چک لیست انتخاب بهترین نرم‌افزار پایانه فروش برای کسب‌و‌کار شما

هدف از به کارگیری نرم افزار پایانه فروش(POS) چیست؟ 



نرم افزارهای پایانه فروش دائما تغییر یافته و تکامل می یابند و صندوق های دریافت پول نقد به تنهایی توانایی پاسخگویی به نیازهای متغیر را ندارند. فروشگاه های سنتی در حال به کارگیری سیستم های کارآمدتری هستند که بدون نیاز به تنظیمات سخت و پیچیده به راحتی بر روی دستگاه های موبایل قابل استفاده باشند. اما علاوه بر فروشگاه های سنتی، فروشگاه های آنلاینی که در نمایشگاه های صنایع دستی، نمایشگاه های بازرگانی و بازار محصولات کشاورزی به فروش میپردازند هم به دنبال ابزارهای پایانه فروش نه چندان گران قیمت و با استفاده آسان هستند. استفاده از نرم افزار پایانه فروش چه فوایدی دارد؟ از کجا میتوانید تشخیص دهید که به چنین ابزاری نیاز دارید و چگونه میتوانید مناسبترین گزینه را برای کسب‌و‌کار خود برگزینید؟
فهرست مطالب

  • هدف از به کارگیری نرم افزارهای پایانه فروش (POS) چیست؟
  • یک سیستم (POS) دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
  • عواملی که نشان میدهند وقت استفاده از پایانه فروش (POS) رسیده است.
  • اهمیت انتخاب سیستم پایانه فروش درست.
  • بهترین نرم افزار پایانه فروش برای کسب‌و‌کارهای کوچک چیست؟
  • چگونه پایانه فروش بخرید؟
  • کسب‌و‌کار کوچک خود را با پایانه فروش سلدان رونق ببخشید.

هدف از به کارگیری نرم افزارهای پایانه فروش (POS) چیست؟

پایانه های فروش همان چیزی هستند که فروشگاه های سنتی(منظور از سنتی در این مقاله فروشگاه هایی است که حضوری برای خرید به آنجا مراجعه میکنیم-م) برای فروش حضوری از آن استفاده میکند. این ابزار میتواند یک صندوق پول نقد، کامپیوتر یا حتی یک تبلت باشد که صندوقدار محصولات را وارد آن کرده، هزینه را محاسبه میکند و تراکنش مالی را در آن انجام میدهد. بیشتر نرم افزارهای پایانه فروش، باموجودی انبار همگام هستند تا تعادل در همه مراحل حفظ شود. بسیاری از فروشگاه های کالاهای بزرگ از نرم افزارهای پایانه فروش بسیار پیچیده و گران قیمتی استفاده میکنند که برخی ازآنها هم مختص به نیازهای خودشان طراحی شده اند.
انواع نرم افزار پایانه فروش
دو نوع اصلی نرم افزار پایانه فروش وجود دارد: سنتی On-premise و مبتنی بر سیستم ابری. برای استفاده از نرم افزارهای سنتی پایانه فروش، باید در محل مورد نظر حضور داشته باشید. ترمینال ها مرسوم ترین انواع پایانه های فروش سنتی هستند. نرم افزارهای پایانه فروشی که مبتنی بر سیستم ابر هستند انعطاف بیشتری دارند زیرا میتوانید با هر دستگاهی و از هر جایی به داشبورد خود دسترسی داشته باشید. هر روزه به محبوبیت این مدل نرم افزارها افزوده میشود، ارزش بازار این پایانه ها در سال 2019، حدود 1.29 میلیارد دلار تخمین زده شد و گفته میشود تا سال 2026 نرخ رشدی معادل 21.38% را تجربه خواهد کرد. یک سیستم ابرمحورِ پایانه فروش به شما اجازه میدهد حتی در زمانی که در فروشگاه نیستید هم فروش انجام دهید و وضعیت کسب‌و‌کار خود را بررسی کنید. شما میتوانید با استفاده از اینترنت به آن دسترسی داشته باشید و همچنین این سیستم ها با بسیاری از سخت افزارهای پایانه فروش و دیگر ابزارهای سخت افزاری شما نیز سازگارند(صندوق پول، پرینترها و..). اگر کسب‌و‌کار کوچکی با فروش آنلاین و در فروشگاه دارید و همچنین گاهی اوقات در رویدادهای حضوری نیز حضور می یابید، این راهکار بسیار برای شما مفید خواهد بود. زمانی که از یک ابزار مبتنی بر سیستم ابر بهره میبرید و آن را به فروشگاه سلدان خود لینک میکنید، موجودی انبار شما به صورت خودکار تغییر و تطبیق می یابد و باعث میشود بتوانید مسائلی مثل عدم موجودی در انبار را کاهش دهید. سیستم های مبتنی بر ابر از سیستم های سنتی ارزانتر و رضایتبخش تر هستند.
انواع دیگری از نرم افزارهای پایانه فروش نیز هستند که زیر مجموعه یک یا هر دوی دو طبقه بندی گفته شده قرار میگیرند:
پایانه های فروش موبایل (mPOS): یک پایانه فروشی موبایلی را میتوان داخل و خارج از فروشگاه استفاده کرد. صاحبان فروشگاه ها میتوانند تراکنش های خود را از پایانه فروش مرکزی مثل صندوق های مرسوم یا صندوق پول نقد دریافت کنند. فروشندگان برای اینکه در حال حرکت تراکنش ها را دریافت کنند از سخت افزارهایی مثل تبلت یا موبایل بهره میبرند. این پایانه ها مناسب فروشگاه های فروشگاه سیار هستند و میتوانند نرخ حضور مشتری در داخل همان فروشگاه را افزایش دهند.
تبلت ها: پایانه فروش تبلت ها را میتوان بر روی موبایل و یا یک ایستگاه خاص به کار برد. این مدل پایانه های فروش بر روی تبلت های اندروید و آیپادها اجرا میشوند و میتوان از آنها به عنوان پایانه اصلی یا کمکی برای پایانه اصلی به کار برد. این مدل پایانه ها هم در واقع یک mPOS هستند. این مدل پایانه ها برای فروش کالاهایی که جزئیات، امکانات بسیاری دارند و/یا روش های استفاده متفاوتی را شامل میشوند، یا شرکت هایی که به دنبال جمع آوری مقادیر زیادی از اطلاعات از مشتری در حین خرید هستند، گزینه های سلف سرویس دارند، فروشگاه های فروشگاه سیار و فروش های مبتنی بر رویدادها، مناسبند.


