آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 3 - کار با دوربین عکسبرداری

عکسبرداری از محصولات به صورت حرفه ای یکی از مهمترین نکاتی است که همیشه باید برای افزایش فروش آنلاین و آگاهی از برند کسب و کار خود، به یاد داشته باشید. عکسبرداری از محصولات، نیازمند روش های نوین و بسیار خاص است که نیاز است تا خلاقیت را به خرج دهید تا بتوانید عکس های بسیار خوبی را از یک محصول تهیه کنید. برای هر سایت فروشگاه اینترنتی، نیاز دارید تا عکس های با کیفیتی را در سایت خود منتشر کنید، حال با وجود عکسبرداری از محصولات به صورت حرفه ای می توانید به افزایش فروش آنلاین سایت خود، کمک کنید. یک تصویر می تواند بیش از هزار کلمه ارزش داشته باشد اما وقتی صحبت از عکسبرداری از محصولات می شود، عکس ها می توانند میلیون ها تومان ارزش داشته باشند. خرید آنلاین زندگی مصرف کنندگان در سراسر جهان را بهبود بخشیده و مدیریت مشاغل را آسان تر از همیشه کرده است و شما دیگر نیازی به فروشگاه ندارید. در ادامه، برای شما در رابطه با ساخت سایت فروشگاهی نکاتی ذکر کردیم که اگر هنوز اقدام به ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی نکرده اید، می توانید از این بخش استفاده کنید.

برای شروع فروش محصولات آنلاین به چه چیزی نیاز دارید؟

طراحی سایت اینترنتی

برای فروش محصولات به صورت آنلاین شما نیاز به وب سایت دارید. صرفا نباید به طراحی سایت متکی کرد و بلکه باید بدانید ارائه دهنده هاستینگ سایت نیز در پروسه فروش محصولات به صورت آنلاین بسیار مهم است و پس از پروسه عکسبرداری از محصولات و انتشار آن در سایت، بتوانید با حجم کم، بهترین کیفیت را آپلود کنید. علاوه بر طراحی سایت از صفر، شما می توانید از سایت سازهای آماده برای این کار استفاده کنید و از این جهت می توانید هزینه ها را کاهش دهید و در کمترین زمان ممکن، سایت خود را تحویل بگیرید و صرفا پس از عکسبرداری از محصولات و ویرایش آن، اقدام به انتشار مطلب و محصول در سایت کنید.

پس از طراحی سایت و انتخاب یک هاستینگ، شما باید مطمئن باشید وب سایت شما برای موتورهای جستجوگر نظیر گوگل و یاهو بهینه شده باشد و تکنیک های سئو بر روی آن اعمال شده باشد و پس از آن اگر یک کاربری در گوگل اقدام به جستجوی کلمه کلیدی خاصی کرد، بتواند وارد وب سایت شما شود. سئو سایت برای فروش محصولات به صورت اینترنتی بسیار مهم است، اگر قرار باشد تا هیچ کس سایت شما را پیدا نکند، شما مطمئنا هیچ گونه فروش محصولی را تجربه نخواهید کرد. بیش از 40 درصد بازدیدهای سایت خود را، روزانه از طریق گوگل و یا دیگر موتورهای جستجوگر به دست می آورید. حال اگر قرار باشد تا هیچ گونه تکنیک های سئو را بر روی سایت خود اعمال نکنید، مطمئنا بخش عظیمی از ترافیک سایت خود را از دست خواهید داد و تمام کارهایی که برای عکسبرداری از محصولات انجام داده اید، بی فایده خواهد بود.

برای فروش محصولات، وبلاگ سایت را آماده کنید!

آیا به فکر ایجاد یک وبلاگ برای سایت جدید خود هستید؟ شروع یک وبلاگ راهی عالی برای افزایش ترافیک ارگانیک و ارائه ارزش برای مخاطبان خود است که به نوبه خود باعث به اشتراک گذاری اجتماعی خواهد شد.

عکسبرداری از محصولات به صورت حرفه ای

به منظور تبلیغ و فروش محصولات خود به صورت آنلاین، شما نیاز به عکاسی از محصولات برای فروشگاه آنلاین خود دارید. امروز در این مقاله، قصد داریم تا برای شما، بهترین نکات برای عکسبرداری از محصولات به صورت حرفه ای را ذکر کنیم.

