بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش سوم


راهکارهایی که باید از همین امروز اتخاذ شوند

در اقیانوس وسیعی از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های دیجیتال متنوع، به چشم آمدن کار بسیار سختی است. به همین علت، راهکارهای سئو در بخش کسب و کارهای دیجیتال بسیار مهم است. کسب مهارت در بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو، به شما اجازه می دهد که برند خود را در مجامع مجازی متمایز کنید. این تمایز بصری به برند شما کمک می کند تا نه تنها با سرعتی باور نکردنی به موفقیت برسید، بلکه مشتریان نیز شما را راحت تر پیدا کنند، آن هم وقتی که هر نفر در ماه متوسط 1200 جست و جو را به خودش اختصاص می دهد.


اما چرا نتایج یک جست و جوی ساده این قدر اهمیت دارند؟

به این فکر کنید که خریدهای اینترنتی چقدر ساده و با یک جست و جوی ساده آغاز می شوند- و در ادامه قیمت ها مقایسه می شوند، نظرات و بازخوردها بررسی می شوند و شاید هم تنها چیزی که توسط خریداران آماتور مورد بررسی قرار می گیرد عکس های محصول است -و بدین صورت متوجه اهمیتِ سئو می شوید. یک تحقیق توسط اِن چنل نشان داده 44 درصد از خریدهای آنلاین با استفاده از موتورهای جست و جو و 37.5 درصد از حجم ترافیک اینترنت از طریق همین جست و جوها صورت می گیرند.

از آن جایی که بسیاری از مشتریان آنلاین، سفر خودشان را از موتور جست و جو آغاز می کنند، یک استراتژی سئوی خوب می تواند در بهبود وضعیت برند شما غوغا به پا کند. حالا بیایید بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020را یاد بگیریم.

در این مقاله چه مواردی را می آموزیم؟ عناوین اصلی مقاله:

سئو چیست و کارایی سئو در کسب و کار دیجیتالی چیست؟

  •  آموزش سئوی شاپیفای
  •  آموزش سئوی آمازون

تحقیق برای کلیدواژه های کسب و کاری

  • انتخاب بهترین و طولانی ترین کلیدواژه
  • یافتن بهترین ابزارها برای یافتن کلیدواژه

ساختار سایت برای سئوی کسب و کار دیجیتالی

  • سازمان دهیِ صفحات دسته بندی شده
  • اعمال لینک های داخلی برای هر صفحه

سئوی درون محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

  • بهینه سازیِ سرتیترها، متا دیتا، عکس ها و H1 ها
  • بهینه سازی توضیحات دسته بندی ها و توضیحات محصولات
  • بهینه سازی URL سایت

تولید محتوا و تولید لینک برای فروشگاه های اینترنتی

  • یافتن لینک های پشتیبان در سایت رقبا
  • حضور در وبلاگ ها و سایت های دیگر به عنوان نویسنده ی مهمان
  • ساختن لینک منبعی و مرجعی
  • تبلیغ کردن سایت خود از طریق سایت تولید کننده
  • تولید محتوایی که ارزش لینک پشتیبان را داشته باشد

برای مطالعه بخش اول و دوم این مقاله می توانید از لینک های زیر استفاده نمایید


❹ سئوی درون محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

قدم بعدی پس از سازمان دهی صفحات وب سایت و اضافه کردن لینک های داخلی، اعمال سئو بر روی محتواست. در سئوی محتوا، شما می بایستی محتوای درون سایت و منابع کدنویسی شده ی تک تکِ صفحات سایت را با مفاهیم سئو تطبیق دهید تا وب سایت شما بتواند رتبه ی بالاتری از موتور جست و جوگر دریافت کند. بیایید تا اصلی ترین مناطقی که باید تحت مفاهیم سئو شکل بگیرند را با یکدیگر مرور کنیم!

