22 ایده تجاری پولساز برای شروع در سال 1400


این 22 ایده تجاری را می‌ توانید به راحتی و به سرعت راه اندازی کنید. تجارت الکترونیکی خود را از همین فردا آغاز کنید.

  • سیاری از مشاغل آنلاین را می توان با سرمایه اولیه محدود آغاز کرد.
  • برخی از پر درآمدترین مشاغل آنلاین شامل مشاوره شغلی و همچنین توسعه نرم افزار هستند.
  • در بخش و صنعتی که در آن علاقه و دانش کافی دارید، تجارت آنلاین خود را راه اندازی کنید.
  • این مقاله برای کارآفرینان مشتاقی است که به دنبال ایده در جهت راه اندازی مشاغل آنلاین خود هستند.

داشتن تجارت آنلاین و حفظ آن، این آزادی را به کارآفرینان می‌ دهد که بتوانند از هر جای جهان که بخواهند درآمد کسب کنند. ایده داشتن تجارت آنلاین بسیار اغوا کننده و از هر زمان دیگری در دسترس تر و امکان پذیر است، اما بسیاری از کارآفرینان در نحوه آغاز کار خود به مشکل می‌خورند و نمی دانند که باید از کجا آغاز کنند. مهم ترین گام در آغاز یک تجارت آنلاین پر سود، پیدا کردن ایده‌ ای است که با مهارت ها و نقاط قوت شما همخوانی دارد.

چه بخواهید به دنبال کارآفرینی تمام وقت باشید و یا اینکه به

چه بخواهید به دنبال کارآفرینی تمام وقت باشید و یا اینکه به سمت کارآفرینی پاره وقت بروید، حتما باید به این نکته توجه کنید که محصول یا سرویسی که در اختیار مشتری قرار می دهید، باید نیازهای مشخصی از آن ها را برآورده کند و مشتری های مخصوص به خود را داشته باشد. در این جا مجموعه ای از تجارت های پر سود که نیازهای مشتریان در آن لحاظ شده است را جمع آوری کرده ایم. این مشاغل را می توان با کم ترین هزینه راه اندازی و در اسرع وقت آغاز به کار کرد.

1. مشاور سئو

اگر از زیر و بم موتورهای جست و جو آگاهی دارید و همچنین مهارت های فنی‌ ای در حوزه پلتفرم هایی چون بخش تبلیغات گوگل و یا بخش تجزیه و تحلیل گوگل دارید، تبدیل شدن به مشاور سئو می تواند گزینه پردرآمدی برایتان باشد. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک از اهمیتی که بهینه سازی موتور جست و جو(سئو) دارد و تاثیراتی که می تواند در پیشرفت شغلشان داشته باشد، بی خبرند و متوجه اهمیت آن نمی شوند. کار خود در حوزه مشاوره سئو را می توانید با آموزش به این افراد آغاز کنید و بر پایه قدرت سئو به پیشرفت و تغییر شکل وب سایت و بهبود رتبه، به آن ها کمک کنید.
شما می توانید از توانایی بازاریابی خود در جهت اغنا آن ها و نشان دادن سودی که استفاده از تجزیه و تحلیل داده، استفاده از کلمات کلیدی استراتژیک و ساختار محتوا برای دستیابی به ترافیک اساسی دارد، بهره ببرید. به این نکته توجه کنید که الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند، بنابراین باید دائما دانش خود را به روز کنید و به یادگیری در حوزه سئو ادامه دهید تا در این حوزه بتوانید موفق باشید.
اقدام کلیدی: کسب و کارهای کوچک را با اهمیت سئو آشنا کنید و به رشد کسب و کار آنلاینشان کمک کنید.