دسکتاپ: سیستم های پایانه فروشی که بر روی یک کامپیوتر اجرا میشوند در واقع نوعی روش سنتی هستند که به یک صندوق تسویه متصل شده اند. این مدل برای فروشگاه های سنتی ای که محل ثابتی دارند و کسب‌و‌کارهایی که میخواهند علاوه بر یک پایانه موبایلی نسخه دسکتاپ هم داشته باشند، مناسب است.

کیوسک های سلف سرویس: این مدل پایانه ها در کسب‌و‌کارهایی که مواد غذایی میفروشند کاربرد دارد مخصوصا رستوران های فست فودی و غذاخوری های کوچک و میتوانند مقدار خرید را به میزان 15 تا 30% افزایش دهند. البته این پایانه ها در محیط های خرده فروشی نیز کاربردی اند. کیوسک های سلف سرویس برای کسب‌و‌کارهای مبتنی بر مواد غذایی، کاهش دادن صفوف و زمان انتظار و همچنین برای راضی کردن مشتریانی که علاقه زیادی به مسائل دیجیتال دارند، مناسبند.
اپلیکیشن های پایانه فروش: بسته به نوع پایانه فروش، تعدادی اپلیکیشن وجود دارند که میتوان از میان آنها یکی را انتخاب کرد. این اپلیکشن ها کاملا با سخت افزارها و دیگر دستگاه های شما همخوانی داشته و به شما اجازه میدهند به داده های خود دسترسی داشته باشید و عملیات کسب‌و‌کار خود را مدیریت کنید. این نوع پایانه ها برای کسب‌و‌کارهایی که میخواهند بدون نیاز به منابع فنی یا بودجه زیاد انعطاف و قابلیت شخصی سازی به دست بیاورند، مناسب است.
پایانه های متن باز: نرم افزارهای متن باز به شرکت ها اجازه میدهند که با استفاده از کدهای اصلی و بر مبنای پلتفرم های خودشان، راهکار مورد نیاز خود را بسازند. شما میتوانید سیستم پایانه فروش متن باز خودتان را به صورت داخلی یا با همکاری یک موسسه بیرونی بسازید. این پایانه ها برای شرکت هایی که منابع فنی زیادی داشته و نیازهای پایانه ای خاصی دارند، مناسب است.
پایانه های چندکاناله: قابلیت بسیار مهم یک پایانه چند کاناله این است که میتواند با چندین کانال تجاری دیگر ادغام شود. این کانال ها عبارتند از: وبسایت شما، بازار آنلاین ثالث، فروشگاه شما، فروشگاه های سیار، فروش های رویداد محور، عمده فروشی، شبکه های اجتماعی و .. . این راهکار برای فروشندگان تجارت الکترونیکی که میخواهند به صورت حضوری بفروشند یا اصلا الان به صورت حضوری میفروشند و برندهای آنلاین چند کاناله مناسبند.
پایانه های خرده فروشی: چنین پایانه هایی امکاناتی متناسب با کسب‌و‌کارهای سنتی دارند. این امکانات شامل مدیریت انبار، پیش بینی و فروش چند کاناله است. این پایانه ها برای فروشگاه های سیار و فروشگاه های سنتی که در یک محیط خرده فروشی فعالیت میکنند، مناسب می باشد.
پایانه های فروش رستوران ها: چنین سیستم هایی برای کسب‌و‌کارهای مبتنی بر مواد غذایی طراحی شده اند. از جمله امکانات آن میتوان به برنامه ریزی منو و هزینه ها، مشاهده میزان موجودی مواد اولیه، شخصی سازی بشقاب و سفارش سلف سرویس اشاره کرد. این سیستم مناسب کسب‌و‌کارهای مبتنی بر مواد غذایی است(فست فود، رستوران ها، تحویل سریع و رستوران های بزرگ و..).

اجزای یک سیستم پایانه فروش

سخت افزارهای دیگری نیز هستند که میتوانند پایانه فروش شما را تکمیل کنند:
اسکن کننده بارکد: علاوه بر اسکن کننده های بارکد میتوانید از اسکنرهایی استفاده کنید که کد تخفیف اضافه میکنند. یک سری اسکنرهای یک بعدی هستند که از بارکدهای معمول استفاده میکنند و همچنین اسکنرهای دو بعدی هم هستند که میتوانند کدهای QR را نیز بخوانند.
صندوق پول نقد: شما برای قرار دادن پول های نقدی که ازمشتریان دریافت میکنید احتیاج به یک محل خاص دارید مگر اینکه پرداخت شما کاملا غیرنقدی باشد. صندوق پول نقد، محلی ایمن برای مرتب کردن پول ها است.
کارت خوان کارت های اعتباری: این سخت افزار میتواند انواع کارت های اعتباری را بخواند. روش های مختلفی برای خواندن یک کارت وجود دارد از جمله سوایپ، تپ یا EMV. شما برای اینکه بتوانید مبلغ خرید را از بانک مشتری دریافت کنید به این ابزار نیاز دارید.
پرینتر فاکتور: اگر از پایانه های فروش سلدان استفاده میکنید به چنین پرینترهایی احتیاج ندارید چون میتوانید فاکتور خرید را برای فرد مشتری ایمیل کنید اما میتوانید این پرنترها را به پایانه خود متصل کرده و فاکتور را چاپ کنید.
پرنتر لیبل(مارک): ممکن است گاهی لازم باشد که خودتان برای محصولی لیبل چاپ کنید(مثلا ارسال از فروشگاه). با استفاده از چنین پرینتری میتوانید خودتان این لیبل را آماده کنید.
ترازو: اگر کالاهایی میفروشید که احتیاج به وزن شدن دارند لازم است برای محاسبه هزینه دقیق آن یک ترازو داشته باشید. برخی از ترازوها برای اینکه مراحل خرید سریعتر شود مستقیما به سیستم پایانه فروش متصل میشوند.

یک سیستم پایانه فروش (POS) دقیقا چه کاری انجام میدهد؟

سیستم های پایانه فروش امروزی کاربردهایی فراتر از مدیریت تراکنش ها دارند. این سیستم ها میتوانند مکمل دیگر بخش های کسب‌و‌کار باشند و همچنین اطلاعات لازم برای تصمیمات مهم را فراهم کنند مثلا:

  • مدیریت انبارها در همه نقاط، در فروش آنلاین و آفلاین
  • فراهم کردن گزارش ها و شاخص های فروش
  • مدیریت موثر داده های مشتریان
  • بهبود فروش حضوری
  • سازگار شدن با نیازهای کسب‌و‌کار با شخصی سازی
تائیدی بر نیاز کسب‌و‌کار شما به پایانه فروش سلدان
ما برای اینکه به فروشندگان سنتی کمک کنیم تا در شرایط کنونی فروش خود را افزایش دهند و یا مغازه خود را بازگشایی یا معرفی نمایند، پایانه فروش افلاین و انلاین سلدان را به شما پیشنهاد می دهیم.

