چالش های که فروش آنلاین را مختل می کنند + راه حل


تجارت الکترونیک، نحوه عملکرد و فرآیندهای کسب‌وکارها را به کلی تغییر داده است. به هزاران کسب‌وکار جدید جانی تازه بخشیده و کانال درآمدی جدیدی برای کسب‌وکارهای موجود ایجاد کرده است. با اینکه راه اندازی وبسایت تجارت الکترونیک ممکن است آسان به نظر برسد(یا افزودن بخش تجارت الکترونیک به وبسایت فعلی)، اما مسائل مربوط خدمات مشتریان، موتورهای جستجو، مسیرهای پرداخت، مدیریت انبار یا اخذ سفارش بسیار زیاد هستند و موانع جدی ای برای رسیدن به موفقیت ایجاد مینمایند

  • تبلیغاتِ پرداخت به ازای هر کلیک، همیشه مقرون به صرفه نیستند. کلیک های ساختگی که به وسیله ربات ها یا انسان ها انجام میگیرند، منجر به خرید نمیشوند.
  • یک بهینه ساز بصری وبسایت میتواند از موانع و مشکلات موجود در فرایند تسویه حساب و پرداخت جلوگیری کند.
  • PayPal دریافته است که وقتی که توضیحات و مبالغ قیمت و نوع ارز به زبان مادری مشتریان بین المللی باشد، احتمال خرید آنها بالاتر است.

صاحبان کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک با چه مسائل و مشکلاتی مواجه میشوند؟

امروزه مصرف کنندگان برای خریدهایشان لازم نیست که به مغازه ها مراجعه کنند. این عصر دیجیتال شکل تازه ای به نحوه عملکرد کسب‌وکارها داده است و به مشتریان نیز نقاط دسترسی مختلفی برای انجام خریدهایشان میدهد. بدون در نظر گرفتن محصولی که میفروشید، دیجیتال شدن میتواند تصمیمی ریسکی و خطرناک و در عین حال پرهزینه باشد. اگر کالاهای بادوامی مثل مبلمان، لوازم خانگی، ابزار، وسایل الکترونیکی یا جواهرات میفروشید این مسئله بیشتر برای شما صدق میکند. کسب‌وکارهایی که در این صنایع فعالیت میکنند احتمالا تا جایی که انقدر از لوازم موجود در انبارشان بفروشند که به سوددهی برسند، برای تطبیق هزینه کالای فروخته شده با درآمد کل با مشکلاتی روبرو خواهند شد. هزینه کالاهای فروخته شده، به این معنی است که ساخت آن کالا چقدر برای خرده فروش، سازنده یا توزیع کننده خرج داشته است.
بنابر مطالعات و گزارش های اخیر، در ادامه به چند مسئله رایج که فروشندگان آنلاین را دچار مشکل کرده و راهکار آنها در مقابل این مسائل میپردازیم.

تبلیغات دیجیتال در حال تحول است.

به گفته کوین ژنگ بنیانگذار تجارت الکترونیک و مشاوره Kreator ، در فضایی که اکثر افراد، محصولات مشابهی را میفروشند، استراتژی تبلیغاتی عاملی متمایزکننده محسوب میشود. ژنگ در مصاحبه ای با Business News Daily اذعان داشت "این یک نبرد بی پایان در مقابل همه افراد فعال در این حوزه است." موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک از دو راه به دست میاید: رفت و آمد(ترافیک، بازدید) و تبدیل مشتری احتمالی به مشتری واقعی. به زعم اندرو اسکاربرو، هم بنیانگذار PriceWaiter، وبسایت های تجارت الکترونیک به بازدیدهایی مرتبط و همچنین بازدیدهایی که منجر به خرید شود، احتیاج دارند. وی در ادامه میگوید: برای اخذ بازدید و رفت و آمد به سایت، شما باید محتوایی خاص و مرتبط داشته باشید تا توجه موتور جستجو را جلب کرده و به خریداران آموزش دهید. در خصوص تبدیل هم وبسایت شما باید نسخه موبایل خوبی داشته باشد زیرا در خریدهای آنلاین تعداد بازدیدهای موبایل از بازدیدهای دسکتاپ بالاتر است. صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیک باید کاتالوگی خاص از محصولات خود آماده کنند تا کاملا مناسب بازار هدف آنها باشد. این کار به کسب‌وکار آنلاین شما، مزیت رقابتی میبخشد و منجر به بازگشت مشتریان میشود. با رشد کسب‌وکار تمرکز شما بیشتر بر روی ایجاد جمعیتی خاص در میان مشتریانتان خواهد بود تا وفاداری و نرخ نگهداشت مشتریان را افزایش دهید.