2. مشاور کسب و کارهای کوچک

اگر تجربه و دانش ویژه ‌ای در زمینه تجارت دارید، چرا شغلی برای خودتان ایجاد نمی کنید و به کارآفرینان مشتاق برای یافتن مسیر موفقیت کمک نمی کنید؟ به عنوان مشاور تجاری، می توانید مهارت های خود را در جهت راهنمایی به صاحبان مشاغل جدید انتقال دهید و یک شروع خوب برای آن ها رقم بزنید، همچنین به کارآفرینان با تجربه هم کمک کنید تا تقاضاهای خود را حفظ و یا افزایش دهند و مطابق نیازهای مصرف کنندگان پیش بروند. اگر بر روی جنبه خاصی از مشاوره تجاری متمرکز شوید و استراتژی های خود را بر روی آن سرمایه گذاری کنید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود. برای بالا بردن اعتبار خود، تخصص خود را نشان دهید و مشتریان را جذب کنید، حضور در جامعه تجارت دیجیتال بسیار مفید است. برای این کار می توانید در جوامع تجاری کوچک مانند business.com شرکت کنید و یا مقالات تجاری در پلتفرم هایی مانند لینکدین منتشر کنید.
اقدام کلیدی: از تجربیات تجاری و دانش خود برای کمک به موفقیت کارآفرینان مشتاق استفاده کنید.

3. مشاور شبکه های اجتماعی

شرکت‌های بزرگ تجاری می‌ توانند نماینده یا کارمند تمام وقت برای مدیریت حسابشان در شبکه‌ های اجتماعی استخدام کنند، اما مشاغل کوچک اغلب باید خود مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرند. با وجود مشغله بسیاری که برای صاحبان مشاغل وجود دارد، کسب علم و درک اهمیت شبکه‌ های اجتماعی و صرف وقت برای شبکه های اجتماعی بسیار دور از انتظار است. شما به عنوان مشاور شبکه های اجتماعی، می توانید به مشاغل کوچک در جهت تعیین تاکتیک ها، برنامه قرار دادن پست و محتوا برای مخاطبان هدفشان یاری برسانید. با افزایش دنبال کنندگان آن ها، کسب و کار شما نیز رونق می گیرد.
فیسبوک و توییتر همچنان برترین شبکه های تجاری محسوب می شوند، اما مشاغل اغلب متمایل به پلتفرم های بصری دیگر مانند اینستاگرام، پینترست، تامبلر و اسنپ شات هستند. تمام این پلتفرم ها، مصرف کنندگان و مخاطبان بسیاری را در خود دارند، اما بسیاری از مشاغل هنوز از بزرگی آن ها و تاثیری که می توانند بر روی نام تجاریشان بگذارند بی خبر هستند. اگر سابقه بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید و به عکاسی نیز علاقه مند هستید، بر روی یکی از این پلتفرم ها مانند اینستاگرام متمرکز شوید. این راه می تواند راهی عالی برای کسب درآمد باشد و شما علاوه بر کمک به کسب و کارهای دیگر برای بهبود محتوایشان، می توانید به اهداف تجاری خود نیز دست یابید.
اقدام کلیدی: به کسب و کارها کمک کنید تا متوجه اهمیت شبکه های اجتماعی شوند و با استفاده از تخصص شما، فالوورهای خود را افزایش دهند.

4. خرده فروشی در تجارت الکترونیکی

برای همه چیز مخاطب وجود دارد، حتی اگر به اندازه مبلمان خانه عروسک یا غذای ارگانیک سگ باشد. با استفاده از سایت تجارت الکترونیک، می توانید مشتریانی را جذب کنید که به دنبال محصولات خاص شما هستند. ایجاد کسب و کار در بازار می تواند به شما کمک کند تا خود را از نشان های تجاری دیگر متمایز کنید و اعتبار و تخصص خود را افزایش دهید. رسانه های اجتماعی را بررسی کنید و یا اگر از نیازهای مصرف کنندگان خود آگاهی دارید، برای فروش آن به فروشگاه آنلاین خود بروید. برای ایجاد و سر پا نگه داشتن تجارت الکترونیکی خود، تنها به یک سرویس میزبانی وب با ویژگی سبد خرید و یا نرم افزار تجارت الکترونیک نیاز دارید. برای سادگی در حمل و نقل، می توانید با فروشندگان همکاری کنید تا محصولات را از طرف شما ارسال کنند. این کار می تواند هزینه انبار کردن محصولات را نیز پایین بیاورد.{مقاله مرتبط را مطالعه کنید: راهنمای حمل و نقل در کسب و کارهای کوچک و الکترونیکی}
اقدام کلیدی: اگر محصول یا خدمت خاصی برای فروش دارید، فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.