استراتژی مناسب ایمیل مارکتینگ

شما نمی توانید صرفا برخی از محصولات را در یک وب سایت بارگذاری کنید و انتظار فروش فوری آن محصولات را داشته باشید. حقیقت این است که روند فروش آنلاین طول می کشد و نیازمند استراتژی های خاصی در این زمینه است. ناگفته نماند که یکی از استراتژی های برای فروش محصولات به صورت اینترنتی، بازاریابی از طریق ایمیل است، بنابراین باید یک لیست کاملی از مشتریانی که فکر می کنید محصولات شما را خریداری می کنند، به دست آورید. اگر شما بتوانید به هنگام ارسال ایمیل به مخاطبین خود، از عکس های با کیفیت و واقعی رونمایی کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر مخاطب را به سمت سایت خود هدایت کنید، احتمال خریداری شدن کالا توسط مشتری هایی که به آنها ایمیل ارسال کرده اید، بسیار بالا است.

عکسبرداری از محصولات چه تاثیری دارد؟

در زمینه تجارت الکترونیکی بسیار رقابتی، عکاسی از محصولات به صورت حرفه ای، ضروری است. عکس های حرفه ای بر درک نام تجاری تاثیر می گذارد که برای نشانگرهای فروش و خدمات مانند نمره تبلیغ کننده خالص شما بسیار مهم است. آیا فکر می کنید مشتریان قصد دارند از سایتی خریداری کنند که به نظر می رسد هفته آینده فروشگاه خود را ببندد؟ مطمئنا اینطور نخواهد بود. عکاسی محصولات همچنین می تواند در بهینه سازی موتور جستجو، تاثیر داشته باشد. همچنین هنگام تبلیغ مشاغل خود در رسانه های اجتماعی یا پادکست های بازاریابی، میتوانید عکس های محصول را به عنوان Cover یک مطلب یا پادکست انتشار کنید و به جای استفاده از عکس های تکراری یا بی معنی، می توانید از عکس های با کیفیت محصول خود رونمایی کنید. برای عکسبرداری از محصولات سایت فروشگاه اینترنتی، در ادامه برای شما شش نکته را ذکر کردیم که با رعایت کردن آن، می توانید عکس های با کیفیتی را برای سایت خود تولید کنید.

6 نکته برتر برای عکسبرداری از محصولات

1. انتخاب دوربین مناسب

گرفتن بهترین عکس های محصول با دوربین مناسب شروع می شود اما روند خرید می تواند بسیار چشمگیر باشد. ده ها مارک و کلمات اختصاری وجود دارد که شاید چندان معنایی نداشته باشند. برای مثال، آیا باید DSLR را انتخاب کنید یا بدون آینه؟ SLR به چه معنی است؟ شات چیست؟ اگر بودجه ای برای بهترین دوربین برای عکاسی از محصول ندارید، باید چه کار کرد؟ برای بهترین عکس های محصول، یک DSLR (رفلکس تک لنز دیجیتال) می تواند بسیار مناسب باشد. دوربین های DSLR دارای لنز قابل جدا شدن هستند که به شما امکان می دهد لنزهای ماکرو، لنز زوم و... را تعویض کنید. همچنین به شما امکان می دهند تنظیماتی مانند تراز سفیدی، دیافراگم و f-stop را تنظیم کنید تا بهترین عکسبرداری از محصولات را انجام دهید. دوربین های عکاسی معمولی دارای لنز قابل جدا شدن نیستند و تنظیمات دستی کمتری را ارائه می دهند که می تواند توانایی شما برای تنظیم در محیط اطراف شما را محدود کند. اما، استفاده آنها راحت تر و مقرون به صرفه تر است. اگر مهارت های عکاسی شما محدود است، دوربین های عکاسی معمولی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
آیا چیزی درباره دوربین های فانتزی که هر روز با خود جا به جا می کنید، شنیده اید؟ منظور از دوربین های فانتزی، دوربین تلفن هوشمند شما است.
دوربین های گوشی های هوشمند از نمایشگرهای پیکسلی فاصله زیادی گرفته اند. در حالی که ممکن است با دوربین DSLR عکس با کیفیت بالاتری بگیرید اما می توانید با یک تلفن هوشمند اقدام به عکسبرداری از محصولات کنید. بسیاری از تلفن های هوشمند اکنون دارای ویژگی های بزرگنمایی، تنظیمات کلان و حالت عمودی هستند. می توانید مجموعه ای از لنزهای دوربین گوشی های هوشمند را با قیمت کمتر از 200 هزار تومان خریداری کنید.

