بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش دوم



راهکارهایی که باید از همین امروز اتخاذ شوند

در اقیانوس وسیعی از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های دیجیتال متنوع، به چشم آمدن کار بسیار سختی است. به همین علت، راهکارهای سئو در بخش کسب و کارهای دیجیتال بسیار مهم است. کسب مهارت در بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو، به شما اجازه می دهد که برند خود را در مجامع مجازی متمایز کنید. این تمایز بصری به برند شما کمک می کند تا نه تنها با سرعتی باور نکردنی به موفقیت برسید، بلکه مشتریان نیز شما را راحت تر پیدا کنند، آن هم وقتی که هر نفر در ماه متوسط 1200 جست و جو را به خودش اختصاص می دهد.

اما چرا نتایج یک جست و جوی ساده این قدر اهمیت دارند؟

به این فکر کنید که خریدهای اینترنتی چقدر ساده و با یک جست و جوی ساده آغاز می شوند- و در ادامه قیمت ها مقایسه می شوند، نظرات و بازخوردها بررسی می شوند و شاید هم تنها چیزی که توسط خریداران آماتور مورد بررسی قرار می گیرد عکس های محصول است -و بدین صورت متوجه اهمیتِ سئو می شوید. یک تحقیق توسط اِن چنل نشان داده 44 درصد از خریدهای آنلاین با استفاده از موتورهای جست و جو و 37.5 درصد از حجم ترافیک اینترنت از طریق همین جست و جوها صورت می گیرند.

از آن جایی که بسیاری از مشتریان آنلاین، سفر خودشان را از موتور جست و جو آغاز می کنند، یک استراتژی سئوی خوب می تواند در بهبود وضعیت برند شما غوغا به پا کند. حالا بیایید بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020را یاد بگیریم.

در این مقاله چه مواردی را می آموزیم؟ عناوین اصلی مقاله:

سئو چیست و کارایی سئو در کسب و کار دیجیتالی چیست؟

  •  آموزش سئوی شاپیفای
  •  آموزش سئوی آمازون

تحقیق برای کلیدواژه های کسب و کاری

  • انتخاب بهترین و طولانی ترین کلیدواژه
  • یافتن بهترین ابزارها برای یافتن کلیدواژه

ساختار سایت برای سئوی کسب و کار دیجیتالی

  • سازمان دهیِ صفحات دسته بندی شده
  • اعمال لینک های داخلی برای هر صفحه

سئوی درون محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

  • بهینه سازیِ سرتیترها، متا دیتا، عکس ها و H1 ها
  • بهینه سازی توضیحات دسته بندی ها و توضیحات محصولات
  • بهینه سازی URL سایت

تولید محتوا و تولید لینک برای فروشگاه های اینترنتی

  • یافتن لینک های پشتیبان در سایت رقبا
  • حضور در وبلاگ ها و سایت های دیگر به عنوان نویسنده ی مهمان
  • ساختن لینک منبعی و مرجعی
  • تبلیغ کردن سایت خود از طریق سایت تولید کننده

در بخش اول این مقاله به تفصیل در مورد نحوه سئو دو شرکت بزرگ تجارت الکترونیکی شاپیفای و آمازون توضیحاتی ارائه گردیده که می توانید از لینک زیر آن را بخوانید


❷ تحقیق برای کلیدواژه های کسب و کاری

تحقیق برای کلیدواژه ها، اصلی ترین و بنیادی ترین فعالیت در سئو است. این کار همانند برچسب زدن بر روی کتاب های کتابخانه است. هر کتاب در دسته ی خاصی قرار می گیرد و این کار، نه تنها کار اعضای کتابخانه را برای پیدا کردن کتاب مورد علاقه شان راحت می کند، بلکه می تواند در چینش و برداشت کتاب ها، به کتابدار نیز کمک شایانی بکند. تحقیق برای کلیدواژه به موتور جست و جوگر اجازه می دهد تا بداند که محصول شما باید در چه دسته ای قرار بگیرد.