5. طراح وب یا توسعه دهنده وب

اگر خلاق هستید و در زمینه دیجیتال نیز خود را حرفه ای می دانید و در شکل دهی به لایه ها، تم بصری، مجموعه قلم ها و پالت های رنگ یک وب سایت می توانید پیشرفت کنید، طراحی وب به شکل مستقل(فریلنسر) می تواند مسیر خوبی را در مقابل شما قرار دهد. اگر در این زمینه تجربه کمی دارید و یا تاکنون تجربه نکرده اید، می توانید اصول طراحی وب را بیاموزید و بر روی ابزارهای مورد نیاز در مسیر موفقیت مانند ادوبی ایکس دی، ابزارهای دیو کروم و نرم افزارهای ویرایش متن تسلط پیدا کنید.
اگر که علاقه مند به حوزه کد نویسی هستید و دوست دارید وب سایتی را بسازید، پس توسعه وب به شکل مستقل(فریلنسر) می تواند موتور متحرک شما باشد. اگر با HTML، CSS و یا JavaScript آشنایی دارید و در حل مسائل نیز خلاقیت دارید، می توانید سرویسی را برای ایجاد وب سایت های جذاب و کاربردی با رابط کاربری ساده برای مشاغل کوچک راه اندازی کنید. اگر نیاز دارید که اصول توسعه وب را پیش از راه اندازی کار خود به عنوان فول استک بیاموزید، می توانید به سراغ دوره مخصوص مبتدیان بروید. مهارت های فنی و خلاقیت خود را در اختیار صاحبان کسب و کاری که می خواهند در حوزه آنلاین فعالیت کنند و گامی رو به جلو بردارند قرار دهید. نمونه کارهای جامعی برای خود بسازید و سپس وب سایتی را برای نمایش و جذب مشتری مخصوص خود ایجاد کنید.
اقدام کلیدی: طراح و توسعه دهنده وب شدن گزینه بسیار خوبی برای کسانی که در این حوزه دانش و مهارت لازم را دارند، محسوب می شود.

6. وبلاگ نویس

وبلاگ نویسی، از آنجاییکه هر کسی وبلاگی برای خود دارد، شاید به ظاهر استراتژی تجاری منسوخ شده ای به نظر برسد، اما رقابت نباید چیزی باشد که شما را از ورود به این حوزه باز دارد. اگر نوشتن را دوست دارید و یا اطلاعات مهمی برای اشتراک گذاری دارید، پس وبلاگ نویسی می تواند تجارتی پر سود برای شما رقم بزند. ساخت وبلاگ جهت استفاده تجاری بسیار آسان است و این کار را می توانید با سایت سازهایی مانند شاپیفای و سلدان انجام دهید، اما نکته کلیدی که در اینجا وجود دارد ثبات و کیفیت است. برای دستیابی به دنبال کننده های ثابت باید دائما بنویسید و محتواهای با کیفیتی که ارزش افزوده ای برای خوانندگان به وجود می آورد تولید کنید. محتواهایی که آموزش می دهند و یا آگاهی می بخشند و یا حتی مخاطبان را سرگرم می کنند، آن ها را ترغیب می کنند که شما را دنبال کنند. زمانی که در ساخت محتواها به درجه قابل قبولی دست پیدا کنید، می توانید از وبلاگتان درآمدزایی کنید. این کار را می توانید با فروش محصولاتتان مانند دوره های آنلاین، کتاب های الکترونیکی و یا برگزاری وبینارها انجام دهید. حتی می توانید فضاهایی از وبلاگتان را به تبلیغات اختصاص دهید و یا حامی مالی جذب کنید. ممکن است مسیر طولانی ای را برای دستیابی به اهدافتان طی کنید و به تلاش مضاعفی نیاز باشد، اما در پایان می تواند بسیار سودده باشد.
اقدام کلیدی: اگر تولید کننده محتوا هستید، می توانید وبلاگ خود را به یک تجارت تبدیل کنید.