کسب‌وکارهای دیجیتالی که از تبلیغاتِ پرداخت به ازای کلیک استفاده میکنند، به دلیل بازدیدهای ساختگی سرمایه خود را از دست میدهند.

علیرغم محبوبیت مدل تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک این مدل همیشه هم مقرون به صرفه نیست. کلیک های ساختگی که از سوی ربات ها یا افراد متفرقه هستند منجر به خرید واقعی نمیشوند(و پولی که به بازاریابان پرداخت به ازای کلیک پرداخته اید هم به هدر میرود.)

خریدارن آنلاین به دلایل فناورانه، سبد خرید خود را رها میکنند.

یکی از بزرگترین مسائلی که کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک با آن روبرو میشوند، تعداد بسیار بالای سبدهای خرید رها شده است. بهینه ساز بصری وبسایت(VWO) تخمین زده است حدود 68% خریداران آنلاین سبد خرید خود را بدون تکمیل کردن فرآیند خرید رها میکنند.با وجود اینکه در یکی از گزارش های VWO اشاره شده است که مرسومترین دلیل نیمه کاره رها کردن خرید آنلاین، 56%، هزینه های غیرمنتظره پرداخت بوده است اما انواع مسائل مربوط به فناوری نیز در این لیست حضور داشتند همچون پیمایش وبسایت یا مشکلات بارگذاری صفحه، نگرانی های مربوط به امنیت پرداخت و طولانی بودن و سختی فرایند تسویه حساب. برای جبران تعدادی از این خریدهای نیمه کاره، VWO پیشنهاد میکند که برخی موانع خاص را حذف کنید همچون ثبت نام پیش از خرید، پیچیدگی ویرایش سبد خرید و همچنین اینکه به مشتریان این امکان را بدهید که سبد خرید خود را برای دفعات آتی ذخیره کنند.

فروشندگان امریکایی، فروش های جهانی را از دست میدهند.

یکی از مزایای چشمگیر تجارت الکترونیک در مقابل فروشگاه های سنتی غیر اینترنتی، توانایی گسترش کسب‌وکار فراتر از مرزهای جغرافیایی است. بنابر بر گزارشی که از سوی PayPal منتشر شده است، کسب‌وکارهای کوچک آمریکایی میتوانند برای به دست آوردن مشتریان آنلاین جهانی کارهای مختلفی انجام دهند. فروشندگان الکترونیکی آمریکایی، تجربه خرید را متناسب با مصرف کنندگان بین المللی، تغییر نمیدهند. فقط 19% از آنها وبسایتی به زبانی غیر از انگلیسی دارند و کمتر از 50% آنان گزینه های ارزی بین المللی در سایت خود قرار داده اند. اگر توضیحات محصول و قیمت ها و همچنین ارز موجود در سایت به زبان مادری مشتریان باشد احتمال اینکه از کسب‌وکارها خرید کنند بیشتر است. برای دستیابی به مشتریان بین المللی از سرویس هایی که میتوانند نسخه انگلیسی وبسایت شما را به زبان های دیگر ترجمه کنند، استفاده کنید و همچنین پلتفرم تجارت الکترونیکی را به کار بگیرید که گزینه های ارزی متفاوتی را برای مشتریان بالقوه پشتیبانی میکند. (این مقاله مرتبط را بخوانید: اصلی ترین چالش های تجارت الکترونیک که کسب‌وکارهای کوچک با آنها مواجه میشوند.)

پردازشگرهای پرداخت میتوانند جلوی جریان وجه نقد شما را بگیرند.