سرتیترها، متا دیتا، عکس ها و H1 ها را بهینه سازی کنید

از نتایجی که ابزارهای جست و جو برای کلیدواژه به شما می دهند، در راستای یافتن کلیدواژه ی طولانی و مناسب استفاده کنید. در این مقطع، شما می توانید تمامی نتایج را کنار هم قرار داده و یک کلیدواژه ی خلاقانه یا پر استفاده را به کار ببرید. یادتان باشد که هدف شما این است که سرتیترهای هر صفحه از وب سایت تان مطابق با کلیدواژه باشد. فراموش نکنید که سوای سرتیتر و استفاده ی مستمر از کلیدواژه، محتوای شما نیز باید همیشه باب دل کاربران باشد.

سرتیترها و متا دسکریپشن ها: چیزی که کاربران بر رویش کلیک می کنند

وب سایت شما چیزی به نام متا دسکریپشن یا توضیحات اولیه دارد که یکی از مهم ترین معیارها برای موتورهای جست و جو و کاربران است و می تواند تاثیر اولیه ی بسیار خوبی ایجاد کند. این پدیده، شامل مقدار بسیار کوتاهی از متن می باشد که دقیقاً زیر لینک سایت شما پدیدار می شود. این توضیحات مختصر می تواند کاربران را به داخل سایت بکشاند و رتبه ی شما را بالاتر ببرد. متا دسکریپشن باید کم تر از 160 کاراکتر باشد و حداقل از یک کلمه ی کلیدی در آن استفاده شده باشد.

سرتیترهای h1 : سرتیترهایی که در هر صفحه حضور دارند

و حالا نوبت به این می رسد که از منظم و صحیح بودنِ سرتیترهای مان مطمئن شویم. از زاویه ی دیدِ سئو، H1 به موتورهای جست و جو اطلاع می دهد که این، سرتیترِ اصلیِ این صفحه است و شامل یک کلید واژه یا چند کلیدواژه می شود. بنابراین، شما می بایستی از داشتن یا ایجاد کردن چندین H1 در یک صفحه خودداری کنید و همچنین از یک کلیدواژه ی طولانی در آن استفاده کنید.

از دیدگاه خوانندگان و کاربران، این پدیده سرتیتر اصلی صفحه است و آن ها از این طریق مضمون و محتوای اصلی این صفحه را متوجه می شوند. این سرتیتر باید از نظر بصری کاملاً متمایز و قابل خواندن باشد تا بتواند توجه خواننده را به خودش جلب کند و اطلاعاتی راجع به محتوای این صفحه از سایت به او بدهد.

تصاویر: یادتان باشد که حتماً از Alt text استفاده کنید

اضافه کردنِ Alt text به موتور جست و جوگر این امکان را می دهد که سریعاً عکس شما را در دسته بندی خاصی قرار دهد. سعی کنید یک کلید واژه ی طولانی در بخش توضیحات یا کپشن تصویر خود قرار دهید تا تصویر استفاده شده در محتوا در دسته بندی درستی قرار بگیرد. عکس های باکیفیت می توانند انعطاف پذیری سایت شما را از چند طریق افزایش بدهند. عکس هایی با اندازه ی 1000 در 1000 پیکسل این قابلیت را به مشتری می دهند تا به راحتی بر روی عکس زوم کند و جزئیات محصول را ببیند. اگرچه، بزرگ تر بودنِ عکس ملاکی بر بهتر بودنش نیست؛ اگر عکس مورد نظر شما اندازه هایی بیش از این مقیاس داشته باشد، ممکن است بازگذاری سایت را با مشکلات جدی مواجه کند.

بهینه سازی توضیحات دسته بندی ها و توضیحات محصولات

توضیحات دسته بندی ها نیز پدیده ای است که به خاطر هویت اصلیِ سئو نادیده گرفته می شود. به طور کلی، مردم به دسته بندی ها به عنوان راهی برای ساده تر کردن راه رسیدن به یک محصول و مرتب کردنِ مطالب سایت فکر می کنند، اما دسته بندی ها به علت برخورداری از کلیدواژه های متعدد می توانند اهمیت زیادی در سئو داشته باشند. صفحه ی اصلی سایت به دسته بندی ها و کلیدواژه های متعددی لینک می شود، مانند لباس های زنانه و لباس های مردانه.

