مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

اینفلوئنسرها و هنرمندان چگونه از طرفدارانشان کسب‌ درآمد می‌کنند؟

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ March 02, 2022
محبوبیت بیش از حد رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و یوتیوب

محبوبیت بیش از حد رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و یوتیوب منجر به شکل‌گیری یک طبقه‌ی کاملا جدیدی از افراد مشهور، به‌نام اینفلوئنسرها شد. روزانه شمار افرادی که از طریق فالوورهای خود در رسانه‌های اجتماعی، کسب درآمد می‌کنند، در حال افزایش است. فرصت‌های زیادی در این رسانه‌ها وجود دارد که بسیار سودآورند. اگر تا به‌حال به این موضوع اندیشیده‌اید که آیا می‌توان بواسطه‌ی فالورهای شبکه‌ی اجتماعی، کسب درآمد کرد یا خیر، پاسخ مثبت است. در این مقاله می‌خواهیم به نحوه‌ی درآمدزایی مدل‌های اینستاگرام بپردازیم. افراد مشهوری که فالوورهای فراوانی دارند و قادرند درآمد بالایی کسب کنند. این افراد حضور آنلاین خود در این رسانه‌ها را به یک شغل تمام‌وقت تبدیل کرده‌اند. از کسب پورسانت اندک از طریق لینک‌های وابسته، تا دریافت راهنمایی و آموزش از اینفلوئنسرها، همگی راهکارهایی جهت کسب درآمد از اینستاگرام و سایر رسانه‌‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد اینفلوئنسرها و هنرمندان را به نقل از دو منبع smallbiztrends و shanebarker مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اسپانسر پست‌ و استوری رسانه‌هایاجتماعی

اسپانسری پست و استوری یکی از بهترین و در عین حال رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام است. هنرمندان با تولید محتواهایی در قالب معرفی محصولات و بررسی آن‌ها با برندها همکاری می‌کنند. در واقع به ازای دریافت محصول یا مبلغی پول، موظفند آگاهی از برند، محصولات یا خدمات آن‌ها را از طریق رسانه‌های اجتماعی خود به اطلاع کاربران برسانند. روند کار به این صورت است که طی تماس صاحبان برند با اینفلوئنسرها یا بالعکس و مکالمه بر سر نرخ و قیمت پست و استوری، در نهایت بر سر یک قیمت به توافق می‌رسند. در مرحله‌ی بعد اینفلوئنسر تعدادی از محصولات را در قالب یک یا چندین پست به نمایش می‌گذارد. سپس صاحبان برند موظف به پرداخت مبلغ توافق شده هستند.

سفیران و نمایندگان برند

سفیر برند در واقع همان کاری را می‌کند که یک اسپانسر انجام می‌دهد اما طی یک رابطه‌ طولانی‌تر و پایدارتر.

در ابتدا لازم است سفیر یا نماینده، مدت زمان مشخصی را برای

در ابتدا لازم است سفیر یا نماینده، مدت زمان مشخصی را برای همکاری با صاحب برند طی کند. وقتی یک اینفلوئنسر به عنوان سفیر یک برند معرفی می‌گردد، اساسا به چهره‌ی آن برند تبدیل می‌شود. آن‌ها بازاریابی یک یا تعدادی از محصولات را به طور دائم برای مخاطبان خود انجام می‌دهند. یکی از مزیت‌های این روش کسب درآمد این است که اینفلوئنسرها برخی از خدمات و محصولات را رایگان دریافت خواهند کرد. این روش مخصوصا برای کسانی که در ابتدای مسیر اینفلوئنسری قرار دارند و هنوز موفق به جذب فالوورهای بیشتر نشده‌اند، بسیار مفید است. زیرا برندها لزوما به دنبال اینفلوئنسرهایی با هزاران فالوور نیستند. بلکه در پی مصرف‌کنندگان روزمره‌ای هستند که مخاطب هدف برند مورد نظر باشد.

راه‌اندازی خطوط تولید وبازاریابی برای برند و محصولات خود

مطمئنا نام کایلی جنر و کیت‌های آرایش لب او را شنیده‌اید. این مورد یک نمونه بارز از بازاریابی برند اینفلوئنسر برای محصولات خودش است. در گذشته اینفلوئنسرها از طریق مشارکت با یک برند، خطوط تولیدی خود را راه‌اندازی می‌کردند. امروزه این امکان برای آن‌‌ها فراهم است تا خطوط تولید محصولات خود را از همان ابتدا ایجاد کنند. برخی اینفلوئنسرها از ابتدا با راه‌اندازی خطوط تولید خود شروع می‌کنند. سایر آن‌‌ها از فالوورهای خود برای ایجاد شراکت در مشاغل بهره می‌برند. این روش درآمدی مطمئنا در ابتدا نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی خواهد داشت، اما در بلندمدت سودآور است.

