با رعایت این نکات فروش آنلاین خود را افزایش دهید

20 نکته برای افزایش فروش آنلاین و تجارت الکترونیک در سال 2020

فرقی نمیکند که کسب‌و‌کاری بزرگ را اداره میکنید یا کسب‌و‌کاری کوچک و جمع و جور را، مطمئنا هدف نهایی شما افزایش میزان فروش و ارتقای میزان سود خالص است به طوریکه بتوانید مسیر موفقیت را بهتر از گذشته طی نمایید. اما در دنیای تجارت الکترونیک، فروش آنلاین میتواند همچون غولی عجیب و غریب به نظر برسد، ترفندهای بسیاری در حوزه فروش و بازاریابی آنلاین وجود دارد که میتوانید آنها را امتحان کنید. اینجاست که ما میتوانیم به کمک شما بیاییم، در ادامه میتوانید 20 نکته موثر و اثبات شده برای افزایش فروش آنلاین را بخوانید.20 راهکار بازاریابی آنلاین، که در این مقاله به آنها میپردازیم:

  1. گزاره ارزش خود را ارزیابی کنید.
  2. کمپین های تبلیغاتی را امتحان کنید.
  3. اجتماعی باشید.
  4. فرآیند پرداخت و تسویه حساب را بررسی کنید.
  5. نقد و بررسی، نظرات و موارد موفق.
  6. سیگنال های اعتماد را فعال کنید.
  7. اشانتیون ها
  8. بهترین خط مشی، صداقت است.
  9. بازاریابی ایمیلی خود را پویاتر کنید.
  10. خدمات مشتریانی فوق العاده ارائه دهید.
  11. فرم های اطلاعات تماس را به کار بگیرید.
  12. کسب‌و‌کار کم ریسک
  13. تائید اجتماعی
  14. محصولات محبوب را در معرض دید بگذارید.
  15. نسخه موبایل وبسایت خود را بهبود دهید.
  16. سعی کنید طراحی وبسایت شما عالی و چشم گیر باشد.
  17. تصویر و ویدیو
  18. ایده های جدید را آزمایش کنید.
  19. سرعت تبدیل مشتری بالفوه با بالفعل را افزایش دهید.
  20. بهینه سازی موتور جستجو(سئو)

1. گزاره ارزش خود را ارزیابی کنید.

همه کسب‌و‌کارها باید بتوانند به سرعت و کاملا شفاف ارزش محصول یا خدمت خود را برای مشتری بالقوه توضیح دهند. اگر نتوانید این ارزش را بیان کنید، پس چه دلیلی دارد که مشتری ها در این رقابت شما را برگزینند؟ برای بهبود وضعیت فروش آنلاین لازم است که ابتدا یک گام عقبتر بروید، به محصول و خدمت خود توجه کنید و این سوالات را از خودتان بپرسید:
• آیا محصولات و خدمات، به مشکلات مشتریان من مربوط هستند؟
• آیا این محصولات و خدمات مزایای قابل سنجشی در اختیار مصرف کنندگان آن میگذارند؟
• چه ویژگی برجسته ای محصولات/خدمات من را از باقی رقبا متمایز میکند؟ اصلا ویژگی برجسته و متمایزکننده ای دارند؟
• آیا این محصول/خدمت از حل کردن یک مشکل کارکردی فراتر رفته و در مسائل احساسی و اجتماعی به مشتریان کمک میکند؟
• آیا شکاف موجود را به گونه‌ای پر میکند که هیچ چیز دیگری نمیتواند یا بسیار موثرتر در این زمینه میکند؟

پاسخ هایی که به این سوالات میدهید دیدگاه بهتری از گزاره ارزشی یا ارزش پیشنهادی شما در اختیارتان قرار میدهد، یعنی همان دلیلی که مشتریان ترجیح میدهند محصول و خدمت شما را انتخاب کرده و به عنوان مشتریان همیشگی در کنار برند شما حضور داشته باشند. راکد یا ثابت بودن فروش شما احتمالا به این است که این پیام را به خوبی از طریق پلتفرم ها(مثل وبسایت و صفحات خود در شبکه های اجتماعی) یا امور بازاریابی(مثل تبلیغات یا بروشورها) منتقل نکرده اید. با اصلاح کردن وبسایت میتوانید مطمئن باشید که به سرعت فروش آنلاین افزایش می یابد، زیرا تبلیغات و فروش در کنار یکدیگر به مشتری نشان میدهند که با خرید از شما چه سودی میبرد.

