سئو در صنعت مد: 5 استراتژی برای کسب رتبۀ بهتر و جلب نظر مشتری ها


تغییر، مشخصۀ ثابت صنعت مد است که آن را تبدیل به یک صنعت منحصر به فرد کرده است. فروشندگان پوشاک مدام با مدهای جدید، تقاضای متغیر مشتری ها و رقابت سنگین غول های صنعت و برندهای تازه وارد مواجه هستند. اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی در صنعت مد هستید، چاره ای ندارید جز اینکه در محیط آنلاین بهتر دیده شوید. بنابراین به یک استراتژی مناسب و کاربرمحور سئو احتیاج دارید تا موقعیتتان را در موتورهای جستجو بهبود بدهید و به این ترتیب، تجربۀ کاربری بهتری برای کاربران وبسایتتان خلق کنید.

در این مقاله، پنج توصیه برای بهبود سئو و تجربۀ کاربری وبسایت

در این مقاله، پنج توصیه برای بهبود سئو و تجربۀ کاربری وبسایت فشن شما داریم.

1. همیشه در جریان کلمات کلیدی مد روز صنعت باشید

در ایکامرس، بهترین روش سئو این است کلمات کلیدی بلند را نسبت به کلمات کوتاه در اولویت قرار بدهید. اما کسب وکارهای صنعت مد، برای بقا، ناچارند با سرعت ذاتی این صنعت هم قدم باشند و بنابراین لازم است روندهای بازار را بشناسند و کلمات کلیدی خودشان را متناسب با این روندها، مدام به روز کنند.
با ترکیب کلمات کلیدی پایه و کلمات مد روز صنعت، هم ترافیک ارگانیک نصیبتان می شود و هم از قافله جا نمی مانید. پس سعی کنید چست و چابک باشید و بر اساس روندهای بازار، محتوای تازه در وبسایتتان قرار بدهید تا بیشتر دیده شوید و توجه مشتری ها را جلب کنید. برای پیدا کردن کلیدواژه هایی که مد هستند یا مد خواهند شد، از ابزار Google Trends استفاده کنید. اگر تحقیق کلمات کلیدی را خوب بلد باشید، نتیجه اش می شود بالا رفتن ترافیک سایتتان.

2. به طبقۀ محصولتان دقت کنید

هر فروشنده ای در صنعت مد، ممکن است انواع لباس ها و پوشیدنی ها و زیورآلات و غیر ذلک را بفروشد. اگر برای هر نوع محصولی، یک صفحۀ اختصاصی داشته باشید، شاید ناخواسته در نتایج جستجو، رقیب خودتان بشوید! برای اینکه خودتان دستی دستی زیرآب خودتان را نزنید، محصولاتتان را در دسته های مجزا و قابل جستجو دسته بندی کنید و طبقه بندی محصولاتتان را در سایت به وضوح نشان بدهید طوری که قابل جستجو باشند، صفحه های طبقات محصولات را به هم لینک کنید و برای هر محصول متن و توضیحات و کلمات کلیدی مجزا تهیه کنید.

3. اول و وسط و آخر، کیفیت!

جوهرۀ صنعت مد، اثرگذاری و جلب توجه است. کسب و کارها هم باید روی بیننده ها اثر بگذارند و آن ها را تبدیل به خریدار کنند. رتبۀ اول گوگل هم که باشید، تا وقتی وبسایتتان مشتری ها را مجاب نکند که خرید کنند، آب در هاون می کوبید. اینجاست که پای محتوا وسط می آید. محتوای مرتبط، باکیفیت و مفید یکی از بهترین روش های جلب نظر مشتری ها و هل دادنشان به سمت خرید است. خوشبختانه چیزی که در صنعت مد زیاد است، فرصت های خلق محتوای خوب! عکس های باکیفیت، ویدئوهای چشم نواز، پست های مفید و انواع گزارش های مربوط به صنعت، همگی می توانند نظر مشتری های شما به خود جلب کنند و برند شما را قدرتمندتر کنند.
ضمنا، اگر محتوای خوب تولید کنید، احتمال اینکه دیگران، خصوصا کسانی که به صنعت مد مربوط هستند، در وبسایت یا پست هایشان به شما اشاره کنند یا لینک بدهند هم بیشتر می شود. این ارجاع ها به همراه تجربۀ کاربری خوبِ ناشی از محتوای خوبتان، مستقیما روی رتبۀ شما در موتورهای جستجو اثر می گذارد.

4. روی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

شک نکنید که در صنعت مد، رسانه های اجتماعی کلید موفقیت ایکامرس هستند. البته موضوع فقط لایک و شیر نیست. گرچه اکانتتان در شبکه های اجتماعی مستقیما در رتبۀ گوگلتان اثر ندارد، اما با حضور قدرتمند در این شبکه ها، فرصت های بیشتری دارید تا محتواهای ارزشمندی تولید کنید که کاربران آن ها را به اشتراک بگذارند و به این ترتیب، برندتان بیشتر دیده و شناخته شود.
هرچه مردم بیشتر شما را در رسانه های اجتماعی ببینند، بیشتر احتمال دارد که دنبال شما در موتورهای جستجو بگردند، و این یعنی بیشتر شدن ترافیک وبسایتتان و بالا رفتن اعتبارتان از نظر گوگل، که این هم یعنی گوگل بیشتر و بیشتر شما را در جستجوهای مرتبط نشان می دهد. تازه، کجا بهتر از شبکه های اجتماعی برای جمع کردن نظرات مشتری ها دربارۀ محصولاتتان و شما؟ شما می توانید این نظرات را در وبسایتتان نمایش بدهید و لینکشان را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. همۀ این ها اعتبار شما را باز هم بالاتر می برد.

