7 نکته برای کاهش هزینه های فروشگاه اینترنتی خود

به طور یکسان برای مصرف کنندگان و خرده فروشان ، فروشگاه های اینترنتی در مقایسه با فروشگاه های سنتی گزینه مقرون به صرفه تری هستند. اما بین فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های سنتی رقابت شدیدی وجود دارد و فروشگاه های اینترنتی برای بقای خود باید راه هایی برای کاهش هزینه های خود بیابند. اولین قدم، انتخاب بستر مناسب تجارت الکترونیک برای افزایش کارآمدی است. پس از انجام این کار ، وقت آن رسیده است که راه های جایگزین برای کاهش و صرفه جویی در هزینه ها در حین اجرای فروشگاه اینترنتی خود را بیابند.

1. کاهش محصولات مرجوعی

یکی از اصول اساسی در تجارت این است که ، محصولات را در دست مشتری نگه دارید تا سود در دستانتان باقی بماند.  زمانی که یک محصول مرجوع می شود تنها مسئله ی کاهش فروش پیش نمی آید بلکه احتمالا متحمل هزینه های دیگری مانند هزینه ی حمل و نقل ، هزینه ی کارگر برای آوردن کالای مورد نیاز از انبار و بسته بندی و ... خواهید شد. مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که باید جنس مرجوعی بررسی شود که آیا قابلیت فروش مجدد را دارد یا خیر. علاوه بر همه ی این ها ، این موضوع را نیز در نظر بگیرید که یک مشتری را پس از این اتفاق ازدست داده اید. کاهش محصولات مرجوعی ، راهی مطمئن برای کاهش هزینه ها می باشد؛ اما چگونه این کار را انجام دهید؟

اولین گام این است که مطمئن شوید که مشتری می داند چه محصولی را خریداری می کند

در صفحه ی توضیحات محصولتان، با دقت و جزییات همه چیز ها را توضیح دهید و عکس های مختلف از زاویه های متفاوت داشته باشید تا خریدار اطلاعات دقیق تری از محصولی که در حال خریدن آن است داشته باشد. یک فیلم از هر محصول نیز ایده ی بسیار مناسبی می باشد ؛ این کار به خریدار حس واقعی و درستی درباره ی محصول و اینکه در واقعیت آن محصول به چه شکل است می دهد. برای شرکت های فروش پوشاک ، اصلی ترین دلیل برگشت محصولات اندازه نبودن آن برای مشتری یا همان خریدار است. کاری که شما می توانید انجام دهید این است که اندازه های دقیقی از آن محصول را در صفحه ی مربوطه قرار دهید. قرار دادن اطلاعات دیگری مانند اندازه ی دور باسن ، دور کمر علاوه بر قد بسیار به افراد کمک می کند تا متوجه شوند که آن لباس برایشان مناسب است یا خیر. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که از یک مدل با اندازه های مختلف استفاده کنید و اطلاعات آن مدل را نیز با جزییات اعلام کنید.

افزایش زمان ارجاع محصول

اگرچه ممکن است این کار خیلی معمول نباشد اما می تواند نرخ برگشت محصول را کاهش دهد. اقتصاد دان ها معتقدند که هرچه مشتری مدت بیشتری محصول را در اختیار داشته باشد ، در نهایت وابستگی به آن نیز افزایش می یابد. سیاست قابلیت ارجاع با فرصت بیشتر ، فشار را برای برگشت محصول توسط مشتری نیز کاهش می دهد و این امکان را برای مشتری فراهم می کند که زمان بیشتری برای تغییر ذهنیتش داشته باشد.

از مشتریانی که ریسک زیادی برای فروشگاه شما دارند اجتناب کنید

ممکن است شما وسواس داشته باشید و بخواهید که بیشترین حد ممکن از مشتری را برای فروشگاه خود داشته باشید ، اما یکی از موثرترین راهها برای کاهش ارجاع محصولات ، جدا کردن و متوقف کردن بازاریابی برای مشتری هایی است که بیشترین ریسک را دارند. با کمی وقت گذاشتن و بررسی اطلاعات فروش های قبلی ، متوجه مشتریانی که بیشترین محصولات برگشتی را دارند و به عنوان مشتریان پر ریسک شناخته می شوند, می شوید.  در حقیقت ، سایت ثمین می تواند این کار را برای شما انجام دهد. برای مثال این سایت به طور خودکار همه ی اطلاعات مربوط به محصولات ارجاعی در فروشگاه ه شما را به طور دسته بندی شده برای شما ارسال می کند. اکنون می توانید مشتریانی که محصولات زیادی را مرجوع کرده اند شناسایی کنید.

