عکاسیِ تجاری از محصولات با گوشی های آیفون

گرفتن عکس های تجاری از محصولات برای شما ایده ی پیچیده و سختی است؟ متاسفانه یا خوشبختانه، وقت آن است که این طرز نگاه را کنار بگذارید. دیگر برای گرفتن عکس های این چنینی لزومی به داشتن دوربین های عکاسی گران قیمت نیست. اگر می خواهید محصول خودتان را بر روی وبسایت آنلاین خود در ثمین بفروشید، فقط کافیست با استفاده از این مقاله، در 7 قدم روش عکاسی تجاری را بیاموزید.


فواید عکاسی تجاری با آیفون

اگر چندین سال پیش می گفتید که عکاسی تجاری و گرفتن عکس های جذاب از محصول فقط با دوربین های گران قیمت قابل انجام است اشکالی نداشت؛ اما حالا می توانید تلفن آیفون تان را بردارید (البته از مدل S5 به بعد) و با تصحیح نور صحنه و استفاده از یک پس زمینه ی زیبا، می توانید عکس محشری بگیرید. این دو مورد، جزو مستلزمات عکاسی تجاری با آیفون هستند. حالا که گوشی های تلفن هر روز پیشرفته تر و پیشرفته تر می شوند، به راحتی می تواند گفت که دوربین این گوشی ها با دوربین های حرفه ای در رقابت است. عکاسی تجاری با آیفون نیاز به هیچ مهارت خاصی ندارد.

لوازم مورد نیاز برای عکاسی تجاری با آیفون

اگرچه که گرفتن یک عکس تجاری با کیفیت، ابزار و لوازم خاص خود را نیاز دارد. شما نباید محصول را روی میز بگذارید و از آن عکس بگیرید. من لیست ابزارهای مورد نیاز و ابتدایی خودم را در ادامه در اختیارتان خواهم گذاشت.


چه کسانی می توانند از عکاسی تجاری با آیفون سود ببرند؟

  • فروشندگان تازه کار
  • وبلاگ نویس ها و اینفلوئنسرها
  • صاحبان فروشگاه های اینترنتی

اگر بخواهیم صادق باشیم، برای عکاسی تجاری با آیفون شما به هیچ تجربه ی خاصی نیاز ندارید. این مقاله به خودیِ خود می تواند راهنمای جامعی برای این موضوع باشد؛ طوری که بتوانید در نیم ساعت یک عکس تجاری جذاب بگیرید.

چگونه می توانیم در 7 قدم با استفاده از آیفون یک عکس تجاری از محصول مان بگیریم؟

قدم اول: یک پس زمینه برای عکاسی تجاری تان انتخاب کنید


اولین کاری که باید برای عکاسی تجاری تان انجام دهید، انتخاب یک پس زمینه ی مناسب است. من به شما پیشنهاد می کنم که علاوه بر رنگِ سنتی سفید، می توانید از خاکستری و آبی و سیاه نیز استفاده کنید. من به صورت کلی از سفید استفاده می کنم، اما شما می توانید وابسته به محصول تان از رنگ های دیگری استفاده کنید.

اگر انتخاب رنگ برای شما مسئله ی بغرنجی نیست، پس به سراغ ابزار لازم می رویم. اگر رنگ مورد نظر شما سفید است، از چه چیزِ سفیدی برای قرار دادن پشت محصول تان استفاده می کنید؟ پس از اندکی تحقیق متوجه شدم که اکثر وب سایت ها یک پارچه ی سفید را پیشنهاد داده اند که اتفاقاً بدترین انتخاب ممکن است. باور کنید، من از هر نوع ماده ای استفاده کردم و پارچه بدترینش بوده، چرا که با تا خوردگی یا موج دار بودن می تواند محصول را بد نشان دهد.

بهترین و کاربردی ترین محصول برای سفید کردن پس زمینه ی محصول یک رول کاغذ سفید است. من حدود 100 متر از این محصول را خریداری کردم و ماه هاست که از آن استفاده می کنم. این روش، بهترین و به صرفه ترین انتخاب ممکن برای استفاده در پس زمینه است. پس زمینه های آماده، می توانند بهترین انتخاب برای عکاسی تجاری با آیفون باشند. کاغذ سفید سایه ایجاد نمی کند، نور را به خوبی جذب می کند و بسیار تمیز و ساده است.

