انبارگردانی راحت تر: 10 توصیۀ عملی برای شمارش فیزیکی موجودی های انبار


چگونه یک روش انبارگردانی و مدیریت موجودی کالا متناسب با نوع کسب و کارتان انتخاب کنید؟

اگر خرده فروش هستید، لابد شما هم از انبارگردانی بیزارید! شمردن تک تک کالاها کار عذاب آوری است که می تواند ساعت ها وقت شما را بگیرد و خیلی وقت ها هم مجبورید مغازه را موقتا برای انجام این کار تعطیل کنید.  اما چه بخواهید چه نخواهید، انبارگردانی و موجودی گیری بر هر خرده فروشی واجب است! اگر مراقب مغایرت صورت موجودی ها روی کاغذ با تعداد موجودی های واقعی درون انبار باشید، اطلاعاتتان از انبار واقعی و درست خواهد بود و می توانید قبل از تمام شدن موجودی، انبار را شارژ کنید و مطمئن باشید که همیشه در وقت مناسب تعداد کافی موجودی دارید. قبل از هر چیز، بیایید ببینیم شمارش فیزیکی موجودی ها دقیقا یعنی چه.

شمارش فیزیکی موجودی انبار

شمارش فیزیکی موجودی یعنی کالاهای موجودتان را بشمارید. این کار معمولا به این صورت است که یک یا چند نفر از کارکنان فروشگاه تمام اقلام موجود درون فروشگاه و انبار را می شمارند. آن ها داده ها را روی کاغذ یا به صورت الکترونیکی ثبت می کنند. هدف این کار هم این است که انبار فروشگاه را بررسی کنیم و مطمئن شویم داده های موجودی که روی کاغذ داریم با موجودی های واقعی انبار جور در می آیند. ما برای اینکه این کار را برای شما راحت تر کنیم، چند نکتۀ عملیاتی را یادآوری می کنیم.

شرایط خاص شمارش موجودی ها در دوران کرونا

شاید زمانی این مقاله را بخوانید که دنیا دچار همه گیری کرونا شده. شاید کسب و کارتان فعلا تعطیل شده باشد، اما هنوز هم می خواهید بدانید وضعیت انبارتان چطور است. شاید هم شرایط منطقه یا کشور شما بهتر شده باشد و محدودیت ها برداشته شده باشند و قرار است به زودی فروشگاهتان را دوباره باز کنید. توصیه می کنیم برای اینکه موجودی گیری را به صورت ایمن و سالم انجام بدهید:

اگر می توانید، خودتان به همراه یکی از اعضای خانواده این کار را انجام بدهید.

کاهش تماس با افراد بهترین راه پیشگیری از ابتلا یا انتشار ویروس است. پس اگر می توانید، خودتان به تنهایی موجودی های انبار را بشمارید یا فقط از اعضای خانواده کمک بگیرید. بسته به تعداد محصولات، فرایند شمارش را به چند مرحله تقسیم کنید تا از پس همۀ کارها به تنهایی بر بیایید.

اگر مجبورید از کارکنانتان کمک بگیرید، حتما فاصلۀ فیزیکی را حفظ کنید.

به کمک کارکنانتان احتیاج دارید؟ پس اول مراقب سلامتی خودتان و آن ها باشید. وقتی در فروشگاه هستید، لباس و تجهیزات مناسب، مثل ماسک و دستکش، بپوشید. وقتی محصولات را می شمارید، فاصلۀ امن حداقل 2 متری را حفظ کنید. برای این کار می توانید انبار و فروشگاه را به چند منطقه تقسیم کنید و هر منطقه را به یک نفر بسپارید. مثلا یک نفر قفسه های جلوی مغازه را بشمارد و یک نفر قفسه های عقب را. راه دیگر این است که شیفت بندی کنید تا همه همزمان درون فروشگاه یا انبار نباشند. مثلا یک نفر صبح ها برای شمارش بیاید و یک نفر عصر.

