مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

ارسال کارت پستال برای مشتریان سایت + نمونه متن‌های آماده

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ March 11, 2022

همان‌طور که می‌دانید روزانه بر شمار کسب‌وکارهای آنلاین افزوده می‌شود. از این رو با افزایش رقابت میان کسب‌وکارها، فروش آنلاین کمی چالش‌برانگیز می‌شود. از آن‌جا که تا به امروز، مشتری مهم‌ترین رکن یک تجارت بوده است، سوالی که به ذهن می‌آید این است که برای ایجاد یک رابطه‌ی واقعی با مشتریان خود و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها چه باید کرد؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت اگر از همان ابتدای کار، رویکرد مشتری‌ مداری را در پیش بگیریم، برقراری این رابطه چندان دشوار به نظر نمی‌رسد.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مردم از داشتن یک محصول رایگان احساس

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مردم از داشتن یک محصول رایگان احساس شادی و رضایت دارند و از چیزی که مفید باشد و به زندگی آن‌‌ها ارزش ببخشد، قدردانی می‌کنند. از این رو استفاده از هدایای تبلیغاتی جذاب، ابزار موثر و قدرتمندی برای صاحبان مشاغل در بازاریابی محسوب می‌شود. این هدایای تبلیغاتی می‌تواند کارت پستال، قلم رایگان، فلش مموری، کلاه یا اقلام و هدایای دارای لوگوی تجاری شرکت یا برند مورد نظر باشد. تجربیات نشان داده این روش، یکی از بهترین راه‌‌ها برای افزایش آگاهی از برند، حفظ مشتری فعلی و جذب مشتری‌های جدید است. این ابزارهای بازاریابی کوچک اما قدرتمند باعث می‌شوند صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین با هزینه‌ی نسبتا کم، در معرض دید عموم قرار گیرند. اکثر مردم هدایای تبلیغاتی را به طور متوسط برای چندین ماه نگهداری می‌کنند. این بدان معناست که تبلیغات شما بیشتر از یک تبلیغ ساده‌ی کلیکی یا پاپ‌آپ‌های لحظه‌ای در یک وب‌سایت، در مقابل شخص قرار می‌گیرد. تاثیر گذاری این روش به قدری عمیق است که حتی فروشگاه‌های آنلاین معتبر جهانی نیز به این استراتژی بازاریابی متوسل می‌شوند. برای کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌های نوپا، ارسال کارت پستال و هدایای تبلیغاتی، ضمن اینکه توجه مشتری را به خود جلب می‌کند، تاثیر بالقوه‌ای در کاهش بودجه‌ی بازاریابی و افزایش میزان فروش دارد.

مزایایاستفاده از کارت‌ پستال و هدایای تبلیغاتی

اگرچه مزیت استفاده از هدایا و کارت‌ پستال برای صاحبان مشاغل بسیار زیاد بوده و اثربخشی آن به اثبات رسیده است. اما بسیاری از کسب‌وکارها هنوز در اختصاص دادن بخشی از بودجه‌ی بازاریابی خود به این روش شک و تردید دارند. چنانچه صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید اما هنوز در دوراهی استفاده از این شیوه‌ی جذب مشتری و توسعه‌ی برند خود مانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به موارد زیر، برگرفته از وب‌سایت candbmarketing و formaxprinting توجه نمایید:

کارت‌ پستال‌ها و هدایایتبلیغاتی مقرون‌به صرفه هستند

در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات، استفاده از این کارت پستال‌ها و هدایا، سرمایه‌ی زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد. از آن‌جا که در مقیاس انبوه، هزینه‌ی این اقلام بسیار پایین است، این روش به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از تبلیغات معمولی است و تاثیر زیادی بر مشتری می‌گذارد.

جامعه‌ی هدف و مخاطب مشخصیدارند

روش‌های تبلیغاتی مانند آگهی‌های تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی عموما هزینه‌ی بالایی دارند و برای مخاطبان گسترده‌ای منتشر می‌شوند. بسیاری از این مخاطبان جامعه‌ی هدف نیستند و تنها بخشی از آن‌‌ها ممکن است تحت‌الشعاع بازار محصول یا خدمات شما قرار بگیرند. ارسال کارت ‌پستال و هدایا برای مشتریان، به شما این امکان را می‌دهند که فرآیند توزیع را کنترل نموده و تنها افرادی را که به محصول یا خدمات شما نیازمندند یا علاقه‌ دارند هدف قرار گیرند.

این روش بازاریابی قابلیتتنظیم دارد

هزاران کالا در بازار وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با بودجه‌ی کسب‌وکار و استراتژی بازاریابی خود یک مورد را انتخاب نمایید و برای مشتریان خود ارسال کنید.