7. دستیار مجازی

آیا مهارت های سازمانی بی عیب و نقص و توانایی مدیریت وظایف را دارید؟ شاید زمان آن باشد که بتوانید از این مهارت خود استفاده کنید و دستیار مجازی شوید. وظایف دستیار مجازی معمولا شامل کارهای اجرایی مانند وارد کردن داده، تنظیم زمان سفر و پاسخگویی به تماس های تلفنی است. داشتن سابقه در این حوزه بسیار ایده آل است اما الزامی نیست. پلتفرم های آنلاینی هستند که کار را برای دستیاران مجازی حرفه ای برای پیدا کردن شغل آسان کرده اند. این پلتفرم ها امکان ایجاد پروفایل آنلاین و ثبت نام در کارهایی که می خواهید انجام دهید، از جمله تحقیق داده، دستیار مجازی یا کارهای اساسی را برای شما فراهم کرده اند. با ثبت نام در این سایت ها می توانید کار خود را شروع کنید و مشتریان خود را جذب کنید.
اقدام کلیدی: دستیار مجازی شوید و از راه دور به دیگران برای انجام کارهای اجراییشان کمک کنید.

8. مشارکت در فروش

اگر علاقه مند به بررسی نظرات مشتریان در سایت هایی مانند سلدان هستید، پس می توانید به روش مشارکت در فروش (Affilate marketing) به عنوان منبع درآمدی برای خود نگاه کنید. تبلیغات دهان به دهان هنوز هم بخش مهمی برای بسیاری از تولیدکننده ها محسوب می شود و بسیاری از کسب و کارها علاقه مند هستند تا با تقسیم بخشی از سود خود با افرادی که قادر به متقاعد کردن مشتری هستند و می توانند محصول آن ها را به مردم معرفی کنند، کسب و کار خود را توسعه دهند.
برنامه های مشارکت در فروش (افرادی که به طور رسمی به سازمانی وابسته اند) به سطوح مختلفی در مارکت تقسیم بندی می شود: مستقل(unattached)، مرتبط(related) و درگیر(involved). بازاریابی مستقل کمپین پرداخت به ازای هر کلیک است که خیلی ارتباطی با محصولی که تبلیغ می کنید ندارد. بازاریابی مرتبط مستلزم داشتن مقداری محتوا درباره محصولی است که بازاریابی آن را بر عهده دارید. در این بازاریابی شما شخصا از آن‌ محصول استفاده نمی کنید. شاید موثرترین بازاریابی، بازاریابی درگیر باشد، زیرا محصولی را بازاریابی می کنید که خودتان نیز از آن استفاده می کنید و لذت می برید. اگر وب سایت یا رسانه اجتماعی شخصی ای در اختیار دارید که دنبال کننده های بسیاری نیز دارد، این روش می تواند برای شما بسیار سودآور باشد. شرکت ها و روابط عمومی همیشه به دنبال طرفداران و افراد تاثیرگذار هستند که بتوانند نمونه های رایگانی را در اختیار آن ها قرار دهند.
اقدام کلیدی: افرادی که دارای تعداد زیادی دنبال کننده در رسانه های اجتماعی هستند، می توانند از این ابزار برای ایجاد درآمد از طریق بازاریابی وابسته استفاده کنند.