از ابزارهایی که تماس فیزیکی را حداقل می کنند استفاده کنید.

هرچه به چیزهای کمتری دست بزنید بهتر است. پس هر فرد فقط از یک ابزار برای شمارش استفاده کند. مثلا به جای اینکه از کاغذ و مداد و تخته شاسی استفاده کنید، از نرم افزارهای شمارش که می شود روی گوشی دانلود و نصب کرد استفاده کنید، مثل نرم افزار اسکنر. اینطوری به هیچ ابزار دیگری نیاز ندارید. سعی کنید به محصولات کمتر دست بزنید. هر جا می توانید فقط بارکد محصول را اسکن کنید بدون اینکه به آن دست بزنید یا از قفسه برش دارید.

10 توصیه برای شمردن موجودی انبار

بعد از توصیه های سلامتی در دوران کووید19، می رسیم به توصیه های عمومی برای اینکه شمارش موجودی ها کارآمدتر انجام شود.

1. شمارش دوره ای انجام بدهید.

تا به حال شمارش دوره ای را امتحان کرده اید؟ همان موجودی گیری جزئی. یعنی به جای شمردن کل موجودی ها (تمام شماری)، همیشه بخشی از موجودی ها را بشمارید تا بدون توقف ساعت های کاری فروشگاه بتوانید موجودی را کنترل کنید. این روش را یکی از کاراترین روش های انبارگردانی می دانند که می تواند به صورت روزانه یا هفتگی (معمولا قبل از باز شدن فروشگاه) انجام شود و دیگر نیازی به انبارگردانی کامل نیست.

فیلیپ پراودا که مالک فروشگاه های پوشاک لوکس مردانه suitcafe است به شدت این روش را توصیه می کند:

من هر روز موجودی فیزیکی فروشگاه ها را بررسی می کنم. چند بخش کوچک از فروشگاه یا یک برند خاص یا یک محصول خاص، مثلا بلوز، کت یا پالتو، را انتخاب می کنم و تمام سایزها و سبک های آن می شمارم. بعد داده ها را در کامپیوتر وارد می کنم و با داده های دیگر مقایسه می کنم. برای یک کسب و کار کوچک، انبارگردانی کامل سخت است چون فروشنده ها همیشه دستشان به مشتری بند است و از طرفی نمی خواهیم زود فروشگاه را ببندیم یا یک روز کامل را برای انبارگردانی تعطیل کنیم.

پرستون وایلی از فروشگاه اینترنتی swelldirect.com هم معتقد است شمارش دوره ای موجودی به شکل مستمر روش خوبی برای این فروشگاه بوده است:

هر یک از کارکنان واحد حمل و نقل ما هر هفته باید بخشی از موجودی ها را بشمارد. محصولات پرفروش بیشتر از محصولات کم فروش شمرده می شوند اما تمام محصولات حداقل سالی یک بار شمرده می شوند. با این کار جلوی بروز مشکلات را می گیریم.

اما اگر به هر دلیلی شمارش دوره ای را دوست ندارید یا حس می کنید باید انبارگردانی کامل انجام بدهید، به ادامۀ توصیه ها توجه کنید.

2. از اسکنرهای انبار و دیگر فناوری های انبارداری استفاده کنید.

انبارداری سنتی با کاغذ و قلم انجام می شود. کارکنان انبار اول با دست تک تک اقلام را می شمارند و یادداشت می کنند. بعد داده ها را وارد سیستم می کنند. البته با این روش هم کار بالاخره انجام می شود، اما این روش اصلا کارامد نیست و داده ها هم باید دو بار ثبت شوند. نیاز به یادآوری نیست که شمردن فیزیکی موجودی ماهیتا یک کار دستی است، اما لازم نیست حتما داده ها دستی جمع و ثبت شوند.  اگر از پایانۀ فروش یا نرم افزار مدیریت انبار استفاده می کنید، ببینید چه امکاناتی برای شمارش موجودی ها دارد. مثلا با استفاده از قابلیت مدیریت انبار و موجودی فروشگاه ساز سلدان خرده فروش ها به ساده ترین شکل ممکن موجودی ها را می شمرند. موجودی گیری همزمان به کاربران این نرم افزار اجازه می دهد با چند دستگاه کالاها را بشمارند و داده ها را سریع تر وارد کنند. با قابلیت اسکن سریع هم می شود بارکد محصول یا شناسۀ آن را اسکن کرد و به این صورت محصولات را شمرد.

