رشد خرید آنلاین در اروپا تا 2019 به 621 میلیارد یورو


رشد تجارت الکترونیک یا به زبان دیگر خرید کالا یا خدمات به صورت آنلاین طبق پیش بینی ها به ارزش باورنکردنی 621 میلیارد یورو در اروپا تا انتهای سال 2019 می رسد. این بدان معنی است که نسبت به زمان مشابه سال قبل یعنی 547 میلیارد یورو میزان 13.6% افزایش پیدا کرده است.

این پیش بینی بر پایه گزارشات انجمن تجارت الکترونیک جهانی در اروپا ارائه شده است. همچنین این مطالعه حاضر به کشورهای اسکاندیناوی همانند دانمارک به عنوان برترین ها در جمع شاخص های تجارت الکترونیک اشاره می کند. به عنوان مثال دانمارک رتبه اول در بین کشورهای اروپایی را به دلیل سادگی و مساعد بودن فضای کسب و کار را کسب کرده است. این در حالی است که سوئد، دانمارک و فنلاند در میان 10 کشور برتر دنیا از لحاظ شاخص عملکرد لجستیک دیده می شوند.

سهم اروپایی ها که در فضای آنلاین خرید نموده اند

مشتریانی که از اینترنت برای خرید کالا یا خدمات در سال 2018 استفاده نموده اند، در کشورهای خود سهم متفاوتی نسبت به دیگر کشورها دارند. در سوییس، دانمارک و انگلیس بالای 85 درصد در حالیکه در رومانی و اوکراین کمتر از 26 درصد مردم خرید آنلاین را در این سال تجربه کرده اند.

رشد 13 درصدی خرید از فضای آنلاین در اروپا

همانطور که گفته شد پیش بینی های عملیاتی حکایت از گذر 621 میلیارد یورو گردش مالی در فضای آنلاین تجارت الکترونیک در کشورهای اروپایی تا آخر سال 2019 دارد. اگر این پیش بینی به حقیقت بپیوندد، رشد 13 درصدی را در پی خواهد داشت. بر پایه گزارشات انجمن تجارت الکترونیک، بیشترین گردش مالی در کشورهای اروپایی غربی ( 66 درصد رشد) اتفاق خواهد افتاد. این در حالی رخ می دهد که کشورهای اروپای شرقی تنها سهم 26 میلیارد یورویی را از 547 میلیارد یورو در سال 2018 را داشتند.

میانگین خرید آنلاین در اروپا

اگرچه اروپای غربی بیشترین سهم گردش مالی خرید و فروش در فضای آنلاین را در قاره اروپا به خود اختصاص داده است، اروپای شرقی بالاترین میزان صرف پول را برای هر خرید آنلاین به میزان 2046 یورو در هر سال را دارد.

به طور میانگین هر خریدار آنلاین در کل اروپا رقم 1346 یورور در سال 2018 را صرف خرید از فضای اینترنت کرده و پیش بینی می گردد این مقدار تا اخر سال 2019 به عدد 1464 یورو به ازای هر نفر برسد.

نفوذ اینترنت در اروپا

در تمام اروپا نفوذ اینترنت 82.5 درصد بوده که مناطق اروپای شمالی و اروپای غربی به ترتیب با داشتن 93.3 و 92.3 درصد بیشترین درصد نفوذ اینترنت را دارا می باشند. کماکان در کشورهای اروپایی تفاوت های عمده در موضوع این نفوذ وجود دارد. به عنوان مثال، در کشور ایسلند اینترنت به زندگی 99% مردم وارد شده در حالیکه فقط 64 درصد اوکراینی ها به اینترنت دسترسی دارند.

اگرچه تعداد بیشماری از مصرف کنندگان در اروپا علاقه مند به خرید آنلاین دارند، اما افرادی هم هستند که به دلیل تمایل به خرید حضوری، دیدن و تست کردن محصولات از نزدیک یا احساس وفاداری به مغازه های فیزیکی و همچنین اجبار از روی عادت هنوز ترجیح به خریدهای سنتی دارند. در کوزوو و مونته نگرو، احتمال بیشتری به خودداری از خرید آنلاین وجود داشته در حالیکه در لهستان فقط 2 درصد مردم ترجیح می دهند که از مغازه های فیزیکی خرید نمایند. به طور مشابه در دانمارک 11% ، در هلند 11% و در انگلیسن 10% مردم از فروشگاه های سطح خیابان ها خرید می کنند.





🧡 پسندیده: 3
💡 تشویق: 31

حسین سوادکوهی
نویسنده حسین سوادکوهی

تاریخ انتشار: June 13, 2019 02:23
تاریخ آخرین بازنویسی: April 03, 2020 04:57







مطالب مرتبط با رشد خرید آنلاین در اروپا تا 2019 به 621 میلیارد یورو

مطالب مرتبط با رشد خرید آنلاین در اروپا تا 2019 به 621 میلیارد یورو