کرونا، بحرانی که رشد بازار آنلاین را چندین سال به جلو انداخت! می خواهید جا نمانید؟


افزایش فروش اینترنتی در جهان یک روند دائمی است که رکود اقتصادیِ ناشی از شیوع کرونا آن را شتابی دو چندان بخشیده و فروش اینترنتی تبدیل به مسئله‌ای دارای فوریت شده است. ضرورت راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی به‌قدری افزایش یافته که در تمامی جهان و بخصوص در ایران پس از دنیاگیریِ بیماری کرونا حتی سنتی‌ترین کسب‌وکارها نیز رو به فروش اینترنتی آورده‌اند. بهتر است پیش از برشمردن به‌روزترین راه‌کارهای افزایش فروش اینترنتی در شرایط کرونا، برای درک عمیق‌ترِ لزوم راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی، نگاهی به تغییراتی که منجر به پیدایش فروشگاه‌های اینترنتی و به‌طور کلی بازاریابی اینترنتی شد بیفکنیم. این بررسی باید در چهارچوب سیر تحول بازاریابی و فروش انجام شود.

تاریخچه‌ی تحول بازاریابی از گذشته تا بازاریابی اینترنتی

بازاریابی، ضمن اینکه جزو قدیمی‌ترین فعالیت‌های انسان محسوب می‌شود اما در ضمن، یکی از رشته‌های مدرنِ تجاری نیز هست. تغییرات و پیشرفت بازاریابی در سده‌های گذشته و بخصوص تا قبل از انقلاب صنعتی بسیار آهسته بود و اصولاً شیوه‌ی کلی کسب‌وکارها حتی با گذشت قرن‌ها تفاوت چشم‌گیری نمی‌کرد. سرعت کمِ ارسال و محدود بودن تعداد مبادلات کالا دو ویژگی اساسی کسب و کارها تا پیش از انقلاب صنعتی به شمار می‌رفت. اختراع دیگ بخار و ساخته شدن کشتی‌های بخاری و قطارهای اولیه، سرعت انتقال کالاها و نیز تعداد مبادلات تجاری بشر را بسیار افزایش داد. تا قبل از انقلاب صنعتی، موضوع مهم در تجارت، کمبود کالا و تولید آن بود و دغدغه‌ی اصلیِ صاحبان کسب و کارها تولید و بهره‌وری بود نه فروش؛ چون خودِ کالا کم بود.

دوران اهمیت فروش

پس از انقلاب صنعتی و استفاده از نیروی دیگ بخار در کارخانه‌ها و راه افتادن قطارها و کشتی‌ها، سرعت تولیدِ کالا و تعداد مبادلات تجاری زیاد شد و این بار دغدغه‌ی صاحبان کسب و کارها از بزرگ تا کوچک از مسئله‌ی تولید بر روی مسئله‌ی فروش متمرکز گشت. در این زمان بود که نقش روابط و فروش، بسیار قوت گرفت. دیگر برای فروش کالا یا خدمات، لازم بود بازاریابی بلد باشید و روابطتان با اعضای بازار هدفی که برای فروش برگزیده‌اید، هرچه گسترده‌تر باشد. همپای این وقایع، علم و صنعت با سرعت سرسام‌آوری پیشرفت می‌کرد تا جایی که بازارهای جهانْ دیگر از انواع محصولات اشباع شده بودند.

دوران اهمیت بازاریابی و بازاریابی اینترنتی

از این مرحله به بعد، برندها شروع به ایجاد نیازهای جدید و حتی بعضاً تصنعی و تولید محصول یا خدمات برای آن نیازهای جدید و بازاریابی برای آن‌ها کردند. پس از اشباع بازارهای جهانی از انواع محصولات مختلف بود که تمرکزِ برندها و صاحبان کسب و کار از روی فروش نیز برداشته شد و بر روی خودِ بازاریابی متمرکز گردید. به عبارت دیگر، مدت‌ها است که محصولات از نظر کیفیت و قیمت (در کشورهای صنعتی) به‌قدری به هم نزدیک شده‌اند که دیگر طرز بازاریابی است که فروش رفتن یا نرفتن یک محصول را تعیین می‌کند و نه فقط قیمت و کیفیتش. اکنون بازاریابی آن‌قدر اهمیت یافته که شما بدون داشتن استراتژی بازاریابیِ مشخص و درست، حتی شاید با وجود داشتن محصول یا خدمات خوب نتوانید چنانچه باید و شاید موفق شوید. اوج این حالت در بازاریابی دیجیتال یا به عبارت دیگر در بازاریابی اینترنتی متجلی شده است.

