راهکارهای عملی برای آنلاین کردن سریع فروشگاه فیزیکی


راه حل تبدیل فروش سنتی به فروش آنلاین

این روزها تبدیل شدن به فروشگاه دیجیتال دیگر دلبخواهی نیست؛ برای اینکه کسب و کارتان سر پا باقی بماند، چارۀ دیگری ندارید. کرونا خرده فروش ها را مجبور کرده برای اینکه در بازار دوام بیاورند، تغییرات زیادی در خودشان اعمال کنند. تمام کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شده اند و دیگر کسی پایش را در فروشگاه ها نمی گذارد. حتی با وجود اینکه تک و توک فروشگاه ها دوباره باز شده اند و کارشان را شروع کرده اند، باز هم نیاز به تبدیل شدن به کسب و کار دیجیتال و امکان تجارت الکترونیک بیشتر از هر زمان دیگری در طول تاریخ احساس می شود.
راستش آنلاین شدن، آن هم برای آن کسب و کارهایی که پول کافی ندارند، می تواند شق القمر حساب شود! پردازش سفارش های آنلاین، خصوصا کارهای مربوط به زنجیرۀ تأمین، بازاریابی دیجیتال، جواب دادن به مشتری ها و رفع مشکلاتشان، همگی چالش ها و تغییرات بزرگی هستند که در طول زمان در اثر تجربه یاد گرفته می شوند. اگر این بحران عالم گیر فقط یک درس به ما داده باشد آن این است که همۀ کسب و کارها باید انعطاف پذیر و آمادۀ هر نوع تغییری باشند، خصوصا اینکه باید بتوانند هر وقت لازم شد دیجتال شوند. تجارت الکترونیک حالا دیگر حرف اول و آخر را در دنیای کسب و کار می زند. پس برای اینکه فرصت های از دست رفته را جبران کنید و خودتان را با نیازهای زمانه تطبیق بدهید، توصیه می کنیم:

1. دیجیتال شدن را با راه انداختن یک وبسایت شروع کنید.

اول از همه و در اولین فرصت ممکن، یک وبسایت برای کسب و کارتان بزنید. الان وقت استخدام یک دیولوپر که سر صبر برایتان یک پلتفرم کامل و پیچیدۀ ایکامرس بزند، نیست. فعلا فقط باید یک قالب ساده و کاربرپسند بخرید و وبسایتتان را بالا بیاورید. وبسایت هایی مثل Shopify کارتان را ساده تر می کنند؛ به کمک این وبسایت ها، خیلی راحت و سریع می توانید خودتان، یا یک نفر از اعضای تیمتان که از وبسایت و مسائل فنی بیشتر سر در می آورد، یک وبسایت بسازید. از همۀ محصولاتتان با بهترین کیفیتی که می توانید، عکس بگیرید و در وبسایت بگذارید. زمینۀ عکس ها تا حد ممکن ساده باشد و حواس مشتری را پرت نکند. البته این عکس ها فقط برای شروع کار هستند و بعدا اگر لازم شد یک عکاس استخدام کنید که عکس های حرفه ای بگیرد.
یک راه دیگر هم این است که محصولاتتان را در آمازون بفروشید. اما از آنجایی که آمارهای جدید نشان می دهند 40درصد از مشتری ها ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند تا در وقتشان صرفه جویی کنند، الان بهترین فرصت است که فروشگاه آنلاین خودتان را راه بیندازید. می توانید از آمازون به عنوان یک قابلیت اضافی در فروشگاه آنلاین خودتان استفاده کنید. به هر حال، هر راهی که انتخاب می کنید، یادتان باشد باید تمام تلاشتان را بکنید که متن آگهی های تبلیغاتی و توضیحات محصولاتتان به بهترین شکل ممکن باشد تا کسانی که اصلا شما و کسب و کارتان را نمی شناسند بفهمند محصولات شما چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات دارند.