مدیریت انبارها در همه نقاط در فروش آنلاین و آفلاین
فرقی نمیکند که موجودی انبار را در خود فروشگاه و انبار نگه داری میکنید یا در فروشگاه سیار، در هر صورت دانستن میزان دقیق موجودی در هر لحظه کار سخت و گاهی اوقات مسخره ای است. به عنوان یک فروشنده یکی از هزینه های اصلی شما موجودی انبار است و باید راه ساده ای برای مدیریت کردن آن پیدا کنید. یعنی در زمان درست و مکان درست محصول درست موجود باشد و پایانه فروشی داشته باشید که در رسیدن به این هدف به شما کمک کند. یک سیستم پایانه فروش مدرن میتواند به خرده فروشان کمک کند بدون توجه به محل نگهداری محصولات، موجودی خود را مدیریت نمایند. این روش مدیریت انبار، نه تنها آگاهی از میزان موجودی را راحتتر میکند بلکه وقتی که میدانید در هر نقطه ای چقدر موجودی دارید، تحویل سفارشات بسیار سریعتر خواهد بود. با استفاده از یک پایانه فروش شما به راحتی میتوانید تعداد محصولات در تمام فروشگاه های خود را مدیریت کنید و با جلوگیری از مشاهده اعلان "عدم موجودی" مشتریان را نیز راضی نگهدارید و زمانیکه موجودی یک کالا به پایان رسید فروش آن را متوقف کنید. مشاهده موجودی انبار در تمام موقعیت های مکانی به شما کمک میکند وقتی تعداد یک کالا کم میشود کالاها را از یک نقطه به دیگری انتقال دهید(مثلا ازانبار به محل فروش). به علاوه سفارش گرفتن و پیش بینی تقاضاهای آینده نیز برای شما راحتتر خواهد بود.
فراهم کردن گزارش ها و شاخص ها فروش
قابلیت های یک پایانه فروش بسیار بیشتر از فراهم کردن تراکنش های مالی است. با استفاده از این پایانه ها شما میتوانید بر مبنای داده های واقعی تصمیم بگیرید. سیستم های پایانه فروش، به تنهایی و به عنوان بخشی از کسب‌و‌کار شما مشاهده آنالیز مالی در کانال های کسب‌و‌کار را بسیار راحت کرده اند. با تقسیم بندی داده های فروش به این صورت میتوانید ه نقاط قوت وضعف خود را درک کنید. پس زمانیکه یک پایانه فروش را بررسی میکنید حتما از وجود این موارد در آن اطمینان حاصل کنید:

  • داده های فروش حضوری و آنلاین
  • فروش بر مبنای زمان های مختلف( فروش روزانه، هفتگی، ماهانه و..)
  • فروش به ازای هر کارمند
  • فروش به ازای هر کانال( در تمام فروشگاه ها و در هر موقعیت)
  • فعالیت های هر کارمند به تنهایی
  • گزارش محصولات(برای اینکه متوجه شوید چه چیزهایی فروش میروند و چه چیزهایی نه)
  • تعداد سفارشات(برمبنای درجات مختلف رضایتمندی)

دسترسی آسان به این داده ها به شما کمک میکند تصمیمات بهتری بگیرید و سلامت کسب‌و‌کار خود را تضمین کنید.
مدیریت موثر داده های مشتریان
یک پایانه فروش باید به شما کمک کند که به سرعت و راحتی داده های مربوط به مشتریان را جمع آوری و مدیریت کنید. دسترسی به چنین اطلاعاتی به شما کمک میکند که مشتریان ایده آل خود را بشناسید و با با وفادارترین آنها آشنا شوید. زمانیکه میخواهید از میان پایانه های مختلف یکی را انتخاب کنید حتما توجه داشته باشید گزینه موردنظرتان این ویژگی ها را داشته باشد:

  1. پروفایل مشتریان. توانایی جمع آوری اطلاعات کافی از مشتریان برای اینکه به شما کمک کند بهتر آنها و عادت های خریدشان را بشناسید.
  2. تاریخچه سفارشات مشتریان: دسترسی به تاریخچه سفارشات مشتری به شما کمک میکند با توجه به سابقه خریدهای آنها پیشنهادات مناسب به آنها بدهید و فروش های بالاتر از قیمت یا ضربدری متعددی را انجام دهید.
  3. برنامه های وفاداری مشتریان: یک پایانه فروش باید د رتمام کانال های فروش به شما دسترسی لازم به برنامه های وفاداری تان را بدهد فرقی نمیکند خرید حضوری است یا آنلاین یا هر جای دیگر.

بهبود فروش حضوری
تجربیات خرید به نسبت گذشته دچار تغییراتی بسیاری شده اند و فروشندگان باید برای رقابت موثر در راستای تقاضاهای متغیر مشتریان حرکت کنند. یک سیستم پایانه فروش به شما کمک میکند همگام با این صنعت متغیر گام بردارید. امکانات مناسب پایانه فروش به شما کمک میکنند که در نظر مشتریان جذاب آمده و فروش خود را افزایش دهید. مثلا از سیستم پایانه فروش خود برای در ارتباط بودن با مشتریان استفاده کنید و حتی بعد از اینکه فروشگاه را ترک میکنند جایگاه محصولات خودتان را در ذهن آنها تثبیت کنید. مامورین فروش میتوانند به مشتریان لیستی از اقلامی که به آنها علاقه داشتند و زمانیکه در مغازه بودند نتوانستند بخرند را ایمیل کنند. به این صورت مشتری وقتی که آماده بود میتواند آن اقلام را از طریق روشی مثل سبد خرید سلدان خریداری نماید. یکی دیگر از روش های تامین نیازهای متغیر مشتریان، فراهم کردن روش های ارسال متنوع است. یکی از امکانات پایانه فروش شما میتواند ارسال محصول به آدرس دلخواه مشتری باشد، اعم از خانه، اداره یا هر جای دیگری، این کار منجر به کسب مزیت رقابتی میشود. پایانه فروشی که گزینه های ارسال متعددی ارائه میکند میتواند میزان بازگشت کالا و تعویض را کاهش دهد و فروش خوبی را رقم بزند. به همین دلیل است که گزینه های دریافت، خرید و ارسالی که در ادامه میآیند روز به روز محبوبتر میشوند:

  • آنلاین بخرید، در مغازه دریافت کنید: دریافت سفارش در مغازه به مشتریان اجازه میدهد آنلاین خرید کرده و سفارش خود را از مغازه یا یک موقعیت دیگر به صورت حضوری دریافت کنند. هزاران فروشگاه با اجازه دادن به مشتریان برای چک کردن اندازه، رنگ و شکل خریدشان، توانسته اند برگشت سفارش ها را کاهش داده و فروش خود را افزایش دهند. همه اینها با انعطاف پذیری این فروشگاه ها امکان پذیر شده است.
  • ارسال به منزل: برخی از مشتریان وقتی که محصولی را میخرند دوست ندارند آن را تا خانه با خود بکشانند مخصوصا اگر محصول بزرگ یا سنگینی باشد. برای ایجاد رضایت بیشتر، گزینه ارسال به منزل را پیشنهاد دهید و یا اگر یک قلم کالا در مغازه موجود نیست و در محل دیگری هست مشتریان میتوانند در مغازه آن را بخرند و آن را در منزل خود دریافت کنند.
  • برگشت یا تعویض محصول آنلاین خریداری شده به صورت حضوری: بدون دردسر پس دادن سفارش میتواند موجب ایجاد وفاداری در مشتریان شود. مثلا وقتی یک مشتری میخواهد محصولی که به صورت آنلاین خریده را پس بدهد، شاید بخواهد آن را به سرعت به صورت حضوری پس بدهد نه از طریق ایمیل. بازپس دادن کالا به صورت حضوری را برای آنها راحت کنید.

این باعث میشود نیروهای فروش بسیار خوب و ماهری داشته باشید و روابط بهتری با مشتریان ایجاد کنید.

"ما برای اینکه به مشتریان اجازه دهیم به مغازه بیایند، محصولات را ببینند و به ما اعتماد کنند و بتوانیم روابط بلند مدت خوبی با آنها بسازیم، یک شعبه خرده فروشی راه اندازی کرده ایم . سلدان به مشتریان اجازه میدهد به صورت آنلاین خرید کرده و محصولات خود را حضوری از شعبه هایمان دریافت کنند."

سازگار شدن با نیازهای کسب‌و‌کار با شخصی سازی
نرم افزار و سخت افزار پایانه فروش شما باید به جای اینکه با برند و کسب‌و‌کار شما در تضاد باشند یکدیگر را کامل کنند. در ایده آل ترین حالت، نرم افزار و سخت افزار شما باید ظریف، با قابلیت کاربرد آسان و داخلی باشند. چون مهم این است که برند و کسب‌و‌کار شما توجه مشتریان را جلب کنند نه سیستم پایانه فروشتان. در زمان ارزیابی پایانه های فروش حتما دقت کنید که این سیستم اپلیکییشن های مناسبی هم داشته باشد. با استفاده از اپلیکیشن ها شما میتوانید سیستم پایانه فروش را برمبنای نیازهای کسب‌و‌کارتان شخصی سازی کنید. اپلیکیشن ها همچنین به شما کمک میکنند که سیستم پایانه فروشتان را با دیگر ابزارهای کاربردی کسب‌و‌کار هم مرتبط کنید(مثلا نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی، پلتفرم های حسابداری و ابزارهای احراز هویت). اگر برای راه اندازی یا شخصی سازی برنامه ها احتیاج به کمک دارید از شبکه های مطمئن کمک بگیرید. تعداد زیادی شبکه در این حوزه فعالند و میتوانند به شما در راه اندازی، نگهداری و شخصی سازی پایانه فروش کمک کنند.
چگونه یک سیستم پایانه فروش انتخاب کنم؟
ویژگی کلیدی برای انتخاب یک سیستم پایانه فروش:

  • امکان مشاهده موجودی انبار در تمام نقاط به صورت لحظه ای
  • قابلیت های آنالیز و گزارش دهی قوی
  • دسترسی سریع به پروفایل مشتریان، تاریخچه خریدها و برنامه های وفاداری
  • گزینه های پرداخت، خرید و ارسال متنوع
  • گزینه های بازگشت، تعویض و اعتبارات فروشگاهی متنوع(مثل خرید آنلاین، پس دادن در مغازه)
  • قابلیت شخصی سازی با یک اپلیکیشن قوی برای پاسخگویی به نیازهای خاص کسب‌و‌کار شما
  • قابلیت ادغام آسان با موارد فنی کسب‌و‌کار شما (بازاریابی ایمیلی، حسابداری و..)

عواملی که نشان میدهند وقت استفاده از (POS) رسیده است.
احتمالا مدت طولانی ای است که از سیستم پایانه فروش فعلی خود استفاده میکنید درست است که خیلی خوب بوده اما دارید فکر میکنید شاید گزینه های بهتری هم وجود داشته باشند. یک سری نشانه های جدی وجود دارند که به شما میگویند وقت انتخاب یک گزینه جدید رسیده است:

  1. مدیریت انبارداری دشوار بوده و به صورت خودکار همگام سازی نمیشود.
  2. فقدان گزینه های پرداخت
  3. نبود گزینه های پایانه فروش موبایلی
  4. مشتریان نمیتوانند کارت هدیه های آنلاین را در مغازه استفاده کنند و برعکس
  5. مسائل مدیریت نیروی کار
  6. شخصی سازی نیازمند منابع فنی بسیاری است