اما در سمتِ دیگر ماجرا، دسته بندی ها بیش از هر لینکی در صفحه ی اصلی سایت می توانند شامل کلیدواژه های خاص باشند. دسته بندی لباس های مردانه می تواند بیشتر از لینکِ لباس های مردانه در صفحه ی اصلی سایت رتبه داشته باشد، چرا که تمامی زیرشاخه های لباس های مردانه، در حقیقت انشعاب هایی از همین دسته بندی هستند. این امر، به دسته بندی های هر صفحه از سایت اجازه می دهد تا کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

این پدیده مخصوصاً می تواند در وبلاگ نویسی فایده ی بسیار زیادی داشته باشد؛ چرا که در وبلاگ، عناوین بسیار زیاد و گسترده ای وجود دارند و بدون دسته بندی، ربات های موتور جست و جوگر نمی توانند شخصی سازی یا مرتب و بهینه سازی را در این لینک ها و عناوین پیدا کنند؛ در نتیجه رتبه ی وبلاگ نزول پیدا می کند. نوشتنِ توضیحات برای هر دسته بندی نیز می تواند به خوانندگان کمک کند تا راحت تر مسیرشان را به سمت محصول یا عنوان مورد نظرشان پیدا کنند.

در یک مقاله راجع به نوشتنِ توضیحات محصول به صورت "جذاب و کاربردی" خواندم که در حین نوشتن توضیحات محصول، شما باید بیشتر از کیفیت و ویژگی های محصول، به سراغ فوایدی بروید که با خرید این محصول نصیب مشتری می شود. به طور مثال، اگر شما این کت زمستانی را بخرید، در حین یخبندان یا بارش برف و باران، می توانید از سرما در امان بمانید و این، سودی است که با خرید این محصول عایدتان می شود. اما اینکه جنس این کت از پشم خالص حیوان بوده و بسیار مرغوب است، به کیفیت و ویژگی های محصول باز می گردد. به نظر من، منظور از سود در این مقاله، بیشتر تجربیات احساسی است تا مفاهیم کیفی. اما همین تجربیات احساسی به خوبی می توانند نظر هر مشتری و کاربری را به خود جذب کنند.

URL سایت تان را بهینه سازی کنید

وب سایت کسب و کاری شما URL ای دارد که به مانند امضا برای برند و شرکت شماست. این یو آر آل، باید نشان دهنده ی محتوای برند شما بوده و به راحتی قابل یادآوری باشد. در نتیجه تا حد امکان یو آر ال خود را کوتاه و آسان نگه دارید. اعداد و سمبل های مختلف، یادآوری یو آر ال سایت ها را سخت تر می کنند، در نتیجه بهتر است از آن ها استفاده نکنید.

اگرچه که پسوند . com می تواند شدیداً گران قیمت باشد، اما دامین های والا رتبه ی دیگری نیز هستند که می توانند محتوای یو آر ال شما را به سمع نظر مخاطب برسانند و جالب باشند. مثلاً یک شرکت رسانه ای می تواند از پسوند .tv استفاده کند یا یک سایت ورزشی می تواند از پسوند .fit استفاده کند.

❺ تولید محتوا و تولید لینک برای فروشگاه های اینترنتی

نهایتاً به بخشی رسیدیم که مربوط به تقویت سئو در محتوا و ساخت لینک است. محتوا، پایه و اساس سئو است. به هر حال، محتوا همان چیزی است که مشتری را به سایت شما پیوند می زند، او را به محصولات شما علاقه مند می کند و او را به عنوان یک مشتری دائمی برای سایت شما حفظ می کند. موتور جست و جویی همچون گوگل؛ سایت هایی که محتوای بهتری دارند را به عنوان سایت های مورد اعتماد شناسایی می کند. ساخت لینک می تواند رابطه ی برند شما با دیگر بازیگران این عرصه را نشان دهد. اگر شما ساخت لینک قدرتمندی داشته باشید، موتور جست و جو نیز از شما به عنوان یک برند مورد اعتماد در این عرصه یاد می کند و رتبه ی شما را افزایش می دهد.