فناوری های دیگری که در این کار به شما کمک می کنند عبارتند از:

نرم افزار اسکنر: این اپلیکیشن روی موبایل نصب می شود و فرایند اسکن کردن محصول به سادگی آب خوردن انجام می شود. با این نرم افزار می توانید با آیفون، آیپد و آیپادتان، شمارش کامل و دوره ای انجام بدهید. کافی است با دوربین دستگاهتان بارکد کالا را اسکن کنید. اپلیکیشن خودش تمام اطلاعات لازم را ثبت و ذخیره می کند.  این نرم افزار به حساب فروشگاه تان هم متصل می شود و تمام اقلام شمرده شده را همگام سازی می کند. بنابراین به محض تمام شدن شمارش، اطلاعات موجودی شما به روز می شود.

 RFID: اگر به ابزار پیشرفته تری نیاز دارید، به RFID فکر کنید. RFID مخفف Radio Frequency Identification است. با این فناوری می توانید چیپ های کوچکی را در بسته بندی محصولاتتان بگنجانید. این چیپ ها به راحتی قابل ردیابی هستند و به این ترتیب از محل هر محصول مطلع می شوید. RFID فناوری بسیار مفیدی است؛ نه تنها جلوی مفقودی را می گیرد، بلکه به انبارگردانی صحیح و دقیق هم کمک می کند. 

مثلا ماموث، یک فروشگاه لوازم ورزشی در کالیفرنیا است که برای شمارش موجودی از فناوری استفاده می کند. شرکت ماموث به جای شمارش کامل، هر روز اقلام گران قیمتی که با کسری موجودی بیشتری مواجه می شوند را می شمرد. بعد درصدی از موجودی اش را به صورت دوره ای می شمارد طوری که هر دو هفته یک بار تمام موجودی ها را شمرده باشد.

ماموث از نرم افزار Truecount RFID استفاده می کند تا از اقلامی که طبق داده های قبلی باید در انبار موجود باشد، گزارش بگیرد. فیل هرتزاگ، یکی از مالکان ماموث، در مصاحبه با انجمن تجاری خرده فروشی امریکا (NRF) می گوید:

با Truecount ارقام موجودی در سیستم را با ارقام واقعی انبار و شمارش های فیزیکی مان مقایسه می کنیم.

این کار هر روز بعد از ساعت کاری فروشگاه انجام می شود و صبح روز بعد مغایرت ها بررسی و برطرف می شوند. اگر اختلافی بین داده های کامپیوتری و اقلام واقعی باشد، نرم افزار به کارکنان اعلام می کند که اقلام مفقوده کجا هستند و کارکنان می توانند محل کالاها را پیدا کنند.

3. شمارنده ها را با دقت انتخاب کنید.

هر کسی را مسئول شمارش موجودی نکنید. تیم انبارگردانی باید شامل کارکنان مجرب و کارکنان تازه وارد باشد. افراد باتجربه با سیاست های شما و محل اقلام مختلف انبار آشناترند. اما شاید به خاطر اینکه به فضای فروشگاه و انبار عادت کرده اند، متوجه جزئیات نشوند و بعضی از مسائل کوچک را ندیده بگیرند. اینجا حضور افرادی که تازه به تیم ملحق شده اند می تواند مفید باشد. گزینۀ دیگری که دارید برون سپاری است. اگر متخصص یا منابع کافی درون شرکت ندارید، کار شمارش و انبارگردانی را به یک شرکت مجرب بسپارید. در این صورت روش و فرایند شمارش فیزیکی شرکت به شرکت فرق می کند. بهترین کار این است که با شرکت انبارگردانی صحبت کنید و طبق فرایندهای مورد نظر آن ها پیش بروید.