2. از زیرساخت های موجود برای ارسال و تحویل محصولات به مشتری ها استفاده کنید.

یکی از مهم ترین دغدغه های فروشگاه های آنلاین، حمل و نقل و تحویل است. بسته بندی و ارسال درست سفارش ها در عین حفظ فاصلۀ فیزیکی کار ساده ای نیست. خرده فروش های بزرگ کلی کارمند جدید برای این کار استخدام کرده اند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مشتری ها و روی آوردن همۀ مردم به خرید آنلاین باشند. مثلا والمارت 50هزار کارگر جدید برای حمل و تحویل استخدام کرده و آمازون هم موج جدید استخدام را شروع کرده و قصد دارد 75هزار کارمند جدید برای بخش حمل و تحویل استخدام کند. شرکت های حمل و نقل مثل UPS و FedEx هم همچنان مشغول اند. شما هم می توانید برای ارسال محموله ها به مشتریان از فروشگاه یا انبارتان برنامه ریزی کنید. دو یا سه بار در هفته سفارش ها را ارسال کنید. در حال حاضر به خاطر شرایط پیش آمده، حمل و نقل در کل کشور با تأخیر مواجه شده. شما هم به مشتری های آنلاینتان زمان انتظار را اطلاع بدهید و سعی کنید کد رهگیری و اطلاعات حمل و نقل محصولاتشان را در اولین فرصت در اختیارشان قرار دهید. خوشبختانه چون فرایند حمل و نقل فعلا با تأخیر و کندتر از شرایط عادی انجام می شود، وقت کافی برای تنظیم برنامۀ زمانی ارسال سفارش ها دارید. خصوصا اگر بار اولتان است که سفارش آنلاین می گیرید بهتر می توانید به جزئیات فکر کنید.

3. برای خدمت رسانی به مشتری ها، در مناطق زمانی مختلف تیم های دورکار تشکیل بدهید.

تاد لمب، بنیانگذار شرکت مکمل های سلامتی PureLife Organics، توصیه می کند که برای اینکه مشتری ها کمتر پشت خط تلفن منتظر بمانند یا زودتر جواب سوالات آنلاینشان را بگیرند و کسب و کارتان از کارها عقب نماند، «در مناطق مختلف تیم های دورکار بسازید تا سفارش ها را پردازش کنند.» PureLife هم یکی از آن شرکت هایی بود که می بایست به سرعت آنلاین شود. به گفتۀ لمب، کلید انطباق سریع با شرایط فعلی استفاده از تمام امکانات لجستیک موجود (مثل حمل نقل از طریق UPS) است. وقتی از افرادی در مناطق مختلف دنیا استفاده می کنید که سر وقت به سوالات و دغدغه های مشتری ها جواب می دهند، رضایت مشتری را افزایش می دهید. 40درصد مشتری ها می گویند عاملی که بیشتر از هر عامل دیگری تجربۀ آن ها را از خدمات مشتریان بهبود می دهد، پاسخگویی سریع شرکت است.
اگر می توانید، مسئولیت حمل و تحویل سفارش های هر منطقه را به اعضای تیمتان در همان منطقه بسپارید. البته در این صورت هر تیمی باید موجودی کافی از محصولات را در اختیار داشته باشد، اما زمان و هزینۀ حمل کمتر می شود. مثلا اگر دفتر مرکزی تان در ساکرامنتو است، اما سفارشتان را باید به پیتسبورگ بفرستید، بهتر است یکی از اعضای شرکت که ساکن نیوجرسی است امور حمل و نقل را انجام دهد تا مشتری زودتر محصولش را تحویل بگیرد و هزینه های شرکت هم کمتر شود.
فروشگاه های فیزیکی مجبورند خودشان را با شرایط پیش آمده وفق بدهند. تغییر مسیر و انعطاف پذیری یکی از شروط اصلی کارآفرینی است و هر چه شرکتی با هر اندازه ای بتواند زودتر آنلاین شود، برای سودآوری امروز و آینده اش بهتر است. خبر آنلاین شدنتان را همه جا پخش کنید؛ در فروشگاهتان اعلامیه نصب کنید، به مشتری ها ایمیل بزنید و در رسانه های اجتماعی اعلام کنید که مشتری ها می توانند از این به بعد آنلاین سفارش بدهند. وقتی همه چیز آماده شد، بروید سراغ یادگرفتن بازاریابی دیجیتال تا بتوانید به مشتری های بیشتری دسترسی پیدا کنید. اما مهم تر از همه این است که زیرساخت کاملی برای فروشگاه آنلاینتان بسازید و این تغییری که شروع کرده اید را تا آخر پیش ببرید.




🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: September 19, 2020 07:19
تاریخ آخرین بازنویسی: September 19, 2020 07:34







انبارگردانی راحت تر: 10 توصیۀ عملی برای شمارش فیزیکی موجودی های انبار

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اگر خرده فروش هستید، لابد شما هم از انبارگردانی بیزارید! شمردن تک تک کالاها کار عذاب آوری است که می تواند ساعت ها وقت شما را بگیرد و خیلی وقت ها هم مجبورید مغازه را موقتا برای انجام این کار تعطیل کنید.

چک لیست انتخاب بهترین نرم‌افزار پایانه فروش برای کسب‌و‌کار شما

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

نرم افزارهای پایانه فروش دائما تغییر یافته و تکامل می یابند و صندوق های دریافت پول نقد به تنهایی توانایی پاسخگویی به نیازهای متغیر را ندارند.

انواع گزارش موجودی و فروش برای خرده فروشی ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

برای تحلیل داده ها و گزارش گیری موجودی کمک لازم دارید؟ ما اینجا شش نوع از مهم ترین گزارش ها را نام می بریم که برای هر خرده فروشی لازم هستند. در نرم افزار مدیریت انبارتان دنبال این گزارش ها بگردید.

با رعایت این نکات در نوشتن توضیح محصول، فروش خود را افزایش دهید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اگر تعداد بسیار زیادی محصول دارید که باید برای همه آنها توضیحاتی درج کنید، این کار میتواند به شدت کسل کننده به نظر بیاید. به همین دلیل ما نوشتن توضیحات محصول را به 8 قانون بسیار ساده تقسیم کرده ایم که به شما کمک میکند توضیحاتی درباره محصول بنویسید.

قیمت گذاری درست محصول، فروش بیشتر

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از سختترین تصمیم های یک شرکت در هنگام عرضه محصولات، تعیین قیمت آنها است. استراتژی های قیمت گذاری بسیاری در جهان کسب و کار وجود دارند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار،در دنیایی پر از مدل های قیمت گذاری باید بهترین و مناسبترین آن را برای خود برگزینید.

چگونه میتوانید محصول خود را بفروشید حتی اگر ذاتا ویژگی های یک فروشنده را ندارید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ما محصول فوق االعاده ای داریم اما من نمیدانم چگونه آن را بفروشم. من از فروش متنفرم. شنیدن این جملات ترسناک از صاحبان کسب و کارها خیلی رایج است. شما هم اینجوری هستید نه؟ منم همینطور! ارتقا و فروش یک محصول برای بسیاری از کسب و کارها مثل یک کابوس بزرگ است

بزرگترین مشکلات تیم فروش و راه حل آن‌ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

ر شرکت‌های موفق تیم‌های فروش و بازاریابی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و اهداف و شاخص ها و سنجه های مشترکی دارند. در ادامه میتوانید درباره چگونگی رسیدن به این ویژگی بخوانید.

چالش های که فروش آنلاین را مختل می کنند + راه حل

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

بنابر مطالعات و گزارش های سال 2020، در این مقاله به چند مسئله رایج که فروشندگان آنلاین را دچار مشکل کرده و راهکار آنها در مقابل این مسائل میپردازیم.