پرسونال برندینگ: شما یک سایت شخصی نیاز دارید!

پرسونال برندینگ (Personal Branding) یا برندسازی شخصی فرایندی است که از طریق آن میتوانید موفقیت حرفهای خود را تضمین کنید. مهم نیست تخصص شما چیست یا چقدر در آن تجربه دارید، داشتن برند معتبر شخصی موقعیت شما را بهبود میبخشد و رشد شما را در آن کسبوکار سرعت میبخشد. یکی از مهمترین ابزارهایی که برای پرسونال برندینگ در اختیار شما قرار دارد، طراحی وبسایت شخصی است. در این مقاله به اهمیت سایت شخصی در پرسونال برندینگ میپردازیم و راهکارهایی عملی برای ارتقای آن ارائه میدهیم.
سایت شخصی خود را بسازید.
با در دسترس قرار گرفتن ابزارهای جدید سایتساز، طراحی وبسایت شخصی بسیار ارزان، ساده و سریع شده است. شما میتوانید به آسانی مطابق با سلیقه خود سایتی متناسب با نیازهایتان بسازید. داشتن سایت شخصی تأثیر بسیار مثبتی بر مخاطبان میگذارد، زیرا نشاندهندۀ حرفهای بودن شما است. روند ایجاد پرسونال برندینگ و تقویت آن از همینجا آغاز شده است.
خودتان را معرفی کنید.
سایت شخصی بستری بسیار مناسب برای معرفی شما است. شما علاوه بر گذاشتن رزومۀ آنلاین و پورتفولیو در آن میتوانید وبلاگ خود را نیز راه بیندازید تا از طریق آن شناختی کمی شخصیتر از خود به مخاطبانتان بدهید. به طور کلی، برداشت مخاطبان از شما حاصل محتوایی است که شما در سایت میگذارید. بنابراین طراحی قالب و تمامی نوشتهها و تصاویر و چیدمان آنها بسیار بااهمیت خواهد بود. وبسایت شخصی شما راهی پیش پایتان میگذارد تا از طریق آن برند شخصی خود را آنطور که شایسته است بسازید. از سایت خود برای برجسته کردن علایق و بهترین جنبههای شخصی و تخصصی خود استفاده کنید.
سئو سایت شخصی خود را بهبود ببخشید.
سئو (SEO) در واقع بهینهسازی سایت شخصی برای موتورهای جستوجویی مثل گوگل است. بسیار محتمل است که وقتی برای استخدام در یک مجموعه درخواست میدهید یا قصد دارید قرارداد انجام پروژهای را امضا کنید، کارفرما نام شما را در گوگل سرچ کند. از آنجایی که بیشترین بازدیدها متعلق به وبسایتهایی است که در رتبههای بالاتر قرار میگیرند، اگر سایت شما در میان آنها نباشد، به صفحات دیگری برای کسب اطلاعات شما رجوع میشود. قطعاً هیچ کس به خوبی خودمان نمیتواند معرف ما باشد. بنابراین صرف هزینه و زمان برای سئو بسیار منطقی به نظر میرسد و نقشی بسیار مؤثر در پرسونال برندینگ ایفا میکند. همچنین میتوانیم در کلیدواژههایی مرتبط با حرفه یا خدماتی که ارائه میدهیم نیز در سرچهای گوگل بالا بیاییم و مشتریان بیشتری جذب کنیم.
داستان خود را تعریف کنید.
پرسونال برندینگ در واقع روایتی است که شما از داستان زندگی حرفهای خود ارائه میدهید. این روایت موجب میشود که مخاطبان شما راحتتر با شما ارتباط برقرار کنند و گفتوگویی سازندهتر بین شما شکل بگیرد. سایت شخصی شما امکان کنترل این روایت را فراهم میکند. تمام ابزار برندسازی شخصی در وبسایت شما وجود دارد. شما میتوانید همزمان وجوه مختلف خود را به نمایش بگذارید و تصویر خود را در ذهن مخاطبان کامل کنید. همچنین توجه داشته باشید که انتخابهای شما هم تأثیری قوی بر برند شخصی شما دارند. در نتیجه، وقتی میخواهید خبر یا تحلیلی را به اشتراک بگذارید، به اهمیت این انتخاب و برداشتی که ممکن است مخاطب از آن بکند آگاه باشید.
دربارۀ تخصص خود بنویسید.
وبلاگهای تخصصی مخاطبان جدی خود را دارند. گاهی خواندن دربارۀ یک حرفه حتی برای کسانی که فعالیتی در آن زمینه ندارند نیز بسیار جذاب است. در گذشته، نشریات عمومی و تخصصی فراوانی وجود داشتند که به چاپ مطالب آموزشی برای یادگیری مهارتهای مختلف یا شغلهای گوناگون میپرداختند. اما امروزه امکان نوشتن در این باره و به اشتراک گذاشتن تصاویر در دسترس همه قرار دارد. ساخت پادکست و ویدئو نیز میتواند هم برای سئو سایت شخصی شما و هم برای پرسونال برندینگ شما بسیار مفید باشد.
برند شخصی خود را تبلیغ کنید.
