حل مشکل فروش در اینستاگرام؛ فروش - فروش - فروش با لذت و بی دردسر


بازار فروش اینستاگرام در ایران فوق العاده جذاب است، چند فروشگاه شیرنی، خرید از خارج از کشور، خدمات مشاوره، فروش لباس و زیورآلات در اینستاگرام می شناسید یا دنبالشان می کنید؟ نیازی به گفتن نیست که اینستاگرام و در کل شبکه های اجتمائی می تواند بزرگترین ویترین هر فروشنده باشد و البته ایرانی ها بیشتر از هر چیز دیگری وقتشان را در این شبکه های اجتمائی به خصوص اینستاگرام و تلگرام می گذرانند. قطعا شما هم این را می دانیدکه تعداد مخاطبان در اینستاگرام از بزرگترین فروشگاهای اینترنتی ایران هم هزاران بار بزرگتر بوده و برخلاف مارکت پلیس ها که برند فروشنده در رقابت با بقیه بی تاثیر و یا کم تاثیر است، در اینستاگرام کاربران فروشگاه ها و صفحات را به اسم برند و اسم صفحه شان می شناسند و به دیگران معرفی می کنند. شاید در ابتدا، ورود به یک مارکت پلیس (Marketplace)، مثل آمازون، دیجیکالا و ... کانال فروش خوبی برای شما باشد اما به مرور و با ورود ده ها هزار فروشنده این مزیت عملا از دست خواهد رفت و سقفی برای پیشرفت با این کانال های فروش خواهید داشت! اینجاست که ممکن  است به فکر فروش در اینستاگرام بیفتید، شاید همین الان هم تمام فروش شما از طریق صفحه اینستاگرامتان است، بهتون تبریک میگم! بهترین فروشنده کسی است که جایی باشد که مشتریانش هستند، نه آنکه تلاش کند تا مشتریانش را جایی بیاورد که خودش است!

بزرگترین مانع فروش در اینستاگرام

بزرگترین مانع فروش در اینستاگرام

اما کار به همین سادگی هم نیست، مشکلات زیادی وجود دارد، مثلا اشتباه در سفارشات رخ می دهد، بررسی پرداخت خریداران سخت و غیر مطمئن است، باید تصویر فیش پرداخت را ارسال کنند و شما نیز مدام در دایرکت ها به دنبال سفارشات بگردید. به جایی میرسید که یا سفارشاتتان را نمی توانید سریع و خوب مدیریت کنید، یا زمان زیادی از شما صرف مکاتبه و جوابگویی به مشتریان می شود. از همه اینها بدتر متوجه می شوید رشدتان متوقف شده و خیلی از فالورهایتان از شما خرید نمی کنند! آیا می دانید دلیلش چیست؟ من به شما میگم، مهمترین دلیل عدم رشد سفارشات صفحه اینستاگرام شما سختی و نا آشنایی به روند ثبت سفارش و پرداخت است! تجربه خریداران شما در سفارشات اینستاگرام مشابه یک فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت و قابلیت پیگیری نیست! در یک کلام شما به روشی کمی بروز تر از فروش تلفنی در حال کسب و کار هستید!

آیا راه حل برای همه ساخت فروشگاه اینترنتی است؟ راهنمایی: خیر!

اگر شما محصولات مشخصی دارید با قیمت مشخص، قطعا باید یک فروشگاه اینترنتی با لیست تمام محصولاتتان داشته باشید. اما آیا شما هم چنین شرایطی دارید؟ برای مثال اگر...

  • اجناس یا خدماتی را بر اساس سفارش مشتری آماده کرده و می فروشید.
  • یا قیمت محصول یا خدمات شما به صورت توافیقی و بعد از سفارش مشتری مشخص می شود.
  • یا سفارش برای خرید از خارج از کشور دریافت می کنید.
  • یا به هر دلیلی دلتان نمی خواهد لیست محصولات درست کنید؛ تصویر و قیمت محصول اضافه کنید و در یک کلام می خواهید کاری جز فروش نکنید!

اینجاست که راه حل شما یک فروشگاه آنلاین کلاسیک نیست! شما نیاز به یک لینک جادویی دارید که در پروفایل اینستاگرام، تلگرام و یا هر شبکه اجتمائی دیگری قرار داده و تمام مراحل ثبت سفارش، پرداخت و پیگیری سفارش از طریق این لینک انجام گیرد.