مدیریت انبارداری دشوار بوده و به صورت خودکار همگام سازی نمیشود.
تاجرانی که از فروش های چندکاناله بهره نمیبرند فرصت های درآمدی بسیاری را از دست میدهند. رفتارهای مشتریان متحمل تغییراتی شده و با وجود اوضاع کووید 19 باز هم تغییر خواهد کرد. یک تجربه پایدار و هماهنگ در سرتاسر کانال های فروش همان چیزی است که مشتریان انتظار دارند. خریداران نمیخواهند بهانه های موجود نبودن کالاها را بشنوند بلکه آنها بدون توجه به اینکه این خرید کجا رخ میدهد، به دنبال یک تجربه خرید سریع هستند. مهم نیست که کجا میفروشید، سیستم پایانه فروش شما باید به ضورت خودکار با تمام انبارهای همه کانال های شما همگام باشد. همه سیستم های پایانه فروش خریدهای آنلاین، نمیتواند موجودی داخل فروشگاه و موجودی انبار را با هم تطبیق بدهند و این امر میتواند باعث ایجاد مسائلی برای مشتری و نیروی کار شود. تطبیق دادن موجودی کالاهایی که میفروشید در سرتاسر فروشگاه هایی که آن کالا فروخته میشود، به صورت دستی کاری مسخره و بیهوده بوده و منجر به خطای انسانی میشود. وقتیکه موجودی انبار به صورت خودکار همگام سازی میشود شما دقیقا میدانید که چقدر کالا دارید و در هر زمان در کجا هستند. با استفاده از این ویژگی میتوان متوجه شد هر کالا تا چه حدی خوب میفروشد و سفارش های خریدتان را هم میتوانید بر مبنای عملکرد فروش و میزان موجودی فعلی انجام دهید. با در اختیار داشتن این اطلاعات شما میتوانید از ناموجود بودن محصولات جلوگیری کنید، محصولات را به راحتی از یک موقعیت به جای دیگری انتقال دهید و همچنین میتوانید فروش یک زمان خاص را هم دقیقا متوجه شوید. پایانه فروشی که بخشی از یک پلتفرم تجاری باشد میتواند چنین دسترسی هایی را به شما بدهد.
فقدان گزینه های پرداخت
امروزه تعداد زیادی از مشتریان با استفاده از گوشی خود اقدام به پرداخت میکنند این پرداخت ممکن است از طریق Apple Pay و Google Pay و یا کارت های اعتباری موجود در یک کیف پول دیجیتال صورت گیرد. بنابر گزارشی که به تازگی منتشر شده است تا سال 2022 تنها 17% از پرداخت ها در جهان به صورت نقدی خواهند بود. گفته شده است که تا آن زمان کاربران کیف پول های دیجیتال به 28% میرسد یعنی 1.5 میلیارد کاربر و البته که تاثیر پاندمی کرونا را نیز در نظر بگیرید که تعاملات فروشنده- مشتری به صورت غیر حضوری را بسیار افزایش داده است. بی شک کیف پول های دیجیتال هم برای مشتریان و هم فروشندگان مناسب و راضی کننده اند زیرا ویژگی های آنها به مشتریان اجازه میدهد که کیف پول واقعی خود را درخانه بگذارند و همچنین سرعت آن میتواند صف های طولانی خرید را کنترل کند. وقتی که یک پایانه فروش گزینه پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال را ارائه نمیدهد مطمئنا شما سود زیادی را از دست خواهید داد. با اینکه همه پایانه های فروش پول نقد و کارت اعتباری را میپذیرند اما تعداد کمی از آنها هستند که (NFC), یا پرداخت های tap مثل (Apple Pay, Google Pay و کارت های اعتباری) را قبول میکنند. برای خود فروشندگان هم سخت است که این روش های پرداخت زمانبر را به گردن خود مشتری بیندازند. سر وکله زدن با بانک یا ارائه دهندگان خدمات پرداخت به این معنی است که شما باید قرار دادهای طولانی را امضا کنید مبالغ گزافی برای هزینه نصب بپردازید و نرخ های پرداخت گیج کننده را درک کنید. به جای اینکه خودتان را درگیر این گزینه های پیچیده کنید، به دنبال پایانه فروشی بگردید که نرخ معاملات پایین و هزینه های قابل پرداختی دارد. یک ارائه دهنده پایانه فروش باید در خصوص هزینه ها کاملا شفاف عمل کرده و درصد خودش را از روی هر فروش بردارد تا مجبور نباشید در کل مبلغ جداگانه ای بپردازید و به این صورت میدانید که در آخر از هر فروش چقدر به دست آورده اید.
نبود گزینه های پایانه فروش موبایلی
در سال 2019 در آمریکا 29 میلیون نفر از پرداخت های پایانه فروش موبایلی استفاده کرده اند یعنی در مجموع 87 میلیارد دلار تراکنش مالی. Statista پیش بینی میکند که این عدد تا سال 2023 سالانه تا 29.6% رشد می یابد یعنی عدد تراکنش ها به حدود 246 میلیارد دلار خواهد رسید. هر چند که همه سیستم های پایانه فروش با دستگاه های موبایل سازگار نیستند و این میتواند پذیرش پرداخت های موبایلی یا پردازش تراکنش ها در مکان هایی غیر کانتر فروش را، دشوار یا غیر ممکن کند. توانایی جابجا کردن پایانه فروش به جاهای مختلف راهکاری است که میتواند تجربه خرید مشتریان را بسیار متحول. در ادامه میتوانید یک سری از کارایی های یک پایانه فروش موبایلی را بخوانید:

  • سختی پرداخت نهایی کمتر شده و فشار کمتری بر نیروی کار وارد میشود

یکی از بزرگترین مزایای پایانه های فروش موبایلی سلدان این است که به تراکم موجود در پایانه های فروش کمک میکند. پایانه فروشی که به شما اجازه دهد از هر جای فروشگاه تراکنش ها را پردازش کنید باعث بهبود اوضاع خدمات مشتریان شما نیز میشود. هیچکس دوست ندارد در صف های مسخره حساب کردن و پرداخت بایستد. بنابر گزارش Forrester، 32% از خریداران ترجیح میدهند صف خرید طولانی را ترک کرده و به جایی بروند که پرداخت سرعتر صورت میگیرد. یک پایانه فروش موبایلی از کارکنان شما نیز پشتیبانی میکند. با استفاده از گوشی موبایل(که سیستم پایانه فروش شما در آن نصب شده) فروشندگان میتوانند خیلی بهتر مشتریان را راهنمایی کرده و به سوالات آنها جواب دهند و دیگر لازم نیست برای چک کردن موجودی کالا بگویند "وایسید عقب رو چک کنم". وقتی فروشندگان باید دائما در کانتر پرداخت باشند، ارائه خدمات مناسب اصلا راحت نخواهد بود.

  • انتقال سریع و راحت درخواست به فروش

با حضور پایانه فروش قدیمی، مشتریان باید وقتی سوالی دارند یک بار از فروشنده بپرسند و یک بار دیگر هنگام خرید باید آن را تکرار کنند. زمانی که یک نقطه ارتباطی میان فروشنده و خریدار شکل میگیرد تجربه خرید بهبود یافته، اعتماد افزایش می یابد و تعداد خریدها هم افزایش می یابد.