امرار معاش یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک به نحوه عملکرد پردازشگرهای پرداخت و موسسات مالی وابسته است. ژنگ میگوید: من در یک موقعیتی گرفتار شده بودم که بانک یکی از حساب های من را بست و حدود نیم میلیون دلار پول را به مدت 180 روز بلوکه کرد، این کار ما را تا مرز شکست برد. این موضوع به این دلیل اتفاق افتاد که ما بسیار سریع رشد کردیم و آنها میخواستند به حسابرسی و ممیزی کسب‌وکار ما بپردازند. وقتی که همه پول شما دیجیتال است، زمانیکه مسائلی اجازه نمیدهند به آن سرمایه دست پیدا کنید همه چیز ترسناک به نظر میرسد.در هنگام انتخاب پردازشگر پرداخت سعی کنید جایی را انتخاب کنید که از نوع کسب‌وکار شما حمایت میکند(و همچنین محصولاتی که میفروشید)؛ در غیر این صورت هم بودجه خود را بلوکه کرده اید و هم حسابتان بسته میشود. علاوه بر این، اگر قرار است رشد سریعی را تجربه کنید، که منجر به افزایش حجم پردازش های مورد نیاز شما میشود، لازم است که با یک پردازشگر همه کاره‌ی کارت اعتباری کار کنید و همچنین با تغییر نیازهای پردازشی خود لازم است که دائما با آنها در ارتباط باشید. افزایش حجم یا افزایش قیمت منجر به احساس خطر کردن پردازشگرهای کارت میشود و ممکن است آنها تا حل شدن نگرانی هایشان حساب شما را بسته نگهدارند.

هکرها امنیت وبسایت شما را تهدید میکنند.

لایه سوکت امنیتی (SSL) و پس از آن امنیت لایه جابجایی(TLS)، پروتکل های امنیت اینترنتی مبتنی بر رمزگذاری هستند که برای حفاظت از حریم شخصی، صحت داده ها و احراز هویت در ارتباطات اینترنتی، توسعه داده شده اند. هر کسی که سعی کند به داده های محافظت شده با SSL یا TLS نفوذ کند با مجموعه ای از کاراکترهای ناخوانا مواجه میشود که تقریبا لاینحل هستند، مگر اینکه فرد یک هکر کارآزموده با مدرک رمزگشایی SSL باشد. به گفته کال سیلوست، شریک و طراح با تجربه Spacetime، زمانی که وبسایت های تجارت الکترونیک برای چندین سایت از یک رمز یکسان استفاده میکنند، در مقابل هک شدن آسیب پذیرتر خواهند بود زیرا این ویژگی کار هکرها بسیار راحتتر کرده و آنها میتوانند از یک رمز برای کسب داده های چندین سایت استفاده کنند. سیلوست میگوید: اگر از پلتفرم های معروف تجارت الکترونیک مثل شاپیفای استفاده میکنید، مسائل مربوط به رمز گذاری SSL دیگر برای شما گرفتاری ایجاد نمیکنند زیرا این سایت ها به صورت پیش فرض از SSL بهره میبرند. اما اگر یک فروشگاه آنلاین از SSL استفاده نکند، میتواند مطمئن باشد که افراد متقلب به راحتی آب خوردن میتوانند اطلاعات و اقدامات انجام گرفته در سایت را به دست بیاورند.
هکرها با راه اندازی نرم افزارهای ویروسی و مشکوک میتوانند، بی اجازه به اطلاعات شخصی و پرداخت مصرف کنندگان دسترسی داشته باشند. اگر کلاهبرداری های مربوط به کارت های اعتباری به اندازه کافی شما را نترسانده، دیگر مسائل مربوط به محیط آنلاین هم وجود دارند که میتوانند وبسایت شما را تهدید کنند مشکلاتی همچون حملات با حضور یک شخص سوم در عملیات، ربات های مخرب، خرابکاری های فیشینگ و حملات DDoS. از عرضه کننده پلتفرم تجارت الکترونیک خود، درباره پروتکل های امنیتی موجودشان سوال کنید. آیا در این پلتفرم، توافق‌نامه PCI موجود است؟ این پلتفرم از چه فناوری ضد کلاهبرداری بهره میبرد؟ شما باید برای اطمینان از فراهم شدن امنیت سایت خود چه اقداماتی انجام دهید؟ (این مقاله را بخوانید: کلاهبرداری در تجارت الکترونیک: کسب‌وکار کوچک شما چه چیزی را باید بداند)

خریداران از فروشگاه هایی که نفوذهای امنیتی را تجربه کرده اند دوری میکنند.