9. پشتیبانی فنی از راه دور

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در بودجه خود جایی برای استخدام کارمند تمام وقت فناوری اطلاعات در نظر نگرفته اند، بنابراین زمانی که سیستم هایشان از کار بیافتد، معمولا با دوست یا فامیل خود که آشنایی با کامپیوتر دارد و اهل فن است، تماس می گیرند. اگر شما اهل فن هستید و تخصصی در کار کردن با کامپیوترها و شبکه ها دارید، می توانید نیاز آن ها را تنها با یک تماس و با ارائه کمک فوری از راه دور برطرف کنید و از این فرصت به نفع خود بهره ببرید. اگرچه برخی از افراد از شما انتظار دارند که درجه فنی و مهارتی و مدرک لازم را داشته باشید اما بسیاری هم هستند که بیشتر به تخصص شما و دانش تان تکیه می کنند. شما می توانید کسب و کار خود را در حوزه پشتیبانی فنی از راه دور، با زنگ زدن به دوستان، آشنایان و دارندگان کسب و کارهای محلی و آگاهی از نیازهای فنی مورد نیازشان برای پشتیانی آغاز کنید. همچنین می توانید در سایت های شغلی به عنوان فریلنسر کار خود را آغاز کنید.
اقدام کلیدی: برای ارائه پشتیبانی فنی از راه دور خود، ابتدا از مهارت های جادویی تان استفاده کنید.

10. فروشندگان صنایع دستی

همانطور که بازرگانان، فروش خود را آنلاین کرده اند، شما نیز اگر کالای دست ساز ویژه ای دارید، می توانید آن را در سایت های فروش اینترنی عرضه نمایید و راهی مناسب برای درآمدزایی در خانه ایجاد کنید و از کاری که انجام می دهید، لذت ببرید. اگر مواد اولیه مورد نیاز و خلاقانه خود را به صورت عمده از تامین کننده صنایع دستی خریداری کنید، هزینه های شروع این ایده تجاری بسیار کم خواهد بود. اگر بتوانید کارهای هنری خود را با سرعت بسازید و به فروش برسانید می توانید به سود قابل توجهی دست یابید. صنعتگران محلی وقتی کسب و کار خود را وارد شبکه های اجتماعی می کنند، به موفقیت های بیشتری دست می یابند.
اقدام کلیدی: از خلاقیت و نبوغ خود برای فروش آنلاین صنایع دستی استفاده کنید.

11. توسعه دهنده اَپ

امروزه برنامه های کاربردی موبایل بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته اند و افراد حاضرند پول خوبی برای مدیریت زندگی خود به وسیله این گوشی های هوشمند پرداخت کنند. اگر ایده فوق العاده ای در حوزه تولید برنامه های کاربردی موبایل دارید و کدنویسی نیز بلدید، پس معطل نکنید و ایده خود را اجرایی کنید و برنامه مخصوص خود را تولید کنید. همچنین می توانید در نهایت توسعه دهنده وب برای کسب و کارهای دیگر شوید و اپ های مورد نیاز آن ها را بسازید. تمام این موارد منوط به داشتن اطلاعات پایه ای از طراحی نرم افزار و دانش لازم در حداقل دو زبان برنامه نویسی رایج مانند SQL، جاوا اسکریپت، پی اچ پی، پایتون، Ruby on Rails یا iOS است. اگر ایده خاصی دارید، اما با تمام فوت و فن های برنامه نویسی آشنا نیستید، توسعه دهندگان نرم افزار بسیاری هستند که علاقه مند به همکاری با شما در این حوزه هستند. بسته به شرایط، دانش و معلومات خود، شاید بتوانید از طریق توسعه برنامه ها، تجارتی پرسود برای خود ایجاد کنید.
اقدام کلیدی: توسعه دهنده اپ شوید و بهترین برنامه موبایل را بسازید.