قدم دوم: تنظیم میزان نور برای عکاسی تجاری

این مورد، مهم ترین مورد در تمام این لیستِ 7 قدمی است. اهمیتی ندارد که شما دوربین گران قیمت داریم یا یک آیفون معمولی؛ اگر تنظیم نور شما درست نباشد، در حقیقت شما فقط یک جعبه ی گران دارید. من همیشه به سایت هایی که می گویند بهترین نور، نور خورشیدی است که از پنجره می آید و باید از آن استفاده کرد می خندم. یک بار برای همیشه این موضوع را به خاطر بسپارید: شما به هیچ وجه نمی توانید عکس خوب و با کیفیتی را با استفاده از نورِ بیرونِ پنجره بگیرید. چرا؟ چون استفاده از این نور به چندین طریق می تواند شما را محدود کند. اولاً که همیشه هوا آفتابی نیست. دوماً، همیشه پنجره ی شما به سمت نور خورشید نیست؛ در نتیجه شما فقط می توانید در ساعات خاصی از روز عکاسی کنید.

نور طبیعی فقط برای عکس هایی که از تجارت سبک زندگی (همان لایف استایل) برخوردارند استفاده می شود. شما می توانید یا از لامپ و یا از محصولات مخصوص نور پردازی استفاده کنید.

اولین و به صرفه ترین ابزار برای نور پردازی لامپ است چرا که هرکسی در خانه لامپ دارد و اگر هم ندارد قیمتش بسیار ارزان است و به راحتی می توان آن ها را خریداری کرد. شما حداقل به دو لامپ 100 واتی نیاز دارید که به علت پراکندگی نور، قدرت لامپ خود به خود کم می شود. حتی شما می توانید از یک لامپ سوم برای از بین بردن سایه های دو لامپ دیگر استفاده کنید.

اگر شما از ابزار مخصوص نور پرداری بهره مندید پس حتما از آنها استفاده کنید. لامپ های سقفی که عکاسان و آتلیه ها از آن استفاده می کنند به شدت کاربردی اما گران هستند. در نتیجه خریدن چنین ابزاری عقلانی به نظر نمی رسد. فلاش دوربین را نیز فراموش کنید! چرا که شما به نور پردازی دائمی نیاز دارید، نه نوری که محصول تان را با درخشش بیش از حد خراب کند.

در قدم بعدی راجع به ابزارهایی آماده برای عکاسی تجاری با "نور توکار" صحبت می کنیم.

قدم سوم: از یک جعبه ی نوریِ یا لایت باکس آماده استفاده کنید

بهترین راه برای نورپردازی در عکاسی تجاری، استفاده از یک لایت باکس است. شما می توانید این محصول را بخرید یا خودتان درست کنید. اولین ابزارِ خلاقانه ی من برای عکاسی تجاری، استفاده از یک ورقه کاغذ به عنوان پس زمینه بود که به دیوار چسبانده بودم و دو لامپی که به دو طرفِ این پس زمینه چسبانده شده بود تا نور لازم را به محصول تابانده شود. متاسفانه این ایده فضای زیادی را می طلبید و کیفیت بالایی نیز نداشتد. در نتیجه از یک جعبه ی مقوایی استفاده کردم. چندین سوراخ در این مقوا ایجاد کردم و نورپردازی را از داخل این سوراخ ها انجام دادم. در این حالت، نور نه پراکندگی دارد و نه منعکس می شود؛ همچنین، نور از تمامی زوایا به محصول می رسد. من از این استودیوی خانگی برای مدت زیادی استفاده می کردم، اما زمان و فضای زیادی را از من می گرفت. همچنین به خاطر استفاده از نوار چسب، به شدت شل و سست بود.

بهترین روش برای تنظیم و تعدیل نورپردازی، استفاده از لایت باکس توکاری شده است. چرا بهترین؟ چون خرج بسیار کمی دارد و به عنوان یک نتیجه، شما می توانید استودیویی حرفه ای داشته باشید. نورپردازی از داخل صورت می گیرد و تنها چیزی که برای شما باقی می ماند، انداختنِ عکس است. جعبه های نوری اصولاً تفاوتی با هم ندارند.

