چرا فروشگاه ساز رایگان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط حیاتی است؟

یک خریدار برای خرید یک محصول (یا خدمات) نیاز به تحقیق دارد او نیاز دارد جزییات محصول و قیمت آن را بداند ، اگر شما فروشگاه اینترنتی نداشته باشید خریدار مجبور است یک سفر درون شهری انجام دهد یا حتی از یک شهر دیگر به شهر شما بیاید و با وجود مشکلات زیادی مثل ترافیک و مشکل جای پارک و مشکلات دیگر زمان زیادی از وقت خود را اختصاص داده تا به محل کار شما بیاید و درباره این جزییات کسب اطلاعات کند. حتی بعضی وقت ها دیده شده که یک مشتری از محصول عکس می گیرد تا بعدا" ان را به همسر یا فرزندانش نشان دهد و با آنها درباره آن محصول مشورت کند ولی با داشتن یک فروشگاه اینترنتی شما مشتری را آزاد می گذارید تا در خانه خود بنشیند و با صبر و حوصله و بدون آنکه وقت شما یا پرسنل شما را بگیرد با آرامش به بررسی جزییات محصول مورد نظر بپردازد. در اینصورت مشتری برای دفعات بعدی خیلی بیشتر به سایت شما مراجعه میکند ، چون فاصله مشتری تا آنجا فقط یک کلیک است و هزینه ای هم ندارد!

حتی اگر مشتری شما کارت ویزیتتان را گم کند باز هم او شما را پیدا خواهد کرد :

این مورد بارها برای خودم پیش آمده که کارت ویزیت شرکت یا موسسه ای را که قبلا" از آنها خدمات خوبی دریافت کرده بودم را گم کردم ولی خیلی راحت با یک جستجو در گوگل آدرس و شماره تماس آنها را پیدا کردم و البته بعضی وقت ها چون آنها سایت نداشتند دیگر به کل فراموش شدند. حتی بعضی وقت ها با در دست داشتن کارت ویزیت باز هم آنها را گم می کردم چون آنها تغییر مکان داده بودند ولی باز هم با جستجو در گوگل سایتشان را پیدا کرده و به راحتی آدرس جدید و شماره تلفن های جدید را پیدا می کردم. اعمال تغییرات در فروشگاه اینترنتی سریع و ساده است و به راحتی می توانید آدرس ، شماره تلفن یا اطلاعات دیگر را در سایت تغییر دهید

قبل از اینکه فروشگاه اینترنتی داشته باشید خدمات شما تقریبا" محدود به منطقه جغرافیایی خاصی است مثلا" محدود به یک محله از شهر تهران ولی با داشتن فروشگاه اینترنتی نه تنها از کل شهر بلکه کل کشور (و بسته به کار شما حتی خارج از کشور ) مشتریانی خواهید داشت. با قرار دادن کسب و کار خود در شبکه جهانی وب، فروشگاه شما پتانسیل قرار گرفتن در معرض جهانی، بدون توجه به اندازه تیم تان را دارد. اگر می خواهید متمایز باشید ، داشتن فروشگاه اینترنتی و حتی درج آدرس فروشگاه اینترنتی بر روی کارت ویزیت شما ،تمایز شما را نسبت به رقبا ، فراهم می کند. کافیست نگاهی به برند های مطرح مانند اسنپ، دیجیکالا و از این دست بیندازید، بدون شک فروش اینترنتی آینده کسب و کار شما خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی بازاریاب ۲۴ ساعته شماست:

موتورهای جستجو بازاریابان مجانی شما هستند. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی ، موتورهای جستجو ، فروشگاه اینترنتی یا تبلیغ شما را به مشتریانی که به دنبال محصول یا خدمات شما می گردند، نشان می دهند. بسیاری از افراد، موتورهای جستجو مانند گوگل را اولین راه برای پیدا کردن موضوع مورد نظرشان می دانند. در واقع در این جا گوگل یک بازاریاب بسیار بزرگ برای شما است. هر چقدر که شما بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر بیاورید بازدیدکنندکان سایت شما بیشتر می شود و به دنیال آن فروش شما رشد می کند و از طرف دیگر باعث برندسازی ( یعنی مشهوریت محصول یا خدمات شما) می شود. وب سایت، دفتر کار دوم شماست که توانایی پاسخگوی به تعداد بی شمار مشترییان شما را ٢۴ ساعته و هفت روز هفته را دارد یعنی حتی در نیمه شبها و تعطیلات رسمی باز هم دفتر کار دوم شما به کار معرفی کالا یا خدمات شما به مشتریان می پردازد . نمایشگاه بین المللی محصولات شما با کمترین هزینه همیشه برپاست ، بدون اینکه قبض آب ، برق ، مالیات و ... داشته باشید.