  • افزایش انعطاف در مکان و زمان فروش

فروشندگان برای اینکه در خارج از محیط فروشگاهی خود بفروشند باید از آن خارج شوند و مشتریان نیز میخواهند با برندهای مورد علاقه خود در خارج از فضای سنتی موجود، از فروشگاه های سیار و پاپ این گرفته تا غذافروشی ها و بازارهای عمومی، ارتباط برقرار کنند. برای اینکه بتوانید از این رویدادها و موقعیت ها استفاده کنید باید به پایانه فروشی دسترسی داشته باشید که به شما اجازه میدهد از هر جایی که هستید به راحتی بفروشید.

  • جمع آوری ایمیل ها و آدرس های مشتریان و انجام امور بدون کاغذ

فروشگاه های سنتی به اندازه فروشگاه های تجارت الکترونیک فرصت جمع آوری اطلاعات از مشتریان را ندارند اما یک سیستم پایانه فروش موبایلی میتواند به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند. مثلا مشتریان میتوانند انتخاب کنند که به جای رسیدهای کاغذی قبض خود را به صورت ایمیلی دریافت کنند. کارمندان شما میتوانند این اطلاعات را از طریق پایانه فروش موبایل وارد صفحه پروفایل شخصی مشتری کنند. این ویژگی به شما این امکان را میدهد به ایمیل آنها دسترسی داشته و بتوانید حتی بعد از ترک فروشگاه با آنها در ارتباط باشید.(البته این کار هم باعث میشود پول کمتری خرج کنید، چند تا درخت هم کمتر قطع میشوند)

میشل کوردیرو گرانت از برند LIVELY میگوید: 50% از ترافیک موجود در فروشگاه به دلیل حضور مشتریان جدیدی است که برای اولین بار است به برند ما سر میزنند. با توجه به اینکه ما در پایانه فروش از افراد، اطلاعات ارتباطی دریافت میکنیم میتوانیم با استفاده بازاریابی ایمیلی به مشتریان خدمات آنلاین ارائه دهیم.

مشتریان نمیتوانند کارت هدیه های آنلاین را در مغازه استفاده کنند و برعکس
در سال 2018 تخمین زده شده است که ارزش صنعت کارت هدیه حدود 160 میلیارد دلار بوده است و سه چهارم ارزش این کارت ها در کارت های فیزیکی استفاده میشوند و 25% آن به صورت کارت های هدیه دیجیتال(eGift cards) هستند. بسیاری از پایانه های فروش به خریداران اجازه نمیدهند از کارت های هدیه دیجیتال در مغازه به صورت حضوری استفاده کنند یا برعکس نمیگذارند که کارت های فیزیکی به صورت آنلاین به کار بروند و این امر موجب ناامیدی مشتریان میشود. اما یک پایانه فروش درست آنقدر انعطاف دارد که به مشتریان اجازه دهد از کارت های هدیه در هر جایی که خرید میکنند استفاده کنند.
مسائل مدیریت نیروی کار
مدیریت کارکنان میتواند زمانبرترین وظیفه مدیر یک فروشگاه باشد. شما باید کارهایی از قبیل ایجاد برنامه زمانی و نظارت بر عملکرد کارکنان را انجام دهید تا مطمئن شوید در زمان مورد نظر تعداد کافی فروشنده در حال کار کردن هستند. خوشبختانه یک سیستم پایانه فروش مناسب میتواند به صاحبان فروشگاه ها کمک کند بسیاری از وظایف خودشان در حوزه مدیریت کارکنان را حذف یا خودکارسازی نمایند. با استفاده از پایانه فروش میتوانید زمان ورود و خروج کارکنان را ببینید و با مشاهده سفارشات و فعالیت های آنها، میزان فروش هر کارمند را متوجه شوید. با استفاده از کنترل ورود و خروج کارکنان میتوانید به کارکنانی که بیشتر از میزان انتظار فعالیت میکنند، پاداش های عادلانه ای بدهید. صاحبان فروشگاه ها میتوانند متوجه شوند که کدام یک از فروشندگان بیشترین میزان فروش را دارند و کدام یک از سهمیه فروش ماهیانه خود عقبتر هستند. با استفاده از این اطلاعات مدیران میتوانند به راحتی به کارمند خود تشویقی بدهند یا از آنها قدردانی کنند. علاوه بر این مدیران میتوانند به فروشندگانی که در فروش یا خدمات مشتریان مشکل دارند نیز کمک کنند. شما همچنین میتوانید با استفاده از داده های پایانه فروش، زمان بندی های حضور کارکنان را نیز طراحی کنید. شما میتوانید بر اساس اطلاعات موجود در پایانه فروش متوجه شوید ساعت های پیک و شلوغی فروشگاه یا ساعت های سکون آن کدام هستند تا بتوانید به خوبی برای آن برنامه ریزی کنید. یک پایانه فروش خوب امکان plug-and-play نیز دارند که به شما کمک میکند استفاده بیشتری از سیستم بکنید.
شخصی سازی نیازمند منابع فنی بسیاری است
با استفاده از پایانه فروش سلدان شما میتوانید بدون هیچ کد زدنی، بسته به نیاز خودتان این پلتفرم را تغییر دهید. صدها اپلیکیشن وجود دارند که به شما کمک میکنند ابزارهای فناوری که برای اداره کسب و کار خود نیاز دارید را راه اندازی کنید. مزیت اصلی آن این است که به شما اجازه میدهد کارکرد مورد نظر خود را حذف یا اضافه کنید. چابکی رمز موفقیت در جهان امروز است. در اقتصاد امروز فروشندگان باید به به سرعت خود را با شرایط وفق دهند و این کار با تطبیق دادن پایانه فروش با جریان های کاری جدید، کانال های فروش، روش های پرداخت و بسیاری موارد دیگر میسر است. میشل کوردیرو گرانت از برند LIVELY توضیح میدهد که پلتفرم قابل شخصی سازی سلدان به آنها اجازه داده است یک تجربه رزرو آنلاین جدید به نام “fit sesh,” ایجاد کنند که با این ویژگی خانم ها میتوانند اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و زمانی را برای پرو سوتین تنظیم کنند. هم اکنون 30% از فروش آنها از طریق افرادی است که به صورت آنلاین زمان پرو خود را انتخاب کرده اند.