شاید متوجه شوید که بیشترین برگشت از سمت کسانی است که از ایسنتاگرام به فروشگاه شما مراجعه کرده اند. اگر اینگونه باشد باید تبلیغات خود در اینستاگرام را کاهش دهید. حتی می توانید نمونه های دیگری از این نوع را نیز بیابید. به دلایل برگشت محصول نیز توجه کنید؛ برای مثال اگر کسی نوعی از محصول را نپسندید، دیگر آن مدل از محصول را برای او ارائه ندهید زیرا ممکن است دوباره تنها برای بازگرداندن، آن محصول را خریداری کند.  هر چه قدر دانش خود را درباره ی محصولات برگشتی و دلایل آن افزایش دهید ، می توانید خود را برای مقابله با این پدیده آماده تر کنید و قبل از رخ دادن مجدد آن جلویش را بگیرید. در فرم ارجاع محصول ، دقت کنید که حتما یک دلیل برای برگشت خوردن محصول از مشتری دریافت کنید. با این کار متوجه دلایل بسیار خوبی خواهید شد و ممکن است مشکلات خاصی از فروشگاهتان و یا محصول خود را که تاکنون نادیده گرفتید، دریابید.

2. با ارائه دهندگان محصولات مذاکره کنید


اگر فروشگاه شما آن قدر بزرگ هست که بتوانید به صورت گسترده محصولات را برای فروشگاهتان خریداری کنید ، قدرت و مهارت مذاکره خود را افزایش دهید. بیان شما می تواند بسیار به کار شما بیاید. دو نکته ی اساسی مد نظر ارائه دهندگان محصولات ، یکی زمان پرداخت شماست و دیگری حجم خرید شما. اگر در حجم خریدتان تجدید نظر کنید، ممکن است آن ها نیز در قیمت، با شما کنار بیایند.

پرداخت سریع یا پیش پرداخت بسیار رایج است، به خصوص زمانی که با آن ها ارتباط برقرار کرده باشید. تخفیف معمول بین 2 تا 5 درصد است اما بسته به روابط شما ممکن است بتوانید حتی معامله ی بهتری نیز داشته باشید. اگر ارائه دهندگان به شما پیشنهادی مبنی بر اینکه با افزایش خرید خود می توانید تخفیف بیشتری بگیرید ، حتما حجم خرید خود را در صورت توانایی افزایش دهید.

روابط شما با ارائه دهندگان در موفقیت شما بسیار تاثیر دارد. حتماً شرایط و قراردادها را به طور کامل بخوانید و سؤالاتی را که بوجود می آید را بپرسید. ممکن است بتوانید که درباره ی پیش پرداخت یا به دلیل سابقه طولانی مدت همکاری با شرکت ، درباره ی حمل و نقل رایگان ، تخفیف بگیرید. ارائه دهندگان به دنبال موفقیت شما هستند زیرا موفقیت خود را در گرو موفقیت شما می دانند. نیاز های خود را بیان کنید و از اینکه شرایط بهتری را پیشنهاد کنید هیچ واهمه ای نداشته باشید.

یک هشدار : هنگام در نظر گرفتن این تاکتیک ها ، مطمئن شوید که آیا برای ذخیره کالاهای اضافی در انبارتان هزینه اضافی پرداخت می کنید یا خیر. بسته به اندازه ی انبارتان خرید کنید زیرا ذخیره تعداد محصولات بیش از اندازه ی انبار و برای تخفیف های بیشتر، در واقع ممکن است هزینه ی بیشتری برای شما در برداشته باشد.

3. برای کم کردن استفاده از کارت های اعتباری مذاکره کنید

در حالی که از مذاکره با تامین کنندگان خود خسته شده اید ، چرا با حسابدار شرکت تماس نمی گیرید؟درحالی که هزینه هایی مانند دریافت ویزا قابل مذاکره نیستند اما در اینجا با مذاکره می توانید هزینه های کمتری را متحمل شوید. هزینه های سالانه ، گزارش های آنلاین و تنظیم هزینه ها ؛ همه توسط حسابدار محاسبه می شود ، پس بد نیست که با او نیز مذاکره کنید.