4. اگر لازم است انبارگردانی کامل انجام بدهید، حتما از قبل برایش برنامه ریزی کنید.

زمان انبارگردانی خیلی مهم است. دربارۀ زمان و نحوۀ انجام این کار فکر کنید و زودتر برنامه ریزی کنید.

انبارگردانی فیزیکی معمولا کی انجام می شود؟

زمان و دفعات شمارش فیزیکی موجودی انبار به خودتان بستگی دارد. بعضی از فروشگاه ها یک بار در سال این کار را انجام می دهند، بعضی دو بار، و بعضی هم بیشتر. باب فیبز، صاحب وبلاگ Retail Doctor می نویسد:

«بهترین زمان برای این کار آخرین آخر هفتۀ ژانویه یا آخر جولای است، چون احتمالا تعداد اقلام انبار در این دوره ها در کمترین سطح است.»

هر تصمیمی می گیرید، باید یک تاریخ خاص را از چند وقت قبل تعیین کنید (حتی چند ماه قبل) و به کارکنانتان این زمان را اطلاع بدهید. در این مرحله باید مشخص کنید چه کسانی در انبارگردانی فیزیکی حضور داشته باشند و به شما کمک کنند. از حضور آن ها در تاریخ مقرر مطمئن شوید.  ایدئال این است که کل فروشگاه را تعطیل نکنید. پس اگر برایتان مقدور است، شمارش موجودی را بعد از ساعت کار فروشگاه انجام بدهید. اما اگر ممکن نیست و لازم است یک روز یا چند ساعت فروشگاه را ببندید، حتما پیش تر به مشتری ها اطلاع بدهید. مرتبا اعلام کنید که در فلان روز فروشگاه بسته است، به مشتری هایی که به فروشگاه می آیند شفاها بگویید، و پشت در فروشگاه یا در محل صندوق اعلامیۀ تاریخ و ساعت تعطیلی و علت آن را نصب کنید.

5. کروکی فروشگاهتان را بکشید.

نقشۀ فروشگاه و انبارتان را بکشید و محل محصولات و اقلام موجودی را روی آن مشخص کنید. همانطور که فیبز می گوید، باید «محل تمام راهروها، قفسه ها، دیوارها و ویترین ها را روی نقشه بکشید.»  این طوری یک نمای کلی از فروشگاه پیدا می کنید و بهتر می توانید هر بخش را به یکی از کارکنان بسپارید و بهترین روش شمارش در هر بخش و کل فروشگاه و انبار را پیدا کنید؛ یعنی تعیین کنید که کار از کجا شروع شود و چطور کل فروشگاه و انبار پوشش داده شود. این نقشه مثل یک چک لیست هم عمل می کند و موقع شمارش، هر وقت بخشی از فضا شمرده شد، در نقشه چک می خورد و به این ترتیب راحت تر می فهمید شمارش چه قسمت هایی تمام شده.

6. به جعبه ها و قفسه ها برچسب بزنید.

بی گدار به آب نزنید. برای شمارش فیزیکی باید همۀ جعبه ها و قفسه ها برچسب داشته باشند، خصوصا وقتی محتویات درونشان مشخص نیست. وبلاگ supply chain cowboy می گوید

«وقتی وقت انبارگردانی می شود، باید جای همه چیز معلوم باشد. جعبه های پاره پوره و پالت های پخش و پلایی که جایشان مشخص نیست، وقتی نوبت به مغایرت گیری می شود، تمام وقت شما را می گیرند. حتی اگر لازم شد در مدت انبارگردانی یک جای موقتی برای هر چیزی در نظر بگیرید و همه چیز را در جای مشخص خودش بگذارید و با برچسب و تگ مشخصات هر چیز و محلش را در معرض دید قرار بدهید.»

