آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 1 - آماده سازی محصول و صحنه

عکسبرداری از محصولات یکی از مهمترین نکاتی است که هر فروشگاه اینترنتی تخصصی، باید آن را جدی بگیرد. سایت های مختلف فروشگاه اینترنتی را مشاهده می کنید که بروشورهای مخصوص، مجلات مختلف و همچنین عکس های مختلفی را از یک محصول در سایت خود دارند که باعث می شود، کاربر به آن سایت اعتماد کند و از این جهت است که عکسبرداری از محصولات باید جدی گرفته شود. عکسبرداری از محصولات بسیار مهم است، یک عکسبرداری حرفه ای از محصولات، در واقع قدرت برند شما را به کاربر نشان می دهد. به عنوان نمونه، خرید آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید. شما به دنبال یک بسته دوربین جدید برای تجهیزات عکسبرداری خود هستید. شما از فروشگاه دوربین موردعلاقه خود که در گذشته خریداری کرده اید، بازدید می کنید. اگر وب سایت مورد نظر شما فقط توضیح کوتاهی از دوربین داشته باشد اما عکس واقعی و تخصصی از آن دوربین در سایت نداشته باشد، آیا حاضر به خرید هستید؟

احتمالا اکثر کاربرانی که وارد آن سایت می شود، ترجیح می دهند تا خریدی در آن سایت نداشته باشند. عکس های محصول اثبات ویژگی های یک محصول است. بیشتر خریداران ابتدا به عکس های محصول نگاه می کنند و سپس توضیحات آن را می خوانند و تصمیم نهایی خود را برای خرید محصول می گیرند. عکاسی از محصول از نظر اندازه، شکل، رنگ و حتی نحوه استفاده از آن چیزهای زیادی به مخاطب می گوید. عکسبرداری از محصولات در انواع مختلفی صورت می گیرد و ممکن است یک محصول نیاز داشته باشد تا در استودیو از آن عکسبرداری شود و یک محصول دیگر نیز ممکن است در سبک زندگی ورزشی / هنری و یا دیگر موارد استفاده شود تا کاربر متوجه استفاده از آن محصول شود. در ادامه برای شما 9 راهکار مختلف و موثر برای عکسبرداری از محصولات را ذکر کردیم.

1- عکسبرداری از محصولات در استودیو

عکسبرداری از محصولات یکی از داغ ترین موضوعات در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش اینترنتی است. در این دنیا که روزانه میلیون ها کالا به صورت اینترنتی به فروش می رسد، عکسبرداری از محصولات به صورت حرفه ای، بسیار مهم است. عکسبرداری از محصولات به صورت حرفه ای برای نشان دادن محصول خاص به تکنیک های خاصی نیاز دارد. می توان برای مثال گفت که یک بطری عطر نسبت به بسته بندی محصول به روشنایی متفاوتی نیاز دارد تا بسیار خاص و جذاب جلوه داده شود. در واقع برای هر کالا، یک تکنیک متفاوت را باید به کار برد تا بهترین نتیجه از عکسبرداری از محصولات برای شما حاصل شود. برای اکثر فروشگاه های اینترنتی که انواع مختلفی از محصولات را به فروش می رسانند، برای عکسبرداری از محصولات، به سرعت و کارایی بالا از عکسبرداری نیاز دارند. معمولا این نوع فروشگاه های اینترنتی دارای یک استودیو می باشند که به صورت همزمان از تمامی کالاهای خود عکسبرداری و سپس اقدام به ویرایش آنها در کمترین زمان ممکن می کنند.

این بطری آب نمونه ای کامل از تنظیم نورپردازی ساده در پس زمینه سفید است که به وضوح شکل محصول را نشان می دهد. استفاده از پس زمینه سفید به پلاستیک اجازه می دهد تا شفافیت و رنگ سبز خود را نشان دهد. این عکس محصول به وضوح به خریدار می گوید که این محصول از چه چیزی ساخته شده است و از نظر ظاهری چگونه است.

2- عکسبرداری از محصولات با پس زمینه سفید

زمینه سفید بیشتر از هر زمینه دیگری مورد استفاده قرار می گیرد و دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد. اولین دلیل استفاده از پس زمینه سفید، حذف کردن رنگ های اضافی از کالایی است که به نظر می رسد در پس زمینه شناور است و شما می توانید حالت Transparent را برای عکس های خود ایجاد کنید. با استفاده از نرم افزار Photoshop یا برنامه های مشابه، می توانید محصول را انتخاب کرده و آن را از پس زمینه حذف کنید و سپس می توانید آن را بر روی یک پس زمینه سفید خالص تنظیم کنید یا در یک طرح چند تصویر، آن را به ثبت برسانید.