بسته به مدت همکاریتان با ارائه دهنده ، می توانید تخفیف های بیشتری از حسابداران بگیرید. درست مانند شما، حسابداران نیز علاقه مند به راضی نگه داشتن مشتریان وفادارشان هستند.  زمانی که مذاکره با حسابدار هم بی فایده بود ، باید به سراغ شرکت دیگری بروید. درباره ی قیمت شرکت های دیگر نیز جست و جو و تحقیق کنید ، اگر نمی خواهید شرکتی که با آن همکاری می کنید را تغییر دهید اما باز هم برای فشار آوردن به شرکت برای کاهش هزینه ها ممکن است مفید باشد. البته قبل از برقراری تماس نهایی ، هرگونه هزینه فسخ قرارداد فعلی خود را بررسی کنید.

اگر یک سایت سفارشی مخصوص به خود را دارید، می توانید حتی یک سبد خرید با پلتفورم و هزینه ی بهتر را انتخاب و ایجاد کنید. پلتفورم هایی مانند BigCommerce و LemonStand بسته هایی را به شما ارائه می دهند که هیچ هزینه ای برای شما دربر ندارد و استفاده از آن ها می تواند در کمتر کردن هزینه ها به شما کمک کند.

راه دیگر , کم کردن تعداد فروش با کارت های اعتباری و استفاده از سایت هایی مانند PayPal ، Stripe ، ApplePay و یا Venmo است. باز هم تاکید می شود که بر روی هر یک از این سایت ها تحقیق کنید زیرا به طور مثال PayPal در بازپرداخت پول به فروشندگان خیلی سیاست های سخت گیرانه ای دارد.

4- بودجه بازاریابی خود را بطور مؤثر خرج کنید

به عنوان یک تجارت اینترنتی ، شما باید بر روی نقطه ی قوتتان که آنلاین بودنتان است تمرکز کنید. برای استفاده ی درست از بودجه ی بازاریابی خود ، به نظر روش دیجیتالی بهترین گزینه برای شماست؛ اما بازهم باید خودتان بهترین روش را متناسب با کارتان بیابید. محاسبه ی زمان بازگشت پول برای هر یک از سرمایه گذاری هایتان ، می تواند بهترین گزینه را در اختیار شما قرار دهد. در اینجا فرمول پایه ای گفته شده است:

100× کل سرمایه گذاری ÷ سود خالص از سرمایه گذاری ROI =درصد بازگشت سرمایه

از این فرمول می توانید درصد ROI یا همان زمان بازگشت پول خود را محاسبه کرده و بودجه ی خود را بر روی بهترین روش سرمایه گذاری کنید. حواستان به روش هایی که زمان بیشتری برای سودآوری دارند نیز باشد هرچند که این روش بهترین راه را در اختیار شما قرار می دهد. زمانی که در حال محاسبه ی ROI برای راه هایی چون تبلیغات در فضای مجازی هستید می توانید بر روی راه هایی که قبلا خوب بودن آن ها به اثبات رسیده است تمرکز کنید. از جمله :

  • بازاریابی فضای مجازی
  • پست های بهینه شده با کلمات مناسب در وبلاگ 
  • بازاریابی های موثری مانند ارائه ی یک نمونه ی رایگان
  • برنامه ریزی بر روی زمان ارجاع

هرکدام از این راه ها را که دنبال می کنید ، حواستان به ROI نیز باشد تا دریابید که کدام روش ارزش ادامه دادن را دارد.

5-کاهش هزینه ها با تبلیغات درست

یکی از مشاوره های کلاسیک در مورد تجارت این است که "گاهی اوقات برای کسب درآمد مجبورید پول خود را از دست بدهید". ارائه تخفیف و حراجی ، کوپن های همراه با کد ، معاملات فصلی و سایر تبلیغات این چنینی می تواند در صورت خوب عمل کردن برای شما کارآمد باشد و هزینه های موجود را کاهش دهند.

برای فروش اقلامی که خیلی خواهان ندارند می توانید از فرصت های انگیزشی مانند تخفیف، رایگان دادن یک عدد در صورت خرید دو عدد از آن و یا به عنوان هدیه ای برای محصولات پرفروش استفاده کنید. اگر برخی محصولات فروش ندارند و فضای انبار شما را می گیرند ، سریع آنها را خالی کنید؛ این یک روش مستقیم برای کاهش هزینه های موجود است.

