موثرترین روش ارسال ایمیل برای ترغیب مشتریانتان به خرید


دوست دارید کاری کنید که مشتری دستش را طرف دکمۀ «Delet» نبرد و ایمیل هایتان را پاک نکند؟ امروز چند استراتژی خلاقانه بهتان معرفی می کنم که با استفاده از آن ها می توانید آن هایی که مشترک ایمیلتان شده اند را با برندتان همراه کنید و به مشارکت تشویقشان کنید. خودتان هر روز چند تا ایمیل تبلیغاتی می خوانید؟ اگر مثل اغلب مردم باشید، احتمالا از بین 50 تا ایمیلی که اول صبح در اینباکس تان می بینید، فقط دو سه تا را باز می کنید. خب این واقعیتی است که خیلی از برندها در بازاریابی ایمیلی با آن مواجه هستند: یعنی چالش «به چشم آمدن» در میان کرور کرور ایمیل هایی که مشترکین ایمیل هر روز در اینباکس شان می بینند. اگر صاحب یک برند یا بازاریاب هستید، حتما خیلی وقت ها احساس کرده اید هر کاری می کنید ایمیل هایتان نتیجۀ خوبی نمی دهند.  اما اگر خودتان را جای مشترکین بگذارید و چند تکنیک ساده را بلد باشید، حتما نتیجه می گیرید. اگر مشترک ایمیل برند خودتان بودید، چی باعث می شد ایمیل های تبلیغاتی برندتان را باز کنید؟ خیلی چیزها؛ مثلا عنوان جالب، کوپن تخفیف، محتوای خاص.

وقتی می خواهید بازاریابی ایمیلی انجام بدهید، باید همیشه از دید مشترکین نگاه کنید.

چند تا از مهم ترین و بهترین نکات بازاریابی ایمیلی را اینجا برایتان ردیف کرده ام. اگر این توصیه ها را رعایت کنید، نه تنها گیرنده های ایمیل هایتان آن ها را باز می کنند و می خوانند، بلکه از گرفتن ایمیل هایتان خوشحال هم می شوند. با ما همراه باشید با چند مورد از مهمترین نکات :

اینقدر ایمیل نفرستید!

شاید کسانی که عضو خبرنامۀ ایمیلی تان می شوند برندتان را دوست داشته باشند، اما معنایش این نیست که دلشان می خواهد هر روز و هر ساعت اسم و ایمیل شما را در اینباکسشان ببینند. زیاد ایمیل فرستادن یکی از آن اشتباهاتی است که خیلی از شرکت ها در بازاریابی ایمیلی مرتکب می شوند. شما این اشتباه را نکنید؛ واکنش مشترکین به ایمیل هایتان را رصد کنید و بر اساس آن بهترین روز هفته و بهترین ساعت از روز را مشخص کنید و مقید باشید که سر همان ساعت ایمیل بفرستید.
به طور کلی بهترین وقت روز برای ایمیل زدن صبح است، چون اکثر مردم اول صبح ایمیل هایشان را چک می کنند. البته یادتان باشد آدم ها با هم فرق دارند و ممکن است واکنششان نسبت به ایمیل ها در ساعت های یکسان با هم فرق داشته باشد. زمان های مختلف را متحان کنید و بر اساس واکنش مشترکین، بهترین زمان ها را تعیین کنید. سعی کنید فعال ترین زمان ها را پیدا کنید. گزینه های ممکنتان را کم و کمتر کنید تا موقع انتخاب بهترین زمان، گیج نشوید.

عنوان جذاب بسازید

تصور کنید پشت میز صبحانه نشسته اید و مشغول چای خوردن هستید. سرتان در لپتاپتان است و همین که می خواهید کارهای روزانۀتان را شروع کنید، ایمیلی برایتان می آید. عنوانش چه باشد که توجهتان را جلب کند؟ «از حراج ماهانۀ ما دیدن کنید.» یا «یک پیشنهاد استثنایی فقط برای شما: قبل از اینکه پول کامل یک کمد دیواری را بدهید، این ایمیل را بخوانید!»؟ به احتمال زیاد روی دومی کلیک می کنید چون نسبت به اولی توجه بیشتری لازم دارد. عنوان ایمیل را دست کم نگیرید - عنوان ایمیل می تواند باعث شود ایمیل در اینابکس بماند یا پرت شود در سطل آشغال! برای نوشتن یک عنوان گیرا به موضوع ایمیل و مخاطبتان فکر کنید؛ مثلا اگر مخاطبتان جوان است، از زبان عامیانه یا اصطلاحات مد روز و مشهور استفاده کنید. این ها توجه جوان ترها را بیشتر جلب می کنند. پس خودتان را جای مشترکین ایمیلتان بگذارید و ببینید چه بنویسید که نظرشان جلب شود. این طوری حتما بهتر می توانید کاری کنید که درگیر برندتان شوند.