بهترین و طولانی ترین کلیدواژه را پیدا کنید

کلیدواژه های طولانی به کلیدواژه هایی گفته می شود که واضح تر از کلیدواژه های عادی هستند و به مفاهیم جزئی تر و ویژه تری اشاره دارند. به طور مثال اگر شرکت شما تی شرت تولید می کند، در نتیجه استفاده از کلیدواژه ی "تی شرت" نمی تواند کمکی به دیده شدنِ وب سایت شما در میان نتایج موتور جست و جوگر بکند. چرا که برندهای بزرگ و جهانیِ لباس - به علت میزان حجم ترافیک دریافتی و کیفیت بالای محتوای شان - در اولویت اول برای این موضوع قرار دارند. اگر شما به جای استفاده از کلیدواژه ی ساده و کوتاه تی شرت از کلیدواژه ی طولانیِ "تی شرت نخی مرغوب" استفاده کنید، در حقیقت شانس خودتان را برای بالا بردن رتبه ی سایت بیشتر می کنید.

استفاده کردن از کلیدواژه ی درست، مخصوصاً در زمینه کلیدواژه های طولانی، می تواند کاربران مهم تر و باکیفیت تری را به سایت شما بفرستد. به طور مثال، وقتی یک مشتری تمام تحقیقاتش را کرده باشد، می داند که در آخر به دنبال یک تی شرت نخی مرغوب است. وقتی این کلیدواژه توسط او جست و جو شود و به سایت شما برسد، به احتمال بسیار بالا محصول مورد نظرش را پیدا کرده و آن را خریداری می کند. اما استفاده از کلیدواژه ی کوتاه "تی شرت" که به شدت عمومی و کلی است، فقط شما را به لیست اعظمی از میلیون ها سایت که از این کلمه استفاده کرده اند اضافه می کند؛ نه بیشتر. در نتیجه، اگر از کلیدواژه های طولانی استفاده کنید، به احتمال بالا سایت شما نصیب مشتری هایی می شود که یک قدم با خرید فاصله دارند و یا حداقل می دانند دقیقاً چه چیزی می خواهند.

برای اینکه این مبحث را کامل کنیم، باید بگویم که کلیدواژه های کلی و عمومی توسط شرکت ها و برندهای بزرگ غصب شده است. در نتیحه، اگر شما از چنین کلیدواژه ای استفاده کنید، در بهترین حالت، مشتری اصلاً به وب سایت شما نمی رسد؛ چرا که به احتمال 99 درصد محصول مورد نظرش را در همان سایت های اولویت اولی پیدا کرده است.

بهترین ابزارها برای یافتن کلیدواژه

در ماه ژوئن سال 2019، رابی ریچارد از 133 بازاریاب اینترنتی خواست تا بهترین ابزارهای یافتن کلیدواژه را به ترتیب اولویت معرفی کنند. این هم 10 مورد از برترین ابزارها:

  1. SEMrush
  2. Google Keyword Planner
  3. Ahrefs Keywords Explorer tool
  4. Keyword Tool.io
  5. Search Console
  6. AnswerThePublic
  7. Buzzsumo tied with Google Trends
  8. Moz
  9. Ubersuggest and Longtail PRO

KWFinder


این ابزارها می توانند در یافتن کلیدواژه های بلند و کوتاه به شما کمک شایانی بکنند.

❸ ساختار سایت برای سئوی کسب و کارهای دیجیتالی

موتورهای جست و جوگری همچون گوگل با استفاده از ربات یا خزنده هایی با عنوان کراولر، رتبه ی وب سایت ها را مشخص می کنند. این خزنده ها روزانه چندین بار به درون بیش از چندین میلیارد وب سایت می خزند و معیارهای مختلفی را درون الگوریتم های مختلفی قرار می دهند تا نهایتاً رتبه ی هر سایت مشخص شود.

کشف روش کار این خزنده ها باعث می شود که بتوانیم کمک شایانی به افزایش رتبه ی سایت مان بکنیم. به طور اساسی، خزنده های موتور جست و جو به درون تمام لینک هایی که درون یک وب سایت وجود دارد می خزد. آن ها از این طریق ساختار سایت تان را کشف می کنند و مضمون و صفحات مهم سایت شما را شناسایی می کنند.