تصور کنید دوستی دارید که در تمام طول هفته و در تمام طول شبانهروز در جمعهای مختلف دارد از شما پیش دیگران تعریف میکند در حالی که شما در آن جمع حضور ندارید. سایت شما تقریباً چنین چیزی است. اگر به برندسازی شخصی خود اهمیت دهید و از به اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردهای خود نهراسید، وبسایت شخصی شما دائماً بازدیدکننده خواهد داشت. در فرایند پرسونال برندینگ در واقع افراد و تخصص آنها همانند برندهای تجاری در نظر گرفته میشوند. حال با داشتن سایت شخصی، شما برندی هستید که تماموقت در حال تبلیغ شدن است.
فروشگاه آنلاین خود را راه بیندازید.
اگر شما محصولی تولید میکنید یا خدماتی ارائه میدهید که میشود آنها را بدون واسطه به مشتریان عرضه کرد، میتوانید از طریق سایت شخصی خود به طور مستقل کسب درآمد کنید. اختصاص بخشی از سایت به فروشگاه اینترنتی بهترین راه برای ورود به تجارت الکترونیک و توسعۀ کسبوکار شما است. فروشگاههای آنلاین محدودیت مکانهای فیزیکی را ندارند، زیرا بیستوچهارساعته فعال هستند و مشتریان شما از سراسر دنیا میتوانند با شما در ارتباط باشند. همچنین شما میتوانید برنامههای بازاریابی و روشهای جذب مشتری مختص به خودتان را پیاده کنید و برند شخصیتان را تقویت کنید. به طور مثال، میتوانید تخفیفهایی را به مناسبتهای گوناگون به خریداران ارائه دهید. امکان ثبت اینترنتی سفارشات نیز برای بسیاری از صاحبان مشاغل بسیار مفید خواهد بود.
به دنبال فرصتهای شغلی بهتر باشید.
اگر شما به صورت فریلنس کار میکنید، وبسایت شما اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان احتمالی شما قرار میدهد. نمونهکارهای خود را در سایت قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که تواناییهای شما را به درستی به نمایش میگذارند. مشاوران کسبوکار همیشه به افراد جویای کار توصیه میکنند که وبسایت شخصی داشته باشند. داشتن سایت شخصی به افراد کمک میکند فرصتهای بیشتر و بهتری را جذب کنند. بسیاری از افراد موفق در مصاحبۀ استخدامی خود این را شنیدهاند که مصاحبهگر تحتتأثیر محتوای سایت شخصی آنها قرار گرفته است.
برای پیشرفت شغلی آماده شوید.
اگر شما شاغل هستید و محل اشتغال خود را دوست دارید، باز هم برای پیشرفت شغلی و ترفیع نیازمند پرسونال برندینگ قوی هستید. سایت شخصی شما این پیام را به کارفرمایانتان میدهد که ابتکار عمل در دستان شما است. وقتی شما در محل کار عملکردی عالی دارید و خارج از محیط کار نیز در حال ساخت مسیر خود هستید، یعنی دارید برای پیشرفت آماده میشوید. شما با فعال نگه داشتن وبسایت شخصیتان، خود را به عنوان فردی پیشرو و بهروز در آن رشته نشان میدهید.
اطلاعات تماس خود را بهروز کنید.
شاید در گذشته رزومهای به جایی فرستاده بودید یا محصول و خدماتی را به شرکتی معرفی کرده بودید که بعد از گذشت چند ماه یا چند سال حالا به سراغ شما آمدهاند. اگر اطلاعات تماس شما قدیمی باشد، ارتباط شما با مشتریان بالقوۀ شما قطع خواهد شد. داشتن سایت شخصی به این معنی است که همواره باید آمادۀ پیشنهادهایی جدید باشید. تأثیر برند شخصی در بیشتر موارد در بلندمدت آشکار میشود.
دستاوردهای خود را پوشش دهید.
سایت شخصی شما باید دربردارندۀ بهروزترین اطلاعات شما باشد و نشان دهد که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید. اگر با مطبوعات مصاحبه کردهاید، جایزهای کسب کردهاید و یا گواهی خاصی دریافت کردهاید باید در سایت شما قرار بگیرد. حتی میتوانید بخشی را به این موارد اختصاص دهید و مدارک مربوط به آنها را آنجا قرار دهید. گفتنی است بسیاری از دستاوردهایی که به صورت گروهی و در همکاری با دیگر افراد به دست میآیند، میتوانند در وبسایت شما جای بگیرند و برند شخصی شما را کامل کنند. نمایش و توضیح این دستاوردها بیانگر نقش مؤثر شما در گروه است و نشان میدهد که در کار تیمی نیز عملکرد بسیار خوبی دارید.
نمونههای موفق را بررسی کنید.
بررسی سایت شخصی افراد موفق و تحلیل روند برندسازی شخصی آنها همواره بسیار راهگشا است. اشخاص مؤثر در رشتۀ تخصصی خود را شناسایی کنید و به وبسایت آنها سر بزنید. یکی از مهمترین نکتههایی که میتوانید از آنها یاد بگیرید، اصیل بودن است. وقتی پرسونال برندینگ آنها را با دقت تجزیه و تحلیل میکنید، متوجه اصالت و تشخص هر یک از آنها خواهید شد. نکتۀ بسیار مهم دیگری که باید بیاموزید، ثبات قدم است. برای ساخت برند شخصی باید ثابت قدم باشید و از مسیری که آن را ترسیم کردهاید خارج نشوید.
با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.
30 روز ضمانت بازگشت مبلغ
با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!