لینک های پشتیبان در سایت رقبا را پیدا کنید

لینک های پشتیبان، لینک های داخلی یک سایت هستند که به وب سایت های دیگر ارجاع داده می شوند. آن ها می توانند سایتِ ارجاع داده شده را به وسیله ی اعتبار و ارزشی که به آن می بخشند به رتبه ی بالاتری بفرستند.

چند نکته ی مهم درباره ی ساخت لینک های پشتیبان وجود دارد که یاد گرفتن شان خالی از لطف نیست:

  1. سعی کنید لینک های داخلی و پشتیبان شما درون سایت هایی با نهایت اعتبار و ارزش قرار بگیرند. این امر، دقیقاً مصداق این است که یک فرد ریش سفید و حرفه ای در بازار تعریفِ محصول شما را به دیگران بکند.
  2. همیشه به سمت سایت هایی بروید که قبلاً از آن ها لینک دریافت نکرده اید. فایده ی این لینک ها از ساختن لینک در سایت هایی که قبلاً نیز برای شما لینک زده اند بیشتر است.
  3. لینک هایی که به اصل و هویت متن اشاره دارند (مانند "ساخت لینک پشتیبان") از فایده بسیار بیشتری نسبت به لینک های بی ربط برخوردارند.
  4. سعی کنید بر روی دریافت لینک های با کیفیت تمرکر کنید. لینک های بی ربط و شانسی کمکی به رتبه ی سایت تان نخواهند کرد.

اما چگونه می توانیم بفهمیم که باید از چه کسی لینک پشتیبان بگیریم؟

پاسخ: از طریق رقبا.

به احتمال زیاد، رقبای شما از قبل لینک های پشتیبان زیادی در سایت های دیگر داشته باشند. شاید آن ها به عنوان نویسنده ی مهمان در آن سایت ها حضور داشته و به همین دلیل توانسته اند نظر آن ها را برای ساخت لینک پشتیبان جلب کنند یا شاید هم به طور کاملاً عادی یک سایت به یک سایت دیگر لینک شده است. اما مهم این است که شما نیز می توانید از طریق این راه ها لینک های پشتیبان دریافت کنید.

ما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از جست و جوکننده ی لینکِ Moz یا Site Explorer به دنبال منشا اصلی لینک های پشتیبان سایت های رقبا بروید. با استفاده از این ابزارها، می توانید بفهمید که لینک های پشتیبان سایت رقیب در کدام سایت هستند و رتبه ی آن سایت ها چقدر خوب است. براساس این اطلاعات، شما هم می توانید به سمت همان وبلاگ و سایت نزدیک شوید و لینک های پشتیبان مفیدی دریافت کنید.

حضور در وبلاگ ها و سایت های یکدیگر به عنوان نویسنده ی مهمان

حضور به عنوان نویسنده ی مهمان در سایت های دیگر یکی از بهترین راه ها برای ساختن لینک های پشتیبان است. به صورت ایده آل، شما باید وب سایت هایی را که رتبه ی بهتری نسبت به شما دارند را پیدا کرده و از طریق آن ها مقداری اعتبار در موتور جست و جوگر پیدا کنید. توان حضور به عنوان نویسنده ی مهمان در یک سایت با کیفیت می تواند مثل دریافت گواهینامه ی کیفیت از این سایت ها باشد. چرا که با حضور شما به عنوان نویسنده، در حقیقت آن سایت به عنوان یک برند با کیفیت به شما اعتماد کرده و شما را به مشتریان خودش معرفی می کند.

حضور به عنوان نویسنده ی مهمان در سایت های باکیفیت می تواند ترافیک زیادی برای شما داشته باشد که همگی خواستار خواندن مقاله ی شما و احتمالاً بررسی روزانه ی سایت شما هستند. این هم یک راه بی نظیر دیگر برای ساختن لینک پشتیبان که البته تمرکز زیادی بر روی جذب مشتری دارد.