اما چند نکته ی مهم را در نظر بگیرید:

  • فقط به دنبال جعبه های توکار بگردید. در غیر این صورت خریدن لایت باکس بی فایده است.
  • به هیچ وجه جعبه های کوچک را انتخاب نکنید. میانگین اندازه جعبه مناسب باید 60*60 سانتی متر باشد.
  • به لوازم جانبی جعبه ( مانند پس زمینه های مختلف) نیز توجه کنید.
  • از خیر جعبه هایی که با سیم به هم وصل شده اند نیز بگذرید، چرا که سر هم کردن این جعبه ها به شدت زمان بر است. جعبه های فلزی نیز همین وضعیت را دارند.

حتی با نورپردازی درست و تعدیل شده نیز، ممکن است شما در قسمت جلویی محصول تان از نور کافی برخوردار نباشید. بهترین روش برای حل این مشکل استفادخ از یک حلقه ی نوری در گوشی های همراه است که دوزِ فلاش خود گوشی را پایین می آورد.

قدم چهارم: تلفن آیفون خود را تنظیم کنید

بدون شک، شما می توانید عکس های بی نظیری با این تلفن بگیرید، اما بدون انجام تنظیمات دستی هیچ دوربینی نمی تواند در بهترین حد خودش باشد. بهترین انتخاب برای تنظیم آیفون، استفاده از نرم افزار Camera+ است که خودش تنظیمات را انجام می دهد.

اخیراً این نرم افزار آپدیت بسیار مناسبی داده است که ویژگی ها و آپشن های نسخه ی قبلی را بسیار بیشتر کرده است. به شخصه، از LightRoom استفاده می کنم که تمامی ویژگی های مورد نظر برای عکس گرفتن در این عرصه را دارد و شما می توانید به طور مستقیم عکس تان را با استفاده از Adobe Creative Cloud به کامپیوتر منتقل کنید.

اگر می خواهید کیفیت عکس های تان از این هم بیشتر شود، می توانید از یک سه پایه استفاده کنید که البته بود و نبودش خیلی مهم نیست. چرا که عکس های تجاری اصولاً باید از چندین زاویه گرفته شوند و شما فقط در چند زاویه ی محدود می توانید از این سه پایه استفاده کنید. همچنین، دوربین آیفون به خودیِ خود از ثبات بسیار بالایی برخوردار است. اما برای اینکه هیچ اثری از حرکت در عکس هایتان نباشد، می توانید از یک سه پایه و ریموت کنترل استفاده کنید (به شخصه از مونوپاد استفاده می کنم که با بلوتوث به آیفون متصل می شود).

دوربین آیفون به خاطر ویژگی های خارق العاده اش در سرتاسر دنیا معروف است، اما همه می دانیم که این دوربین هم بی نظیر نیست و مشکلاتی دارد. به طور مثال در برخی مواقع شما نمی توانید چیزی را در آن تغییر دهید، زاویه را عریض تر کنید یا میزان موارد مختلف را در آن تغییر دهید. برای انجام تمامی این موارد، شما به لنزهای آیفون نیاز دارید که به راحتی در بازار یافت می شوند و گوشی های هوشمند شما را ده ها برابر هوشمندتر می کنند. برای چنین کاربردی از لنزهای میکرو استفاده کنید.

به شما پیشنهاد می کنم که حتماً یک ریموت کنترل وایرلس یا بلوتوثی بخرید که هنگام عکس گرفتن از آن استفاده کنید. زیرا، حتی زدن دکمه ی عکس گرفتن نیز می تواند دوربین را تکان دهد و عکس را اندکی خراب کند. شما می تواند از هدست های بلوتوثی و استفاده از دکمه ی پخش صدا برای عکس گرفتن نیز استفاده کنید اما این راه حل باید موقتی باشد.

قدم پنجم: شروع به عکاسی کنید

وقتی تمام پیش نیازها را تهیه کرده اید عکاسی را شروع کنید! من تصمیم گرفتم که از معروف ترین عکاسی تابستان امسال عکس بگیرم، در نتیجه همه چیز را آماده کردم و تلفن همراهم را تنظیم کردم.