خرده فروشان آنلاین باید الزامات انبارداری سختگیرانه تری را اعمال کنند؛ مدیریت موجودی برای کاهش ضرر ها و هزینه های اضافی بسیار امر مهمی به حساب می آید. مشتریان معمولا از گرفتن کالای کمتر فروخته شده همراه با محصولات مناسب و پرفروش بسیار استقبال می کنند که این کار برای کاهش موجودی های قدیمی بسیار کارآمد است. اگرچه این کار خیلی برای شما سودی در بر ندارد اما برای کاهش هزینه های انبارداریتان بسیار گزینه ی مناسبی است.

مطمئنا تبلیغات در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی بسیار اهمیت دارد؛ پس در این هنگام تنها به شیوه ی تبلیغات خود بیندیشید:

هنگامی که شما در حال انجام یک تبلیغات هستید ، وسوسه می شوید که یک شبکه واقعاً گسترده از تبلیغات برای خود ایجاد کنید ، اما بیشتر تبلیغات هدفمند و متناسب با گروه هدف بر روی جذب مخاطب تاثیر دارد. به طور مثال می توانید به جای تبلیغات گسترده در اینترنت بر روی روزنامه هایی که گروه هدف شما بیشتر آنها را مطالعه می کنند سرمایه گذاری کنید. تعداد خوانندگان آن ها شاید کمتر باشد اما براساس تستی که انجام شده است نتایج بهتری نسبت به هزینه های کلان بر روی جاهایی که گروه هدف شما آن را مطالعه نمی کنند، دارد. کمپین های تبلیغاتی در کاهش هزینه ها و گسترش تجارتان بسیار نقش مهم و اساسی ای دارند. این یک بازی برد-برد خواهد بود.

6- استفاده تاثیرگذار از بسته بندی


در تجارت الکترونیک ، یکی از مهم ترین هزینه ها ، بسته بندی کالای تحویلی است.اگر بسته بندی شما خیلی بزرگ و یا سنگین است ، می تواند به سرعت با رفع این نواقص هزینه ی خود را کاهش دهید. یک اندازه ثابت برای بسته ها مناسب نیست: شما همیشه به کوچک ترین و سبک ترین بسته بندی های موجود نیاز دارید که بتواند به خوبی از وسایل درونش هم محافظت کند. اگر می توانید از یک جعبه خالی استفاده کنید ، حتما این کار را انجام دهید. در مورد بسته بندی چند نکته ویژه در اینجا آورده شده است:

  • تا جای ممکن از پوشش های کوچک و محافظ استفاده کنید: یک لایه از پلاستیک های بادکنکی برای وسایل غیر شکننده کافی است. با این کار نه تنها مجبور به خریدن پوشش های دیگری نخواهید شد بلکه وزن و اندازه ی دلخواه و مناسبی نیز خواهید داشت.
  •  اگر می توانید بسته بندی های مناسبی را به صورت عمده از شرکت های بسته بندی خریداری کنید، حتما این کار را انجام دهید. از تخفیف هایی که در مقادیر بالا به شما داده می شود حتما بهره ببرید. به علاوه مواد بسته بندی به راحتی نگه داری می شوند و برخلاف محصولات دیگر زمان انقضا ندارند و از فرم خود نیز خارج نمی شوند. شما می توانید از جعبه های مقوایی ده سال پیش خود استفاده کنید ، بدون اینکه مشتری متوجه آن شود.
  • از بسته بندی های دوست دار طبیعت استفاده کنید. این بسته بندی ها سبک تر از بسیاری از بسته بندی های دیگر می باشند و هزینه های حمل و نقل شما را به شدت کاهش می دهند ؛ هرچند که کمی قیمت آن ها بالاتر باشد. علاوه بر این شما می توانید خود را به عنوان یک برند دوست دار طبیعت معرفی کنید. امروزه خریداران بسیار به مارک ها و محصولات سبز و دوست دار طبیعت اهمیت می دهند و این محصولات را، هرچند با کمی هزینه ی بیشتر ، در اولویت خرید خود قرار می دهند. این کار تعداد خریداران جوان تر را افزایش می دهد ، این یک روند تجاری است که با گذشت زمان در حال رشد است.

