بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش اول

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ October 25, 2020


راهکارهایی که باید از همین امروز اتخاذ شوند

در اقیانوس وسیعی از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های دیجیتال متنوع، به چشم آمدن کار بسیار سختی است. به همین علت، راهکارهای سئو در بخش کسب و کارهای دیجیتال بسیار مهم است. کسب مهارت در بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو، به شما اجازه می دهد که برند خود را در مجامع مجازی متمایز کنید. این تمایز بصری به برند شما کمک می کند تا نه تنها با سرعتی باور نکردنی به موفقیت برسید، بلکه مشتریان نیز شما را راحت تر پیدا کنند، آن هم وقتی که هر نفر در ماه متوسط 1200 جست و جو را به خودش اختصاص می دهد.


اما چرا نتایج یک جست و جوی ساده این قدر اهمیت دارند؟

به این فکر کنید که خریدهای اینترنتی چقدر ساده و با یک جست و جوی ساده آغاز می شوند- و در ادامه قیمت ها مقایسه می شوند، نظرات و بازخوردها بررسی می شوند و شاید هم تنها چیزی که توسط خریداران آماتور مورد بررسی قرار می گیرد عکس های محصول است -و بدین صورت متوجه اهمیتِ سئو می شوید. یک تحقیق توسط اِن چنل نشان داده 44 درصد از خریدهای آنلاین با استفاده از موتورهای جست و جو و 37.5 درصد از حجم ترافیک اینترنت از طریق همین جست و جوها صورت می گیرند.

از آن جایی که بسیاری از مشتریان آنلاین، سفر خودشان را از موتور جست و جو آغاز می کنند، یک استراتژی سئوی خوب می تواند در بهبود وضعیت برند شما غوغا به پا کند. حالا بیایید بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020را یاد بگیریم.

در این مقاله چه مواردی را می آموزیم؟ عناوین اصلی مقاله:

سئو چیست و کارایی سئو در کسب و کار دیجیتالی چیست؟

  •  آموزش سئوی شاپیفای
  •  آموزش سئوی آمازون

تحقیق برای کلیدواژه های کسب و کاری

  • انتخاب بهترین و طولانی ترین کلیدواژه
  • یافتن بهترین ابزارها برای یافتن کلیدواژه

ساختار سایت برای سئوی کسب و کار دیجیتالی

  • سازمان دهیِ صفحات دسته بندی شده
  • اعمال لینک های داخلی برای هر صفحه

سئوی درون محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

  • بهینه سازیِ سرتیترها، متا دیتا، عکس ها و H1 ها
  • بهینه سازی توضیحات دسته بندی ها و توضیحات محصولات
  • بهینه سازی URL سایت

تولید محتوا و تولید لینک برای فروشگاه های اینترنتی

  • یافتن لینک های پشتیبان در سایت رقبا
  • حضور در وبلاگ ها و سایت های دیگر به عنوان نویسنده ی مهمان
  • ساختن لینک منبعی و مرجعی
  • تبلیغ کردن سایت خود از طریق سایت تولید کننده
  • تولید محتوایی که ارزش لینک پشتیبان را داشته باشد

 در این مقاله بخش اول سئو چیست و کارایی سئو در کسب و کار دیجیتالی چیست؟ تحلیل و بررسی می گردد. بخش های دوم و سوم این مقاله را می توانید از لینک های زیر مطالعه نمایید.


❶ سئو چیست و کارایی سئو در کسب و کار دیجیتالی چیست؟

به طور اساسی، سئو روشی برای نوشتن و سازماندهی کلمات است تا محتوا یا محصولات سایت شما بر روی موتورهای جست و جوگر وضوح بیشتری داشته باشند. تصور کنید که موتور جست و جوگر مانند یک دیکشنری یا کاتالوگ برای یک پاساژ است؛ منتها، این پاساژ در واقعیت تمام اینترنت را در بر می گیرد. حالا تصور کنید که میلیاردها سایت تصمیم دارند از سئو استفاده کرده و بیشتر به چشمِ موتورهای جست و جوگر بیایند.

اگر شما هم صاحب کسب و کار کوچکی هستید، ممکن است برای راه اندازی فروشگاه خود از پلتفرم هایی همچون آمازون و یا شاپیفای استفاده کنید. در ادامه پیشنهادهایی حرفه ای برای پیشرفت و گسترش سئو در کسب و کار اینترنتی به شما ارائه می شود؛ اگرچه که این پیشنهادها و راهکارها برای هر نوع پلتفرمی کارساز هستند، اما برخی از نکات فقط مخصوص این دو پلتفرم هستند.

سئوی شاپیفای

شاپیفای یکی از محبوب ترین پلتفرم های فروشگاه اینترنتی در جهان است و دلایل بسیار قانع کننده ای برای این شهرت و محبوبیت وجود دارد. ابزارهای داخلی این پلتفرم به کاربر اجازه می دهد که تمامی جنبه های سئو را بدون نیاز به سر رشته داشتن در کدنویسیِ HTML تغییر دهید؛ این جنبه ها عبارتند از: اصلاح سرتیترِ هر محصول، اصلاح توضیحات هر محصول و هر پیشرفت و توسعه ای که در شاخه ی سئو جای بگیرد.

سئوی آمازون

چیزی که آمازون را تبدیل به یکی از بزرگ ترین پلتفرم های فروشگاه اینترنتی در جهان می کند، الگوریتم الف 9 است. ناگفته نماند که دو نمونه از اصلی ترین معیارهای این شرکت برای سئو عبارتند از:

ارتباط: این یعنی فقط کلیدواژه هایی که واقعاً به محصول ارتباط داشته باشند پذیرفته خواهند شد. هرچقدر محصول و کلیدواژه ی شما مرتبط تر باشند، محصول شما نیز فروش بیشتری خواهد داشت.

اجرا: هرچقدر فروش بیشتری برای شما صورت بگیرد، در واقع پول بیشتری به آمازون می رسد. در نتیجه، آمازون محصولات پرفروش خود را در اولویت های اول سایت قرار می دهد.

به علاوه، خرده فروش های سایت آمازون می بایستی کلیدواژه های پس زمینه را یادداشت کنند. این کلیدواژه ها فقط در آمازون قابل دیدن هستند و می توانند محصولات شما را دسته بندی کنند. کلیدواژه های پس زمینه ی آمازون - راز مخفی آمازون برای تقویت سئو این هم از چند پیشنهاد مخصوص برای تقویت سئو در آمازون با استفاده از کلیدواژه های پس زمینه:

  1. از آن جایی که این کلیدواژه ها توسط مشتریان دیده نمی شوند، شما می توانید از کلماتی که در قسمت توضیحات محصول وجود ندارند، به عنوان کلید واژه استفاده کنید.
  2. بهترین و مهم ترین کلیدواژه هایی را که کمتر از 250 کاراکتر باشند انتخاب کنید.
  3. وقت تان را برای نقطه و علامت گذاری و نشانه ی جمع برای کلیدواژه ها هدر ندهید.
  4. هیچ کلیدواژه ای را تکرار نکنید.
  5. شما می توانید از این فرصت برای نوشتنِ کلیدواژه هایی که شامل غلط املایی یا دستوری می شوند استفاده کنید.



تاریخ انتشار: August 30, 2019
تاریخ آخرین بازنویسی: October 25, 2020







مطالب مرتبط با بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش اول

مطالب مرتبط با بهترین راهکارهای سئو برای کسب و کارهای دیجیتال در سال 2020-بخش اول