راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش دوم

در بخش اول این مقاله با تعدادی از معیارهایی که هزینه راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را تعیین می کنند، آشنا شدیم، در ادامه به معرفی بقیه این معیارها و برآوردی از هزینه های راه اندازی در ایران می پردازیم.

دنیای آپشن ها و اپلیکیشن ها در فروشگاه های اینترنتی

از آن جایی که ما انتخاب های شما را به استفاده از پلتفرم های از پیش ساخته شده تقلیل دادیم -چرا که از نظر منطقی بهترین و به صرفه ترین انتخاب هستند-در نتیجه شما باید با تفاوت های فاحشی که بین این گونه سایت ها و پلتفرم ها وجود دارد آشنا شوید: تعداد اپلیکیشن ها و آپشن های هر سایت، مهم ترین تفاوت بین فروشگاه های آنلاین است.

آپشن ها در برابر اپلیکیشن ها

آپشن ها، پایه های اساسی یک فروشگاه اینترنتی هستند و قابلیت های مختلف نرم افزار شما، می تواند این آپشن ها را تعیین کند. در برخی از پلتفرم ها، شما می توانید با توجه به نیازهای کسب و کاری تان، فضای پلتفرم را با تغییرات بسیار زیادی مواجه کنید و قابلیت های بی شماری به وب سایت اضافه کنید.

برخی از این آپشن ها عبارتند از قابلیت لیست کردن محصولات، خدمات مشتری، قابلیت های اقتصادی درون سایت و غیره. اما در سمت دیگر ماجرا اپلیکیشن ها قرار دارند که بهترین گزینه برای ارائه ی خدمات به مشتری با استفاده از یک خدمات دهنده ی سوم شخص هستند. به طور مثال، ممکن است شما با کمک شرکت یا سازمان دولتی سوم شخصی بتوانید به مشتریانی که از کارت بانکی خاصی استفاده می کنند خدمات ویژه دهید، یا ممکن است مثل MailChimp یا GetResponse قادر به ارائه ی خدمات با استفاده از ایمیل باشید. اپلیکیشن ها می توانند از راه های دیگری مثل اضافه کردن آپشن هایی که وجود آن ها در وب سایت ممکن نیست فروشگاه شما را با محبوبیت بیشتری مواجه کنند.

چیزی که شما باید مراقبش باشید این است که اگر پلتفرم شما بیش از حد بر روی اپلیکیشن هایی که به سایت شما وابسته هستند تکیه کند، ممکن است با هزینه های گزافی رو به رو شوید. چرا که در چنین وضعیتی، نه تنها مجبور به صرف هزینه هایی به صورت روزانه برای مهندسین و نیروی انسانی هستید، بلکه باید هزینه های بسیار زیادی برای اپلیکیشن ها نیز به صورت ماهانه پرداخت کنید. در اکثر اوقات، این هزینه ها به شدت بالا هستند و می توانند یک کسب و کار اینترنتی را به راحتی زمین بزنند. وقتی اپلیکیشن ها برای اضافه کردن آپشن های مورد نظر پا به عرصه ی وجود می گذارند، شما به صورت ناگهانی مجبور می شوید برای ادامه دادن حیات فروشگاه اینترنتی تان و همچنین برای خوشحال نگه داشتنِ مشتریان تان هزینه های زیادی را متحمل شوید.

دو مورد از بهترین مثال ها برای پلتفرمی که به شدت بر روی اپلیکیشن ها یا افزونه ها تکیه دارند شاپیفای و ووکامرس است. این پلفترمها، با وجود محبوبیت بسیار زیادی که دارد، تمام کاربران خود را در بهت و شگفتی رها می کند. وقتی شما پلتفرم شان را خریداری می کنید و لیست آپشن ها را می بینید فکر می کنید که این شرکت ها چقدر خارق العاده است، اما در مدت کوتاهی متوجه می شوید که اکثر قابلیت های حیاطی و اساسی وابسته به اپلیکیشن ها و افزونه های پولی می باشند. این چنین است که دست تمام کاربران در پوست گردو باقی می ماند. این پلفترم ها را، با پلتفرمی مانند ثمین مقایسه کنید که فقط و فقط برای اجرای آپشن های "اضافی" خود به اپلیکیشن نیاز دارد، نه برای اجرای قابلیت های اساسی و مهم.