این کفش نمونه ای از عکس اصلی محصول با پس زمینه سفید در وب سایت فروشگاهی آمازون می باشد.

3- استفاده از مقیاس برای نشان دادن اندازه محصول به هنگام عکسبرداری از محصول

ایجاد مقیاس برای بیننده تعریف می کند که یک محصول چقدر بزرگ یا کوچک است. به خریدار این امکان را می دهد تا ببیند که این محصول چگونه به نظر می رسد و به چه صورت می تواند از آن استفاده کند. اگر به مشتریان خود کمک کنید تا تجسم کنند که چگونه همان محصول ممکن است برای آنها کار کند، می تواند باعث افزایش فروش آنلاین از طریق عکسبرداری از محصولات به صورت حرفه ای شود.

4- گروه بندی محصولات

عکسبرداری از محصولات به صورت گروه بندی شده، راهی برای نشان دادن انواع مختلف محصولات به خریدار است. این نوع عکسبرداری از محصولات به صورت گروه بندی شده می تواند مجموعه ای از لوازم آرایش زنانه باشند یا کفش های مختلفی در یک صحنه قرار بگیرند و کاربر زیبایی کفش ها را مشاهده کند.

5- عکسبرداری از محصولات در زندگی روزمره

این مرد که برای تهیه کاتالوگ لباس یوگا عکاسی شده است، لباس یوگا به تن دارد و حال در یک خانه و یا اتاق اقدام به عکسبرداری از این شخص شده تا نشان دهند که چگونه یک شلوار یوگا می تواند برای یک مرد مناسب باشد.

این روش به خریدار اجازه می دهد تا ببیند یک محصول چگونه بر روی بدن یک انسان نشان داده می شود و نحوه پوشیدن لباس را به شخص نشان می دهد. عکسبرداری از محصولات به سبک زندگی روزمره، در واقع به مشتری نشان می دهد که یک محصول چگونه مورد استفاده قرار می گیرد. عکسبرداری از محصولات به سبک زندگی روزمره می تواند در بیرون از خانه و یا در خانه / اتاق صورت بگیرد.

6- تجهیزات استودیویی برای عکسبرداری از محصولات حرفه ای

بسیاری از محصولات در استودیو عکسبرداری می شوند و دلیل اصلی آن کنترل کامل بر روی روشنایی و پس زمینه عکس است. شما می توانید محصول خود را در موقعیتی قرار دهید و از آن عکس بگیرد و دیگر هیچ نگرانی بابت تکان خوردن محصول نداشته باشید یا می توانید تنظیماتی را ایجاد کنید که در حین جا به جایی محصولات، عکس با کیفیت از محصول گرفته شود. عکسبرداری از محصولات بسیار مهم است و باید به این نکته دقت داشته باشید که روشنایی نیز یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید. در حالی که محصولات خود را برای عکسبرداری آماده می کنید، به روشنایی اطراف محصول نیز دقت کنید تا عکس با کیفیت خلق شود.

7- عکسبرداری از محصولات فانتزی سایت فروشگاهی

برخی اوقات نیاز به یک نوع عکسبرداری از محصولات را دارید که در واقع یک محصول خاص را نشان نمی دهد اما می تواند یکی از شیوه های نوین افزایش فروش آنلاین باشد.

این هدیه های پیچیده نشان دهنده ایده هدیه یا بسته بندی هدیه است که می تواند در معرض دید مشتری قرار بگیرد و در صورت ثبت سفارش، اقدام به ثبت سفارش عمده آنها کند. در واقع در این نوع عکسبرداری از محصولات، همانطور که ذکر شد کالایی به طور خاص برای فروش وجود ندارد، اما فروشگاه ها می تواند از این تصویر برای افزایش فروش محصولات و نمایش بسته بندی های خود به کاربر نمایش دهد.

8- آویز کردن جهت عکسبرداری از محصولات

شما می توانید اکثر محصولات فروشگاهی خود را که جنبه آویز شدن را دارند، اقدام به آویز کردن آنها کنید و به صورت حرفه ای، عکسبرداری از محصولات مذکور را آغاز کنید و سپس در نرم افزار فتوشاپ، حالت Transparent را به آن محصولات دهید و می توانید محصولات مورد نظر خود را که از آنها عکسبرداری کردید، در پس زمینه های دلخواه خود قرار دهید.