محتوای خلاقانه بسازید

دنیای امروز یک طوری است که همه می توانند در آن «خالق» باشند. همه می توانند چیز تازه ای بسازند، مثلا یک غذای ابتکاری یا یک عکس اینستاگرامی. این جور پست های خلاقانه هر روز در همۀ پلتفرم های اجتماعی دیده می شوند. خب شما چرا یکی از این ها به ایمیلتان اضافه نمی کنید؟ حتما خیلی از مشترکین ایمیل شما در شبکه های اجتماعی هم هستند و هر روز این نوع محتواها را می بینند و از تعامل با آن ها لذت هم می برند. پس شما هم برای اینکه مشارکت مخاطب با برندتان را بالا ببرید، سعی کنید محتوای خلاقانه و مربوط به برندتان بسازید و در ایمیلتان بگذارید. این محتوا بستگی به صنعت و کسب و کارتان دارد؛ مثلا اگر در کار مد یا لباس هستید، یک ویدئوی آموزش خودآرایی یا چند تا توصیۀ شیک پوشی از زبان یک طراح لباس یا متخصص در ایمیل قرار بدهید. یا اگر در کار اسباب و اثاثیۀ منزل یا طراحی داخلی هستید، ویدئوی آموزش وسائل دست ساز در خانه بسازید. خلاصه اینکه به مشترکینتان اطلاعات مفید و به درد بخور بدهید و بعد بنشینید و ببینید چطور نرخ مشارکتشان با برند بالا می رود.

ثبات داشته باشید

من هم مثل خیلی های دیگر، عاشق رنگ و استیکر و فونت های جور و واجور و بامزه ام. اما وقتی پای بازاریابی ایمیلی وسط است، باید باثبات باشید. یعنی باید یک طرح ثابت و تر و تمیز داشته باشید تا مشترک راحت از ساختار ایمیل سر در بیاورد و بداند در کدام قسمت ایمیل می تواند اطلاعات مورد نظرش را پیدا کند. منظورم این نیست که از عناصر طراحی متنوع در ایمیلتان استفاده نکنید؛ مسلما اگر طرحتان جذاب باشد، نظر بیننده را بهتر جلب می کند و باعث می شود برند شما بیشتر در یادش بماند. منظور من این است که قالب های جذاب و در عین حال ساده و شفاف بسازید تا مخاطبتان بتواند سریع و راحت آن را بخواند و دنبال کند.

کم گوی و گزیده گوی

برگردیم پشت میز صبحانه. شما نشسته اید پشت میز و دارید نان کره ای با مربای توت فرنگی گاز می زنید که یک ایمیل تبلیغاتی برایتان می آید. ایمیل را که باز می کنید می بینید اصلا شبیه یک ایمیل تبلیغاتی از یک برند نیست؛ بیشتر شبیه یک رمان است. حتما به جای اینکه بخوانیدش، فوری پاکش می کنید؛ «من وقت رمان خواندن ندارم! برو سر اصل مطلب!» مشترکین شما هم درست همین طوری اند. اساسا خدا ایمیل را برای این خلق کرده که یک پیغام کوتاه را برساند، پس حرفتان را کوتاه کنید. ایده آلش این است که ایمیل حداکثر 200 کلمه باشد. کم است؟ نه؛ به اندازه ای است که قبل از اینکه لقمۀ کره و مربا را قورت بدهید، بتوانید بخوانید و هضمش کنید!

دکمۀ فراخوانی یا Call to Action بگذارید

در بازاریابی، به «خواهشمند است اقدام مقتضی را انجام دهید» می گویند درخواست اقدام یا فراخوانی یا همان CTA. یک CTA خوب که آدم را تشویق به کاری کند کلید هر نوع استراتژی بازاریابی ایمیلی است، چون کار بیننده را راحت می کند. باید حتما یک دکمۀ CTA در ایمیلتان بگنجانید چون دنبال کردن متن ایمیل و درخواست ها و پیشنهادهای شما از راه یک دکمه خیلی راحت تر از لینک است، چون لینک ممکن است درست کار نکند یا خوانندۀ ایمیل اصلا لینک را از بقیۀ متن تشخیص ندهد. کلیک روی دکمۀ CTA هم برای مشتری راحت تر است و هم کار شما را راحت می کند، چون تأیید می کند که طرف به لندینگ پیچ مورد نظرتان رسیده. دکمۀ CTA را طوری در متن ایمیل بگذارید که کاملا دیده شود و درون متن یا آخر ایمیل گم نشود. اگر دکمه را آخر متن بگذارید، احتمالش هست که خواننده ایمیل را نصفه و نیمه بخواند و بدون دیدن CTA آن را ببندد. چون ما ایرانی ها بیشتر عادت داریم متن را از راست به چپ بخوانیم، CTA را سمت چپ بگذارید تا بهتر دیده شود و شانس کلیک خوردنش بیشتر باشد.