2. کمپین های تبلیغاتی را امتحان کنید.

اندکی مشوق مالی میتواند تاثیرات بسیاری داشته باشد. کمپین های تبلیغاتی PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک، راهی ساده و مستقیم برای دسترسی به مخاطبان هدف به شما داده و فروش آنلاین را افزایش میدهند. تحقیقی که اخیرا در Search Engine Land انجام گرفت نشان داد که 75 درصد خریداران آنلاین میگویند از طریق تبلیغات موجود در صفحه جستجو و در شبکه های اجتماعی قادرند درباره محصولات و کالاها اطلاعات به دست آورند. تبلیغات به کاربران کمک میکند به سرعت نتایج کاملا مرتبط به نیازشان را پیدا کنند، این امر نهایتا منجر به خرید میشود. بد نیست بدانید که به گفته گوگل، کسب‌و‌کارها به ازای هر یک دلاری که برای تبلیغ در گوگل میپردازند میتوانند به طور متوسط 2 دلار درآمد کسب کنند. استراتژی های PPC را میتوان در کمپین های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی نیز به کار گرفت در این شبکه ها محصولات و خدمات، با وجود اینکه مشتری مستقیما آنها را جستجو نمیکند همواره جلوی چشمان او بوده و در ذهنش حک میشوند. برای مثال استراتژی های بازاریابی مجدد را میتوان به عنوان یاداوری به مشتریانی در نظر گرفت که محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اند اما هنوز آن را خریداری نکرده اند. مسیر خرید کاربران امروزی، به ویژه در دنیای تجارت الکترونیک، طی یک مرحله شکل نمیگیرد و چندین گام دارد،. با کمک بازارایابی مجدد شما میتوانید مشتریان بالقوه را ترغیب کنید از طریق هر وسیله ای به مشتری واقعی و بالفعل تبدیل شوند. به بیان دیگر، PPC راهکار افزایش سریع میزان فروش آنلاین است.

3. اجتماعی باشید.

اینکه در شبکه های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید، به تنهایی کافی نیست. برای اینکه به بهترین شکل ممکن بر مشتریان بالقوه خود تاثیر بگذارید بهتر است که حضور فعالی در شبکه های اجتماعی داشته باشید. بسیاری از مردم برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال میکنند زیرا این پلتفرم ها در دسترس تر هستند یا اینکه مردم یک سوال کوچک و ساده دارند و به دنبال پاسخ آن هستند. از سویی ممکن است مردم به این دلیل به شما پیام بدهند که از محصول یا خدمت شما ناراضی اند. در این صورت باید به سرعت پاسخ آنها را بدهید و به بهترین شکل ممکن مشکل آنها را حل کنید. خوشبختانه میتوانید اعتماد آنها را دوباره به دست بیاورید. به این شکل به مشتریان بالقوه دیگر نشان میدهید که شما شنونده خوبی هستید و آماده کمک به آنهایید. با قابل دسترسی کردن کسب‌و‌کارتان، میتوانید مطمئن باشید مشتری ها باز هم به شما مراجعه میکنند وحتی میتوانید افراد جدیدی را تشویق کنید تا از شما خرید کنند. با این وجود لازم نیست که در همه شبکه های اجتماعی موجود، فعال باشید، فقط آنهایی را انتخاب کنید که به کسب‌و‌کارتان مرتبط است. مثلا اگر کسب وکاری خلاق دارید که محصولات و خدمات خوش منظری ارائه میکند میتوانید اینستاگرام را برای فعالیت برگزینید، پلتفرمی که منبع الهام بسیاری از افراد است. از سوی دیگر اگر میخواهید کاملا بر کمپین های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی تمرکز کنید میتوانید فیسبوک را به کار بگیرید. و برای ارتباطات حرفه ای از لینکدین استفاده کنید. خیلی ساده و راحت!