حال بیاید ووکامرس را به عنوان مبنای مقایسه با ثمین بررسی کنیم. بدین منظور کسب و کار کتاب های الکترونیکی را در هر دوی این پلتفرم ها مقایسه می کنیم. اگر دو نفر در هرکدام از این پلفترم ها سرمایه گذاری کنند، در پایان ماه متوجه می شوید که تکیه کردن برای قابلیت های اساسی سایت بر روی اپلیکیشن های پولی چه ضرری به کاربر می زند.

علی رغم اینکه کدام پلتفرم را برای خودتان انتخاب می کنید، کسب و کار کتاب های الکترونیکی در ووکامرس به علت وابستگی وحشتناکش به افزونه ها می تواند هزینه های بسیار زیادی برای شما داشته باشد. این هزینه ها به سرعت بر روی کار شما تاثیر می گذارند. اما ثمین بدون هزینه و کاملا رایگان، تمام قابلیت های ووکامرس را بدون نیاز به اپلیکیشن اجرا می کند. هزینه ی افزونه های اساسی ووکامرس در ماه بیش از 2 میلیون تومان است و همانطور که گفته شد هیچ کار اضافه ای نسبت به ثمین انجام نمی دهد.

پشتیبانی اپلیکیشن ها

یکی دیگر از مشکلاتی که اپلیکیشن ها و افزونه های شاپیفای و ووکامرس برای شما ایجاد می کنند، این است که بسیاری از آنها برای اینکه سودی هم به شرکت سازنده اپلیکیشن برسانند، پولی هستند.(اکثر اپلیکیشن های کاربردی و اساسی با همراهی یک شرکت سوم شخص ایجاد می شوند، نه مهندسین سازنده ی سایت). این موضوع می تواند مشکلات زیادی اعم از عدم ادغام شدن به صورت کامل، فقدان حمایت از مشتری و حل مشکلات و ایجاد دردسرهای بیشتر در طولانی مدت را ایجاد کند. برخی از اوقات، شرکت های سوم شخص پس از ساخت اپلیکیشن به صورت کامل محو می شوند و راه های ارتباطی شان با شما را از بین می برند؛ یا حتی بدتر، ممکن است یک شرکت خصوصی با اهداف شیطانی بخواهد فروشگاه شما را از بین ببرد که این کار با ساخت یک اپلیکیشن که دارای کدهای تخریب گر است به راحتی امکان می پذیرد.

وقتی می خواهید پلفترم مناسبی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید، باید به لیست قابلیت ها توجه ویژه ای داشته باشید. آیا این قابلیت ها در خود سایت قابل اجرا هستند یا برای اجرایی شدن به اپلیکیشن خاصی نیاز دارند؟ نیاز به اپلیکیشن ها برای آپشن های اضافی است یا آپشن های اصلی سایت؟ اپلیکیشن ها پدیده های بی نظیری هستند، اما اگر درست از آنها استفاده نکنید، می توانند کسب و کار شما را با چالش مواجه کنند.