نکته ی مهم در این عرضه این است که کیفیت محتوایی که تولید می کنید و ارتباط آن به محصول شما، باید غنی باشد. از نوشتن محتوای تکراری خودداری کنید چرا که هیچ ارزشی ندارند و اعتباری تولید نمی کنند. وقتی شما محتوای بی نظیری تولید کنید، هر سایتی از ادامه ی همکاری با شما لذت خواهد برد.

همچنین اگر در وبلاگ یا سایتی که به صورت ذاتی یا کسب و کاری به سایت شما شباهت دارد به عنوان نویسنده حضور پیدا کنید، ارزش و اعتبار سایت شما ده ها برابر خواهد شد. زیرا، دقیقاً مثل این می ماند که شما و یک فرد دیگر در بازار یک کالای خاص را تولید کنید و رقیب همدیگر باشید؛ اما او تعریفِ محصولات شما را پیشِ دیگران بکند.

ساختن لینک منبعی و مرجعی

با استفاده از پایه و اساس اصلی داستان، یعنی همان ساخت لینک پشتیبان، به استراتژی دیگری به نام ساختن لینک منبعی می رسیم. "ساخت لینک مرجعی و منبعی" در حقیقت به این پدیده اطلاق می شود که شما یک یا چند لینک خارجی را درون سایت خود بسازید و از این لینک ها به عنوان مرجع و منبعی برای نوع خاصی از اطلاعات یا محصولات استفاده کنید. مثلاً سایتِ فلان بهترین مرجع برای خرید تیشرت ورزشی است و یا فلان سایت بهترین مرجع برای یافتن اطلاعات مربوط به سئو است. ساختن چنین لیستی نه تنها می تواند اعتبار و ارزش خود شما را بالا ببرد، بلکه می تواند به رونق کسب و کار سایت های مرجعی نیز کمک شایانی بکند.

سایت خود را از طریق سایت تولید کننده تان تبلیغ کنید

اگر شرکت شما از یک تولیدی خاص برای تولید محصولاتش استفاده می کند، می توانید از سایت تولیدی درخواست کنید تا شرکت شما را نیز درون سایت شان نشان داده و به دیگران تبلیغ کنند. برای مثال، اگر شما به فروش کفش های کتانی مشغول هستید، تولیدی شما می تواند با ساختن لینک های پشتیبان در سایت خود، شرکت شما را تبلیغ کند. این امر می تواند اعتبار سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

تولید محتوایی که ارزش لینک پشتیبان را داشته باشد

نهایتاً تنها چیزی که شما نیاز دارید محتوای باکیفیتی است که سایت و وبلاگ شما را بی نظیر جلوه دهند. خوانندگانی که پست های شما در سایت های دیگر به عنوان نویسنده ی مهمان را خوانده اند، دوست دارند در سایت شما نیز با محتواهایی با کیفیت مواجه شوند. داشتن محتوای با کیفیت، افزایش تساوی لینک ها و افزایش لینک های پشتیبان، همگی در کنار هم می توانند خوانندگان زیادی را به سایت شما بکشانند.

یکی از مهم ترین نکات در هنگام تولید محتوا این است که بر روی محتوای اساسی سایت تان تمرکز کنید. این محتوا، پستی است که در آن شما برندتان را به خوبی و به صورت کاملاً جامع تعریف می کنید. این پست، پستی است که تمام کاربران شما باید بخوانند. به عنوان یک کسب و کار من، شما باید مطمئن شوید که این محتوا به راحتی قابل دسترسی است و همه می توانند آن را بخوانند.

پس از گفتن تمام این حرف ها، یادتان باشد که نباید در محتوای اساسی سایت مدام از کلیدواژه های مرتبط و غیر مرتبط استفاده کنید. شاید به نظر شما این کار به رتبه ی سئوی سایت تان کمک کند، اما در حقیقت، گوگل با استفاده از ربات های خزنده ی قدرتمندی که دارد، می تواند ارزش و اعتبار اصلی و واقعی محتوای تان را بررسی کند و بر این اساس به سایت شما رتبه دهد. محتوای اساسی سایت شما باید به صورت کاملاً طبیعی رشد کند و توسط خیل عظیمی از جمعیت دیده شود، نه اینکه از طریق کلک و حیله به این مرتبه برسد.