4. فرآیند پرداخت و تسویه حساب را بررسی کنید.

با اینکه دریافت همه اطلاعات ضروری خرید و جابجایی از مشتری، بسیار مهم است (یا زمان بندی جزئیات اگر خدمات ارائه میدهید)، فرایند خرید و تسویه‌ی بسیار طولانی و نفسگیر اصلا جذاب به نظر نمیرسد. بر اساس تحقیقی که در موسسه بایمارد انجام گرفت، 27% از کسانی که حین پرداخت، سبد خرید خود را رها کردند، به دلیل طولانی و پیچیده بودن فرایند پرداخت این کار را انجام داده اند.  به فرایند پرداخت خود نگاهی بیندازید: آیا مشتریان قبل از اینکه هزینه سفارش را ببیند و خرید را انجام دهند باید صفحات طولانی و پر از اطلاعات را بخوانند؟ آیا آنها را مجبور میکنید قبل از خرید یک حساب کاربری در سایت ایجاد کنند، یک عامل بازدارنده دیگر! اگر پاسخ مثبت است، سعی کنید این الزامات و گام های غیر ضروری را حذف کنید. همه فرم های ضروری در یک یا دو صفحه قرار دهید و همه سفارش های آنها را در حین فرایند خرید مشخص کرده و در معرض دید شان قرار دهید تا بتوانند با خیال راحت مسیر خرید را طی کنند. علاوه بر این، میتوانید به آنها پیشنهاد دهید تا اطلاعات شان برای خریدهای بعدی ذخیره شود تا دفعه بعدی مسیر خرید از این هم سریعتر گردد. اما ساده سازی تنها کاری نیست که میتوانید برای بهبود فرایند پرداخت انجام دهید، علاوه بر این باید انواع نحوه پرداخت را هم در سایت قرار دهید. البته که بسیاری از افراد هنوز هم از کارت های اعتباری یا کارت خرید استفاده میکنند اما برخی نیز ترجیح میدهند از Google Wallet یا ApplyPay استفاده کنند و برخی هم PayPal و Venmo یا هر پلتفرم پرداخت آنلاین دیگری را میپسندند. مطمئن شوید که علاوه بر پذیرش همه انواع کارت های اعتباری، این روش های جایگزین پرداخت نیز در سایت شما موجود هستند.

یک فرایند پرداخت جامع و ساده نقش بزرگی در افزایش فروش شما ایفا میکند.

5. نقد و بررسی، نظرات و موارد موفق.

با توجه به اینکه در اینترنت نمیتوانید محصول یا خدمت را ببینید، تشخیص کیفیت واقعی آن مشکل است. به همین دلیل بسیاری از مردم برای تصمیم گیری به نقدها و نظرات و تجربیات دیگر افراد توجه میکنند. نقدهای مورد علاقه‌تان یا بهترین آنها را در صفحه اصلی خود قرار دهید و همچنین در وبسایت خود صفحه ای را به قرار دادن تجربیات دیگر افراد و مشاهدات مشتریان راضی خود اختصاص دهید.  اگر صفحه مخصوص نظرات مشتریان دارید و به دنبال این هستید که بازخورهای بیشتری از طریق این صفحات به دست آورید بهتر است عکس اضافه کنید! در دنیایی که بسیاری از افراد برای افزایش فروش یا رتبه خود نظرات جعلی در سایت خود قرار میدهند، قرار دادن تصویر افراد به همراه نظرات آنان میتواند اعتماد و تائید نسبت به شما را افزایش دهد. اگر مشتریانی که نظرات آنها را قرار داده اید مشکلی ندارند میتوانید اطلاعات تماس آنها را هم در سایت قرار دهید، این کار باعث میشود مشتریان بالقوه و آتی شما با آنها ارتباط برقرار کرده و از صحت نظرات اطمینان حاصل کنند. دسترسی آسان به نظرات راهی مطمئن برای ایجاد اعتماد و افزایش فروش است.