راه حل فروش در اینستاگرام بدون دردسر چیست؟

بگذارید چیزی که لازم دارید را با هم تصور کنیم. شما می خواهید، مشتریانتان محصولات مورد نظر خود را در یک فرم اضافه و برای شما ارسال کنند. اطلاعات هر کدام از آیتم ها می تواند شامل اسم محصول، توضیحات، عکس، لینک و تعداد باشد. شما درخواست را دیده و قیمت سفارش را تایین کنید، یک پیامک برای مشتری مبنی بر بررسی و پرداخت سفارش ارسال شده و در نهایت مشتری مبلغ مد نظر شما را از طریق درگاه پرداخت آنلاین مستقیما به حساب شما واریز کند! اگر نیاز به دریافت آدرس و اطلاعات تماس از مشتری دارید این اطلاعات نیز از مشتری دریافت شود. شاید حتی بهتر باشد این ابزار جادویی، مشکلات پیگیری سفارشات را هم حل کند؟ پس بگذارید تصویرمان از این محصول را گسترش دهیم؛ مشتری وقتی سفارش را اضافه کرد باید بتواند لیست تمامی سفارشاتش را دیده، و متوجه گردد که هر سفارش در چه مرحله ای است و یا حتی یک نشانگر درصد پیشرفت آماده شدن سفارش را به وی نشان دهد! اینطور دیگر لازم نیست مشتری هر بار از شما بپرسد که سفارش من چی شد ...!! جالب شد نه!؟ اگر این تصویر را دوست داشتید، 100% چیزی که به دنبالش هستید را قرار است بهتان معرفی کنم.

آووکادو، فروش - فروش - فروش با لذت و بی دردسر

قبل از هر چیز خیالتان را راحت کنم، برای فروش قرار نیست هیچ محصولی اضافه کنید، صفحه ای طراحی کنید، کدی بزنید و یا تنظیمات خاصی انجام دهید! تنها چیزی که لازم دارید گرفتن یک درگاه از یک پرداخت یار مثل آی دی پی، پی پینگ (در چند دقیقه) و یا بانک، ساخت فروشگاه،شامل یک لوگو، عنوان و نام (در 30 ثانیه و 100% رایگان) و اتصال این درگاه به حساب سلدانتان (چند دقیقه) است. بعد از این مرحله شما لینکی برای دریافت سفارشات دارید که می توانید داخل Bio صفحه اینستاگرام و یا تلگرامتان قرار دهید. یادتان نرود که یک درگاه پرداخت ریالی از بانک یا پرداخت یارها بگیرید (خیلی سادست و آموزشش را در بخش راهنمای سلدان می توانید پیدا کنید) و آن را به فروشگاهتان اضافه کنید! چرا باید این کار را بکنید؟ مشخصه! چون پول سفارشات بدون واسطه مستقیما و کامل (بدون یک ریال کسر شدن) به حساب شما واریز شود.


1- فعال کردن سرویس آووکادو

وارد پنل مدیریت فروشگاه > کانال ها > آووکادو شده و وضعیت فرم ثبت سفارش را به حالت فعال در آوردید. با فعال شدن این سرویس، یک لینک به شما نشان داده خواهد شد.

%7B%22rects%22%3A%5B%7B%22startX%22%3A485%2C%22startY%22%3A29%2C%22w%22%3A37%2C%22h%22%3A31%7D%2C%7B%22startX%22%3A117%2C%22startY%22%3A219%2C%22w%22%3A392%2C%22h%22%3A45%2C%22caption%22%3A%22%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9%20%D8%A2%D9%88%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88%22%2C%22header%22%3A%222%22%7D%2C%7B%22startX%22%3A227%2C%22startY%22%3A184%2C%22w%22%3A298%2C%22h%22%3A33%2C%22header%22%3A%221%22%7D%5D%2C%22bg%22%3A%22https%3A%2F%2Fselldone.ir%2Fcdn-shop-images-1%2Fcontents_articles_avocadochannelpngf5b16f570b009d2f8929bb532a140d64.png%22%7D

2- دریافت سفارش

لینک ایجاد شده را در شبکه های اجتمائی منتشر نمایید تا مشتریانتان قادر به ثبت سفارش از طریق آن باشند. فرم آووکادو ساخته شده به شکل زیر خواهد بود. اطلاعات وارد شده برای عنوان و توضیحات در بخش فوق نیز در این فرم نشان داده می شود. شما می توانید یک راهنمایی و توضیح کوتاه برای مشتریانتان در این بخش بنویسید.

فرم ثبت سفارش  (مشتری)
فرم ثبت سفارش  (مشتری)

همچنین در صورت نیاز، مشتری می تواند آدرس خود را در این فرم وارد نماید. این کار به سادگی با انتخاب بر روی نقشه صورت می گیرد. برای فعال کردن دریافت آدرس از مشتری تنها کافیست تیک دریافت آدرس را در تنظیمات آووکادو انتخاب نمایید.