برای مثال این وسایل های صخره نوردی با استفاده از نخ ماهیگیری عکسبرداری شده است و در پس زمینه سفید قرار داده اند. همانطور که می بینید، حالت سه بعدی به خود گرفته است و می تواند در نگاه مخاطبین جذاب جلوه داده شود.

9- عکسبرداری از محصولات بزرگ

عکسبرداری از محصولات بزرگ بسته به اندازه و وزن محصول می توانند برخی از چالش ها را به هنگام عکاسی برای شما ایجاد کنند. بسته به نوع محصول، روشنایی، مکان عکسبرداری از محصولات و استراتژی برای گرفتن عکس قوی از محصول می تواند متفاوت باشد.

همانطور که مشاهده می کنید، چندین کفش در کنار همدیگر قرار داده شده است و سپس از آنها عکسبرداری کردند. در واقع می توانستند از تمامی کفش ها به صورت جداگانه عکسبرداری کنند و عکسبرداری از محصولات را به صورت حرفه ای انجام دهند، اما مدیریت ترجیح داد تا اکثر کفش ها را در یک عکس به مخاطب نشان دهد و در واقع یک پیش زمینه ای از سایت فروشگاهی خود در ذهن کاربر، به وجود آورد. اولین دلیل برای نمایش دادن کفش ها، نمایش دادن تنوع کفش های فروشگاه اینترنتی به مخاطب است. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، مسئله روشنایی برای این گونه عکس ها بسیار مهم است و مطمئنا تیم عکسبرداری از محصولات باید به این نکته دقت کنند که چه پس زمینه ای می تواند مناسب محصولات یک سایت یا شرکت باشد تا بهترین عکس را به مخاطبین و مشتریان نشان دهد. برای مثال، کفش نیز یکی از کالاهای بزرگ است که باید به رنگ بندی آن، سایز، مدل و... توجه داشت تا عکسبرداری از محصولات کفشی یک سایت فروشگاه اینترنتی به خوبی پیش برود.

اگر به درهم بودن کفش ها نگاه کنید، می بینید که باعث شده تا جذابیت نمایش کفش های یک سایت برای کاربر بیشتر شود و از این جهت کاربر می داند که در این سایت، کفش های متنوعی وجود دارد. از این جهت عکسبرداری از محصولات به صورت مختلف و در پس زمینه های متفاوت، بسیار مهم است و باعث می شود تا کاربر بیشتر از قبل ترغیب به خرید از وب سایت فروشگاه اینترنتی شما شود. آموزش عکسبرداری از محصولات در واقع کار پیچیده ای نیست و مطمئنا با چند بار گرفتن یک Shot قوی که باعث شود یک محصول به خوبی نمایش داده شود، باعث می شود تا شما در این زمینه حرفه ای عمل کنید. هر چند تجهیزات و دستگاه هایی که استفاده می کنید، بسیار در زمینه عکسبرداری از محصولات مهم است، اما اگر شما تخصص کافی در این زمینه داشته باشید، می توانید با ساده ترین امکانات، عکس های حرفه ای را از محصولات بگیرید که مشتری پسند باشد.

نتیجه گیری از عکسبرداری از محصولات برای فروشگاه اینترنتی

عکسبرداری از محصولات باعث فروش بیشتر محصولات شما به صورت اینترنتی می شود و باید دقت کرد که این کار را باید با تخصص لازم انجام داد. در واقع، عکاسی خوب و با کیفیت می تواند برای محصول و برند تجاری بسیار مهم باشد. در واقع شما می توانید با عکسبرداری حرفه ای از محصولات، استراتژی مناسبی را در پیش بگیرید تا افزایش فروش آنلاین را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید. برای عکسبرداری حرفه ای از هر محصول، شما نیاز به یک تکنیک خاص دارید تا بهترین عملکرد از یک محصول را به مخاطب نشان دهید. باید به این نکته دقت داشته باشید که روشنایی یکی از مهمترین مواردی است که به هنگام عکسبرداری مختلف از محصولات سایت باید آن را در نظر بگیرید. به هر میزانی که محصول شما بهترین باشد ولی روشنایی کافی برای آن محصول به هنگام عکسبرداری وجود نداشته باشد، می تواند فروش فوق العاده شما را دچار مشکل کند و از این جهت کاربران ترجیح می دهند تا از سایتی خرید کنند که عکسبرداری حرفه ای از آن محصول در آن سایت وجود داشته باشد. برخی اوقات، ممکن است یک محصول با سایز کوچک نظیر انگشتر و یا ساعت به فروش برسانید و از این جهت می توانید عکس های حرفه ای به همراه بسته بندی برای قسمت توضیحات، بگیرید و این باعث می شود تا سایت شما بسیار خاص و جذاب برای مخاطب جلوه داده شود. همانطور که ذکر شد، عکسبرداری حرفه ای از محصولات، حتما نیاز به امکانات پیشرفته ندارد و شما می توانید حتی با گوشی آیفون نیز اقدام به عکسبرداری حرفه ای از محصولات کنید.