6. سیگنال های اعتماد را فعال کنید.

با اینکه نظرات و انتقادات واقعی راهی عالی برای ایجاد اعتماد هستند اما اگر مشتریان از دادن اطلاعات پرداخت خود به شما احساس اطمینان نکنند، از خرید صرف نظر خواهند کرد. اینترنت، دنیای خطرناکی است که اطلاعات هویتی و مشخصات کارتها به سادگی در آن به سرقت میروند. به همین دلیل است که مردم، بدون در نظر گرفتن میزان خریدشان، نسبت به سایت های ناشناس محتاطانه عمل میکنند. به گفته Acquisio، 61% از خریداران به دلیل اینکه هیچگونه علامت اعتمادسنجی در سایت مشاهده نکرده اند، از خرید خود منصرف میشوند. شما میتوانید با افزودن نشان‌های اعتمادی همچون Norton Secured، VeriSign یا Better Business Bureau (BBB) این ترس را کاهش دهید. در کنار این نشان ها، درباره اینکه هر یک از سنجه های امنیتی چگونه از اطلاعات مشتری مخافظت میکنند، توضیح کوتاهی ارائه دهید. اگر میخواهید امنیت را یک گام جلوتر ببرید میتوانید تائید یک فروشنده سومی را بگیرید، بعضی از این فروشندگان برای اینکه نشان آنها را در سایت بگذارید به سنجه های بیشتری نیاز دارند، این اعتبارسنجی به مشتریان شما نشان میدهد برای حفاظت از اطلاعات آنها تا چه حد مصمم هستید.

7. اشانتیون ها

اینکه به مشتریان، نمونه ای از محصول یا خدمت خود را ارائه کنید روشی فوق العاده برای افزایش خرید آنلاین است. محصولات نمونه، راهکاری عالی هستند برای اینکه مشتریان بدون هیچگونه اجباری بیشتر از شما خرید کنند، تست های رایگان فرصتی درخشان هستند برای اینکه به مشتریان خود نشان دهید که نمیتوانند بدون خدمات شما زندگی کنند.

یک راه اطمینان بخش دیگر برای افزایش فروش آنلاین؟ ارسال رایگان. اینکه ارسال رایگان داشته باشید، تحت هر شرایطی که باشد، جواب میدهد حتی اگر محدودیت خرید بگذارید(مثلا 200 هزار تومان )، مردم ترجیح میدهند خریدشان به این مبلغ برسد تا اینکه هزینه ارسال را پرداخت کنند. در نهایت میتوانید نرخ ثابتی برای ارسال در نظر بگیرید تا مشتریان به راحتی بتوانند هزینه کل خرید خود را محاسبه کنند.

8. بهترین خط مشی، صداقت است.

شاید خیلی واضح باشد اما صادق بودن در مورد کالاها و خدمات(و اینکه برند شما چیست) برای به دست آوردن اعتماد و خرید آنلاین، بسیار ضروری است. شاید دروغ گفتن خیلی راحت به نظر برسد اما مشتریان به راحتی میتوانند حقه ها را تشخیص دهند. به جای این، سعی کنید واضح و صریح درباره خودتان و محصولتان حرف بزنید و تلاش کنید نحوه بیان شما طوری باشد که به مردم اجازه دهد باز هم از شما سوال بپرسند و بیشتر به محصولات و خدمات شما توجه کنند. خودتان باشید، بقیه اش درست میشه.

9. بازاریابی ایمیلی خود را پویاتر کنید.