نقض داده ها در دنیای مدرن روز به روز افزایش می یابد و اگر کسب‌وکار شما چنین نفوذی را تجربه کند مطمئن باشید تاثیرات مخرب بسیاری بر آن خواهد داشت. گزارشی که از جانب Interactions منتشر شده است بیان میکند 40% از خریداران، از فروشندگانی که تحت نفوذهای امنیتی قرار گرفته اند دوری میکنند و همچنین 34% از آنان به دلیل نفوذهای امنیتی دیگر هیچگاه از خرید آنلاین استفاده نمیکنند. بر اساس این گزارش، حدود نیمی از خریداران بر این باورند که فروشندگان(آنلاین و سنتی) باید بر روی فناوری های بهتری سرمایه گذاری کنند. با استفاده از پروتکل های HTTPS در وبسایت خود، استفاده از پلتفرم های تجارت الکترونیکی که امنیت داده ها را در اولویت قرار میدهند، حصول اطمینان از اینکه پلتفرم تجارت الکترونیک یا سبد خرید شما در تطابق با PCI است و الزام مشتریان به استفاده از رمزهای پیچیده، به مشتریان اطمینان دهید که اطلاعات آنها نزد شما کاملا در امنیت هستند. (مقاله مرتبط: چگونه از مشتریان خود در برابر جعل و سرقت هویت محافظت کنید.)




🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

علیرضا شیردل نویسنده: علیرضا شیردل
تاریخ انتشار: August 18, 2020 04:36
تاریخ آخرین بازنویسی: August 19, 2020 05:16







بزرگترین مشکلات تیم فروش و راه حل آن‌ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

ر شرکت‌های موفق تیم‌های فروش و بازاریابی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و اهداف و شاخص ها و سنجه های مشترکی دارند. در ادامه میتوانید درباره چگونگی رسیدن به این ویژگی بخوانید.

چگونه میتوانید محصول خود را بفروشید حتی اگر ذاتا ویژگی های یک فروشنده را ندارید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ما محصول فوق االعاده ای داریم اما من نمیدانم چگونه آن را بفروشم. من از فروش متنفرم. شنیدن این جملات ترسناک از صاحبان کسب و کارها خیلی رایج است. شما هم اینجوری هستید نه؟ منم همینطور! ارتقا و فروش یک محصول برای بسیاری از کسب و کارها مثل یک کابوس بزرگ است

با رعایت این نکات فروش آنلاین خود را افزایش دهید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

در دنیای تجارت الکترونیک، فروش آنلاین میتواند همچون غولی عجیب و غریب به نظر برسد، ترفندهای بسیاری در حوزه فروش و بازاریابی آنلاین وجود دارد که میتوانید آنها را امتحان کنید. اینجاست که ما میتوانیم به کمک شما بیاییم،

افزایش درامد از طریق بازاریابی دهان به دهان

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در اینجا ما ایده هایی جمع آوری کرده ایم که به شما کمک میکند حجم تبلیغات شفاهی خود را افزایش داده و در نتیجه به رشد کسب و کار برسید

با رعایت این نکات در نوشتن توضیح محصول، فروش خود را افزایش دهید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اگر تعداد بسیار زیادی محصول دارید که باید برای همه آنها توضیحاتی درج کنید، این کار میتواند به شدت کسل کننده به نظر بیاید. به همین دلیل ما نوشتن توضیحات محصول را به 8 قانون بسیار ساده تقسیم کرده ایم که به شما کمک میکند توضیحاتی درباره محصول بنویسید.

بازاریابی دهان به دهان در شبکه‌های اجتماعی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ترکیب شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ارجاعی در کنار هم مثل کره بادام زمینی و ژله جذاب است. در این مطلب به تعدادی راهکار برای ایجاد برنامه ارجاعی در شبکه‌های اجتماعی میپردازیم.

انواع گزارش موجودی و فروش برای خرده فروشی ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

برای تحلیل داده ها و گزارش گیری موجودی کمک لازم دارید؟ ما اینجا شش نوع از مهم ترین گزارش ها را نام می بریم که برای هر خرده فروشی لازم هستند. در نرم افزار مدیریت انبارتان دنبال این گزارش ها بگردید.

با جدیدترین استراتژی های بازاریابی فروشگاه های آنلاین آشنا شوید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله 13 استراتژی موثر برای بازاریابی تجارت الکترونیکی را پیدا کردیم که هر فروشنده مجازی می تواند برای بهبود فروش خود در سال 2020 و درآینده از آنها استفاده کند.