  1. میزان پیکسل ها و تنظیمات دوربین گوشی خود را بر روی 1/2000 ISO 200 قرار دهید. البته این نظر من است، شما می توانید تغییرش دهید.
  2. قبل از اینکه نور دوربین را کم و زیاد کنید، از قطره چکان چشم در تنظیمات استفاده کنید. البته این گزینه نیز باید پس از تنظیم نور محیط صورت بگیرد.
  3. نباید گوشی را خیلی نزدیک محصول بگذارید؛ چرا که سبب از دست دادن کیفیت و موج دار شدنِ تصویر می شود. زوایای مختلف را امتحان کرده و بهترین زاویه را انتخاب کنید.

قدم ششم: از یک نرم افزار مخصوص آیفون استفاده کنید

بعد از اینکه عکس های مورد نظرتان را انداختید، وقت تنظیمات و تغییرات و ویرایش عکس از طریق نرم افزارهای متفرقه است. من به شخصه از Lightroom و Fotor و Snapseed استفاده می کنم.اپلیکیشن های این چنینی می توانند رنگ های عکس را تغییر دهند، ترکیبات رنگ بهتری را به شما پیشنهاد دهند و عکس را به گونه ای خاص تغییر دهند. چنین برنامه هایی فضای داخلیِ دوستانه ای دارند و طیف عظیم و گسترده ی ابزارهای داخل شان می تواند به هر کسی در عکاسی برای هر عرصه ای کمک کند.

لایت روم واقعاً لیاقت دریافت جایزه ی بهترین اپلیکیشن برای ویرایش عکس را داشت.

و اما فوتور نیز می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای ویرایش عکس باشد. اگرچه که این نرم افزار در حقیقت برای عکس های پورتره و لند اسکیپ ساخته شده، اما می تواند با طیف گسترده ی خود در باب ویرایش تصویر، کمک شایانی به عکاسی در عرصه ی تجاری نیز بکند.

اسنپ سید نیز، به عنوان یکی از قدرتمند ترین نرم افزارها برای ویرایش عکس در آیفون و آیپد و اندروید است و ابزارهای بی شماری دارد. اسنپ سید هم برای عکس برداری ساده و هم برای عکس برداری های حرفه ای با استفاده از گوشی های هوشمند بسیار مناسب و کاربردی است. راستی، یادتان نرود که ساپورت کردن عکس های RAW نیز ویژگی مهمی در اینگونه اپلیکیشن ها محسوب می شود.

قدم هفتم: انجام ویرایش های لازم

من ویرایش های عکسم را با استفاده از لایت روم انجام می دهم چرا که فضای کاربری ساده تری دارد. تمام کاری که لازم است بکنید این است که رنگ های مناسب تصویر را انتخاب کنید.

اگر نیاز به تغییرات جدی تری دارید، پس می توانید از لایت روم برای کامپیوتر یا فوتوشاپ استفاده کنید. همچنین، گیمپ و پیکسار نیز می توانند نرم افزارهای خوبی برای از بین بردن پس زمینه ی عکس و تغییر آن باشند. اگر پس زمینه ی شما سفید باشد، از بین بردن آن راحت تر است و یا شما می توانید به راحتی رنگ آن را تغییر دهید.

روش عکاسی آیفون 360

این روش هر ساله محبوبیت بیشتر و بیشتری کسب می کند. اما علت خوبی پشت این ماجراست: این نوع عکاسی به خوبی می تواند تمامی ابعاد یک محصول را پوشش دهد و مشتری پس از خرید یک محصول، با دیدن زوایای دیگر محصول و مواجه شدن با برآمدگی ها و تو رفتگی ها غافل گیر نمی شود. این روش، توانسته میزان فروش هر محصولی را به خوبی افزایش دهد.

برای اینکه بتوانید چنین عکسی از محصولتان بیندازید، به شما پیشنهاد می کنم که پنل چرخانی همچون پنل فولدیو 360 که خودم از آن استفاده می کنم بخرید. این محصول بسیار کاربردی است و عکاسی را برای شما جذابتر می کند.