پنل ایمیل مارکتینیگ فروشگاه ساز سلدان


سیر بازاریابی و بازاریابی اینترنتی از نگاه دانشگاه آکسفورد

اگر بخواهیم آنچه تا این بخش از مقاله را خوانده‌اید به‌طور خلاصه و علمی‌تر ذکر کنیم بهتر است اشاره‌ای داشته باشیم به تقسیم‌بندی دانشگاه آکسفورد در مورد مراحل بازاریابی مدرن که به این شرح است:

  • مرحله‌ی اول: تولد بازاریابی مدرن و اهمیت یافتن تولید و بهره‌وری از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم.
  • مرحله‌ی دوم: اهمیت یافتن فروش از دهه‌ی 1920
  • مرحله‌ی سوم: اهمیت یافتن بازاریابی از دهه‌ی 1950
  • مرحله‌ی چهارم: اهمیت یافتن بازاریابی رابطه‌ای (Relationship Marketing) از دهه‌ی 1990
  • مرحله‌ی پنجم: اهمیت یافتن بازاریابی اجتماعی (Social Marketing)، کمی بعد از ظهور بازاریابی رابطه‌ای.
  • مرحله‌ی ششم: ظهور بازاریابی دیجیتال که عصر کنونی است و با پیدا و فراگیر شدن اینترنت و بازاریابی اینترنتی تثبیت شد.

بنیان بازاریابی اینترنتی در اوایل دهه‌ی 1990 میلادی گذاشته شد و بعد از سال 2000 با رشدی برق آسا ادامه یافت؛ تا اینکه شیوع بیماری کرونا در جهان، اهمیت بازاریابی اینترنتی را به عرش رساند و از هم اکنون می‌توان گفت این اهمیت را برای مدت‌های طولانی تثبیت خواهد کرد. اکنون شرایط قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی و بیم از بروز مجدد بیماری‌هایی نظیر کرونا در جهان، فروشگاه‌ها و فروشگاه سازهای اینترنتی را مجدداً و با شدت بسیار بیشتر در کانون توجه کسب‌وکارهای مختلف از کسب و کار تک‌نفره گرفته تا بزرگ‌ترین برندهای جهان قرار داده است.

15 راه‌کار برای افزایش فروش اینترنتی در شرایط شیوع کرونا

حال به موضوع اصلی این مقاله در مورد افزایش فروش اینترنتی در ایام پاندمی کرونا می‌پردازیم.
برای افزایش فروش و افزایش فروش اینترنتی در شرایط کرونا به این موارد دقت کنید:

1. هراسان نشوید و به فعالیتتان ادامه دهید

نخستین قدم این است که روحیه‌ی خود را حفظ کرده و اجازه ندهید ناامیدی یا هراس، از کیفیت کارهایی که در زمینه‌ی فروش انجام می‌دادید بکاهد. به مشتریانتان اطلاع دهید که بهترین تلاش را برای حفظ سلامتی آن‌ها در ارتباطی که با کسب و کارتان دارند انجام می‌دهید. آن تعداد از پروتکل‌های بهداشتی را که در رابطه با کسب و کارتان دنبال می‌کنید با مشتریان به اشتراک بگذارید و اگر ساعتِ کاری خود را تغییر می‌دهید به مشتریانتان اطلاع دهید. بسیار مهم است که مشتریانتان از نحوه‌ی واکنشِ ایمن کسب و کار یا شرکت شما به شیوع کرونا مطمئن باشند و به آن اطمینان کنند. در تبلیغاتتان از پیام‌های مثبت با لحن آرامش بخش و از ویدیوهایی حاوی تصاویر قدرتمند و صمیمی استفاده کنید.

2. انتظارات جدید مشتریان از کسب و کارتان را بسنجید

همان‌طور که در اوایل شیوع کرونا مردم در برخی از کشورهای جهان برای گذراندن دوران قرنطینه دست به ذخیره سازی مواد غذایی و اقلام مورد نیاز خود زدند، شما نیز باید انتظارات خرید و فروش مشتریانتان در دوران کرونا را ذخیره کرده و روال فروشِ (قیف فروشِ) خود را بر حسب آن تنظیم کنید.