کارت‌ پستال‌ها سریع راه‌اندازیمی‌شوند

از آن‌جا که کارت پستال‌ها نسبتا ساده هستند برای یک گرافیست با استعداد زمان زیادی برای خلق آن‌ها لازم نیست. کارت پستال‌ها نسبتا سریع چاپ می‌شوند و نیازی به آماده‌سازی خاصی برای ارسال ندارند. بنابراین هنگامی که تصمیم به شروع یک کمپین کارت پستال گرفتید، می‌توانید آن را در عرض چند روز یا چند هفته راه‌اندازی کنید.

ارسال کارت پستال یک استراتژی مخفیانه است

گاهی اوقات نمی‌خواهید رقبا از پیشنهادات و ایده‌های تبلیغاتی شما مطلع شوند. اگر کسب‌وکار خود را از طریق رادیو، تلویزیون، روزنامه، بیلبورد یا سایر رویکردهای بازاریابی انبوه تبلیغ کنید این موضوع ممکن است کمی مشکل‌ساز باشد. با این حال هنگامی که با کارت پستال‌های مستقیم تبلیغ می‌کنید، پیام بازاریابی شما فقط توسط کسانی دیده می‌شود که قصد دارید به آن‌ها نشان دهید.

شناخت و آگاهی از برند را درپی دارد

هدف هر کسب‌وکاری این است که شهرت خوبی برای برند خود ایجاد کند و به نوعی از رقبای خود متمایز شود. استفاده از اقلام و هدایای تبلیغاتی به صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای آنلاین این امکان را می‌دهد که لوگوی شرکت یا برند خود را روی کارت‌ها و هدایایی که قرار است مشتری روزانه از آن استفاده کند، درج نماید. از آنجایی که این کالاها تا مدت‌ها در خانه، اداره یا محل کار افراد باقی می‌مانند، دائما آن شرکت یا برند به مشتری یادآوری می‌شود. به این‌ترتیب به احتمال زیاد زمانی که به محصول یا خدماتی که توسط شرکت مربوطه ارائه می‌شود نیاز باشد، آن را به خاطر دارد. دیدن هر روزه‌ی برند روی شیئی که استفاده می‌کنند، بدون اینکه آزاری برای مشتری داشته باشد پیام بازاریابی را تقویت می‌کند.

وفاداری مشتریان را افزایشمی‌دهد

استفاده از هدایای تبلیغاتی و کارت پستال باعث حفظ مشتری فعلی و وفاداری آن‌‌ها به شرکت و برند می‌شود. از آن‌‌جا که کارت پستال‌ها به شکل فیزیکی به دست مخاطب می‌رسند، در مقابل یک ایمیل تبلیغاتی که به صورت الکترونیکی بوده و حالت ناملموس دارد بهتر و موثرتر است. ارسال برنامه‌ریزی شده هدایا و کارت ‌پستال‌های مبتکرانه، تاثیرات قابل توجهی بر مخاطبان هدف می‌گذارد، طوری که به ارتقا وجهه‌ی برند کمک شایانی می‌نماید. مردم هدیه گرفتن را دوست دارند. هدیه دادن یک کالای تبلیغاتی یا ارسال کارت ‌پستالی با این مضمون که «ممنون که مشتری هستید. ما نیز به شما اهمیت می‌دهیم» موجب می‌شود تا در مشتری تمایل به پس دادن، خرید محصولات یا دریافت خدمات ایجاد شود. استفاده از هدایای تبلیغاتی موجب می‌شود، افراد رابطه‌ی شخصی‌تری با برند ایجاد کنند و هر مشتری تبدیل به سفیری برای برند شود. در این صورت فروش به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.


موجب برجسته شدن در میانرقبا می‌شوند

از آن‌جا که ارسال کارت ‌پستال و در نظر گرفتن اقلام و کالاهای تبلیغاتی به عنوان هدیه برای مشتریان یک شیوه‌ی منحصر‌به فرد در بازاریابی محسوب می‌شود، به متمایز شدن برند شما در میان رقبا نیز کمک شایانی می‌کند. به این ترتیب که پس از دیدن لوگوی شما، بلافاصله تشخیص برند را برای آن‌‌‌ها آسان‌‌تر می‌کند. چنانچه این هدایا، کاربردی و مفید هم باشند، مشتریان به طور مکرر آن را می‌بینند و هر زمان که از آن استفاده می‌کنند برند شما در ذهنشان تداعی می‌شود. آمار نشان داده که ۸۵ درصد مردم پس از دریافت یک هدیه‌ی تبلیغاتی با صاحب آن تجارت می‌کند.