یکی از مهم ترین معیارهایی که توسط این خزنده ها تعیین می شود، "تساوی لینک ها"ست. این عبارت که با نام "عصاره ی لینک ها" نیز شناخته می شود، در حقیقت مضمون و ارزش محتوایی هر لینک را مشخص می کند. هرچقدر که یک صفحه از سایت شما لینک های پشتیبان بیشتری داشته باشد، تساوی لینک های آن نیز بیشتر است. صفحه ی اصلی هر سایت، اصولاً بیشترین تعداد لینک پشتیبان را به خودش اختصاص می دهد.

صفحاتی که لینک های مستقیمی به صفحاتی با تساوی لینک بالا مانند صفحه ی اصلی سایت دارند، می توانند از تساوی لینک بالایی برخوردار باشند. به همین علت، بسیار حائز اهمیت است که بدانید صفحات سایت شما چگونه و با استفاده از چه ساختاری به یکدیگر متصل شده اند. ساختار سایت، در حقیقت شمایل ارتباطی ای است که بر طبق آن، صفحات سایت شما توسط لینک ها به یکدیگر وصل شده اند. ساختار سایت، به شما نشان می دهد که چه اندازه از صفحات سایت شما از اهمیت محتوایی برخوردارند و چه میزان از وقت کاربر در آن ها صرف می شود.

به طور کلی، دو روش برای طرح ساختاری سایت وجود دارد: صاف و عمیق.

ساختار صاف، دسته بندی های بسیار زیادی دارد، از این رو کاربر می تواند تنها با چند کلیک به صفحه ی مورد نظرش برسد. در سمت دیگر ماجرا، ساختار عمیق به خاطر دسته بندی های اصلی و فرعی ای که دارد، کلیک های بیشتری را از سمت کاربر می طلبد.

وقتی اجازه بدهید تمام صفحات سایت شما با چندین کلیک ساده قابل دسترسی باشند، در حقیقت هم به کاربرهای تان کمک می کنید و هم کار موتور جست و جو را برای یافتن سایت تان آسان می کنید. هرچقدر که موتور جست و جو بتواند اطلاعات را در سایت شما ساده تر پیدا کند، رتبه ی شما نیز در میان نتایج یک جست و جو بالاتر خواهد بود.

به علاوه، ساختار صاف به این معنی است که صفحات بیشتری از طریق صفحه ی اصلی سایت به یکدیگر متصل هستند. در حقیقت، تساوی لینک ها از طریق لینک هایی که در صفحه ی اصلی سایت وجود دارد، بین هر شاخه پخش می شود، و هر چقدر که این شاخه ها به شاخه های بیشتری تقسیم می شوند، این تساوی در هر لینک کمتر و کمتر می شود. در نتیجه، ساختار صاف همراه با وصل کردن لینک های بیشتر از صفحه ی اصلی به صفحات مختلف سایت، می تواند بهترین راه برای بالا بردن تساوی لینک هایتان باشد.

صفحات دسته بندی شده تان را سازمان دهی کنید

برای اینکه ساختار سایت شما حتی از این هم صاف تر شود، باید اول بررسی کنید و ببینید که یک مشتری برای رسیدن به محصول مورد نظرش باید از چند کلیک استفاده کند. اگر ساختار سایت شما چنین مسیری را در خود دارد: محصولات> جنسیت> نوع لباس (تی شرت، پیراهن، هودی)> محصول فرد، یعنی کاربر شما با محصول مورد نظرش 4 کلیک فاصله دارد. شما می توانید این تعداد کلیک را با اضافه کردن دسته بندی مرد و زن به صفحه ی اصلی سایت کمتر کنید.

اعمال لینک های داخلی برای هر صفحه

به محض اینکه ساختار سایت خود را اصلاح کردید، وقت آن است که برای تمام صفحات سایت تان، لینک های داخلی بسازید. لینک های داخلی همان لینک هایی هستند که صفحاتی با دامینِ یکسان را به یکدیگر وصل می کنند. این لینک ها اهداف متعددی دارند: آن ها می توانند به کاربران و خزندگان موتورهای جست و جو کمک کنند تا صفحات خاصی از وب سایت شما را راحت تر پیدا کنند و در نتیجه تساوی لینک ها افزایش پیدا می کند.

