل در صفحه اینستاگرام

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

آیا می خواهید بدانید که چه طور تعامل ها با صفحه اینستاگرام تان را افزایش دهید؟ شما تنها نیستید! در این مطلب 11 روش عملی برای دیده شدن در اینستاگرام را به شما معرفی می کنم.

حل مشکل فروش در اینستاگرام؛ فروش - فروش - فروش با لذت و بی دردسر

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

با سلدان تجربه خریداران شما در سفارشات اینستاگرام میتونه مشابه یک فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت و قابلیت پیگیری باشه! در یک کلام شما به روشی بسیار لذت بخشتر، تعداد فروش بیشتر و مشتریان خوشحالتر خواهید داشت.