حتی اگر کسب و کارتان چندان تحت تأثیر شیوع کرونا قرار نگرفته یا حتی اگر فکر می‌کنید دوره‌ی شیوع این بیماری دراز نخواهد بود باز باید عمیقاً به تغییراتِ حاصل شده در انتظارات مشتریان یا تغییرات احتمالی در آینده فکر و در مورد آن اقدام کنید.

3. استراتژی کسب و کار خودتان را بازنگری کنید

شیوع ویروس کرونا و نامعلوم بودن زمان اتمام قطعی آن نوعی بلاتکلیفی و ابهام را در کلیه‌ی کسب و کارهای جهان به وجود آورده است. لازم است استراتژی کسب و کارتان را بازنگری کرده و این سه ویژگی ضروری را در آن لحاظ کنید:

  • پاسخ و عکس‌العمل سریع
  •  ایجاد کانال‌های بیشتر فروش
  • بهینه‌سازی محصولات/ خدمات.

4. برای افزایش فروش اینترنتی به حساسیت بیشتر مشتریان در هنگام خرید توجه کنید

رکود حاصل از شیوع کرونا و نگرانی از وضعیت مبهم اقتصادی در جهان باعث شده که مشتریان با دقتِ بیشتر و سنجیده‌تر خرید کنند. لازم است که این مورد را در استراتژی بازاریابی‌تان حتماً بگنجانید.

5. برای مطابقت دادن مزایای محصولات و خدمات خود با شرایط شیوع کرونا وقت بگذارید

از خود بپرسید مزایای کلیدی محصول یا خدمتتان برای کمک به مشتریان به‌منظور عبور از بحران کرونا چه چیزهایی می‌تواند باشد؟ به‌طور مثال، چطور می‌توانید خدماتتان را از طریق دورکاری ارائه کنید؟ چطور می‌توانید محصولتان را به خانه یا محل کار مشتری بفرستید یا سریع‌تر و سالم‌تر این کار را انجام دهید؟

6. به خلاقیت و تغییر اهمیت بدهید.

  • در ایام شیوع کرونا، دموی محصولِ (نسخه‌ی نمایشی محصولِ) خود را کامل‌تر از همیشه تهیه و ارائه کنید تا فقط در لحظه‌ی فروش، نیاز به ملاقات با مشتری باشد یا در صورت امکان، بدون نیاز به ملاقات با مشتری فروش انجام شود.
  •  ویدیویی از محصول و خدمت خود تهیه کرده در وب‌سایت‌هایی مانند «یوتیوب» و «آپارات» قرار داده با مشتری یک ویدیو کنفرانس ترتیب دهید. با مشتری به آن ویدیو نگاه کرده و به سؤالات او پاسخ بدهید.
  • شیوه‌های ارتباطی آنلاین (انواع ویدیو کنفرانس، تماس تلفنی، ایمیل، ایمیل صوتی، ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی و...) را جایگزین ملاقات غیرضروری کنید.
  • هزینه و نوع تبلیغات خودتان را مجدداً بازنگری و آن‌ها را با استفاده از فناوری‌های رایگان یا پولی به مقرون به‌صرفه‌ترین حالت ممکن ارائه دهید.
  • در ایام شیوع کرونا از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید.

7. به حضور کسب و کارتان در رسانه‌های اجتماعی بیفزایید

این روزها بررسی آخرین به‌روزرسانی‌های مربوط به ویروس کرونا و رعایت ناگزیرِ فاصله گذاری‌های اجتماعی باعث صرف وقت بیشتر توسط انسان‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. از این فرصت به بهترین نحو، هم برای کارتان و هم برای ارسال پیام‌های مفید در رابطه با مصون ماندن مردم و مشتریانتان از بیماری کرونا بهره ببرید. هم‌چنین سعی کنید با استفاده از لایوهای شبکه‌های اجتماعی ارتباط چهره به چهره با مشتریانتان را حفظ کنید. یک فکر دیگر، راه‌اندازی یک وبلاگ با موضوع شرایط مرتبط با شیوع کرونا و کسب و کار شما می‌تواند باشد. از تمام خدمات و آموزش‌هایی که توسط برخی وب‌سایت‌های معتبر در ایام شیوع کرونا رایگان اعلام شده است استفاده کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.