پس از اینکه میزان عکس های لازم را برای ساخت یک عکس 360 درجه گرفتید (36 عکس یا هر 10 درجه یک عکس) می توانید عکس 360 درجه ی خود را بسازید. اما به نظر من این کار بیهوده است چرا که شما می توانید عکس های خود را داخل نرم افزار هایی همچون Spinzam, sirv, Imajize آپلود کنید و عکس 360 درجه ی خود را تحویل بگیرید. اگر هم موجی در عکس هایتان دیده می شود، به راحتی می توانید با استفاده از ابزار روتوش فوتوشاپ آن را از بین ببرید.

ابزارهای اضافی

شما می توانید از یک فلش برای انتقال عکس هایتان استفاده کنید. اگرچه ممکن است با خودتان بگویید ما که از دوربین های گران قیمتی که عکس های حجم بالا می گیرند استفاده نمی کنیم، اما در واقع شما می توانید با استفاده از وایرلس عکس های خودتان را به فلش مموری انتقال داده و ویرایش های نهایی را در لپ تاپ یا رایانه تان انجام دهید.

همچنین استفاده یک کیف نیز می تواند کمک شایانی به شما بکند. چرا که در هر حال، گوشی آیفون تنها ابزاری نیست که از آن استفاده می کنید؛ جعبه نوری، سه پایه، پنل چرخان و غیره نیز جزو ابزارهای کاری شما محسوب می شوند و همراه داشتن آنها بسیار مفید و کاربردی است.

نتیجه گیری

همانطور که می توانید ببینید، گرفتن یک عکس با کیفیت و بی نظیر از محصولات، نه به ابزار خاص و گرانی نیاز دارد، نه مهارت و تجربه می طلبد. با استفاده از این مقاله شما می توانید با کمترین خرج ممکن زیباترین عکس ها را در محل کار خود گرفته و با قراردادن در فروشگاه سلدان خود، در فضای آنلاین بهتر دیده شوید. به یاد داشته باشید یک عکس خوب می تواند در فروش محصول شما کمک شایانی کند.




🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: October 08, 2019 01:43
تاریخ آخرین بازنویسی: July 20, 2020 11:55







11 وب سایت برتر و رایگان برای دانلود عکس های با کیفیت

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

در اینجا 11 وب سایت برتر در ارائه ی رایگان تصاویر معرفی شده است؛ وب سایت هایی که فرآیند بارگذاری و اشتراک تصاویر را نیز آسان تر از همیشه کرده اند.

7 نکته برای کاهش هزینه های فروشگاه اینترنتی خود

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

به طور یکسان برای مصرف کنندگان و خرده فروشان ، فروشگاه های اینترنتی در مقایسه با فروشگاه های سنتی گزینه مقرون به صرفه تری هستند. اما بین فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های سنتی رقابت شدیدی وجود دارد و فروشگاه های اینترنتی برای بقای خود باید راه هایی برای

چرا فروشگاه ساز رایگان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط حیاتی است؟

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

اگر بخواهید هزینه طراحی و اجرای یک سایت فروشگاهی را به یک شرکت خدمات طراحی سایت واگذار کنید شامل هزینه چند میلیونی می شود. ولی می توانید بدون همه اینها فقط از خدمات فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش دوم

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد و چگونه می توانیم این هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاوریم.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش اول

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد و چگونه می توانیم این هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاوریم.

یک فروشگاه آنلاین چه ویژگی های باید داشته باشد؟

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

سایت های بی نظیری را  دیده ایم که ویژگی هایی همچون انیمیشن، چرخش 360 درجه از محصول، فیلترهای پیشرفته و جست و جوی پویا را در سایت خود ایجاد کرده اند. اما این سایت ها تعیین کننده ی اصول اولیه ی فروشگاه های اینترنتی نیستند.

5 داستان انگیزشی در زمینه فروش که مطالعه آنها برای شما الهام بخش است

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

ما در این مقاله به تعریف برخی داستانهای انگیزشی در عرصه فروش خواهیم پرداخت و در پایان هم لیستی از مقالات انگیزشی فروش را برایتان ارائه خواهیم نمود.

16 اپلیکیشن برتر ویرایش ویدئوهای اینستاگرام برای ساخت گیف و استوری

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

امروزه، ساخت ویدئوهای کوتاه جذاب از همیشه راحت تر شده است ... البته اگر بدانید از چه ابزاری باید استفاده کنید.