2. از سه پایه استفاده کنید

وقتی در مورد عکاسان حرفه ای فکر می کنید، ممکن است تصویر ذهنی از یک شخص هنری را با تمام رنگ مشکی در حال حرکت به دور یک مدل بدست آورید، صدها عکس بگیرد. یا صرفا آن شخص را در حالی می بینید که فرش قرمز پهن شده باشد و در حال عکاسی از هنرمندان است. آنچه ممکن است متوجه نشوید اینست که آن عکاسان فقط ممکن است، بین ده ها عکس گرفته شده، صرفا یک یا دو عکس را انتخاب کنند. به علاوه، آن ها عکاس حرفه ای هستند که از یک هدف متحرک عکس می گیرند. عکسبرداری از محصولات بسیار متفاوت است. شما در یک محیط کنترل می توانید از یک محصول ثابت عکس بگیرید. برای گرفتن یک عکس شفاف و تمرکز بر روی محصول، شما نیاز به یک سه پایه دارید. اگر دست شما هنگام عکسبرداری می لرزد، حتی فقط یک بیت ریز، می توانید با تاری یا بیرون رفتن از تصاویر فوکوس مواجه شوید. یک سه پایه همچنین به شما امکان می دهد دوربین خود را فقط در یک مکان مناسب قرار دهید، سپس تنظیمات دوربین را تنظیم کنید یا نور را بدون جابجایی تغییر دهید. گرفتن نور مناسب عکاسی محصول، ممکن است نیاز به استفاده از سرعت شاتر آهسته تر داشته باشد، در صورت حرکت دوربین حتی تنها کسری از اینچ می تواند باعث تاری به هنگام عکسبرداری از محصولات شود. اگر می خواهید تصاویر با کیفیت بالا را تهیه کنید، به شما پیشنهاد می شود یک سه پایه را تهیه کنید. اگر با تلفن هوشمند خود عکاسی می کنید، می توانید یک سه پایه ارزان قیمت که کمتر از 500 هزار تومان است را تهیه کنید.

3. پس زمینه خود را تنظیم کنید

چرا پس زمینه محصول شما مهم است؟ پس از اتمام کار، پس زمینه می تواند به سبک کلی عکس شما را تغییر دهد. وجود یک پس زمینه مناسب، می تواند به شما در ویرایش عکسبرداری از محصولات کمک بسیار زیادی بکند. برای مثال، پس از اتمام کار، پس زمینه مناسب محصول را برجسته می کنید و در صورت تمایل می توانید به راحتی آن پس زمینه را حذف کرده و با یک پس زمینه جذاب تر، جایگزین کنید.
سه گزینه اصلی برای این کار وجود دارد:
Light box: برای عکسبرداری از محصولات و اثاثیه ای که باعث ایجاد نور و پس زمینه نرم می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.
Sweep: پس زمینه خمیده ای است که می تواند با استفاده از یک تخته صفحه یا پوستر ایجاد شود.
تنظیم طبیعی: مثلا شخصی که از محصول شما استفاده می کند یا در محیطی که ممکن است از آن استفاده کند، نشسته است و برای این حالت، بهتر است که تنظیم طبیعی انتخاب شود.
کدام یک از این سه مورد را باید انتخاب کرد؟
بستگی به محصول و هزینه ای که قرار است برای عکسبرداری از محصولات کنید، دارد. شما می توانید یک سبد ارزان قیمت با قیمت تقریبی کمتر از 100 هزار تومان پیدا کنید، یا می توانید با خم کردن یک تخته پوستر در نزدیکی یک پنجره روشن، ظاهری مشابه ایجاد کنید.

کادر بندی مناسب محصول برای بهترین نمایش در لیست محصولات فروشگاه شما


4. نورپردازی به هنگام عکسبرداری از محصولات

نورپردازی به هنگام عکسبرداری از محصولات می تواند برای افرادی که به تازگی اقدام به عکاسی می کنند، اندکی نگران کننده باشد. گزینه های مختلفی برای این کار وجود دارد و شما ممکن است اصطلاحات را در روزهای اول به درستی درک نکنید و اگر بخواهید یک شخص را به عنوان نورپرداز استخدام کنید، ممکن است بسیار هزینه بردار باشد.

محصول خود را با یک پنجره روشن تنظیم کنید و پس از آن اقدام به عکسبرداری کنید. اگر به فضای خاصی به نور بیشتری احتیاج دارید، از تکه ای از صفحه یا پوستر سفید استفاده کنید تا نور طبیعی بیشتری در آن منطقه منعکس شود. با این حال، اگر شما یک پنجره روشن در خانه ندارید یا اگر در شب عکس می گیرید، نورپردازی طبیعی ممکن است بسیار برای شما دشوار باشد. در این حالت، ممکن است اقدام به عکسبرداری از محصولات با نورپردازی غیرطبیعی نظیر سبد / Box انجام دهید.