مطمئن شوید که همه چیز در جای خودش است. در فروشگاه و انبار بچرخید و دقت کنید که هر چیزی سر جای خودش باشد. ببینید آیا در رختکن لباس ها این طرف و آن طرف افتاده اند، یا کسی برچسب یک جعبه را اشتباه زده. قبل از شروع انبارگردانی همۀ این ها را درست کنید.

7. راجع به اقلامی که وضع نامشخصی دارند تصمیم بگیرید.

وقتی برای انبارگردانی برنامه ریزی می کنید، به این فکر کنید که با اقلامی که در آن دورۀ زمانی وضعیت مشخصی ندارند چه می خواهید بکنید. مثلا اقلامی که در حال حمل هستند، مثل سفارش های معوق از تأمین کننده ها یا مرجوعی ها. بهتر است تکلیف این اقلام قبل از انبارگردانی و شمارش روشن شود تا بعدا باعث بی نظمی و سردرگمی نشوند. حواستان به محصولات معیوب و مشکل‌دار هم باشد. اگر اقلام معیوبی در فروشگاه یا انبار دارید، قبل از شمارش دربارۀ آن ها تصمیم بگیرید.

8. کارکنانتان را توجیه کنید.

کارکنان شما باید با تمام مراحل پیش و حین انبارگردانی آشنا باشند. اگر نقشه ای از فروشگاه رسم کرده اید به آن ها هم نشان بدهید و به هر کس بگویید که مسئول چه کاری و چه بخشی است. اگر محل کالایی را عوض کرده اید یا برچسب جعبه ها یا شکل تقسیم بندی را تغییر داده اید، کارکنان را در جریان قرار بدهید. بهتر است همۀ تغییرات را به آن ها نشان بدهید. با کارکنان در فروشگاه یا انبار قدم بزنید و همه چیز را به آن ها نشان بدهید. این کار شمارش و مغایرت گیری را برای آن ها راحت تر می کند.

9. امکانات لازم را برای کارکنان فراهم کنید.

آب، نوشیدنی و غذای مناسب برای روز انبارگردانی تهیه کنید تا کارکنان راضی و کارآمد وظیفۀ خود را انجام بدهند. شمارش موجودی کار سختی است. اگر می خواهید کارکنان بهترین عملکردشان را داشته باشند امکانات مناسب در اختیارشان قرار بدهید.

10. بعد از شمارش: موجودی را کنترل کنید.

شمارش تمام شد؟ بلافاصله کاری کنید که صحت داده هایی که جمع کرده اید حفظ شود. برای این کار:

  1. در اولین فرصت ممکن، قبل از ورود داده ها به سیستم و به روز کردن سطح موجودی ها، تمام داده ها و اعداد و ارقام را یک بار بررسی کنید و مطمئن شوید شمارش درست انجام شده. این کار باید بلافاصله بعد از شمارش انجام شود. باید اطلاعات درون ذهنتان تازه باشد، پس این کار را عقب نیندازید.
  2. گزارش موجودی بگیرید. وقتی داده ها را وارد سیستم کردید، گزارش موجودی بگیرید و ببینید با داده های تازه چه کار می توانید بکنید تا کسب و کارتان بهبود پیدا کند.
  3. اگر سیستم مدیریت خرده فروشی و پایانۀ فروش شما قابلیت گزارش گیری و تحلیل داده های خرده فروشی را داشته باشد، تهیۀ گزارش خیلی ساده می شود. کافی است گزارش های درست تهیه کنید و بر اساس آن ها اقدام کنید. می توانید از ابزارهایی مدیریت انبار سلدان هم استفاده کنید.[A2]
  4. مناطق پرخطر را علامت بزنید. بر اساس گزارش های انبار مناطق پرخطر در فروشگاه را شناسایی کنید و آن ها را به اطلاع کارکنان برسانید و سعی کنید راهی برای کاهش زیان در این مناطق پیدا کنید.
  5. گزارش های مختلف شمارش موجودی را با هم مقایسه کنید. وقتی در یک بازۀ زمانی، چند بار شمارش انجام دادید، گزارش های این شمارش ها را با هم مقایسه کنید تا الگوی مصرف اقلام موجودی را پیدا کنید. به این ترتیب علت مغایرت یا مفقودی کالاها را پیدا می کنید و اقدامات لازم برای پیشگیری را انجام می دهید.مقایسۀ گزارش دوره های قبلی با دوره های جدید برای ارزیابی روش های انبارداری هم مفید است. فقط با مقایسۀ گزارش هاست که که می توانید بفهمید آیا مغایرت ها در طول زمان کمتر شده است یا نه.