آیا لازم است که پایانه فروش خود را تغییر دهید؟ قبل از اینکه اقدام به تغییر سیستم پایانه فروش خود کنید لازم است که یک سری سوال مهم را از خودتان بپرسید:

  • آیا پایانه فروش من به صورت خودکار موجودی انبار را در کانال های آنلاین و آفلاین همگام سازی میکند؟
  • آیا پایانه فروش من پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال را میپذیرد؟
  • آیا ارائه دهنده خدمات پایانه فروش در خصوص هزینه ها شفاف عمل میکند؟
  • آیا درصد تراکنش های من پایین است؟(درصدی که باید به ارائه دهنده پایانه بدهم)
  • آیا پایانه فروش من با دستگاه های موبایل سازگار است؟
  • آیا مشتریان من میتوانند کارت های هدیه آنلاین را در فروشگاه حضوری استفاده کنند و بر عکس؟
  • آیا پایانه فروش من اجازه ورود چندین نیروی کار را میدهد و آیا میزان فروش ها را به صورت مستقیم نظارت کرده و تشویق میکند؟

اگر پاسخ شما به تعداد زیادی از این سوالات خیر بود یعنی زمان تعویض سیستم پایانه فروش شما فرا رسیده است.

اهمیت انتخاب سیستم پایانه فروش درست.

بسیاری از فروشگاه های تک شعبه ای هیچگونه سیستم پایانه فروشی ندارند. فرقی نمیکند که برای اولین بار است که سیستم پایانه فروش انتخاب میکنید یا میخواهید ابزار مورد استفاده تان را تغییر دهید در هر صورت مهم است که سیستمی انتخاب کنید که بتواند به ارتقای کسب‌و‌کار شما کمک کند. راه اندازی اولین پایانه فروش یا تغییر آن میتواند کمی دلهره آور باشد. با وجود تعداد زیادی از گزینه ها، مشخصات و بررسی ها برای مقایسه آنها، تحقیق کردن در مورد انتخاب بهترین و مناسبترین پایانه فروش میتواند به اندازه خرید یک ماشین یا خانه سخت به نظر بیاید. البته که یافتن پایانه فروش مناسب، نیاز به تحقیقات زیادی دارد اما اگر مورد مناسب خود را پیدا کنید ارزش آن همه تحقیق با بازگشت سرمایه مشخص خواهد شد. تحقیقات مورد نیاز این خرید بیشتر از یک خرید عادی خواهد بود اما انتخاب تکنولوژی درست آورده های بسیاری خواهد داشت. یک پایانه فروش مناسب میتواند موجب تغییر و بهتر شدن تجربه مشتریان شما شود. پایانه فروش شما باید بتواند بازگشت یا تعویض کالا را انجام دهد، موجودی انبار را مدیریت کند و همجنین فروش از کانال های مختلف را به سادگی انجام دهد. فروشی هماهنگ شده و منظم سود شما را به شدت افزایش میدهد و برای مشتریان شما در همه کانال های فروش به صورت آنلاین و آفلاین، تجربه خریدی بدون دردسر فراهم میکند.

بهترین نرم افزار پایانه فروش برای کسب‌و‌کار های کوچک چیست؟

همه سیستم های پایانه فروش مثل هم نیستند. ما در سلدان تمام تلاش خود را میکنیم که پایانه های فروش جدیدمان بهترین گزینه برای صاحبان فروشگاه ها باشد. هر کسب‌و‌کاری نیازهای خاص خودش را دارد و صاحب هر کدام باید بتواند بهترین گزینه برای رفع نیازهای خودش را انتخاب کند. این مورد در خصوص سیستم های کسب‌و‌کارهای کوچک هم صدق میکند. بهترین سیستم برای کسب‌و‌کارهای کوچک سلدان پوز است. این سیستم شامل مدیریت انبارداری و قابلیت های تحلیلی فوق العاده ای است که از برنامه های سلدان به روز رسانی شده اند. به علاوه این سیستم امکان ورود و ثبت نام تعداد نامحدودی از پرسنل را دارد، امکانات خاص فروش چند کاناله و نقش های پرسنل و دسترسی های مختلف را نیز ارائه میدهد.

چگونه پایانه فروش بخرید؟

مهمترین بخش پیدا کردن پایانه فروش مناسب داشتن همت و تلاش بسیار است و البته که وقتی یک کسب‌و‌کار را اداره میکنید این وقت گذاشتن کمی سخت میشود. مطالعه ای که در سال 2018 توسط Quickbooks انجام شد نشان داد که تقریبا یک سوم کارافرینان هفته ای 50 ساعت کار میکنند و 11.8% از آنان 60 ساعت. تغییر دادن ابزارهایی که در اداره کسب‌و‌کار دخیل هستند کمی سخت است اما با داشتن اطلاعات درست، به راحتی میتوانید این تغییر را انجام داده و از مزایای آن بهره ببرید.
از شبکه ارتباطی خود بپرسید.
میتوانید با پرسیدن از افرادی که میشناسید و به آنها اعتماد دارید شروع کنید. این افراد هم میتوانند داخل کسب‌و‌کار و هم خارج از آن باشند. شاید شما کارمند باتجربه ای داشته باشید که بتواند توصیه خوبی به شما بکند، قطعا او با ورودی و خروجی های کسب وکار شما آشنایی دارد. یا میتوانید از فردی خارج از شرکت خودتان که تجربه بسیاری در خصوص سیستم های پایانه فروش دارد، بپرسید. شاید آنها بتوانند مسیر درست تحقیق را به شما نشان دهند.
سایت های بررسی را نگاه کنید.
برای اینکه متوجه شوید دیگر کسب‌و‌کارها چگونه از یک سیستم پایانه فروش خاص بهره میبرند میتوانید سایت هایی که بررسی های آنها را قرار میدهند را بخوانید. شما میتوانید با مطالعه نظرات افرادی که از پایانه های فروش مورد نظر شما استفاده کرده اند، آنها را مقایسه کرده و دیدگاه بهتری در خصوص مزایا و محدودیت های هر یک به دست آورید.
دمو بگیرید
دمو به شما نشان میدهد که آیا یک پایانه فروش خاص میتواند پاسخگوی نیازهای خاص کسب‌و‌کار شما باشد. دمو یک مرور کلی از یک پایانه فروش خاص میدهد و شما را با ویژگی های خاص آن آشنا میکند. زمانبندی دمو به شما اجازه میدهد که به صورت امتحانی از آن استفاده کنید و اگر سوالی داشتید همان لحظه بپرسید.

پایانه های فروش سلدان را امتحان کنید، با متخصصین ما در ارتباط باشید.