اما یکی از مهم ترین دلایل وحود لینک های داخلی، این است که خزندگان موتورهای جست و جوگر از طریق این لینک ها سایت شما را پیدا می کند. این بدین معنی است که اگر یکی از صفحات وب سایت شما لینک داخلی یا خارجی نداشته باشد، برای خزندگان قابل یافتن نیست. پس اگر صفحه ای از صفحات وب سایت شما توسط لینک قابل دسترسی نباشد و فقط از داخل نوار جست و جویِ خود وب سایت قابل یافتن باشد، برای خزندگان موتورهای جست و جوگر کاملاً نامرئی است. یعنی، تساوی لینک های شما کاهش پیدا کرده و رتبه ی شما نیز در میان سایت ها پایین تر می آید.

ربات های موتورهای جست و جو، همچنین از این لینک ها به عنوان راهی برای ارزش گذاری سایت شما استفاده می کنند. صفحه ای که لینک های زیادی به آن ارجاع داده شده باشند (مانند صفحه ی اصلی) از ارزش بسیار بالایی برخوردارند و این امر، سبب افزایش تساوی لینک های شما می شود.







🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: August 30, 2019 07:24
تاریخ آخرین بازنویسی: October 25, 2020 07:55







بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش سوم

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

در اقیانوس وسیعی از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های دیجیتال متنوع، به چشم آمدن کار بسیار سختی است. به همین علت، راهکارهای سئو در بخش کسب و کارهای دیجیتال بسیار مهم است. کسب مهارت در بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو...

بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش اول

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

در اقیانوس وسیعی از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های دیجیتال متنوع، به چشم آمدن کار بسیار سختی است. به همین علت، راهکارهای سئو در بخش کسب و کارهای دیجیتال بسیار مهم است.

برترین ترندهای بازاریابی دیجیتال که باید در رادار شما قرار بگیرد

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

هرساله، ترندها و استراتژی های بی شماری برای بازاریابی دیجیتال در دستور کار فعالان این عرصه قرار می گیرد. شما نیز، برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود، لازم است نهایتِ استفاده را از این استراتژی ها ببرید.

چگونه محصولات خود را آنلاین بفروشیم؟

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

خرده ‌فروشی آنلاین با سرعت سرسام ‌آوری در حال رشد است و فروش اینترنتی محصولات اکنون یک چهارم حجم فروش کل خرده‌ فروشی ‌های دنیا را از آن خود کرده است. فروشندگان کالا و خدماتی که فروش آنلاین را نادیده می‌گیرند شاهد کاهش درآمد خود خواهند بود.

10 مورد از بهترین فواید بازاریابی از طریق ایمیل

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

در تحقیقی که از سمت شرکت Adobe انجام شده، نشان می دهد که در طول روز میلیون ها نفر به طور میانگین هر 6.4 ساعت یک بار ایمیل هایشان را بررسی می کنند. این آمار تنها مربوط به شرکت ها و کارمندان نیست.

11 اشتباه متعارف که در بازار اینفلوئنسرها مرتکب میشویم

🧡 پسندیده: 2

💡 تشویق: 3

در سالهای اخیر شاهد افزایش محبوبیت اینفلوئنسرها و به طور کلی، عمر اینفلوئنسینگ در سراسر جهان بوده ایم. برخی از مدیرعامل های شرکت های بزرگ معتقدند که بهترین راه برای ساختن یک برند قدرتمند، استفاده از اینفلوئنسر است. با توجه به آماری که توسط سایت اد ویک منتش

اهمیت نقد و نظر دیگران راجع به محصول و روشِ افزایش تعداد نظرات

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

آمازون، وال مارت و تارگت، فقط به عنوان یک سری خرده فروشِ بزرگ در جهان شناخته نمی شوند. این وب سایت ها، در حقیقت به عنوان یک منبع آگاهی نیز در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

6 راه برای بالا بردن ویو ی کلیپ ها در اینستاگرام

🧡 پسندیده: 1

💡 تشویق: 2

آیا می خواهید تبلیغاتتان جهانی شود و درهمه جا پخش گردد؟خیلی از مردمی که کلیپ هایشان ویو ی جهانی می خورند، از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده ند.لحظات خجالت آور و دوربین های روشن پنهان دست به دست هم میدهند و این کلیپ ها را میسازند. نتیجه اش 15 دقیقه ای است که