رفع مغایرت

اگر در گزارش ها به مغایرت برخوردید، بلافاصله دنبال علت اصلی بگردید. همانطور که در مقالۀ رفع مغایرت موجودی انبار گفتیم، علت اختلاف داده های موجودی می تواند خطای انسانی، محاسبات اشتباه یا داده های مفقوده و اشتباه در ثبت اطلاعات باشد. در چنین مواردی باید فرایند انبارگردانی و شمارش را سخت گیرانه تر اجرا کنید. فرایند و رویۀ انجام کارها را مستند کنید و تا هر جا ممکن است مراحل مختلف را خودکار کنید تا جلوی اشتباه را بگیرید. مثلا اگر داده های هر محصول را به صورت دستی وارد سیستم می کنید، حتما از یک بارکدخوان یا فایل CSV داده ها استفاده کنید.گاهی هم مغایرت موجودی دلایل جدی تری دارد. شاید موضوع سرقت یا تقلب در فروشگاه و انبار باشد. در این موارد موضوع را بررسی کنید و برای حل مسئله و جلوگیری از تکرار آن اقدام کنید.  به هر صورت، تنها راه اطلاع از مغایرت موجودی ها، انبارگردانی و شمارش منظم موجودی هاست. حواستان به این وظیفۀ مهم باشد. کنترل موجودی ها و انبار کمک های بزرگی به کسب و کارتان می کند، خصوصا اگر از یک نرم افزار گزارش خرده فروشی استفاده کنید.

کلام آخر

چه از اکسل برای مدیریت موجودی استفاده کنید، چه یک نرم افزار جامع خرده فروشی، مدیریت موجودی و انبار یکی از وظایف حیاتی شما به عنون خرده فروش است. موجودی گیری روان و بی دردسر کار ساده ای نیست و بدون زحمت انجام نمی شود. باید قبل از شروع کار به جزئیات فکر کنید و تجهیزات و ابزارهای لازم را از قبل آماده کنید. اگر قصد دارید همین روزها شمارش فیزیکی انبارتان را شروع کنید، حتما به نکاتی که گفتیم دقت کنید. این توصیه ها کارتان را خیلی ساده تر می کنند.

آیا شما هم توصیه ای برای انبارگردانی فیزیکی دارید؟ تجربه هایتان را با ما در میان بگذارید.


در شرایط کرونا چطور انبارگردانی امنی داشته باشم؟

کاهش تماس با افراد بهترین راه پیشگیری از ابتلا یا انتشار ویروس است. پس اگر می توانید، خودتان به تنهایی موجودی های انبار را بشمارید یا فقط از اعضای خانواده کمک بگیرید. بسته به تعداد محصولات، فرایند شمارش را به چند مرحله تقسیم کنید تا از پس همۀ کارها به تنهایی بر بیایید.

چگونه شمارش دوره ای انجام دهم؟

موجودی گیری جزئی یعنی به جای شمردن کل موجودی ها (تمام شماری)، همیشه بخشی از موجودی ها را بشمارید تا بدون توقف ساعت های کاری فروشگاه بتوانید موجودی را کنترل کنید

کشیدن نقشه فروشگاه و انبار چه کمکی به انبارداری می کند؟

این طوری یک نمای کلی از فروشگاه پیدا می کنید و بهتر می توانید هر بخش را به یکی از کارکنان بسپارید و بهترین روش شمارش در هر بخش و کل فروشگاه و انبار را پیدا کنید؛ یعنی تعیین کنید که کار از کجا شروع شود و چطور کل فروشگاه و انبار پوشش داده شود.