در دنیایی که شبکه های اجتماعی در معرض توجه ما هستند، بازاریابی ایمیلی هنوز هم عامل اصلی بازگشت سرمایه است، به گفته Campaign Monitor، 59% از بازاریابان بیشترین بازگشت سرمایه را از طریق ایمیل به دست می آورند. ایجاد یک لیست ایمیل میتواند راه بسیار خوبی برای افزایش سریع فروش آنلاین باشد. یک سری ایمیل شخصی سازی شده و کمپین های خودکار را امتحان کنید، و حتما قبل از ارسال ایمیل های مهم به افراد آنها را تست کنید تا میزان اثربخشی شان را متوجه شوید. یک راهکار دیگر برای نگهداشت مشتریان، استفاده از ایمیل های دنباله دار است. اجازه ندهید ارتباط شما با خریدار بعد از پرداخت، به پایان برسد. مثلا میتوانید یک راهنما یا مجموعه ای از نکات موثر برای استفاده از محصول را برایشان ارسال کنید. راهنمای تنظیمات همیشه مورد علاقه افراد هستند، به ویژه اگر ساخت یا نصب محصول بسیار پیچیده باشد. ارسال ایمیل های همیشگی و دنباله دار به مشتریان باعث میشود افراد وفاداری از میان آنها ویژگی های مثبت کسب‌و‌کار شما را به دیگران نیز بگویند، نقل قول شفاهی میتواند به اندازه عوامل دیگر بر افزایش فروش آنلاین شما موثر باشد.

10. خدمات مشتریانی فوق العاده ارائه دهید.

مهم است که در شبکه های اجتماعی تعامل مثبتی با مشتریان داشته باشید و مطمئن شوید که به سوالات همه پاسخ داده شده و مشکلات آنها حل شده است. هر چقدر که پشتیبانی از کاربران رتبه بالاتری داشته باشد احتمال اینکه مشتریان جدیدی به شما اعتماد کنند نیز بالاتر است. این ایجاد اعتماد برای ترغیب خرید آنلاین، مسیری طولانی دارد. درباره انتقادات و نظرات در مورد کسب‌و‌کار خود در گوگل جستجو کنید تا متوجه شوید مردم چه چیزی درباره برند شما میگویند یا سایت هایی مثل TrustPilot یا HostAdvice را چک کنید. قرار دادن یک صفحه گفتگو در سایت به شما کمک میکند شهرت خود را به عنوان یک کسب‌و‌کار موثر و حامی حفظ کنید. مطمئنا مشتریان میتوانند میتوانند فرم ارتباط با شما را پر کنند اما مشخص نیست که شما چه زمانی به آنها پاسخ میدهید. در گفتگوهای زنده یا ربات های چت میتوانید به مشتریان بگویید"ما اینجاییم که هر موقع نیاز دارید نظرات شما را بشنویم." و به آنها اطمینان دهید که اگر سوالی دارند در عرض چند دقیقه پاسخ آن را دریافت میکنند. راهکاری فوق العاده برای ایجاد اعتماد!

11. فرم های اطلاعات تماس را به کار بگیرید.

یکی دیگر از روش های داشتن خدمات پشتیبانی از مشتریان، در دسترس قرار دادن فرم های سوال و تماس با فروشنده است. اگر یک مشتری بالقوه درباره محصولات شما مطمئن نباشد، باید راه برقراری ارتباط و دریافت پاسخ های مناسب آنقدر راحت باشد که منجر به خرید شود. بخش ارتباط با ما را در صفحه اصلی سایت خود و فرم های درخواست محصولات و خدمات در صفحات هر یک از آنها قرار دهید و مطمن شوید که مشتریان به راحتی میتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

12. کسب‌و‌کار کم ریسک

یکی دیگر از راه های افزایش اعتماد و افزایش فروش آنلاین، قرار دادن ضمانت است که این کار باعث میشود ریسک امتحان کردن یک محصول جدید پایین بیاید. بهترین نوع گارانتی، ضمانت بازگشت وجه است اما تطبیق قیمت و حتی توافقات دو طرفه هم به مشتری اطمینان میدهد که بهترین معامله ممکن را انجام میدهند، و حتی اگر این معامله عالی هم نباشد حداقل مطمئن هستند که میتوانند وجه را پس بگیرند.