چگونه از محصول خود عکس بگیرم؟

برای گرفتن عکس شما نیاز به یک دوربین با کیفیت، پارچه یا صفحه برای پس زمینه و چراغ نور پردازی دارید. برای هر کالا، یک تکنیک متفاوت را باید به کار برد تا بهترین نتیجه از عکسبرداری از محصولات برای شما حاصل شود. برای اکثر فروشگاه های اینترنتی که انواع مختلفی از محصولات را به فروش می رسانند، برای عکسبرداری از محصولات، به سرعت و کارایی بالا از عکسبرداری نیاز دارند. معمولا این نوع فروشگاه های اینترنتی دارای یک استودیو می باشند که به صورت همزمان از تمامی کالاهای خود عکسبرداری و سپس اقدام به ویرایش آنها در کمترین زمان ممکن می کنند.

اثر تصویربرداری با کیفیت از محصول بر روی افزایش فروش آنلاین چقدر است؟

عکسبرداری از محصولات باعث فروش بیشتر محصولات شما به صورت اینترنتی می شود و باید دقت کرد که این کار را باید با تخصص لازم انجام داد. در واقع، عکاسی خوب و با کیفیت می تواند برای محصول و برند تجاری بسیار مهم باشد. در واقع شما می توانید با عکسبرداری حرفه ای از محصولات، استراتژی مناسبی را در پیش بگیرید تا افزایش فروش آنلاین را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.



🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: June 10, 2020 11:42
تاریخ آخرین بازنویسی: June 29, 2020 08:40







آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 2 - عکسبرداری با iPhone

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

عکسبرداری با آیفون برای محصولات، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید با دقت آن را انجام دهید تا بتوانید یک فروش خوب را در وب سایت‌تان تجربه کنید.

آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 3 - کار با دوربین عکسبرداری

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

عکسبرداری از محصولات، نیازمند روش های نوین و بسیار خاص است که نیاز است تا خلاقیت را به خرج دهید تا بتوانید عکس های بسیار خوبی را از یک محصول تهیه کنید.

آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت 4 -دوربین گوشی های مختلف

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

عکسبرداری از محصول اگر به درستی صورت بگیرد، باعث می شود تا روند افزایش فروش اینترنتی شما به خوبی پیش برود و از این جهت نیز، مشتری بیشتر از قبل ترغیب به خرید می شود.

آموزش عکس برداری حرفه ای | قسمت آخر - برنامه های برتر عکاسی آیفون در 2020

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

در این مقاله برای شما بهترین برنامه های عکاسی آیفون را معرفی کرده ایم تا بتوانید با خواندن ویژگی های آنان، انتخاب را برای عکاسی از محصولات خود آسان کنید.

افیلیت مارکتینگ کلید شهر طلایی فروش

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

سرویس مشارکت در فروش یا افیلیت مارکتینگ در واقع یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید توسط آن درآمد اینترنتی کسب کنید.

از ابتدا حرفه ای شروع کنید، 8 گام اساسی برای راه اندازی کسب وکار آنلاین موفق

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

مردم معمولا از ما می پرسند برای شروع کسب و کار خودشان باید دقیقا چه قدم هایی بردارند. خب، موضوعات زیادی هستند که باید دربارۀ شان تصمیم بگیرید؛ از نوع کسب وکارتان تا مدل کسب و کار تا محل فیزیکی کارتان.

کاوشی در بازار، 45 ایده سودآور برای راه اندازی کسب و کار ورزشی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

میخواهید یک کسب‌و‌کار ورزشی را آغاز کنید و به دنبال ایده هستید؟ در این مقاله میتوانید لیستی از سودآورترین فرصت‌ها و کسب‌و‌کار های ورزشی را مشاهده کنید.

کرونا، بحرانی که رشد بازار آنلاین را چندین سال به جلو انداخت! می خواهید جا نمانید؟

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 1

در این مقاله به بررسی 15 روش پیشنهادی به منظور افزایش فروش کسب و کارها در شرایط کرونا می پردازیم.