قدردان باشید!

هر مشتری ای دوست دارد برندی که مصرف می کند قدر خرید و وفاداری اش را بداند. بهترین جا برای تقدیر و تشکر از مشتری های وفادار، همین ایمیل ها هستند که مستقیما به دست خودشان می رسند. سر و کله زدن با ایمیل های بازاریابی، آن هم هر روز، کار چندان مفرّحی نیست؛ پس باید افتخار کنید اگر یکی از آن معدود ایمیل هایی باشید که مشترک آن را می خواند. اگر می خواهید مشترکینتان باز هم ایمیل هایتان را بخوانند، از آن ها به خاطر اینکه وقت می گذارند و ایمیلتان را می خوانند تشکر کنید. این کار لحن ایمیلتان را هم صمیمی تر و گرم تر می کند. اینطوری اگر مشتری سؤالی داشته باشد یا بخواهد دربارۀ موضوعی با شما تماس بگیرد، احساس راحتی می کند و مطمئن می شود که به سؤالش یا مسئله اش رسیدگی می کنید.
تخفیف بدهید
یک خبر دست اول برایتان دارم؛ آدم ها عاشق چیزهای مجانی اند! اما راستش برندها همین نکتۀ اظهر من الشمس را همیشه یادشان می رود. فکر کنید مشترکین شما اصلا چرا در خبرنامۀ ایمیلی شما عضو شده اند؟ احتمالا مهم ترین دلیشان این بوده که یک چیز رایگان از شما بگیرند، مثلا تخفیف، کوپن، یا هر هدیۀ دیگری. وقتی همیشه یک هدیه یا پیشنهاد باارزش و جذاب در ایمیلتان داشته باشید، احتمال اینکه مخاطب ایمیل هایتان را عمدا و با توجه کامل بخواند بیشتر می شود، به جای اینکه فقط یک نگاه سرسری بیندازد. سعی کنید چیزی در ایمیل ها بگنجانید که مزیت ویژۀ اشتراک ایمیلی شما باشد. این طوری مشترکین احساس می کنند عضو یک گروه انحصاری و خاص هستند و ضمنا بقیه هم ترغیب می شوند که عضو خبرنامۀ ایمیلی شما بشوند.

ایمیلتان را تعاملی کنید

مشتری ها همیشه یک نظری دربارۀ یک چیزی دارند و دوست دارند آن را به شما بگویند. پس چرا شما یک عنصر تعاملی به ایمیل هایتان اضافه نمی کنید؟ مثلا یک نظرسنجی، سؤالات کوتاه یا «صندوق پیشنهادها»ی مجازی؟ قبلا هم گفتم؛ مشتری ها خیلی دوست دارند احساس کنند خودشان و نظراتشان برای برند مهم و ارزشمند هستند. با گذاشتن یک بخش تعاملی در ایمیل، به مشترکینتان اجازه بدهید حرفشان را بزنند و در محتوایی که برای برندتان می سازید نقش داشته باشند. جدای از بالا رفتن نرخ مشارکت بازاریابی ایمیلی تان، بازخوری که از مشتری ها دریافت می کنید قیمت ندارد! با این بازخور می توانید همیشه محتوایی بسازید که جواب بدهد!

حواستان به فعالیت مشترکین باشد

مهم ترین تکنیک بازاریابی ایمیلی، رصد واکنش مشترکین است. عملکرد هر روش و رویکرد جدیدی که به کار می برید را با دقت رصد کنید و ببینید کدام تکنیک ها بیشتر باعث تعامل مشترکین می شوند. تا زمانی که یک استراتژی مشارکت را بیشتر می کند، از آن استفاده کنید. از امتحان کردن استراتژی های جدید هم نترسید؛ شاید استراتژی جدید باب طبع مشتری ها باشد. شاید اصلا همان چیزی باشد که همیشه دنبالش بوده اند! مشترکین ایمیل هایتان را نمی خوانند؟ می دانم. این یکی از آن چالش هایی است که پیروزی در آن خیلی سخت تر از آن است که خیلی ها فکرش را می کنند. اما اگر برای محتوای ایمیلتان وقت بگذارید و جذاب ترش کنید، بعید نیست موفق بشوید. یک ایمیل خوب هم خواننده را ترغیب می کند که بازش کند و هم خواننده با محتوایش ارتباط برقرار می کند. حالا وقتش است اولین ایمیل مؤثرتان را بنویسید؛ شک نکنید که مشترکینتان ممنونتان خواهند شد.