میزان فروش را افزایش می‌دهند

کارت پستال‌‌ها و هدایای تبلیغاتی مانند کارت ویزیت و چه بسا بهتر از آن عمل می‌کنند و نتایج بهتری هم در پی دارند. حال اگر این هدایا کاربردی هم باشند مشتریان به جای آنکه آن‌ها را در کشوی میزشان بگذارند و به فراموشی بسپارند، هر روز آن را مقابل خود می‌بینند. دریافت کالا به همراه هدیه‌‌‌ای که با پیامی همراه باشد، برای مشتریان بسیار لذت‌بخش است. در چنین شرایطی افراد معمولا نام کمپانی یا برند را به‌خاطر می‌سپارند. در نهایت همین کالاها به عنوان مشوق‌های ارجاع عمل کرده، مشتریان را به صفحات لندینگ وارد می‌کند و با اقدام به خرید، میزان فروش را افزایش می‌دهد.

درک مزایای ارسال کارت ‌پستال و اقلام هدیه برای پیاده‌سازی آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی امری ضروری است. به عنوان صاحب یک کسب‌وکار چنانچه قصد توسعه‌ی برندتان را دارید لازم است تا برای شناخت مشتریان و نیازهای آنان وقت صرف کنید و هدیه‌ی ارزشمندی برای آن‌‌ها ارسال کنید که ارزش و کاربردی در زندگی آن‌‌ها داشته باشد. این هدایا می‌تواند شامل اقلام زیر باشد:

نوت‌بوک‌های حرفه‌ای، تقویم‌های رومیزی، کیف لوازم آرایش، بطری آب سفارشی، سبد غذایی لذیذ، هدفون، ماگ، قلم، قهوه یا چای، شارژر تلفن قابل حمل و بسیاری موارد دیگر از این قبیل که بسته به زمینه‌ی فعالیتی هر کسب‌وکاری و متناسب با بودجه‌ی آن در نظر گرفته می‌شود.

موارداستفاده از کارت ‌پستال

موارد زیادی برای استفاده از کارت‌ پستال به عنوان یک ابزار تبلیغاتی وجود دارد که در ادامه‌ی مطلب به برخی از آن‌ها برگرفته از mailjoy می‌پردازیم:

  • ترویج فروش به مشتریان فعلی
  • به دست آوردن مشتریان در بازارهای جدید هنگام راه‌اندازی خدمات جدید یا فروش یک محصول
  • ارسال یادداشت‌های تشکر یا کارت تعطیلات برای مشتریان
  • دعوت از شرکت‌کنندگان قبلی به یک رویداد یا ایونت جدید

ایده‌هاییبرای نوشتن کارت‌ پستال

اگر به دنبال الهام گرفتن برای نوشتن در کارت پستال مشتریان خود هستید می‌توانید با مواردی که در ادامه می‌آید، کارت پستال خود را جذاب‌تر کنید. مشتریان علاقه‌ی زیادی به موضوعات هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده، داستان‌ها و تجربه‌های جالب دارند و هیچ محدودیتی در نوشتن وجود ندارد. موارد زیر از جمله موضوعاتی هستند که برای نوشتن یک کارت‌ پستال می‌توانید آن‌ها را مد نظر قرار دهید:

  • یک اصطلاح یا گفته‌ی محلی را با ترجمه‌ی آن به اشتراک بگذارید.
  • مطلب جدیدی را که آموخته‌اید به اشتراک بگذارید.
  • ·می‌توانید چیزی که باعث خوشحالی یا لبخند زدن شما می‌شود را در کارت پستال درج کنید.
  • یک دستور پخت غذا، کیک یا دسر را در کارت بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید.
  • یک واقعیت جالب از جایی که در آن زندگی می‌کنید بنویسید.
  • اگر قبل از تعطیلات نوروز کارت پستال می‌فرستید، تبریک سال نو را به اشتراک بگذارید.
  • جملات انگیزشی بنویسید و آن‌ را با مشتریان به اشتراک بگذارید.
  • از کاریکاتورهای جذاب مرتبط با حیطه‌ی کاری استفاده کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
  • می‌توانید وجه اشتراک خود با گیرنده‌ی کارت را روی آن بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید.
  • سنت‌های محلی منطقه‌ی خود را بنویسید.
  • درباره‌ی کتاب، فیلم یا گروه خواننده‌ی مورد علاقه‌ی خود بنویسید.
  • پیشنهاد فیلم یا کتاب به مشتریان بدهید.
  • اشعار کوتاه و خواندنی را در کارت بگنجانید.

با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.

30 روز ضمانت بازگشت مبلغ

با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: March 11, 2022 March 11, 2022

مطالب مرتبط با ارسال کارت پستال برای مشتریان سایت + نمونه متن‌های آماده

مطالب مرتبط با ارسال کارت پستال برای مشتریان سایت + نمونه متن‌های آماده