اگر نمی دانید که در این مقطع باید راجع به محصولاتتان چه بنویسید، پس بهتر است به سراغ سایت های مشابه بروید. حقیقت همین است: مردم از این سایت ها استفاده می کنند و نویسندگان تولید کننده ی محتوا نیز در همین حد از دستشان بر می آید. پس در حقیقت تصویر درستی از محتوا در عرصه ی محصولات خودتان به دست می آورید.

فراموش نکنید که محتوای شما باید حتماً و قطعاً از نظر کیفی با این محتواها برابر بوده یا برتر باشد. وگرنه در صورت عدم کیفیت و یا تکراری بودن محتوا، سایت شما به عنوان یک سایت حیله گر شناخته می شود. سعی کنید در تولید محتوا از تجربیات حرفه ای خود مایه بگذارید و استفاده کنید.





🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: August 30, 2019 07:27
تاریخ آخرین بازنویسی: October 25, 2020 07:52







بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش دوم

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

در اقیانوس وسیعی از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های دیجیتال متنوع، به چشم آمدن کار بسیار سختی است. به همین علت، راهکارهای سئو در بخش کسب و کارهای دیجیتال بسیار مهم است.

بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش اول

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

در اقیانوس وسیعی از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های دیجیتال متنوع، به چشم آمدن کار بسیار سختی است. به همین علت، راهکارهای سئو در بخش کسب و کارهای دیجیتال بسیار مهم است.

برترین ترندهای بازاریابی دیجیتال که باید در رادار شما قرار بگیرد

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

هرساله، ترندها و استراتژی های بی شماری برای بازاریابی دیجیتال در دستور کار فعالان این عرصه قرار می گیرد. شما نیز، برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود، لازم است نهایتِ استفاده را از این استراتژی ها ببرید.

چگونه محصولات خود را آنلاین بفروشیم؟

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

خرده ‌فروشی آنلاین با سرعت سرسام ‌آوری در حال رشد است و فروش اینترنتی محصولات اکنون یک چهارم حجم فروش کل خرده‌ فروشی ‌های دنیا را از آن خود کرده است. فروشندگان کالا و خدماتی که فروش آنلاین را نادیده می‌گیرند شاهد کاهش درآمد خود خواهند بود.

10 مورد از بهترین فواید بازاریابی از طریق ایمیل

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

در تحقیقی که از سمت شرکت Adobe انجام شده، نشان می دهد که در طول روز میلیون ها نفر به طور میانگین هر 6.4 ساعت یک بار ایمیل هایشان را بررسی می کنند. این آمار تنها مربوط به شرکت ها و کارمندان نیست.

11 اشتباه متعارف که در بازار اینفلوئنسرها مرتکب میشویم

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

در سالهای اخیر شاهد افزایش محبوبیت اینفلوئنسرها و به طور کلی، عمر اینفلوئنسینگ در سراسر جهان بوده ایم. برخی از مدیرعامل های شرکت های بزرگ معتقدند که بهترین راه برای ساختن یک برند قدرتمند، استفاده از اینفلوئنسر است. با توجه به آماری که توسط سایت اد ویک منتش

اهمیت نقد و نظر دیگران راجع به محصول و روشِ افزایش تعداد نظرات

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

آمازون، وال مارت و تارگت، فقط به عنوان یک سری خرده فروشِ بزرگ در جهان شناخته نمی شوند. این وب سایت ها، در حقیقت به عنوان یک منبع آگاهی نیز در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

6 راه برای بالا بردن ویو ی کلیپ ها در اینستاگرام

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

آیا می خواهید تبلیغاتتان جهانی شود و درهمه جا پخش گردد؟خیلی از مردمی که کلیپ هایشان ویو ی جهانی می خورند، از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده ند.لحظات خجالت آور و دوربین های روشن پنهان دست به دست هم میدهند و این کلیپ ها را میسازند. نتیجه اش 15 دقیقه ای است که