تبلیغ همیشگی در پر بازدید ترین رسانه تبلیغاتی جهان

فروشگاه اینترنتی شما باعث می شود که شما در پربازدید ترین و موثرترین رسانه تبلیغاتی جهان به صورت مستمر و همیشگی حضور فعال داشته باشید ، این درحالیست که برای تبلیغ مقطعی در روزنامه و رادیو تلویزیون هزینه گزافی نیاز است.

تبدیل کردن بازدید کنندگان مردد به خریداران واقعی

حتما" با مواردی برخورد کرده اید که کسانی با شما تماس گرفته اند یا به محل کار شما آمده اند ولی برای خرید کالا یا خدمات از شما مردد بوده اند. خیلی مهم است که شما بتوانید اطلاعات تماس این افراد را داشته باشید تا در فرصت های بعدی آنها را برای خرید متقاعد کنید. مثلا" یک محصول جدید را دریافت کرده و می خواهید به عنوان یک "محصول خاص" عرضه کنید یا یک فروش ویژه داشته باشید و بر روی محصولاتتان تخفیف اعمال کرده باشید در اینصورت تلفن زدن یا ارسال فکس به همه مشتریان شما هزینه و زمان بسیار زیادی دارد در صورتی که اگر یک وبسایت اینترنتی داشته باشید به راحتی می توانید با ارسال یکجای ایمیل به همه مشتریانتان به آنها اطلاع رسانی کنید.

داشتن فروشگاه اینترنتی یک ابزار بسیار قوی برای انجا این کار است که شما می توانید با ترفندهایی، بازدید کنندگان را متقاعد کنید اطلاعات تماس خود را در فرمی پر کنند. شما بدینوسیله می توانید به یک لیست از مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید که با تماس گرفتن با آنها یا ارسال یک ایمیل یا پیامک به همه آنها در مورد کالاها یا خدمات جدید خبر رسانی کنید یا با ارسال پیشنهادهایی نظیر تخفیفات ویژه آنها را به خرید تشویق کنید. یک مورد مهم دیگر اینکه شما به صورت نامحدود می توانید صفحات جدید به همراه عکس و متن و... در سایت خود درج کنید واین کار نه تنها هیچ هزینه اضافی برای شما نخواهد داشت. بلکه هرچقدر محتوای سایت شما بیشتر شود معمولا" بازدید کندگان بیشتری را به سمت خود جذب خواهید کرد. این درحالیست که در تبلیغات چاپی محدودیت های متعددی وجود دارد.

تبلیغات مفیدتر :

داشتن یک فروشگاه اینترنتی در هزینه تبلیغات صرفه جویی بسیار زیادی را به همراه می آورد، هر بار که محصولات شما ارتقا پیدا می کنند و به روز رسانی می شوند، اگر بخواهید برای اطلاع رسانی از بروشور و کاتالوگ کاغذی استفاده کنید هزینه بسیار زیادی در پی خواهد داشت. در حالیکه هزینه بروز رسانی وب سایت قابل مقایسه با هزینه های چاپ نیست و از طرف دیگر در سایت اینترنتی مخاطب بسیار وسیع تری را پوشش می دهد. تبلیغات در اینترنت و معرفی وب سایت شما نسبت به سایر رسانه ها مانند رادیو، تلویزیون، مجلات و بیلبوردها به مراتب ارزانتر می باشد. فراموش نکنید که هرگز قادر به ارائه کالا و خدمات خود به مردم نخواهید بود مگر اینکه حضور خود را پیاپی یادآوری نمایید.

ارتباط نامحدود با مردم خارج از کشور

امروزه یکی از راههای فعالیت در خارج از کشور داشتن یک سایت ایترنتی است. .با داشتن یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی تجارت خود را وسعت بدهید و با تمام مردم جهان در تعامل باشید.

ارتباط آسان با مشتری ها

تبادل پیام در فضای اینترنت برای همه کاربران راحت تر از گفتگوی تلفنی یا نوشتن نامه است. بنابراین خیلی بیشتر با مشتریان خود در تماس هستید.

از کجا شروع کنیم ؟

اگر بخواهید هزینه طراحی و اجرای یک سایت فروشگاهی را به یک شرکت خدمات طراحی سایت واگذار کنید شامل هزینه چند میلیونی می شود. جدای از این شما باید یک هاست (میزبانی فضای اینترنتی) اجاره کنید که آن هم شامل هزینه است. ولی می توانید بدون همه اینها فقط از خدمات فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید.