هزینه ی طراحی سایت چه می شود؟

وقتی بحث طراحی وب سایت پیش می آید، شما سه گزینه ی متفاوت پیش روی خودتان دارید: اولی این است که خودتان به شخصه این کار را انجام دهید یا کسی را برایش استخدام کنید، یا می توانید از راه حل های پیش ساخته مانند تم و قالب های قابل شخصی سازی که اکثرا هم پولی هستند استفاده کنید و یا یک پلتفرم کاملا رایگان و با طراحی آماده و از پیش ساخته برای ورود به بازار بهره ببرید . البته در آغاز همه فکر می کنند که قطعاً انجام طراحی وب به صورت شخصی کار بسیار بهتری است چرا که فروشگاه اینترنتی شما باید ظاهر مخصوص به خودش را داشته باشید. حتی ممکن است تصوری دقیق از چیزی که دوست دارید را در ذهن داشته باشید، اما بهتر است بیش از حد به این تصویر ذهنی وابسته نشوید، چرا که در این صورت از ایده های تازه استقبال نمی کنید و خلاقیت کارتان کاهش پیدا می کند. اگر تصمیم دارید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید، به یاد داشته باشید که باید با صرف زمان مناسب، با روند کار آشنا شوید. به طور مثال، شما باید حداقل آشنایی را با HTML، CSS و بقیه ی زبان های کدنویسی داشته باشید. طراحی گرافیک نیز خود داستان جدایی دارد که آن هم مقدار زمان خاص خودش را می طلبد. صدالبته که طراحی شخصی کار بسیار جالب تری به نظر می رسد، اما یادتان باشد که استفاده از یک طراح وب برای طراحی فروشگاه اینترنتی، می تواند میلیون ها تومان برای شما هزینه داشته باشد.

و اما بهینه ترین حالت این است که یک وبسایت آماده را انتخاب کنید تا نه نیازی به استخدام یک برنامه نویس سایت و یک طراح داشته باشید، نه نیازی به درگیر شدن و تسلط بر تم ها یا قالب های نیازمند به شخصی سازی داشته باشید. نکته مهم این است که، قالب های قابل شخصی سازی نیز زمان و هزینه زیادی از شما صرف می کند تا بتوانید قالب مدنظر خود را بسازید. حال که با چالش های این قضیه آشنا شدید، ثمین می تواند به عنوان یک پلتفرم 100% آماده بهره برداری و فروش آنلاین به کمک شما بیاید.

یعنی می توانید قالبی آماده که ساختار استاندارد، مدرن و حرفه ای دارد را مدنظر قرار دهید. ثمین با داشتن یک ظاهر اماده، زیبا و با رابط کاربری آسان برای شما و خریدار می تواند مناسب ترین گزینه باشد.

هزینه ی تولید محتوا برای وب سایت

وب سایت شما نیاز به محتوای خاص و بی همتای خودش دارد. منظورم از محتوا توضیحات هر محصول نیست، بلکه اطلاعاتی است که راجع به روش کار شما و فواید خرید کردن از فروشگاه اینترنتی شما به مشتری ارائه می شود. محتوای با کیفیت می تواند رتبه بندی شما را در موتورهای جست و جو بالا ببرد. اهمیت و ارزش یک محتوای باکیفیت هیچ وقت نباید دست کم گرفته شود.

شما می توانید به شخصه این وظیفه را بر عهده بگیرید، اما ممکن است این کار برای شما وقت گیر باشد؛ خصوصاً اگر از نوشته هایتان راضی نباشید. می توانید برای این منظور یک نویسنده ی زبده استخدام کنید. این نویسنده ها به صورت میانگین، ساعتی 30 تا 50 هزار تومان دستمزد دارند. البته برخی از نویسنده ها به صورت کلمه ای یا صفحه ای دستمزدشان را محاسبه می کنند. همچنین ممکن است شرکت ارائه ی پلتفرم شما خدمات تولید محتوا را نیز به عنوان قابلیتی اضافه در ازای مبلغی به شما ارائه دهد. سعی کنید قیمت و کیفیت را مقایسه کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

هزینه ی عکاسی تجاری با کیفیت

عکس های با کیفیت می توانند نقش مهمی در افزایش فروش محصولات شما داشته باشند، در نتیجه می توانید برای نشان دادن کیفیت و خاصیت محصولات خود یک عکاس حرفه ای را استخدام کنید که هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت.

شما می توانید یک استودیوی عکاسی برای محصولات تان ایجاد کنید و خودتان به شخصه این کار را انجام دهید. ابزار مورد نیاز برای این کار، یک پرده ی پشت صحنه، چند لامپ مخصوص عکاسی و یک دوربین است. البته این موارد، حداقل ابزار مورد نیاز است. در برخی از موارد، تمامی این محصولات در یک پکیج ارزان قابل خرید هستند. ممکن است محصولات شما به علت تنوع بالایی که دارند به متدهای مختلفی برای عکاسی نیاز داشته باشند. به طور مثال، اگر شما محصولات البسه را نیز در فروشگاه خود دارید، در نتیجه برای عکس برداری از چنین محصولاتی نیاز به یک مدل دارید که او نیز به خودیِ خود هزینه ای جداگانه دارد.