پیگیری ایمیل های ارسالی به مشتریانم چه تاثیری بر بازده بازاریابی ایمیلی دارد؟

مهم ترین تکنیک بازاریابی ایمیلی، رصد واکنش مشترکین است. عملکرد هر روش و رویکرد جدیدی که به کار می برید را با دقت رصد کنید و ببینید کدام تکنیک ها بیشتر باعث تعامل مشترکین می شوند.

چطور احتمال باز کردن ایمیلم توسط مشتری را بالاتر ببرم؟

واکنش مشترکین به ایمیل هایتان را رصد کنید و بر اساس آن بهترین روز هفته و بهترین ساعت از روز را مشخص کنید و مقید باشید که سر همان ساعت ایمیل بفرستید.

گزینه Call to Action چه تاثیری در بازاریابی ایمیلی دارد؟

باید حتما یک دکمۀ CTA در ایمیلتان بگنجانید چون دنبال کردن متن ایمیل و درخواست ها و پیشنهادهای شما از راه یک دکمه خیلی راحت تر از لینک است، چون لینک ممکن است درست کار نکند یا خوانندۀ ایمیل اصلا لینک را از بقیۀ متن تشخیص ندهد.

متن ایمیل تبلیغاتی من چند کلمه باشد تا مشتری از خواندن صرف نظر نکند؟

اساسا خدا ایمیل را برای این خلق کرده که یک پیغام کوتاه را برساند، پس حرفتان را کوتاه کنید. ایده آلش این است که ایمیل حداکثر 200 کلمه باشد



🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: August 03, 2020 01:00
تاریخ آخرین بازنویسی: August 03, 2020 01:00







برترین استراتژی بازاریابی ایمیلی که اوباما را هم رئیس جمهور کرد

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

• استراتژی بازاریابی ایمیلی چیزی ورای تاکتیک های ایمیل نویسی است. در این مقاله 5 استراتژی را به همراه نمونه های واقعی برایتان شرح دادیم و از موفقیت آمازون، هاب اسپات و باراک اوباما در استفاده از بازاریابی ایمیلی گفتیم.

بهترین ایده های مشتری مداری در سال 2020

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این جهان بزرگ که مشتریان گزینه های بی نهایتی برای خرید دارند، صادقانه باید اظهار کنیم که بابت حضورشان در فروشگاه مان از آن ها بسیار صمیمانه تشکر می نماییم. ما عاشق مشتریانمان هستیم.

معجزه معرفی دهان به دهان در فروش اینترنتی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

بازاریابی ارجاعی روشی فوق‌العاده برای بهبود وضعیت جذب مشتری است. در واقع امروزه در دنیای بازاریابی بسیار مرسوم است که افراد به جای استفاده از انواع دیگر تبلیغات به پیشنهادات آشنایان توجه می‌کنند.

با جدیدترین استراتژی های بازاریابی فروشگاه های آنلاین آشنا شوید

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله 13 استراتژی موثر برای بازاریابی تجارت الکترونیکی را پیدا کردیم که هر فروشنده مجازی می تواند برای بهبود فروش خود در سال 2020 و درآینده از آنها استفاده کند.

چگونه فروشگاه اینترنتی برای صفحه اینستاگرام خودم بسازید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله قصد داریم بهترین روش ساخت وبسایت فروشگاهی برای صفحه اینستا را به شما معرفی کنیم. با خواندن این مقاله شما نیز دقیقا مسیر افرادی را طی خواهید کرد که همین الان فروش بسیار بالایی دارند.

اَبَر چالش های کسب و کارهای آنلاین که باید آنها را بدانید!

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله به بررسی مهم ترین چالش هایی که کسب و کارهای کوچک و متوسط در فضای آنلاین با آنها دست و پنجه نرم می کنند می پردازیم

بازاریابی دهان به دهان در شبکه‌های اجتماعی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

ترکیب شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ارجاعی در کنار هم مثل کره بادام زمینی و ژله جذاب است. در این مطلب به تعدادی راهکار برای ایجاد برنامه ارجاعی در شبکه‌های اجتماعی میپردازیم.

اهمیت ارزش طول عمر مشتری (CLTV) در فروشگاه های اینترنتی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اهمیت ارزش طول عمر مشتری در جذب و افزایش کاربران و مشتریان سایت یا نتورک اینترنتی است، مخصوصا برای افزایش درآمد از فروش اینترنتی.