12. موتور جست و جو

گوگل و بینگ در همه جا وجود دارند، اما لزوما پاسخگوی تمام نیازهای کاربران نیستند. اگر در حوزه خاصی تخصص دارید، پس موتور جست و جوی مخصوص خود را بسازید و به افراد کمک کنید تا به چیزی که دنبالش هستند دست یابند. شانس موفقیت شما در صورت اضافه کردن گزینه هایی مانند قابلیت وارد کردن پارامترهای مختلف از جمله زیرموضوع ها و نوع منبع افزایش خواهد یافت.
اقدام کلیدی: موتور جست و جویی بسازید که می تواند نیازهای کاربرانش را برطرف کند.

13. دراپ شیپینگ

شاید نگران انبار و محل نگهداری کالاها باشید و بخواهید سایت فروش آنلاین راه اندازی کنید. با دراپ شیپینگ می توانید کالای دیگران را در فروشگاه آنلاین خود عرضه کنید و با تخصص و هنر بازاریابی مشتریان زیادی را جذب کنید. تا زمانی که مدل کسب و کار شما نشان دهنده سود بیشتر نسبت به فروش با داشتن و انبار کردن محصول را نشان دهد، موفق خواهید بود.
اقدام کلیدی: می توانید از دراپ شیپینگ برای خرده فروشی و دریافت سفارشات به شکل آنلاین استفاده کنید.

14. تدریس خصوصی

صرف اینکه کسی کلاس خصوصی ای برگزار می کند، به این معنا نیست که مطالب را به خوبی درک کرده است. شما نیز اگر در صحبت کردن رو در رو، قادر به توضیح دادن مطالب به شکلی قوی هستید و تجربه و دانش کافی در موضوعی را دارید، پس می توانید تدریس خصوصی و آنلاین خود را در آن زمینه آغاز کنید. برای این کار می توانید از ویدئو چت هایی مانند اسکایپ برای برگزاری کلاس های خود از راه دور استفاده کنید و دانش خود را به هر کس و در هر جا و هر زمانی ارائه کنید. توجه کنید که حتما هزینه ای را برای تبلیغات در نظر بگیرید.
اقدام کلیدی: دانش سطح بالای خود، در هر زمینه ای را در نظر بگیرید و از این فضا برای تدریس خصوصی استفاده کنید.

15. دوره های دیجیتال

درست مانند تدریس، می توانید با به اشتراک گذاری دانش خود، افراد در کل دنیا را منتفع کنید. شروع کسب و کار آنلاین و آن هم به شکل ارائه دوره های دیجیتال برای افراد علاقه مند به آن حوزه می تواند پول خوبی را نصیب شما کند. شما می توانید مطالب نوشتاری و یا سایر مطالب قابل دانلود خود را در ازای دریافت هزینه در اختیار دیگران بگذارید.
اقدام کلیدی: دوره های دیجتال خود را بسازید و دانش خود را ارائه دهید.

16. کانال یوتوب

یوتیوب آموزش آنلاین را بسیار آسان کرده است. ویدئوی خود را بسازید و در حوزه های تخصصی به بازدیدکنندگان خود، خواه مبتدی خواه پیشرفته، آموزشی را ارائه کنید. برای توسعه کانال تان و همچنین رساندن صدای خود به دیگران از شبکه های اجتماعی بهره ببرید. هر چه تعداد بازدیدکنندگان شما افزایش یابد، می توانید از ویدئوهای خود درآمدزایی کنید.
اقدام کلیدی: از تخصص خود در ساخت ویدئو استفاده کنید تا بتوانید از رسانه تصویری مانند یوتوب درآمد کسب کنید.