5. همیشه دنبال راهی برای بهتر کردن سئوی سایتتان باشید

سئو اینطوری نیست که یک بار انجامش بدهید و خلاص. حواستان باشد که از داده ها و ابزارهای تحلیلی و ابزارهای موجود در وبساییتان برای رصد عملکرد کاربرها در وبسایتتان استفاده کنید تا نقطه ضعف ها را پیدا کنید و هر چیزی که لازم است را بهبود بدهید. مثلا با استفاده از کدهای ردیابی UTM گوگل آنالیتیکز می توانید بفهمید بازدیدکننده ها از کجا می آیند، یا با استفاده از نقشه های حرارتی (heat map) می توانید ببینید مشتری ها چطور با وبسایتتان کار می کنند.
اگر همیشه و بر اساس داده های واقعی، کیفیت تجربۀ کاربری را ارتقا بدهید، اثرش را روی نرخ تبدیل و زمانی که بیننده ها در وبسایتتان صرف می کنند، خواهید دید. هرچه زمانی که کاربرها در صفحه ای از وبسایتتان می گذرانند بیشتر شود (و نرخ پرش کمتر شود) موتورهای جستجو می فهمند که باید رتبۀ شما را بالاتر ببرند.

چطور در محیط آنلاین بیشتر دیده شویم

ممکن است همین حالا هم وبسایت شما به روز و سوار بر مد باشد، اما با یک استراتژی سئوی قوی و یک تجربۀ کاربری ویژه، کسب و کارتان همیشه خوش استایل می ماند. برای جلب توجه مشتری ها و به چشم آمدن، باید کلمات کلیدی به روز و منطبق با روندهای صنعت را برای خودتان تعیین کنید، ساختار و محتوای وبسایتتان خلاقانه باشد، دسته بندی محصولاتتان شفاف و قابل جستجو باشد و محتوای باکیفیتی تولید کنید که برند شما را به رخ دیگران بکشد و تجربۀ کاربری منحصر به فردی خلق کند. همۀ این ها روی رتبۀ وبسایت شما در نتایج جستجو موثر است، ترافیک وبسایتتان را افزایش می دهد و به شما کمک می کند از سرعت سرسام آور صنعت مد عقب نمانید.




🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: May 06, 2021 06:58
تاریخ آخرین بازنویسی: May 06, 2021 06:58







چرا ریسک پذیری در دنیای مد چیزی بیش از صرفا طراحی های چشمگیر است

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

طراحان مد معمولا راجع به ریسک های کسب و کار حرف نمی زنند. فریده نجیب، بنیانگذار و مدیر خلاق برند مصری کینگز مادر، به نوآوری و خرق عادت در صنعت اشاره می کند و معتقد است که این ویژگی فرهنگ استارتاپی در صنعت فشن نادیده گرفته می شود.

50 ایدۀ خلاقانۀ کسب و کار فشن برای سال جدید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

دوست دارید در سال جدید، کاری در حوزۀ لباس و پوشاک راه بیندازید؟ اگر اینطور است، این هم 50 تا ایدۀ جالب برای شروع کردن یک کسب و کار فشن خانگی، آن هم با کمترین هزینه و کمترین تجربه.

5 فوت کوزه گری بازاریابی محتوایی برای اینکه برند فشن شما به چشم بیاید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از ابعاد حیاتی برندینگ آنلاین، شناساندن برند به دیگران است که در بازاریابی به آن آگاهی از برند (brand awareness) می گویند.

استارتاپ موفق در حوزۀ فناوری مد و فشن پایدار در سال پاندمی کرونا

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

هر روز، در سراسر دنیا، استارتاپ های جدید در عرصۀ مد و فشن ظهور می کنند. ایده های جذاب فناورانه معمولا روی زمین نمی مانند و شتاب دهنده هایی مثل فشن Fashion for Good ، Reshape و LVMH Innovation.

3 استراتژی رشد برای ایکامرس فشن شما در سال 1400

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

برندهای اسم و رسم دار زیادی در بازار فشن کار می کنند. اما شرکت های کوچک تر هم اگر استراتژی درستی داشته باشند می توانند تبدیل به برندهای موفق شوند.

دموکراتیک کردن دسترسی برای همه؛ نگاهی عمیق به فلسفه سلدان و دلیل آنکه هر سرمایه ای نمی گیریم

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 2

چرا سلدان؟ معامله یکی از اساسی ترین تعاملات انسانی است ، اما دسترسی به ابزارهای فروش همیشه یک واقعیت چالش برانگیز و ناعادلانه برای بخش بزرگی از مردم بوده است. با ظهور خدمات تجارت الکترونیکی ، تجارت و دسترسی به ابزارهای فروش آنلاین ارزانتر و سریعتر...

روش های عملی افزایش تعامل در صفحه اینستاگرام

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

آیا می خواهید بدانید که چه طور تعامل ها با صفحه اینستاگرام تان را افزایش دهید؟ شما تنها نیستید! در این مطلب 11 روش عملی برای دیده شدن در اینستاگرام را به شما معرفی می کنم.

حل مشکل فروش در اینستاگرام؛ فروش - فروش - فروش با لذت و بی دردسر

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

با سلدان تجربه خریداران شما در سفارشات اینستاگرام میتونه مشابه یک فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت و قابلیت پیگیری باشه! در یک کلام شما به روشی بسیار لذت بخشتر، تعداد فروش بیشتر و مشتریان خوشحالتر خواهید داشت.