پنل مدیریت محصولات در فروشگاه ساز سلدان

فروشگاه ساز رایگان امکانات بسیار زیادی در اختیاز شما می گذارد. از طرفی به روز رسانی امکانات و پیشرفت و ارتقای فنی سایت بر عهده شما نیست و شما می توانید تمام توان خود را فقط بر روی ارائه محصولات تان متمرکز کنید. به طور مثال فرض کنید فروشگاه اینترنتی خودتان را به صورت اختصاصی طراحی و اجرا کرده باشید. اگر به خاطر افزایش ناگهانی بازدیدکنندگان ، سرور مربوط به هاست (میزبانی) سایت شما دچار اختلال شود یا مثلا سایت شما مورد تهاجم هکرها قرار بگیرد و شما تخصص های لارم را نداشته باشید وبسایت شما دچار آسیب های زیادی می شود و حتی ممکن است در مقاطع مختلف از کار بیفتد که این موضوع منجر به کاهش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می شود ولی اگر فروشگاه ساز رایگان استفاده کرده باشید وظیفه انجام تمام کارها بر عهده شرکت اصلی ارائه دهنده فروشگاه ساز رایگان است و شما با خیال راحت می توانید به بقیه امور بپردازید. برای این منظور سعی کنید از فروشگاه سازی استفاده کنید که از یک تیم قوی برای پشتیبانی فنی برخوردار باشد. موارد دیگری که برای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب حتما باید توجه کنید :

  • قالب های گرافیکی زیبا و کاربرپسندی داشته باشد.
  • تجربه کاربری خوبی داشته باشد و مراحل ثبت خرید توسط مشتری در کوتاهترین زمان و با کمترین میزان کلیک انجام شود.
  • اطلاعات خریداران را ثبت کند
  • سئوی خوبی داشته باشد ( ساختار داخلی فروشگاه اینترنتی شما باید مطابق با استانداردهای گوگل باشد)
  • گواهی نامه ی SSL داشته باشد
  • امکان ثبت نظرات خریداران وجود داشته باشد
  • امکان ارسال گروهی ایمیل به خریداران قبلی فروشگاه اینترنتی شما وجود داشته باشد
  • سایت اینترنتی شما باید در موبایل هم به خوبی و بدون اشکال نمایش داده شود
  • هر محصول باید به صورت کاملا صحیح با محصولات مشابه لینک شود و هنگام نمایش هر محصول ، محصولات مشابه هم به کاربر نمایش داده شود.
  • سرعت لود سایت بالا باشد و ترجیحا زیر ۴ ثانیه باشد
  • یک آمار گیر قوی برای بازدیدکنندگان و فروش محصولات داشته باشد
  • بازدیدکنندگان بتواند برای مدیر سایت پیام ارسال کنند
  • کاربران بتوانند هر محصولی که مورد توجهشان قرار گرفت در لیست علاقه مندی ها قرار دهند
  • قسمت جستجوی محصول بسیار حائز اهمیت است و نحوه نمایش محصولات پیدا شده هم اهمیت زیادی دارد
  • امکان قرار دادن عکس و ویدیو به محصول
  • امکان ارائه کوپن تخفیف
  • قابلیت ایجاد کیف پول برای هر کاربر
  • امکان ایجاد تخفیف گروهی بر روی همه کالاها یا همه کالاهای یک دسته بندی خاص
  • امکان صدور فاکتور
  • سیستم کنترل موجودی
  • پهنای باند نامحدود داشته باشد
  • امکان ارسال پیامک به کاربران
  • امکان گفتگوی آنلاین با کاربران
  • امکان اضافه کردن تگ برای بهبود جستجوی کالاها
شاید فروشگاه سازی نتوانید پیدا کنید که همه امکانات را یکجا به صورت رایگان به شماره ارائه دهد ولی دقت کنید که این مورد از همه موارد دیگر اهمیت بیشتری دارد: ارتباط با مشتری، سیستم مدیریت سفارشات حرفه ای، UI/UX کاملا متناسب با نیاز مشتریانتان.