حداقل های قرارداد را چک کنید
حتما به حداقل های قرارداد توجه کنید زیرا بعضی از پایانه های فروش از صاحب فروشگاه میخواهند مدت زمان معینی از ابزار آنها استفاده کند. این امر میتواند به دلایل بسیاری محدود کننده باشد و باعث میشود اگر یک ابزار برای شما مناسب نباشد مدت ها مجبور به استفاده از آن باشید. به جای آن سعی کنید از نرم افزارهای پایانه فروشی استفاده کنید که قراردادشان این محدودیت ها را ندارد مثل پایانه های فروش سلدان .
در دنیای واقعی آن را ببینید
گام نهایی در یافتن یک پایانه فروش مناسب این است که خرید کنید. به تعدادی فروشگاه سر بزنید و ببینید که پایانه فروش آنها چگونه کار میکند. برای اینکه اطلاعات مناسبی در خصوص مزایا و معایب یک پایانه فروش به دست بیاورید با صاحبان فروشگاه ها مشورت کنید.

درامد کسب‌و‌کار کوچک خود را با پایانه فروش سلدان افزایش دهید.

پایانه فروش کاملا جدید سلدان به به کسب‌و‌کارهای کوچک کمک میکند در دنیای مدرن دوام بیاورند. همه امکاناتی که برای اداره فروشگاه آنلاین یا سنتی خود نیاز دارید را از طریق یک پلتفرم ساده به دست بیاورید.

چیزی بیشتر از پایانه فروش به دست بیاورید
پایانه فروش سلدان امکانات پیشرفته انبارداری و همچنین تحلیل های سطح کلان را ارائه میدهد و با استفاده از آن میتوانید به راحتی کسب‌و‌کار خود را از یک دفتر اداره کنید.

نتیجه گیری

 در جهان رو به رشد و متغیر امروز استفاده از سیستم های پایانه فروش قدیمی و با امکانات کم، کسب و کار شما را به سمت شکست سوق میدهند. یک پایانه فروش مناسب باید بتواند به صورت خودکار در همه کانال های فروش ادغام شود، گزینه های متعدد پرداخت را پوشش دهد و مهمتر از همه از اپ های موبایلی برخوردار باشد تا بتوانید کارهای خود را از هر جایی که هستید مدیریت کنید.


یک پایانه فروش خوب چه اطلاعاتی در اختیارم میگذارد؟

• داده های فروش حضوری و آنلاین • فروش بر مبنای زمان های مختلف( فروش روزانه، هفتگی، ماهانه و..) • فروش به ازای هر کارمند • فروش به ازای هر کانال( در تمام فروشگاه ها و در هر موقعیت)

چگونه یک پایانه فروش مناسب کسب و کارم انتخاب کنم؟

• از شبکه ارتباطی خود بپرسید. • سایت های بررسی را نگاه کنید. • مطالعه موردی های مرتبط را بخوانید. • دمو بگیرید

به غیر از پایانه فروش به چه ابزارهای دیگری برای فروش نیاز دارم؟

• اسکن کننده بارکد • صندوق پول نقد • کارت خوان کارت های اعتباری • پرینتر فاکتور • پرنتر لیبل(مارک) • ترازو

چرا باید از پایانه های فروش موبایلی استفاده کنم؟

یک پایانه فروشی موبایلی را میتوان داخل و خارج از فروشگاه استفاده کرد. صاحبان فروشگاه ها میتوانند تراکنش های خود را از پایانه فروش مرکزی مثل صندوق های مرسوم یا صندوق پول نقد دریافت کنند.



🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: September 30, 2020 10:18
تاریخ آخرین بازنویسی: September 30, 2020 10:18







راهکارهای عملی برای آنلاین کردن سریع فروشگاه فیزیکی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

اگر یک فروشگاه سنتی دارید و قصد دارید وارد فضای آنلاین شوید با خواندن نکات زیر به سرعت می توانید فروش اینترنتی را آغاز کنید

انبارگردانی راحت تر: 10 توصیۀ عملی برای شمارش فیزیکی موجودی های انبار

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اگر خرده فروش هستید، لابد شما هم از انبارگردانی بیزارید! شمردن تک تک کالاها کار عذاب آوری است که می تواند ساعت ها وقت شما را بگیرد و خیلی وقت ها هم مجبورید مغازه را موقتا برای انجام این کار تعطیل کنید.

انواع گزارش موجودی و فروش برای خرده فروشی ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

برای تحلیل داده ها و گزارش گیری موجودی کمک لازم دارید؟ ما اینجا شش نوع از مهم ترین گزارش ها را نام می بریم که برای هر خرده فروشی لازم هستند. در نرم افزار مدیریت انبارتان دنبال این گزارش ها بگردید.

با رعایت این نکات در نوشتن توضیح محصول، فروش خود را افزایش دهید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اگر تعداد بسیار زیادی محصول دارید که باید برای همه آنها توضیحاتی درج کنید، این کار میتواند به شدت کسل کننده به نظر بیاید. به همین دلیل ما نوشتن توضیحات محصول را به 8 قانون بسیار ساده تقسیم کرده ایم که به شما کمک میکند توضیحاتی درباره محصول بنویسید.

قیمت گذاری درست محصول، فروش بیشتر

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از سختترین تصمیم های یک شرکت در هنگام عرضه محصولات، تعیین قیمت آنها است. استراتژی های قیمت گذاری بسیاری در جهان کسب و کار وجود دارند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار،در دنیایی پر از مدل های قیمت گذاری باید بهترین و مناسبترین آن را برای خود برگزینید.

چگونه میتوانید محصول خود را بفروشید حتی اگر ذاتا ویژگی های یک فروشنده را ندارید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ما محصول فوق االعاده ای داریم اما من نمیدانم چگونه آن را بفروشم. من از فروش متنفرم. شنیدن این جملات ترسناک از صاحبان کسب و کارها خیلی رایج است. شما هم اینجوری هستید نه؟ منم همینطور! ارتقا و فروش یک محصول برای بسیاری از کسب و کارها مثل یک کابوس بزرگ است

بزرگترین مشکلات تیم فروش و راه حل آن‌ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

ر شرکت‌های موفق تیم‌های فروش و بازاریابی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و اهداف و شاخص ها و سنجه های مشترکی دارند. در ادامه میتوانید درباره چگونگی رسیدن به این ویژگی بخوانید.

چالش های که فروش آنلاین را مختل می کنند + راه حل

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

بنابر مطالعات و گزارش های سال 2020، در این مقاله به چند مسئله رایج که فروشندگان آنلاین را دچار مشکل کرده و راهکار آنها در مقابل این مسائل میپردازیم.