13. تائید اجتماعی

علاوه بر قرار دادن انتقادات و نظرات و مشاهدات مشتریان، راه های دیگری هم برای افزایش تائید اجتماعی وجود دارد. روش های به دست آوردن تائید اجتماعی بسیار متنوع اند از معرفی محبوبترین محصولات و خدمات گرفته تا نصب ویجت‌هایی که خرید های اخیر را به صورت لحظه ای منعکس میکنند. اینکه ببینیم بقیه مردم از چه چیزهایی لذت میبرند و چه چیزهایی میخرند، میتواند به مشتریانی که هنوز تصمیم خود را نگرفته اند کمک کند خرید آنلاین خود را انجام دهند.

14. محصولات محبوب را در معرض دید بگذارید.

اگر شما نرم افزار یا هر خدمت دیگری ارائه میدهید که پکیج های متفاوت با قیمت های مختلفی دارد، محبوبترین‌ها را در معرض دید همگان قرار دهید. به جهت طراحی هم میتوانید از رنگ های مختلف استفاده کنید یا در جدول قیمت ها، اندازه ستون موارد محبوب را بزرگتر در نظربگیرید تا از میان باقی اجناس قابل تشخیص باشند. بنرها یا دیگر توضیحات راهنما هم میتوانند در طراحی وبسایت شما مورد استفاده قرار بگیرند تا باعث شوند توجه افراد به موارد خاص جلب گردد. البته که میتوانید یک صفحه جداگانه برای پرفروش ترین ها یا محبوبترین محصولات طراحی کنید.

15. نسخه موبایل وبسایت خود را بهبود دهید.

در چنین دنیای بهم پیوسته و مرتبطی، مشتریان میتوانند هر زمانی که میخواهند از وبسایت شما بازدید کرده و خرید کنند. به همین دلیل است که اگر به دنبال افزایش فروش آنلاین هستید، بهینه و کاربرپسند بودن نسخه موبایل وبسایت به اندازه نسخه دسکتاپ و تبلت، مهم است. برای اینکه از کاربر پسند بودن نسخه موبایل خود اطمینان حاصل کنید:
• فرایند پرداخت را ساده کنید.
• انواع گزینه های پرداخت با موبایل را ارائه کنید همچون Google Wallet و ApplePay.
• زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید.
• جابجایی در صفحه را تاجایی که میتوانید زیبا و ساده طراحی کنید.
• سعی کنید سایت به گونه ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند به سبد خرید خود مراجعه کنند، حتی اگر این کار را روی دستگاه دیگری انجام میدهند.

به خاطر داشته باشید که کاربران موبایل، به راحتی مشتری شما نمیشوند ممکن است آنها قبل از خرید بارها با دستگاه های مختلفی به وبسایت شما سر بزنند. (به همین دلیل است که کمپین های بازاریابی مجدد، برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل موثر هستند) سایت را به گونه ای طراحی کنید که کاربران، به راحتی بتوانند در آن جابجا شوند و محصولات مورد نظر خود و اطلاعات مورد نیازشان را نیز فراموش نکنند.

16. سعی کنید طراحی وبسایت شما عالی و چشم گیر باشد.

هر چقدر از اهمیت طراحی ظاهری وبسایت برای ایجاد بهترین تجربه برای مشتری و تاثیر اولیه بگوییم کم است. در ادامه به آمارهایی که از سوی Acquisio منتشر شده است توجه میکنیم تا بیشتر به اهمیت این موضوع پی ببریم:
• ظاهر وبسایت در تصمیم‌گیری 93% از مشتریان نقش اصلی را ایفا میکند.
• 42% از مشتریان، کیفیت کلی سایت را بر مبنای طراحی آن می سنجند.