بودجه ی سئو و بازاریابی

بودجه ی بازاریابی سایت شما رابطه ی مستقیمی با رشد کسب و کار تان دارد. به همین منظور، می توانید برای مدتی کوتاه از تبلیغات دست بردارید. اما اگر روی تبلیغات حساب ویژه ای باز کرده اید، در نتیجه گفتنی است که فیسبوک و گوگل هردو سرویس های تبلیغاتی بی نظیری دارند که می توانید مقدار خاصی از آن ها را خریداری کنید. فروشگاه های آنلاین به طور کلی سود بسیار زیادی از خبرنامه های ایمیلی به دست می آورند. شما هم می توانید با استفاده از یک شرکت ثالث یا خدمات مخصوص شرکت پلتفرم تان از این ویژگی استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی ای همچون فیسبوک و پینترست و اینستاگرام به صورت ارگانیک، سود زیادی را از طریق تبلیغات به شما می رسانند. اما برای نتیجه گرفتن در چنین شبکه هایی، باید تلاش بسیار زیادی کنید و با کمپین های زیادی رقابت کنید. این کار، نیاز به تلاش روزانه ی یک کارمند وظیفه شناس دارد. همچنین، حفظ و تقویت رابطه با مشتریان مهم ترین اصل در این زمینه است.

بهینه سازی موتور جست و جو برای فروشگاه تان

بهینه سازی موتور جست و جو یک نیاز اساسی است: وب سایت شما باید مدام با ساختارهای موتورهای جست و جوگر همگام شود. هر موتور جست و جوگر استانداردهای خاص خودش را دارد. وقتی این استاندارد ها تغییر کنند، شما به یک متخصص سئو نیاز دارید تا سایت شما را همگام با این تغییرات پیش ببرد. یک مشاور سئو در ایران ماهانه بین 4 الی 5 میلیون تومان دستمزد می گیرد، اما ممکن است شرکت پلتفرم شما چنین خدماتی  را با قیمت پایین تری عرضه کند. خوشبختانه این شرکت ها با آپدیت نرم افزار خود، اکثریت تغییرات سئو را نیز به صورت خودکار اعمال می کنند. ثمین با داشتن ابزارهای حرفه ای و تخصصی SEO  به بهترین نحو و کاملا رایگان کمک می کند تا شما در فضای آنلاین بهتر دیده شوید.

راه اندازی بهترین فروشگاه اینترنتی ممکن با کمترین هزینه

به منظور جمع بندی از مواردی که می بایستی حتما در محاسبه هزینه های راه اندازی یک فروشگاه آنلاین اختصاصی مدنظر قرار بگیرند، لیست زیر نشان دهنده این آیتم ها است.

استفاده از یک شرکت ارائه دهنده ی پلتفرم همراه با:

  • یک ست کامل از ابزارهای بازاریابی
  • پهنای باند نامحدود
  • درگاه پرداخت
  • گواهی نامه ی SSL
  • یک قالب آماده
  • اعمال سئو
  • به روز رسانی خودکار
  • ارائه ی یک تیم کامل برای ساپورت فنی سایت و سئو

ثمین راه حلی است که می تواند تمامی این موارد را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید کار خودتان را به طور کاملا رایگان آغاز کنید و با توجه به نیازهای تان، اکانت خود را مدام به روز رسانی کنید. این انتخاب را، با گزینه ی ساخت یک فروشگاه اینترنتی بر پایه ی یک پلتفرم اوپن سورس مقایسه کنید؛ در چنین وضعیتی، شما قبل از آنلاین شدن، میلیون ها تومان خرج کرده اید که شاید تا ماه های متوالی سبب قرارگیری شما در مضیقه ی مالی شود. علاوه بر اینها، ثمین برنامه کاهش هزینه دارد که در آن می توانید با پرداخت ماهانه مبلغی به طیف وسیعی از امکانات ارزشمند دیگر دست پیدا کرده و پورسانت به مراتب کمتری را از تراکنشات بپردازید.