دریافت آسان و سریع آدرس گیرنده  (مشتری)
دریافت آسان و سریع آدرس گیرنده  (مشتری)


3- پردازش سفارشات

وارد تب مدیریت فروشگاه > سفارشات > آووکادو شده و لیست سفارشات دریافتی را مشاهده نمایید. مراحل پردازش سفارشات آووکادو بسیار ساده و سریع است. به طور کلی مراحل پردازش را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

  1. بررسی سفارش، قیمت گذاری، رد یا تایید هر آیتم
  2. تایید نهایی فاکتور و ارسال پیامک به مشتری برای پرداخت (به صورت خودکار انجام می شود)
  3. بازگشت مشتری به لینک آووکادو (همان لینکی که در شبکه های اجتمائی منتشر کرده اید)  و پرداخت سفارش.
مرکز پردازش سفارشات آووکادو  (فروشنده)
مرکز پردازش سفارشات آووکادو  (فروشنده)

شما می توانید بعضی از آیتم ها را تایید و یا رد نمایید. برای تایید آیتم بایستی مبلغ آن آیتم را (مبلغ به ازای هر عدد) مشخص نموده و تیک سبز را بزنید. زمانی که تمام آیتم ها در یکی از دو وضعیت تایید شده و یا رد شده قرار گرفت، با تایید سفارش توسط شما، یک پیامک برای مشتری ارسال خواهد شد تا ایشان از اتمام بررسی سفارش و قیمت گذاری آن اطلاع یابد.

قیمت گذاری و تایید سفارش  (فروشنده)
قیمت گذاری و تایید سفارش  (فروشنده)

درصورت پرداخت سفارش توسط مشتری، شما باقی مراحل تکمیل و پردازش سفارش را انجام خواهید داد.

صفحه پردازش سفارش دریافتی آووکادو  (فروشنده)
صفحه پردازش سفارش دریافتی آووکادو  (فروشنده)


پیگیری سفارشات

شما می توانید میزان پیشرفت سفارش مشتری را با یک کلیک بر روی یک نوار پیشرفت (آبی رنگ در بالای صفحه پردازش سفارش) به اطلاع مشتری برسانید. این کار چند ثانیه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت اما مشتری را از پیشرفت و انجام سفارش خود مطعن می سازد. مشتری با مراجعه به لینک آووکادو فروشگاه شما می تواند لیست سفارشات خود را مشاهده نماید.

تاریخچه و پیگیری سفارشات (مشتری)
تاریخچه و پیگیری سفارشات (مشتری)

با استفاده از سرویس آووکادو سلدان، به همین سادگی چند پله کسب و کار آنلاین خودتان را ارتقاع خواهید داد. مشتری ها راحتتر ثبت سفارش خواهند کرد، شما مبلغ سفارش را مستقیم در حساب خودتان دریافت می کنید، و پردازش حجم عظیمی از سفارشات برای شما ساده تر شده و مشتری می تواند وضعیت سفارشش را آنلاین مشاهده کرده و لازم نیست برای پیگیری سفارش خود با شما تماس بگیرد. اگر در فروش و پیشرفت کسب و کارتان جدی هستید این ابزار چیزی است که همیشه به آن نیاز داشتید.

زیبایی طراحی سرویس آووکادو در این است که این ابزار کاملا مطابق عملکرد و خواسته فروشنده های حرفه ای اینستاگرام در ایران طراحی و ساخته شده است. سرعت بالا، دردسر کم، حذف کارهای تکراری و تمرکز بر روی فروش و توسعه کسب و کار بخشی از دستاوردهای شما با استفاده از سرویس فروش آووکادو خواهد بود.



چرا نیاز به درگاه پرداخت دارم؟

در سلدان پول سفارشات بدون واسطه مستقیما و کامل ، بدون یک ریال کسر شدن به حساب شما واریز می شود.

بهترین روش فروش در اینستاگرام چیست؟

شما نیاز به یک لینک جادویی دارید که در بایو اینستاگرام قرار داده و تمام مراحل ثبت سفارش، پرداخت و پیگیری سفارش از طریق این لینک انجام گیرد. این لینک را توسط سرویس فروش آووکادو سلدان می توانید بسازید.

چگونه سفارش در اینستاگرام دریافت کنم؟

تنها چیزی که لازم دارید گرفتن یک درگاه از یک پرداخت یار مثل آی دی پی، پی پینگ (در چند دقیقه)، ساخت فروشگاه،شامل یه لوگو، عنوان و نام (در 30 ثانیه و 100% رایگان) و اتصال این درگاه به حساب سلدانتان (چند دقیقه) است. بعد از این مرحله شما لینکی برای دریافت سفارشات دارید که می توانید داخل Bio صفحه اینستاگرام و یا تلگرامتان قرار دهید.