8. امکانات اتوماسیون بازاریابی خود را به حداکثر برسانید

اگر دارای تیم فروش و بازاریابی هستید یا به‌تنهایی کار می‌کنید در هر دو صورت، در حد توان و امکاناتتان از بهترین سیستم‌ها و اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید.

  • به فکر ایجاد و استفاده از ربات‌ها، سلف‌سرویس‌ها و موارد مشابه باشید.
  • قابلیت جستجو در وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی خود را بالا ببرید.
  • تمام فناوری فروش خود را یکپارچه سازی کنید.

9. رابطه‌تان را با مشتریان عمیق‌تر کنید

اگر از قبل با مشتریانتان رابطه‌ای منظم و مستمر نداشته‌اید، اکنون زمان ایجاد آن است. برای شروع، بهترین کار، سؤال از آن‌ها در مورد نحوه‌ی برخوردشان با شیوع کرونا و حفظ همدلی با آن‌ها است. حتماً سعی کنید عنصر و حس همدلی را وارد روند بازاریابی و فروش کنید؛ در غیر این صورت مشتریان امکان دارد با هر تغییر شرایط یا تغییر قیمت فکر کنند که می‌خواهید از شرایط پیش آمده بر اثر شیوع کرونا، سوءاستفاده کنید. این نکته‌ای بسیار مهم است. هم‌چنین وقتی حمایت‌های دولتی برای اقشار یا کسب و کارها در زمینه‌ی آسیب‌های اقتصادیِ ناشی از بیماری کرونا اعلام می‌شود، آن خبر را به‌عنوان اقدامی همدلانه به اطلاع مشتریانتان برسانید.

10. مشتریان را خوشحال کنید

در ایام شیوع کرونا افراد مجبورند در خانه بمانند و مدام با نگرانی‌های مختلف دست و پنجه نرم کنند.
برای پیوند عمیق با مشتریانتان آن‌ها را از طریق کسب و کارتان خوشحال کنید. به‌طور مثال «کمپانی دیزنی» یا موزه‌ی «متروپولیتن» نیویورک در ایام شیوع کرونا برای خوشحال سازی مشتریان به پخش برنامه‌های رایگان یا زودتر از موعد مقرر اقدام کردند.

11. به مشتریانتان فرصت‌های آنلاین ارائه کنید

اگر کارتان ذاتاً آنلاین است به دادن تخفیف‌های حساب شده بپردازید. اگر کارتان آنلاین نیست ببینید چطور می‌توانید از طریق آنلاین، فروش داشته باشید. یک راه این است که در ایام شیوع کرونا خدمات پس از پایان فاصله گذاری اجتماعی را با تخفیفی مناسب، پیش فروش کنید. این شیوه یکی از راه‌های خوبِ افزایش فروش اینترنتی در شرایط کرونا است.

12. برای افزایش فروش اینترنتی یک سیستم قیمت گذاری قابل انعطاف ایجاد کنید

طبق یک استراتژی جداگانه‌ی کوتاه مدت و با تکیه به نظرات ارزشمند مشتریان و داده‌های بازار، مدلی از قیمت گذاری چابک و قابل انعطاف ایجاد کنید. باید محصولات خود را در زمان خودش و به مناسب‌ترین قیمت بتوانید بفروشید؛ عجله و تعلل، هر دو می‌تواند موجب ضرر و زیان شما شود.

13. برای افزایش فروش اینترنتی روی تصمیم‌گیری‌های هیجانیِ مشتریان متمرکز نشوید

همگی به یاد داریم که با شروع شیوع کرونا خرید برخی اقلام بهداشتی و غذایی به‌شدت افزایش یافت. این موضوع نباید شما را در کسب‌وکارتان به‌اشتباه انداخته و باعث تمرکزِ بیش از حد شما بر روی رفتارهای هیجانی مشتریان شود. ضمنِ در نظر گرفتن تقاضاهای جدید بازار، بیشتر بر روی آنچه جزو فروش و کسب و کار دائمی شما است متمرکز شوید. تکیه‌ی بیش از حد بر رفتار هیجانی مشتری با پیدا کردن کانال‌های جدید برای فروش که ضرورت دارد متفاوت است.