مدیریت ارتباط با مشتری

کسب مشتری و نگه داشتن او، وفاداری مشتری و افزایش دادن خرید اینترنتی، سودآوری مشتری از مهمترین دغدغه های فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند. سرمایه گذاری در مدیریت ارتباط با مشتری می تواند منجر به منافع گوناگونی شود. برخی فروشگاه های اینترنتی به دنبال نفوذ سریع تر در بازارند و دیگران در جستجوی سودآوری بیشتر از راه پایین آوردن هزینه ها هستند. ولی هدف نهایی تمام فروشگاه های اینترنتی کسب سطح بالای رضایت مشتری و وفاداری مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید :

فواید به کارگیری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

  • استفاده از روابط جاری یا مشتری های فعلی برای به حداکثر رساندن میزان رشد درآمد ها.
  • مشخص کردن، جذب نمودن و حفظ بهترین مشتری ها.
  • معرفی و مشخص کردن روال ها و فرآیندهای فروشی که بیشتر تکرار می شوند.
  • پاسخگویی به نیاز ها و رفع تقاضای مشتریان.
  • ایجاد و اجرای یک راهبرد فعال بازاریابی که به کاهش هزینه ها و شناخت عمیق تر مشتری منجر می شود.
  • هزینه فروش کالا به یک مشتری جدید، شش برابر فروش یک مشتری قدیمی است.
  • معمولا هر مشتری ناراضی، عدم رضایت خود را با 8 الی 10 نفر در میان می گذارد.
  • احتمال فروش یک محصول به یک مشتری قدیمی در حدود 50 درصد است، در حالی که احتمال فروش همان محصول به یک مشتری جدید تنها 15 درصد است.
  • تشویق مشتریان دیگر شرکت ها یا مشتریان بالقوه به اولین خرید از شرکت.
  • تشویق مشتریانی که اولین خرید را کرده اند به خرید های بعدی.
  • تبدیل مشتریان موقت به مشتریان وفادار.
  • ارائه خدمات با مطلوبیت بالا برای مشتریان به نحوی که به مبلغ شرکت بدل شوند.

در حقیقت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کلیه فرآیندها و فناوری هایی است که مدیر فروشگاه اینترنتی برای شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری بکار می گیرد. این سیستم مدیران فروشگاه های اینترنتی را قادر خواهد ساخت تا از دانش مشتری برای بالا بردن فروش، ارائه خدمات و توسعه آن استفاده کنند و سودآوری و روابط مستمر را افزایش دهند. پس سعی کنید فروشگاه سازی انتخاب کنید که از یک سیستم قوی مدیریت ارتباط با مشتری برخوردار باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که با فروشگاه ساز حرفه ای و سیستم ارتباط با مشتریان سلدان بدون پرداخت هزینه اولیه یک فروشگاه حرفه ای و مدرن کاملا رایگان بسازید و انرژی و منابع مالی خودتان را برای توسعه محصولات و کسب و کار خود هزینه کنید.





🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: December 04, 2019 05:28
تاریخ آخرین بازنویسی: July 15, 2020 04:23







7 نکته برای کاهش هزینه های فروشگاه اینترنتی خود

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

به طور یکسان برای مصرف کنندگان و خرده فروشان ، فروشگاه های اینترنتی در مقایسه با فروشگاه های سنتی گزینه مقرون به صرفه تری هستند. اما بین فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های سنتی رقابت شدیدی وجود دارد و فروشگاه های اینترنتی برای بقای خود باید راه هایی برای

11 وب سایت برتر و رایگان برای دانلود عکس های با کیفیت

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

در اینجا 11 وب سایت برتر در ارائه ی رایگان تصاویر معرفی شده است؛ وب سایت هایی که فرآیند بارگذاری و اشتراک تصاویر را نیز آسان تر از همیشه کرده اند.

پلتفرم فروشگاه ساز سلدان نه تنها متفاوت، بلکه بهتر!

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

It's been a joy to be a part of other people's journey, to be able to inspire and be a part of new independent businesses coming up everywhere in the world.❶ Build an e-commerce inventory→ sell → payment → delivery cycle backbone. ❷ Cover with stunning & i

عکاسیِ تجاری از محصولات با گوشی های آیفون

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

اگر می خواهید محصول خودتان را بر روی وبسایت آنلاین خود در ثمین بفروشید، فقط کافیست با استفاده از این مقاله، در 7 قدم روش عکاسی تجاری را بیاموزید.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش دوم

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد و چگونه می توانیم این هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاوریم.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش اول

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد و چگونه می توانیم این هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاوریم.

یک فروشگاه آنلاین چه ویژگی های باید داشته باشد؟

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

سایت های بی نظیری را  دیده ایم که ویژگی هایی همچون انیمیشن، چرخش 360 درجه از محصول، فیلترهای پیشرفته و جست و جوی پویا را در سایت خود ایجاد کرده اند. اما این سایت ها تعیین کننده ی اصول اولیه ی فروشگاه های اینترنتی نیستند.

5 داستان انگیزشی در زمینه فروش که مطالعه آنها برای شما الهام بخش است

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

ما در این مقاله به تعریف برخی داستانهای انگیزشی در عرصه فروش خواهیم پرداخت و در پایان هم لیستی از مقالات انگیزشی فروش را برایتان ارائه خواهیم نمود.