مراحل دریافت سفارش در اینستاگرام چیست؟

1- بررسی سفارش، قیمت گذاری، رد یا تایید هر آیتم. 2- تایید نهایی فاکتور و ارسال پیامک به مشتری برای پرداخت (به صورت خودکار انجام می شود). 3- بازگشت مشتری به لینک آووکادو (همان لینکی که در شبکه های اجتمائی منتشر کرده اید) و پرداخت سفارش.

بزرگترین مانع فروش در اینستاگرام چیست؟

اشتباه در سفارشات رخ می دهد، بررسی پرداخت خریداران سخت و غیر مطمئن بوده و تصویر فیش پرداخت را باید ارسال نمایند. همچنین فروشنده مدام در دایرکت ها به دنبال سفارشات بگردد. کار به جایی خواهد رسیدکه نمی توان سفارشات را سریع و خوب مدیریت کرد، و زمان زیادی صرف مکاتبه و جوابگویی به مشتریان خواهد شد.

بهترین ابزار فروش در اینستاگرام چیست؟

برای فروشنده و خریدار سریعترین، ارزانترین و بهترین تجربه فروش در اینستاگرام تنها با ابزار فروش آووکادو سلدان میسر خواهد شد. این ابزار تمام مراحل دریافت، پرداخت، پردازش و پیگیری سفارش را در اختیار فروشندگان اینستاگرام و شبکه های اجتمائی قرار می دهد.



🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: March 20, 2021 03:01
تاریخ آخرین بازنویسی: March 27, 2021 12:41







آنچه شب سه شنبه آخر سال 99 گذشت، هک شدن ابرآروان/دیتاسنتر آسیاتک و قطع سرویس

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ساعت های پایانی سه شنبه شب بود که سرویس های مانیتورینگ سلدان در ایران هشدار ارسال کردن مبنی بر اینکه سرویس کند و در نهایت از دسترس خارج شده. فرض رو بر این گذاشتیم که طبق معمول سرویس آروان مشکلات همیشگی برخورده و بعد چند دقیقه رفع میشه. اما صبح لاگ سرویس ها

22 ایده تجاری پولساز برای شروع در سال 1400

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

داشتن تجارت آنلاین و حفظ آن، این آزادی را به کارآفرینان می‌ دهد که بتوانند از هر جای جهان که بخواهند درآمد کسب کنند. ایده داشتن تجارت آنلاین بسیار اغوا کننده و از هر زمان دیگری در دسترس تر و امکان پذیر است، اما بسیاری از کارآفرینان در نحوه آغاز کار خود به

سلدان، بهترین دستیار فروش اینستاگرامی شما

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اگر در اینستاگرام، محصولاتی را می فروشید با مشکلات زیادی مواجه هستید؛ حجم پیغام هایی که در دایرکت ارسال می شوند بسیار زیاد است. ممکن است در این میان، پیغام هایی را نادیده بگیرید یا وقت شما برای پاسخگویی به هزاران مخاطب کافی نباشد.

روش های عملی افزایش تعامل در صفحه اینستاگرام

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

آیا می خواهید بدانید که چه طور تعامل ها با صفحه اینستاگرام تان را افزایش دهید؟ شما تنها نیستید! در این مطلب 11 روش عملی برای دیده شدن در اینستاگرام را به شما معرفی می کنم.

دموکراتیک کردن دسترسی برای همه؛ نگاهی عمیق به فلسفه سلدان و دلیل آنکه هر سرمایه ای نمی گیریم

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 2

چرا سلدان؟ معامله یکی از اساسی ترین تعاملات انسانی است ، اما دسترسی به ابزارهای فروش همیشه یک واقعیت چالش برانگیز و ناعادلانه برای بخش بزرگی از مردم بوده است. با ظهور خدمات تجارت الکترونیکی ، تجارت و دسترسی به ابزارهای فروش آنلاین ارزانتر و سریعتر...

3 استراتژی رشد برای ایکامرس فشن شما در سال 1400

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

برندهای اسم و رسم دار زیادی در بازار فشن کار می کنند. اما شرکت های کوچک تر هم اگر استراتژی درستی داشته باشند می توانند تبدیل به برندهای موفق شوند.

5 فوت کوزه گری بازاریابی محتوایی برای اینکه برند فشن شما به چشم بیاید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از ابعاد حیاتی برندینگ آنلاین، شناساندن برند به دیگران است که در بازاریابی به آن آگاهی از برند (brand awareness) می گویند.

آیا هنوز نیاز به استخدام برنامه نویس، خرید پکیج های فروشگاه ساز و یا هاست داریم؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 2

این روزها دنیای کسب و کارها تغییرات بسیاری داشته است و از این میان، فروشندگانی به موفقیت می رسند که تجارت خود را به روز نگه دارند. البته منظور از به روز نگه داشتن تجارت، ارائه خدمات و کالاهای جدید نیست؛ منظور ساختار و رنگ و بوی جدیدی است که باید به تجارت خ