14. ارزش‌ها و مأموریت شرکت خود را انعکاس دهید

می‌توانید در زمان شیوع کرونا با یاری رساندن (از هر طریقی و به هر شکلی) به مردم، مأموریت (mission) و ارزش‌های بنیادین شرکت یا کسب و کارتان را به مشتریان و جامعه اثبات کرده و بیشتر بشناسانید و یا در مورد ارزش‌ها و مأموریت کسب و کارتان مجدداً فکر کنید.

15. ایستادگی در ایام شیوع کرونا پاداش چند برابری خواهد داشت

واقعیت این است که ضمن سخت شدن فروش و فروش اینترنتی در ایام شیوع کرونا، در عین حال، رقابت نیز از یک نظر در بیشتر عرصه‌ها کند شده است؛ البته به‌طور موقت. اکنون تمام جهان کمابیش با رکود اقتصادی روبرو است. بسیاری از مشاغل برای کاهشِ ضرر و در صحنه ماندن تلاش می‌کنند، ولی به‌هرحال برخی در نهایت، صحنه را ترک خواهند کرد. کسب و کارهایی که با افزایش فروش اینترنتی و شیوه‌های مدرن بتوانند از این بحران عبور کنند در آینده‌ای نه چندان دور رشد سریعی خواهند داشت؛ چون تا آن زمان تعداد قابل توجهی از کسب‌وکارها و شرکت‌های مشابه درهای خود را بسته‌اند. فروش اینترنتی، ضمن تنظیم استراتژی صحیح و تاب آوری کسب‌وکارها در هنگام بیماری کرونا می‌تواند تبدیل به یک فرصت رشد فوق‌العاده نیز بشود.

اهمیت روزافزون فروشگاه‌های اینترنتی در شرایط شیوع کرونا

همان‌طور که در ابتدای مقاله یادآوری کردیم روند ایجاد و گسترش فروشگاه‌های اینترنتی از سال 2000، سرعت گرفت .اکنون شیوع ویروس کرونا در سال 2020 به روند افزایش فروشگاه‌های اینترنتی در ایران و جهان سرعت بسیار بیشتری بخشیده است. گفتیم که باید در ایام شیوع کرونا استراتژی‌های چابک و قابل انعطافی داشته باشید. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از فروشگاه ساز و فروشگاه اینترنتی آماده برای راه اندازی کسب و کار آنلاین است. اگر بخواهید از طریق عادی اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی کرده و به اصلاح و تکمیل و بهینه سازی وب‌سایت اقدام کنید؛ به سرمایه‌ای قابل توجه و حداقل چند سال زمان نیاز خواهید داشت. استفاده از فروشگاه ساز رایگان برای ایجاد فروشگاه آنلاین و افزایش فروش اینترنتی یک راه‌کار فوق‌العاده مناسب، بخصوص در ایام شیوع کرونا است.
با کمترین هزینه و در عرض مدت بسیار کوتاه صاحب یک فروشگاه اینترنتی شدن، مطابق با توصیه‌های چابک و به‌روز بودنِ کسب و کارها در ایام شیوع کرونا است. اکنون و در بحبوحه‌ی شیوع کرونا در جهان، در اغلب کسب‌وکارها افزایش فروش، بیشتر از طریق افزایش فروش اینترنتی معنا می‌یابد. برای داشتن یک فروشگاه مدرن و حرفه ای شما می توانید با یک کلیک در وبسایت فروشگاه ساز سلدان عضو شده و به صورت کاملا رایگان و نامحدود از آن استفاده نمایید. استفاده از سلدان به شما کمک می کند که تمام تمرکز و انرژی خود را به تدوین استراتژی های بازاریابی صرف کرده و به هیچ عنوان نگران بخش های فنی، امنیتی و مدیریت فروشگاه آنلاین نباشید. ابزارهای کاربردی و پیشرفته بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، اجرای برنامه های ترفیع و تخفیف، اوتوپایلوت و ده ها افزونه دیگر این امکان را به شما می دهد که فروش خود را چند برابر کنید.


از چه شیوه‌های ارتباطی آنلاین برای شناساندن محصولم در شرایط کرونا استفاده کنم؟

ویدیویی از محصول و خدمت خود تهیه کرده در وب‌سایت‌هایی مانند «یوتیوب» و «آپارات» قرار داده با مشتری یک ویدیو کنفرانس ترتیب دهید. با مشتری به آن ویدیو نگاه کرده و به سؤالات او پاسخ بدهید. شیوه‌های ارتباطی آنلاین (انواع ویدیو کنفرانس، تماس تلفنی، ایمیل، ایمیل صوتی، ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی و...) را جایگزین ملاقات غیرضروری کنید.