5. عکسبرداری از محصولات در دنیای واقعی

عکسبرداری از محصولات در دنیای واقعی می تواند برای مخاطبین شما بسیار جذاب باشد و همچنین می تواند فروش آنلاین شما را افزایش دهد.
عکسبرداری از محصولات فروشگاه اینترنتی شما در دنیای واقعی می توانند نمایانگر نحوه نگاه محصول شما در زندگی واقعی و چگونگی استفاده مشتریان از کالای مورد نظر باشد. برای مثال، ممکن است شما بخواهید یک کالسکه کودک را به فروش برسانید و یا قصد دارید محصولات مخصوص کودکان برای مادران به فروش برسانید. از این جهت نیاز است تا اقدام به عکسبرداری از محصولات در دنیای واقعی برای چنین مادرانی کنید تا بدانند به چه صورت باید از محصولات استفاده کنند. پس از این جهت، عکسبرداری از محصولات در دنیای واقعی، بسیار مهم است.

6. ویرایش عکس های گرفته شده جهت عکسبرداری از محصولات و انتشار آن در وب سایت

آخرین مرحله برای گرفتن عکس های با کیفیت بالا که باعث افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند می شود، استفاده از نرم افزارهای ویرایش جهت جذاب کردن عکس است. فکر نکنید که صرفا به خاطر حرفه ای نبودن در زمینه عکاسی، نیاز به ویرایش عکس دارید. حتی عکاسان حرفه ای عکس های خود را بسیار ویرایش می کنند، تا یک عکس جذاب به نظر برسد. نرم افزار ویرایش عکس می تواند به شما در تنظیم نورپردازی، محو کردن پس زمینه، رفع لکه ها، صاف کردن عکس، برش، اضافه کردن شیب، اضافه کردن متن و... کمک کند.





🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: June 24, 2020 08:27
تاریخ آخرین بازنویسی: June 29, 2020 08:42







آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 2 - عکسبرداری با iPhone

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

عکسبرداری با آیفون برای محصولات، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید با دقت آن را انجام دهید تا بتوانید یک فروش خوب را در وب سایت‌تان تجربه کنید.

آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 4 -دوربین گوشی های مختلف

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

عکسبرداری از محصول اگر به درستی صورت بگیرد، باعث می شود تا روند افزایش فروش اینترنتی شما به خوبی پیش برود و از این جهت نیز، مشتری بیشتر از قبل ترغیب به خرید می شود.

آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت آخر - برنامه های برتر عکاسی آیفون در 2020

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

در این مقاله برای شما بهترین برنامه های عکاسی آیفون را معرفی کرده ایم تا بتوانید با خواندن ویژگی های آنان، انتخاب را برای عکاسی از محصولات خود آسان کنید.

آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 1 - آماده سازی محصول و صحنه

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

عکسبرداری از محصولات بسیار مهم است، یک عکسبرداری حرفه ای از محصولات، در واقع قدرت برند شما را به کاربر نشان می دهد.

افیلیت مارکتینگ کلید شهر طلایی فروش

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

سرویس مشارکت در فروش یا افیلیت مارکتینگ در واقع یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید توسط آن درآمد اینترنتی کسب کنید.

از ابتدا حرفه ای شروع کنید، 8 گام اساسی برای راه اندازی کسب وکار آنلاین موفق

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

مردم معمولا از ما می پرسند برای شروع کسب و کار خودشان باید دقیقا چه قدم هایی بردارند. خب، موضوعات زیادی هستند که باید دربارۀ شان تصمیم بگیرید؛ از نوع کسب وکارتان تا مدل کسب و کار تا محل فیزیکی کارتان.

کاوشی در بازار، 45 ایده سودآور برای راه اندازی کسب و کار ورزشی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

میخواهید یک کسب‌و‌کار ورزشی را آغاز کنید و به دنبال ایده هستید؟ در این مقاله میتوانید لیستی از سودآورترین فرصت‌ها و کسب‌و‌کار های ورزشی را مشاهده کنید.

کرونا، بحرانی که رشد بازار آنلاین را چندین سال به جلو انداخت! می خواهید جا نمانید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله به بررسی 15 روش پیشنهادی به منظور افزایش فروش کسب و کارها در شرایط کرونا می پردازیم.