پس وبسایت موضوع بسیار مهمی است، اگر یک وبسایت قدیمی که کار کردن با آن خیلی سخت است دارید یا وبسایتی ساده و بی رنگ و رو را استفاده میکنید، مطمئن باشید نمیتوانید فروش آنلاین خود را افزایش دهید. با یک اقدام سریع، یعنی سرمایه گذاری بر طراحی وبسایت، تعداد بازدیدها و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. بر روی خدمات طراحی و توسعه وبسایت تمرکز کنید تا به شما کمک کنند وبسایتی در سطح دیگر رقبا داشته باشید.

17. تصویر و ویدیو

یکی از بخش های مهم ارتقای طراحی وبسایت این است عکس ها و ویدئوهایی با کیفیت از محصولات خود در آن قرار دهید تا مشتریان قبل از خرید بتوانند ایده ای درباره کیفیت و ویژگی های محصولات شما داشته باشند. برای اینکه به مشتری دیدی 360 درجه بدهید سعی کنید از زوایای متفاوتی از محصول عکس بگیرید و اگر محصول شما برای پیاده سازی احتیاج به انجام یک سری مراحل از سوی خریدار دارد سعی کنید یک ویدئوی آموزشی در این خصوص در وبسایت قرار دهید.  حتی اگر خدمات ارائه میدهید، باز هم میتوانید از ویدئوها بهره ببرید تا فروش آنلاین خود را افزایش دهید. با ارائه ویدئوهای اینفوگرافی درباره ارزش محصولات و خدمات خود، اطلاعات مفیدی به خریدار ارائه دهید یا برای افزایش تائید و اعتبار اجتماعی ویدئوهایی از نظرات مشتریان در سایت قرار دهید. ویدئوها اعتماد بیشتری ایجاد میکنند و میتوانند بیشتر از یک سری تصویر معمولی بر به دست آوردن مشتریان جدید داشته باشند، تاثیر داشته باشند.

18. ایده های جدید را آزمایش کنید.

قبل از اینکه ایده جدید را پیاده کنید بهتر است که نسخه های متفاوت آن را تست کنید این ایده جدید میتواند یک طراحی وبسایت جدید یا یک کمپین ایمیلی جدید باشد. انجام تست روی ایده های جدید میتواند به شما نشان دهد نرخ کلیک کردن بر روی لینک موجود در ایمیل زمانی در متن ایموجی استفاده کرده اید نسبت به زمانی که یک متن ساده دارید، چقدر است یا مثلا میتوانید متوجه شوید آیا سربرگ وبسایت با عکس، مشتریان بیشتری جذب میکند یا بدون عکس. کوچکترین و ساده ترین تغییرات هم میتوانند تاثیرات بسیاری بر موفقیت فروش آنلاین و امور بازاریابی شما داشته باشند.

19. سرعت تبدیل مشتری بالفوه با بالفعل را افزایش دهید.

هیچکس دوست ندارد احساس کند دارد چیز مهمی را از دست میدهد، مخصوصا پیشنهادهای عالی را. مهمترین نکته برای افزایش فروش آنلاین، ایجاد احساس فوریت است.  برای اینکه مشتریان را ترغیب کنید همین الان از شما خرید کنند میتوانید:
• مدت زمانی کوتاهی محصولات محبوب را در فروش محدود قرار دهید.
• برای مدت کوتاهی هزینه ارسال همه محصولات را رایگان کنید یا یک میزان خرید مشخص برای ارسال رایگان قرار دهید.
• ارائه یک هدیه رایگان در کنار خریدها برای مدت محدود.
• بر روی تعداد محدود محصولات تاکید کنید.
• برای اینکه مشتریان خرید خود را کامل کنند محدودیت زمانی تعریف کنید.
• برای اینکه بر روی نایاب بودن محصولات تاکید کنید تعداد موجودی محدود آنها در انبار را بیان کنید.
• به اعضای سایت ایمیل های یادآوری دوره فروش ارسال کنید.

اینکه کاربران بتوانند اندکی پول کمتری بپردازند، آخرین فرصت شما برای تبدیل کردن آنها به خریدار است. حتی اگر به غیر از فروش، فنون دیگری دارید که به مشتریان دلیل قانع کننده ای برای سرمایه گذاری بر محصول شما را میدهند، میتوانید مطمئن باشید این فنون تاثیر بی نظیری بر بردن فروش آنلاین به یک سطح جدید خواهند داشت.

