دسته بندی محصولات

شما می توانید محصولات خود را در  قالب مجموعه هایی دسته بندی کنید تا پیدا کردن آن ها بر اساس طبقه بندی برای مشتری آسانتر شود. در بخش «دسته بندی فروشگاه» می توانید لیست تمام دسته بندی های خود را مشاهده کنید. این دسته بندی ها شامل اطلاعاتی مانند: نام دسته بندی، ویژه بودن یا نبودن دسته بندی مدنظر، دسته بندی های والد و دسته بندی هایی که زیرمجموعه آن هستند نمایش داده می شود. همچنین زیر این بخش، یک نمودار گرافیکی برا مشخص کردن دسته بندی ها بصورت سلسله مراتبی وجود دارد که شما با کلیک بر روی گزینه زیر نمودار میتوانید آنرا به سه صورت؛ وزن دهی شده بر اساس تعداد بازدید ، بر اساس تعداد آیتم های هر دسته بندی و یا بصورت ساده مشاهده کنید.

برای ویرایش هر دسته کافی است رو هر دسته کلیک کرده و به ویرایش آن بپردازید.

چند نمونه از مجموعه هایی که ممکن است ایجاد کنید در اینجا آورده شده است:

  • پوشاک مردانه، زنانه یا بچگانه
  • وسایلی از یک نوع خاص مانند کفش، وسایل نظافت شخصی یا فرش
  • کالاهای موجود در فروش ویژه
  • محصولات با اندازه یا رنگ خاص
  • محصولات فصلی 

اگر می خواهید محصولات پیشنهادی خود را در صفحه دسته بندی محصولات نشان دهید، می توانید یک بخش محصولات پیشنهادی را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

بعد از ایجاد یک دسته بندی، می توان آن را در فروشگاه آنلاین خود به عنوان یک صفحه وب و یا یک گالری از محصولاتی که در این مجموعه قرار دارند، نشان داد. با افزودن پیوند به مجموعه ها در یک فهرست در داشبورد فروشگاه خود، می توانید به مشتریان کمک کنید تا مجموعه ها را پیدا کرده و مشاهده کنند. طرح و ظاهر دقیق صفحات مجموعه به موضوع شما بستگی دارد.

در پلتفرم ثمین می توانید دو نوع دسته بندی برای محصولات خود ایجاد کنید:

دسته بندی خودکار (در نسخه آزمایشی)

یک مجموعه خودکار از شرایط انتخاب استفاده می کند تا به طور خودکار محصولاتی که با آن مطابقت دارند را شامل شود. می توانید چندین شرط انتخاب را  برای هر مجموعه اضافه کنید. همچنین می توانید مشخص کنید که آیا محصولات باید کلیه شرایط را برای مطابقت داشته باشند و یا هر یک از شرایط انتخاب، برای مطابقت کافیست. در این صورت هنگامی که کالای جدیدی را اضافه می کنید که مطابق با شرایط انتخاب یک مجموعه باشد، محصول به طور خودکار به مجموعه اضافه می شود.

معمولاً  استفاده از مجموعه های خودکار در فروشگاه های اینترنتی ترجیح داده می شوند، زیرا پس از تنظیم شرایط محصولاتی که در آینده به فروشگاه اضافه خواهد شد، به طور خودکار به دسته بندی اضافه می شوند. اگر تنوع زیادی از محصولات داشته باشید یا موجودی فصلی  و یا چرخشی داشته باشید، می توانید با استفاده از دسته بندی های خودکار، زمان زیادی را صرفه جویی کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک فروشگاه پوشاک اداره می کنید. اگر تمام محصولات خود را با برچسب فصلی مانند تابستان یا پاییز برچسب گذاری کنید، تمام لباس های فصلی شما بطور خودکار در مجموعه مربوط به آن فصل مطابقت داده شده و جایگیری خواهد شد.