برنامه ریزی برای انبارگردانی چه تاثیری در مدیریت انبار دارد؟

وقتی برای انبارگردانی برنامه ریزی می کنید، به این فکر کنید که با اقلامی که در آن دورۀ زمانی وضعیت مشخصی ندارند چه می خواهید بکنید. مثلا اقلامی که در حال حمل هستند، مثل سفارش های معوق از تأمین کننده ها یا مرجوعی ها.



🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

علیرضا شیردل نویسنده: علیرضا شیردل
تاریخ انتشار: September 09, 2020 11:57
تاریخ آخرین بازنویسی: September 28, 2020 10:18







انواع گزارش موجودی و فروش برای خرده فروشی ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

برای تحلیل داده ها و گزارش گیری موجودی کمک لازم دارید؟ ما اینجا شش نوع از مهم ترین گزارش ها را نام می بریم که برای هر خرده فروشی لازم هستند. در نرم افزار مدیریت انبارتان دنبال این گزارش ها بگردید.

راهکارهای عملی برای آنلاین کردن سریع فروشگاه فیزیکی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

اگر یک فروشگاه سنتی دارید و قصد دارید وارد فضای آنلاین شوید با خواندن نکات زیر به سرعت می توانید فروش اینترنتی را آغاز کنید

با رعایت این نکات در نوشتن توضیح محصول، فروش خود را افزایش دهید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اگر تعداد بسیار زیادی محصول دارید که باید برای همه آنها توضیحاتی درج کنید، این کار میتواند به شدت کسل کننده به نظر بیاید. به همین دلیل ما نوشتن توضیحات محصول را به 8 قانون بسیار ساده تقسیم کرده ایم که به شما کمک میکند توضیحاتی درباره محصول بنویسید.

چک لیست انتخاب بهترین نرم‌افزار پایانه فروش برای کسب‌و‌کار شما

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

نرم افزارهای پایانه فروش دائما تغییر یافته و تکامل می یابند و صندوق های دریافت پول نقد به تنهایی توانایی پاسخگویی به نیازهای متغیر را ندارند.

قیمت گذاری درست محصول، فروش بیشتر

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از سختترین تصمیم های یک شرکت در هنگام عرضه محصولات، تعیین قیمت آنها است. استراتژی های قیمت گذاری بسیاری در جهان کسب و کار وجود دارند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار،در دنیایی پر از مدل های قیمت گذاری باید بهترین و مناسبترین آن را برای خود برگزینید.

چگونه میتوانید محصول خود را بفروشید حتی اگر ذاتا ویژگی های یک فروشنده را ندارید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ما محصول فوق االعاده ای داریم اما من نمیدانم چگونه آن را بفروشم. من از فروش متنفرم. شنیدن این جملات ترسناک از صاحبان کسب و کارها خیلی رایج است. شما هم اینجوری هستید نه؟ منم همینطور! ارتقا و فروش یک محصول برای بسیاری از کسب و کارها مثل یک کابوس بزرگ است

بزرگترین مشکلات تیم فروش و راه حل آن‌ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

ر شرکت‌های موفق تیم‌های فروش و بازاریابی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و اهداف و شاخص ها و سنجه های مشترکی دارند. در ادامه میتوانید درباره چگونگی رسیدن به این ویژگی بخوانید.

چالش های که فروش آنلاین را مختل می کنند + راه حل

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

بنابر مطالعات و گزارش های سال 2020، در این مقاله به چند مسئله رایج که فروشندگان آنلاین را دچار مشکل کرده و راهکار آنها در مقابل این مسائل میپردازیم.