چرا ریسک پذیری در دنیای مد چیزی بیش از صرفا طراحی های چشمگیر است


طراحان مد معمولا راجع به ریسک های کسب و کار حرف نمی زنند. فریده نجیب، بنیانگذار و مدیر خلاق برند مصری کینگز مادر، به نوآوری و خرق عادت در صنعت اشاره می کند و معتقد است که این ویژگی فرهنگ استارتاپی در صنعت فشن نادیده گرفته می شود. تاسیس یک کسب و کار در صنعت مد یک تصمیم بزرگ است که مسئولیت های بی شماری به همراه دارد و نیازمند احساسات و اشتیاق فراوان نسبت به هنر، مد و فشن است. از طرف دیگر، ادارۀ یک کسب و کار مستلزم ریسک پذیری در تصمیمات هر روزه است و بنابراین مدیریت آن فراتر از صرفا طراحی های چشمگیر است. شما به عنوان مالک یک کسب و کار باید در هر تصمیم خود به موضوعاتی مثل پیشنهاد منحصر به فرد فروش (USP)، عرضۀ محصولات جدید و بی سابقه، آگاهی از میزان سرمایۀ مورد نیاز برای تحقق اهداف و بسیاری دیگر از مسائل مهم و سرنوشت ساز فکر کنید و در عین حال باید همواره خلاق و مشتاق به موفقیت کسب و کار خود باشید. برقراری تعادل بین این عوامل برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت الزامی است.

ریسک پذیری در صنعت مد تنها طراحی های چشم نواز و خارق

ریسک پذیری در صنعت مد تنها طراحی های چشم نواز و خارق العاده نیست؛ بدون آگاهی از روش های مناسب جلب سرمایه برای کسب و کار، بدون تدوین استراتژی های قدرتمند و بدون آشنایی با روش های درست بازاریابی برای برند، که هر یک از این ها خود نیاز به ریسک پذیری دارد، به سختی می توانید در صنعت مد دوام بیاورید. راه اندازی یک کسب و کار در صنعت مد به معنای بیرون آمدن از دنیای آرام خود و ورود به جهانی پرخطر است که اولین آن ها ریسک مالی است. شما باید بدانید برای رسیدن به هدف های کوتاه و بلند خود به چه میزان سرمایه نیاز دارید و باید بتوانید سرمایۀ اولیه برای کسب و کار خود را فراهم کنید.
اگر فکر می کنید شجاعت راه اندازی یک کسب و کار تازه را دارید، باید بدانید شما نه فقط به طرح های خلاقانه نیاز دارید، بلکه باید بتوانید هر روز ریسک های مختلفی را تحمل کنید. به علاوه، عوامل کلان محیطی، مانند شرایط اقتصادی و سیاسی، نیز پیش روی شما قرار دارند که می توانند خطری برای کسب و کارتان محسوب شوند. خصوصا اگر کسب و کار شما در یک کشور در حال توسعه فعالیت می کند که معمولا دچار بی ثباتی سیاسی و اقتصادی است. به علاوه، اگر در جایی آغاز به کار می کنید که در آن صنایع بسیاری، از جمله صنعت مد، هنوز نوپا و نوظهور هستند، مشکل دیگری که با آن مواجه می شوید جلب حمایت و آموزش و آشنایی مصرف کنندگان با برند و محصولاتتان است.
خلق طرح های منحصر به فرد نیاز به اطمینان از همراهی بی وقفه و یکدست زنجیرۀ تامین دارد که در صنعت مد بسیار حیاتی است. تصمیم گیری دربارۀ برون سپاری محصولات یا تولید آن ها در شرکت ساده نیست و هر دو گزینه، ریسک های خاص خود را دارد. استقرار و هماهنگی زنجیرۀ تامین زمان زیادی می برد و گاهی چاره ای جز آزمون و خطا وجود ندارد تا بتوانید بهترین تامین کنندگان و تولیدکنندگان قابل اعتماد را برای تولید محصولاتی با کیفیت مد نظر خود و با قیمت مناسب پیدا کنید که طبق برنامۀ زمانی و بدون تاخیر تولیدات را آمادۀ تحویل کنند. در حقیقت تولید یکی از مهم ترین و چالش بر انگیزترین وظایف در صنعت مد است. تولیدکنندگان معمولا هر فصل هزینه های تولید را افزایش می دهند، به تامین کنندگان نامناسب اعتماد می کنند، محصولات معیوب یا بی کیفیت تولید می کنند و در تحویل محصولات به خرده فروش ها تاخیر می کنند. از طرف دیگر، اگر قصد داشته باشید تمام محصولات را خودتان تولید کنید، مدیریت تیم کار پرهزینه و سختی خواهد بود و نیاز به صبر و حوصله و مهارت های رهبری قوی دارد.
هر ایدۀ خوبی که به ذهن طراح می رسد، علاوه بر ریسک هایی که در طراحی وجود دارد، ریسک عدم استقبال مصرف کنندگان و خرده فروشان را نیز به همراه دارد. اعتماد و وفاداری مشتریان و فروشندگان به مرور زمان جلب می شود و نباید انتظار داشته باشید که به سرعت بتوانید نگاه آن ها را به برند خود تغییر دهید و آن ها را متقاعد به مصرف محصولات خود کنید. اما به محض اینکه موفق شدید اولین محصول را به آن ها بفروشید، باید تمام تلاش خود را برای خلق یک تجربۀ ارزشمند و خوشایند برای آن ها صرف کنید تا آن ها را مجاب کند باز هم برند شما را امتحان کنند. همواره باید در جهت تحقق چشم اندازتان حرکت کنید و در این مسیر با خطر شکست روبرو شوید. اینجاست که اشتیاق و انگیزه نقش اساسی ایفا می کند و شما را روی اهداف و مقاومت در مسیر دستیابی به آن ها متمرکز نگه می دارد.
با رشد کسب و کار، احتمالا تصمیم می گیرید با دیگران مشارکت کنید. این شراکت می تواند برای افزایش کارایی در یک حوزه و حفظ تمرکز خودتان روی دیگر حوزه های کسب و کارتان باشد، یا به دلیل برون سپاری کارهایی باشد که شما تخصص کافی در آن زمینه ندارید. به هر ترتیب، با ریسک تازه ای مواجه می شوید و آن انتخاب شریک مناسب و سرمایه گذاری روی خدماتی است که به آن ها نیاز دارید.
بنابراین در تمامی مراحل کسب و کار در صنعت مد، ناچار به پذیرش ریسک هستید. شما باید هر روز، هر ماه و هر سال تصمیمات مهمی بگیرید. راه اندازی یک کسب و کار در این صنعت، تنها به معنای داشتن ایده ها و طرح های نو و بی نظیر نیست. بلکه به معنای خروج از دنیای بی دغدغۀ خود و مواجهۀ درست با ریسک هایی است که هر روز با آن ها روبرو می شوید. اما اولین ریسک پیش روی شما این است که آیا گزینۀ بی دردسر را انتخاب کنید و به عنوان یک کارمند در کسب و کاری که متعلق به فرد دیگری است کار کنید و یک شغل ثابت و یکنواخت داشته باشید، یا کارمندی را رها کنید و سفر کسب و کار خود را آغاز کنید. برقراری تعادل میان ایده های بزرگ، مدیریت استراتژیک و مقاومت متمرکز بر اهداف، بی تردید به شما کمک خواهد کرد که در مسیر تحقق رویاهای خود گام بردارید و همۀ خطراتی که به آن ها اشاره شد را به جان بخرید.




🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: April 25, 2021 06:58
تاریخ آخرین بازنویسی: April 25, 2021 06:58







5 فوت کوزه گری بازاریابی محتوایی برای اینکه برند فشن شما به چشم بیاید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از ابعاد حیاتی برندینگ آنلاین، شناساندن برند به دیگران است که در بازاریابی به آن آگاهی از برند (brand awareness) می گویند.

سئو در صنعت مد: 5 استراتژی برای کسب رتبۀ بهتر و جلب نظر مشتری ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تغییر، مشخصۀ ثابت صنعت مد است که آن را تبدیل به یک صنعت منحصر به فرد کرده است. فروشندگان پوشاک مدام با مدهای جدید، تقاضای متغیر مشتری ها و رقابت سنگین غول های صنعت و برندهای تازه وارد مواجه هستند.

3 استراتژی رشد برای ایکامرس فشن شما در سال 1400

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

برندهای اسم و رسم دار زیادی در بازار فشن کار می کنند. اما شرکت های کوچک تر هم اگر استراتژی درستی داشته باشند می توانند تبدیل به برندهای موفق شوند.

دموکراتیک کردن دسترسی برای همه؛ نگاهی عمیق به فلسفه سلدان و دلیل آنکه هر سرمایه ای نمی گیریم

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 2

چرا سلدان؟ معامله یکی از اساسی ترین تعاملات انسانی است ، اما دسترسی به ابزارهای فروش همیشه یک واقعیت چالش برانگیز و ناعادلانه برای بخش بزرگی از مردم بوده است. با ظهور خدمات تجارت الکترونیکی ، تجارت و دسترسی به ابزارهای فروش آنلاین ارزانتر و سریعتر...

روش های عملی افزایش تعامل در صفحه اینستاگرام

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

آیا می خواهید بدانید که چه طور تعامل ها با صفحه اینستاگرام تان را افزایش دهید؟ شما تنها نیستید! در این مطلب 11 روش عملی برای دیده شدن در اینستاگرام را به شما معرفی می کنم.

حل مشکل فروش در اینستاگرام؛ فروش - فروش - فروش با لذت و بی دردسر

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

با سلدان تجربه خریداران شما در سفارشات اینستاگرام میتونه مشابه یک فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت و قابلیت پیگیری باشه! در یک کلام شما به روشی بسیار لذت بخشتر، تعداد فروش بیشتر و مشتریان خوشحالتر خواهید داشت.

آنچه شب سه شنبه آخر سال 99 گذشت، هک شدن ابرآروان/دیتاسنتر آسیاتک و قطع سرویس

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ساعت های پایانی سه شنبه شب بود که سرویس های مانیتورینگ سلدان در ایران هشدار ارسال کردن مبنی بر اینکه سرویس کند و در نهایت از دسترس خارج شده. فرض رو بر این گذاشتیم که طبق معمول سرویس آروان مشکلات همیشگی برخورده و بعد چند دقیقه رفع میشه. اما صبح لاگ سرویس ها

22 ایده تجاری پولساز برای شروع در سال 1400

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

داشتن تجارت آنلاین و حفظ آن، این آزادی را به کارآفرینان می‌ دهد که بتوانند از هر جای جهان که بخواهند درآمد کسب کنند. ایده داشتن تجارت آنلاین بسیار اغوا کننده و از هر زمان دیگری در دسترس تر و امکان پذیر است، اما بسیاری از کارآفرینان در نحوه آغاز کار خود به