در نهایت با یک حساب سر انگشتی، اگر شما می خواهید یک وبسایت فروش آنلاین را از صفر تا 100 برای خود راه اندازی کنید با در نظر گرفتن 100 کالا و استخدام نیروهای اضافی می بایستی مبلغی حدود 9 میلیون تومان پرداخت کنید همچنین اگر تعداد کالاهای شما بیشتر بوده و حجم کار بزرگتر باشد این هزینه به عدد ماهانه بالغ بر 20 میلیون تومان نیز می تواند برسد.

این شما هستید که تعیین می کنید چقدر پول باید خرج شود و چند ساعت باید پای این برنامه ها صرف گردد. شاید شما بخواهید پول زیادی خرج کنید و با ساخت یک پلتفرم اوپن سورس همه چیز را مختص به خودتان کنید. اما اگر می خواهید از راه منطقی این کسب و کار را راه بیندازید، ثمین بهترین گزینه است.




🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: September 27, 2019 06:56
تاریخ آخرین بازنویسی: June 07, 2020 01:47







راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد؟-بخش اول

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر هزینه دارد و چگونه می توانیم این هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاوریم.

یک فروشگاه آنلاین چه ویژگی های باید داشته باشد؟

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

سایت های بی نظیری را  دیده ایم که ویژگی هایی همچون انیمیشن، چرخش 360 درجه از محصول، فیلترهای پیشرفته و جست و جوی پویا را در سایت خود ایجاد کرده اند. اما این سایت ها تعیین کننده ی اصول اولیه ی فروشگاه های اینترنتی نیستند.

5 داستان انگیزشی در زمینه فروش که مطالعه آنها برای شما الهام بخش است

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

ما در این مقاله به تعریف برخی داستانهای انگیزشی در عرصه فروش خواهیم پرداخت و در پایان هم لیستی از مقالات انگیزشی فروش را برایتان ارائه خواهیم نمود.

16 اپلیکیشن برتر ویرایش ویدئوهای اینستاگرام برای ساخت گیف و استوری

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

امروزه، ساخت ویدئوهای کوتاه جذاب از همیشه راحت تر شده است ... البته اگر بدانید از چه ابزاری باید استفاده کنید.

10 اپلیکیشن اندرویدی برتر سال 2019 جهت ویرایش ویدئو

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 1

اپلیکیشن اندرویدی FilmoraGo ویرایشگر ویدئویی جالب توجه است که مورد علاقه ی بسیاری از کاربران می باشد. همه ی عملکردهای اصلی ویرایش ویدئو مانند پیرایش، برش، اضافه کردن تم ها، موسیقی و غیره در آن به راحتی قابل انجام است.

عکاسیِ تجاری از محصولات با گوشی های آیفون

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

اگر می خواهید محصول خودتان را بر روی وبسایت آنلاین خود در ثمین بفروشید، فقط کافیست با استفاده از این مقاله، در 7 قدم روش عکاسی تجاری را بیاموزید.

11 وب سایت برتر و رایگان برای دانلود عکس های با کیفیت

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

در اینجا 11 وب سایت برتر در ارائه ی رایگان تصاویر معرفی شده است؛ وب سایت هایی که فرآیند بارگذاری و اشتراک تصاویر را نیز آسان تر از همیشه کرده اند.

7 نکته برای کاهش هزینه های فروشگاه اینترنتی خود

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 1

به طور یکسان برای مصرف کنندگان و خرده فروشان ، فروشگاه های اینترنتی در مقایسه با فروشگاه های سنتی گزینه مقرون به صرفه تری هستند. اما بین فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های سنتی رقابت شدیدی وجود دارد و فروشگاه های اینترنتی برای بقای خود باید راه هایی برای