7- تجارت خود را به سایت های دیگر بسپارید

زمان پول است، بنابراین اگر می خواهید هزینه های خود را کم کنید، باید زمان تلف شده ی خود را کاهش دهید. اگر کارهای خود را به سایت های دیگر بسپارید ، زمان خودتان و تیمتان را آزاد کرده اید تا از آن برای کارهای مفیدتر استفاده کنید. ثمین سایتی است که کارهای مختلف شما را انجام می دهد. بنابراین زمان مناسبی دارید تا کارهای بهتری انجام دهید.

با استفاده از اپلیکیشن های سایت ثمین ، که برنامه های(کاربردها) مختلف را به ثمین اضافه می کند، می توانید کارهای معمول خود را اینترنتی انجام دهید.

در اینجا برخی از گردش کارهایی که شاید بخواهید به این اپلیکیشن ها بدهید تا انجامش دهند ، آورده شده است:

  •  به طور خودکار اطلاعات هر مشتری جدیدی که به شما پیوست را به ابزار ایمیل مارکتینگ ارسال کنند.
  • تمام فروش های شما را بصورت خودکار وارد نرم افزار حسابداری کنند.
  •  تمام اطلاعات فروش را به صورت خودکار در نرم افزار spreadsheet دسته بندی کنند.
  • به طور خودکار کارهای لازم بر روی سبدهای خرید منقضی شده انجام دهند.
  • به طور خودکار پست های جدید را در پلتفرم های فضای مجازی قرار دهند.
  • رسیدهای فروش را بطور خودکار ایجاد کنید.

هنگامی که دیگر نگرانی بابت فعالیت های تجارت الکترونیکی خود ندارید ، می توانید بر روی برنامه های بزرگ تر تمرکز کنید. سهم تجارت الکترونیک از بازار خرده فروشی به آرامی اما به طور پیوسته در حال رشد است و با وجود فناوری جدیدی مانند واقعیت مجازی که تجارت الکترونیک را دربردارد ، رشد آن سرعت بیشتری نیز خواهد داشت. اما این بدان معنا که نیازی نیست آنچه را که می توانید انجام دهید تا هزینه ها را به طور مرتب کاهش دهید، دیگر انجام ندهید.





🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

امیر محمد حیدری نویسنده: امیر محمد حیدری
تاریخ انتشار: October 13, 2019 12:58
تاریخ آخرین بازنویسی: July 20, 2020 03:18







11 وب سایت برتر و رایگان برای دانلود عکس های با کیفیت

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

در اینجا 11 وب سایت برتر در ارائه ی رایگان تصاویر معرفی شده است؛ وب سایت هایی که فرآیند بارگذاری و اشتراک تصاویر را نیز آسان تر از همیشه کرده اند.

عکاسیِ تجاری از محصولات با گوشی های آیفون

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

اگر می خواهید محصول خودتان را بر روی وبسایت آنلاین خود در ثمین بفروشید، فقط کافیست با استفاده از این مقاله، در 7 قدم روش عکاسی تجاری را بیاموزید.

چرا فروشگاه ساز رایگان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط حیاتی است؟

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

اگر بخواهید هزینه طراحی و اجرای یک سایت فروشگاهی را به یک شرکت خدمات طراحی سایت واگذار کنید شامل هزینه چند میلیونی می شود. ولی می توانید بدون همه اینها فقط از خدمات فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش دوم

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد و چگونه می توانیم این هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاوریم.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش اول

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد و چگونه می توانیم این هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاوریم.

یک فروشگاه آنلاین چه ویژگی های باید داشته باشد؟

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

سایت های بی نظیری را  دیده ایم که ویژگی هایی همچون انیمیشن، چرخش 360 درجه از محصول، فیلترهای پیشرفته و جست و جوی پویا را در سایت خود ایجاد کرده اند. اما این سایت ها تعیین کننده ی اصول اولیه ی فروشگاه های اینترنتی نیستند.

پلتفرم فروشگاه ساز سلدان نه تنها متفاوت، بلکه بهتر!

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

It's been a joy to be a part of other people's journey, to be able to inspire and be a part of new independent businesses coming up everywhere in the world.❶ Build an e-commerce inventory→ sell → payment → delivery cycle backbone. ❷ Cover with stunning & i

5 داستان انگیزشی در زمینه فروش که مطالعه آنها برای شما الهام بخش است

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

ما در این مقاله به تعریف برخی داستانهای انگیزشی در عرصه فروش خواهیم پرداخت و در پایان هم لیستی از مقالات انگیزشی فروش را برایتان ارائه خواهیم نمود.