20. بهینه سازی موتور جستجو(سئو)

ننایج مستقیم صفحه جستجو شاید به اندازه دیگر تکنیک های فروش آنلاین و کمپین های تبلیغاتی اهمیت داشته باشند. اگر از کلمات صحیح استفاده نکنید چگونه میتوانید انتظار داشته باشید مشتریان مورد نظر به سایت شما هدایت شوند؟ با استفاده از فنون بهینه سازی موتور جستجو برای تجارت الکترونیک، میتوانید به کلمات کلیدی مهم و مرتبطی که در گوگل رتبه بالایی دارند، بپردازید و مشتریان مورد نظر خود را به سایت هدایت کنید. هر چقدر بهتر به این اصطلاحات و کلمات بپردازید احتمال نمایان شدن سایت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد رفت، این امر موجب خواهد شد هم بهتر دیده شوید و هم اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنید.





🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: August 15, 2020 09:31
تاریخ آخرین بازنویسی: August 20, 2020 08:55







افزایش درامد از طریق بازاریابی دهان به دهان

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در اینجا ما ایده هایی جمع آوری کرده ایم که به شما کمک میکند حجم تبلیغات شفاهی خود را افزایش داده و در نتیجه به رشد کسب و کار برسید

بازاریابی دهان به دهان در شبکه‌های اجتماعی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ترکیب شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ارجاعی در کنار هم مثل کره بادام زمینی و ژله جذاب است. در این مطلب به تعدادی راهکار برای ایجاد برنامه ارجاعی در شبکه‌های اجتماعی میپردازیم.

با جدیدترین استراتژی های بازاریابی فروشگاه های آنلاین آشنا شوید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله 13 استراتژی موثر برای بازاریابی تجارت الکترونیکی را پیدا کردیم که هر فروشنده مجازی می تواند برای بهبود فروش خود در سال 2020 و درآینده از آنها استفاده کند.

چالش های که فروش آنلاین را مختل می کنند + راه حل

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

بنابر مطالعات و گزارش های سال 2020، در این مقاله به چند مسئله رایج که فروشندگان آنلاین را دچار مشکل کرده و راهکار آنها در مقابل این مسائل میپردازیم.

بزرگترین مشکلات تیم فروش و راه حل آن‌ها

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

ر شرکت‌های موفق تیم‌های فروش و بازاریابی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و اهداف و شاخص ها و سنجه های مشترکی دارند. در ادامه میتوانید درباره چگونگی رسیدن به این ویژگی بخوانید.

چگونه میتوانید محصول خود را بفروشید حتی اگر ذاتا ویژگی های یک فروشنده را ندارید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ما محصول فوق االعاده ای داریم اما من نمیدانم چگونه آن را بفروشم. من از فروش متنفرم. شنیدن این جملات ترسناک از صاحبان کسب و کارها خیلی رایج است. شما هم اینجوری هستید نه؟ منم همینطور! ارتقا و فروش یک محصول برای بسیاری از کسب و کارها مثل یک کابوس بزرگ است

معجزه معرفی دهان به دهان در فروش اینترنتی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

بازاریابی ارجاعی روشی فوق‌العاده برای بهبود وضعیت جذب مشتری است. در واقع امروزه در دنیای بازاریابی بسیار مرسوم است که افراد به جای استفاده از انواع دیگر تبلیغات به پیشنهادات آشنایان توجه می‌کنند.

موثرترین روش ارسال ایمیل برای ترغیب مشتریانتان به خرید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

دوست دارید کاری کنید که مشتری دستش را طرف دکمۀ «دیلیت» نبرد و ایمیل هایتان را پاک نکند؟ امروز چند استراتژی خلاقانه بهتان معرفی می کنم که با استفاده از آن ها می توانید آن هایی که مشترک ایمیلتان شده اند را با برندتان همراه کنید.