توجه داشته باشید که یکی از اشکالات ایجاد یک دسته بندی خودکار این است که شما نمی توانید محصول خاصی را از آن حذف کنید، مگر اینکه شرایط این مجموعه را تغییر دهید یا جزئیات محصول را ویرایش کنید تا دیگر با شرایط مطابقت نداشته باشد.

دسته بندی دستی 

یک مجموعه دستی فقط شامل محصولاتی است که شما به صورت جداگانه انتخاب می کنید. به همین دلیل، این مجموعه همیشه حاوی همان محصولات است، مگر اینکه محصولات را به طور خاص اضافه یا حذف کنید. برای ایجاد و تنظیمات مربوط به مجموعه های دستی کار بیشتری لازم است، اما می تواند برای مجموعه های کوچک یا تخصصی که قصد شخصی سازی آن ها را دارید، انتخاب خوبی باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید فروش هدفون را برای یک بار و  فقط با چند محصول برگزار کنید، می توانید یک مجموعه دستی برای آن ها ایجاد کنید و تخفیفی را  نیز فقط برای محصولات موجود در آن مجموعه تنظیم کنید.







جستجوی محصولات و فیلتر کردن

جستجوی محصولات با استفاده از فیلتر نمودن امکانی است که هم به شما به عنوان صاحب فروشگاه کمک می نماید تا به محصولی خاص در کمترین زمان ممکن دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و یا ویرایش نمایید.

تصاویر

تصاویر محصولات در فروشگاه آنلاین شما نمایش داده می شود تا به مشتریان خود اجازه دهید ببینند محصولات شما از چه ظاهری برخوردارند. برای عده زیادی از خریداران ممکن است ظاهر کالا یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب باشد.

فروش کارت هدیه

کارت هدیه نوع خاصی از محصول است که مقدار آن می تواند به عنوان پرداخت برای سفارش های آینده از فروشگاه آنلاین شما استفاده شود. شما می توانید مانند هر کالای دیگر یک کارت هدیه بفروشید.

شروع کار با API

در این بخش با رشو تایید هویت و دسترسی به وب سرویس های ثمین آشنا خواهید شد. API های ثمین در سه دسته زیر قرار می گیرند:

تنظیم برنامه حمل و نقل

تنظیم صحیح نرخ حمل و نقل و روش‌های حمل و نقل فعال در فروشگاه شما قبل از شروع کار بسیار مهم است، چرا که هیچ فروشنده‌ای تمایلی به بازپرداخت هزینه مازاد اخذ شده از مشتری برای حمل و نقل کالا، نخواهد داشت. همچنین چنانچه به اندازه کافی برای بیمه کالای سفارش دا

فروش آنلاین به صورت عمده

شما می‌توانید از ثمین برای فروش محصولات خود (یا محصولات سایر شرکت‌ها) به صورت عمده، به صاحبان مشاغل دیگر استفاده کنید. ثمین چندین راه برای فروش عمده محصولات شما، از استفاده از کدهای تخفیف گرفته تا ایجاد یک فروشگاه جداگانه و محافظت از رمز عبور، فراهم کرده

فروش در اینستاگرام

برای استفاده از صفحه فروش اینستاگرام باید در کشوری واقع باشید که اینستاگرام پشتیبانی می‌کند. محصولات خود را در اینستاگرام با برچسب زدن آن‌ها هنگام نمایش در پست‌ها و داستان‌های اینستاگرام خود بفروشید. مشتریانی که محصولات برچسب خورده شما را در اینستاگرام پی

فروش در فیسبوک

می توانید با استفاده از کانال فروش در فیسبوک، محصولات خود را در صفحه فیسبوک خود به نمایش بگذارید. وقتی کانال فروش فیسبوک را تنظیم می‌کنید، فیسبوک در صفحه خود یک بخش فروشگاه ایجاد می‌کند که محصولات فروشگاه شما را نشان می‌دهد. می‌توانید در محصولات تغییراتی