17. راهنمای تلفنی

برخی افراد به دنبال کمک رو در رو هستند؛ شاید چیزی فراتر از درس! افرادی که می خواهند در شغل خود پیشرفت کنند، افرادی که می خواهند تغذیه خود را بهبود ببخشند، یا حتی افرادی که می خواهند به زندگی خود رنگ تازه ای بدهند؛ این افراد کسانی هستند که می توانند از راهنمایی های شما از طریق نرم افزارهای چت مانند زوم یا اسکایپ بهره مند شوند. در این مواقع نباید از ابزاری مانند تمرین کردن، درجه بندی کردن و نمره دهی استفاده کرد. در راهنمای تلفنی، هدف شما ارائه پیشنهادها، توصیه ها و راهنمایی هایی است که می تواند مخاطب تان را به سمت اهدافش هدایت کند. اگر برای کسب و کار خود وبلاگی راه اندازی کنید و یا به طور منظم پست هایی را که جنبه راهنمایی و هدایت گری دارد در لینکدین قرار دهید، به مرور می توانید قابل اعتماد تر و با دانش تر به نظر برسید.
اقدام کلیدی: پیشنهاد ما این است که برای راهنمایی از نرم افزارهای ویدئویی چت استفاده کنید.

18. پادکست

در چند سال گذشته شاهد رشد روز افزون آمار شنیده شدن پادکست ها بوده ایم؛ شما هم می توانید با راه اندازی کانال ها و شبکه هایی مخصوص پادکست از این سرمایه استفاده کنید. همچنین می توانید با هر پادکستی که ضبط می کنید، افراد را به سمت کانال خود بکشید؛ البته اگر به دوستان و سایر افراد نیز اجازه ارائه پادکست هایشان در کانال خود را بدهید، شبکه شما می تواند با سرعت بیشتری رشد کند. با رشد شبکه تان، می توانید هزینه دانلود هر پادکست را افزایش دهید.
اقدام کلیدی: پادکست بسازید و در آن از آنچه علاقه و دانش کافی راجبش دارید صحبت کنید.

19. نویسنده فنی

اینترنت پر از نویسندگانی است که می توان استخدام شان کرد، اما فقط تعداد اندکی در این بین هستند که دانش فنی لازم را برای نوشتن صحیح کتابچه های راهنمای دستورالعمل برای ماشینی بزرگ یا انتقال صحیح نتایج علمی را دارند. اگر زمینه علمی دارید و می توانید درباره آن یادداشتی بنویسید، پس می توانید کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید و به کسانی که به دنبال نویسنده فنی هستند خدمات خود را ارائه دهید. تبلیغات خود را در لینکدین، فیور و سایر پلتفرم های جذب مشتری انجام دهید.
اقدام کلیدی: از تخصص فنی خود استفاده کنید و سندها و مدارک فنی تنظیم کنید.

20. رزومه نویسی و نامه نویسی

تقریبا همه افراد هنگام نوشتن نامه و رزومه به دنبال کمک گرفتن از دیگران هستند. تخصص خود را در زمینه تهیه رزومه های جذاب و نامه های ویژه به کسانی که مایل به استخدام شما هستند، ارائه دهید. در این ارائه نیز نه تنها نمونه هایی از رزومه ها و نامه هایی که برای تهیه شان به دیگران کمک کرده اید استفاده کنید بلکه از رزومه و نامه هایی که خودتان آماده کرده اید نیز استفاده کنید تا شانس تان برای موفقیت در کسب و کارتان بالاتر برود.
اقدام کلیدی: به افرادی که به دنبال کار هستند کمک کنید و رزومه ها و نامه های جذابی را برایشان آماده کنید.

21. مشاور شرکت

شرکت ها به وکلایی احتیاج دارند تا در مسائل حقوقی دچار مشکل نشوند و آن ها را از بایدها و نبایدها آگاه سازند. با راه اندازی شرکت مشاوره آنلاین می توانید بدون تعهد به دیگران، در جهت نظم بخشیدن به امور حقوقی شان کمک کنید و آن ها را از شر هزینه های گزاف و تعهدات گسترده و حضوری وکلای سنتی خلاص کنید. برای پیدا کردن مشتری، حتما باید اثبات کنید که در آزمون وکالت پذیرفته شده اید و به طور شفاف بیان کنید که کاملا آنلاین کار می کنید، زیرا وقتی زمان مراجعه مشتری به دادگاه فرا می رسد، آن ها باید وکیلی استخدام کنند که در دادگاه حضور پیدا کند و در مقابل قاضی و هیئت منصفه از شخص دفاع کند.
اقدام کلیدی: مشاوره حقوقی خود را به شکلی مقرون به صرفه ارائه کنید.