چگونه در ایام کرونا کالایم را به مشتری بهتر معرفی کنم؟

در ایام شیوع کرونا، دموی محصولِ (نسخه‌ی نمایشی محصولِ) خود را کامل‌تر از همیشه تهیه و ارائه کنید تا فقط در لحظه‌ی فروش، نیاز به ملاقات با مشتری باشد یا در صورت امکان، بدون نیاز به ملاقات با مشتری فروش انجام شود.

برای آنلاین کردن کسب و کارم آیا فروشگاه ساز گزینه مناسبی است؟

اگر بخواهید از طریق عادی اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی کنید؛ به سرمایه‌ای قابل توجه و حداقل چند سال زمان نیاز خواهید داشت. استفاده از فروشگاه ساز رایگان برای ایجاد فروشگاه آنلاین و افزایش فروش اینترنتی یک راه‌کار فوق‌العاده مناسب، بخصوص در ایام شیوع کرونا است

چه اتوماسیون بازاریابی برای افزایش فروش و رشد کسب و کارم در شرایط کرونا پیشنهاد می گردد؟

به فکر ایجاد و استفاده از ربات‌ها، سلف‌سرویس‌ها و موارد مشابه باشید. قابلیت جستجو در وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی خود را بالا ببرید. تمام فناوری فروش خود را یکپارچه سازی کنید.



🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: July 06, 2020 08:20
تاریخ آخرین بازنویسی: July 20, 2020 11:55







کاوشی در بازار، 45 ایده سودآور برای راه اندازی کسب و کار ورزشی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

میخواهید یک کسب‌و‌کار ورزشی را آغاز کنید و به دنبال ایده هستید؟ در این مقاله میتوانید لیستی از سودآورترین فرصت‌ها و کسب‌و‌کار های ورزشی را مشاهده کنید.

از ابتدا حرفه ای شروع کنید، 8 گام اساسی برای راه اندازی کسب وکار آنلاین موفق

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

مردم معمولا از ما می پرسند برای شروع کسب و کار خودشان باید دقیقا چه قدم هایی بردارند. خب، موضوعات زیادی هستند که باید دربارۀ شان تصمیم بگیرید؛ از نوع کسب وکارتان تا مدل کسب و کار تا محل فیزیکی کارتان.

افیلیت مارکتینگ کلید شهر طلایی فروش

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

سرویس مشارکت در فروش یا افیلیت مارکتینگ در واقع یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید توسط آن درآمد اینترنتی کسب کنید.

برترین تکنیک های فروش آنلاین که قطعا درآمدتان را چند برابر می کند!

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

گر واقعا دلتان می خواهد بهتر بفروشید، دیگر دنبال تکنیک نگردید؛ در همین مقاله ای که روبریتان است، مجموعه ای از بهترین تکنیک های فروش B2B را برایتان جمع کرده ایم که همگی بر اساس تحقیقات انتخاب شده اند

چگونه با سرمایه‌ای اندک، فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

امروزه دیگر تاسیس یک فروشگاه آنلاین جمع و جور کار سختی محسوب نمی‌شود. فناوری تجارت الکترونیک پیشرفت بسیاری داشته است

افزایش درامد خرده فروشان با عبور از کرونا، رفتار مشتریانتان تغییر کرده است!

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

پاندمی و همه گیری ویروس کرونا، یکی از اتفاقات تعیین کننده در زمان ما خواهد بود که عواقب اقتصادی آن تا سال ها و برای همیشه بر روی رفتار و ذائقه ی مشتری ها تاثیر می گذارد.

اهمیت ارزش طول عمر مشتری (CLTV) در فروشگاه های اینترنتی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

اهمیت ارزش طول عمر مشتری در جذب و افزایش کاربران و مشتریان سایت یا نتورک اینترنتی است، مخصوصا برای افزایش درآمد از فروش اینترنتی.

اَبَر چالش های کسب و کارهای آنلاین که باید آنها را بدانید!

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله به بررسی مهم ترین چالش هایی که کسب و کارهای کوچک و متوسط در فضای آنلاین با آنها دست و پنجه نرم می کنند می پردازیم