22. مشاور شتاب دهنده ها

بسیاری از برجسته ترین شرکت های حوزه فناوری جهان هم زمانی به عنوان شتاب دهنده های کوچکی شروع به کار کردند و نیازمند به پیدا کردن مدل کسب و کار مناسب خود بوده اند. به عنوان مشاور شتاب دهنده ها، امروز می توانید شرکت های فردا را مشاوره دهید. از هر تخصصی که در زمینه امور مالی شرکت ها، توسعه نرم افزار و سایر زمینه های مرتبط دارید استفاده کنید و دانشی که کسب و کارها برای موفقیت نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید. در صورت موفقیت این شتاب دهنده ها، کسب و کار شما نیز موفقیت بزرگی را کسب خواهد کرد.
اقدام کلیدی: اگر هنری در آغاز کسب و کار دارید، پس این هنر را در اختیار دیگران هم بگذارید.

پرسودترین کسب و کار آنلاین کدام است؟
از میان انواع مشاغل آنلاین معرفی شده در بالا، مشاوره شرکت پردرآمدترین شغل است و در رده بعدی توسعه اپ قرار دارد. همچنین برخی از متخصصان در کسب و کارهای آنلاین نیز انتظار دارند که مشاغل آموزشی مانند دوره های دیجیتال، کانال های یوتوب و حتی مشاوره های اسکایپی در سال های آینده سود بیشتری خواهند داشت و پس از آن ها هم سایت های تجارت الکترونیکی قرار خواهند گرفت.
اقدام کلیدی: مشاوره شرکت ها و توسعه نرم افزار از سود آورترین مشاغل آنلاین هستند.

چه طور کسب و کار آنلاین موفقی را شروع کنید؟
شروع تجارتی آنلاین، می تواند کاری هیجان انگیز باشد، اما بدین معنا نیست که خیلی آسان است. به طور مثال، چندین مرحله قانونی برای شروع کسب و کار وجود دارد که باید آن ها را پشت سر بگذارید، مراحلی مانند انتخاب نام تجاری، گرفتن شماره ثبت کسب و کار، تعیین ساختار حقوقی و بیمه کسب و کارتان.
اگرچه هر کسب و کار منحصر به فرد است اما چند گام وجود دارد که می تواند شانس شما را برای آغاز کسب و کاری آنلاین و موفق افزایش دهد.

  1. بر اساس دانش و علاقه تان، ایده تجاری یا صنعتی ای را انتخاب کنید.
  2. بر اساس شکاف های موجود در بازار، جایگاه تجاری ای برای خود بیابید.
  3. برای ارزیابی رقابت و دوام محصول خود، از تحقیق بر روی بازار و تجزیه و تحلیل رقابتی غافل نشوید.
  4. با قوانین مرتبط با کسب و کارهای آنلاین آشنا شوید.
  5. قبل از انتخاب نرم افزاری خاص برای ساخت فروشگاه آنلاین خود، خرید از جاهای مختلف و کالاهای مختلف را امتحان کنید.
  6. استراتژی جامع بازاریابی داشته باشید(به عنوان مثال، بازاریابی از طریق وب سایت و ایمیل، سئو، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محلی و غیره)

اقدام کلیدی: خلاء بازار را شناسایی کنید و پس از آن کسب و کار آنلاین خود را با دنبال کردن قوانین مربوطه شروع کنید.




🧡 پسندیده: 0
💡 تشویق: 0

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان

تاریخ انتشار: March 18, 2021 04:33
تاریخ آخرین بازنویسی: April 03, 2021 07:41







مطالب مرتبط با 22 ایده تجاری پولساز برای شروع در سال 1400

مطالب مرتبط با 22 ایده تجاری پولساز برای شروع در سال 1400