بازاریابی وابسته

لینک‌های وابسته اغلب کمی منفعل‌تر از سایر اشکال مشارکت با برند عمل می‌کنند. این لینک‌ها به مخاطبان و فالوورها فرصتی برای خرید محصولات، دانلود برنامه، بازدید از صفحات خاصی در وب یا ثبت‌‌ نام برای دریافت خدمات می‌دهد. بازاریابی وابسته امروزه به طور گسترده توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام انجام می‌شود. این گزینه راهی‌ست تا اینفلوئنسرها در مورد محصولاتی که دوست دارند صحبت کنند و بابت آن درآمدی داشته باشند. روش کار به این صورت است که یک اینفلوئنسر به یک شرکت یا برند درخواست همکاری می‌دهد. در مرحله‌ی بعد صاحب برند به اینفلوئنسر لینک‌های قابل ردیابی می‌دهد تا دقیقا تعداد کلیک و فروش او را پیگیری کند. هنگامی که فروش از طریق آن لینک انجام شود، اینفلوئنسر کمیسیون خود را دریافت می‌کند.

پیوندهای وابسته را می‌توان در هر رسانه‌ای از جمله فیس‌بوک، یوتیوب و موارد دیگر از این قبیل استفاده کرد.

هدایت ترافیک به یک منبعدرآمدی دیگر

اینفلوئنسرها در اینستاگرام، عموما در رسانه‌های اجتماعی دیگری مانند وبلاگ، کانال یوتیوب و غیره هم فعالیت دارند. آن‌ها غالبا یک استراتژی بازاریابی برای رسانه‌های اجتماعی خود تدوین می‌کنند. در این استراتژی کاربران از یک منبع به منبع دیگر هدایت می‌شوند. به‌عنوان مثال یک اینفلوئنسر در اینستاگرام اعلام می‌کند که جدیدترین ویديوی یوتیوب او بارگذاری شده است. مخاطبان اینستاگرام برای تماشای ویدیوی او به یوتیوب می‌روند. بدین ترتیب اینفلوئنسر، از تبلیغات موجود در ویدیو و لینک‌های ذکر شده در توضیحات کسب درآمد می‌کند. با این کار در واقع ترافیک خود را از سایتی به سایت دیگر هدایت می‌کنند. یک مثال در این مورد می‌تواند شامل ترافیکی باشد که از پینترست به وبلاگ، از وبلاگ به اینستاگرام و اینستاگرام به یوتیوب منتقل می‌شود.

سرمایه‌گذاری‌های تجاریاینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای موفق می‌توانند با ایجاد شرکت‌، تولید کالا، ساخت برنامه و موارد دیگر کسب درآمد کنند. این افراد با استفاده از سرمایه‌ی اجتماعی خود (فالوورهای وفادارشان) قادرند در عرصه‌های دیگر نیز به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

تبلیغات سنتی

با افزایش محبوبیت اینفلوئنسرها، آن‌ها فارغ از فضاهای اجتماعی آنلاین خود قادرند به شرکای ارزشمندی تبدیل شوند. اینفلوئنسرها برای حضور در تبلیغات، مانند افراد مشهور سنتی به شدت مورد توجه بوده‌اند. در برخی موارد تاثیرگذاری آن‌ها به مراتب بیش‌تر هم بود. مدل‌های بزرگ با حضور در تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردهای تبلیغاتی محصولات، به میزان قابل توجهی از درآمد دست می‌یابند.

وب‌سایت‌های تبلیغاتی

وبلاگ‌نویسان برای مدت طولانی از تبلیغات در وبسایت خود برای کسب درآمد استفاده می‌کردند. بسته به نوع تبلیغ، وبلاگ‌نویسان تنها زمانی می‌توانند از این تبلیغات درآمد کسب کنند که بازدیدکنندگان روی تبلیغ کلیک کنند. تبلیغات درون محتوا برای وبلاگ‌نویسانی که ترافیک قابل توجهی برای وبسایت‌شان دارند بسیار سودآور است.

ارائه‌ی محصولات دیجیتالی ودوره‌های الکترونیکی

شکل دیگری از محصول که امروزه ارائه می‌شود دوره‌های آنلاین است. بسیاری از اینفلوئنسرها به بخش آموزش راه یافته‌اند و اطلاعات و آموزش‌های خود را در فرمت‌های دیجیتالی به فروش می‌رسانند. بدین‌ترتیب فالوور‌ها با پرداخت هزینه‌ی مربوطه به این آموزش‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. فروش دوره‌های آنلاین برای برخی از اینفلوئنسرها سودآوری زیادی داشته است.

فروش مجدد محصولات رایگان

برای اینفلوئنسرهای حوزه‌ی مد و فشن بسیار رایج است که با فروش مجدد اقلامی که تبلیغ می‌کنند کسب درآمد کنند. اینفلوئنسرها بسیار بیشتر از آنچه عرضه یا تبلیغ می‌کنند، کالا و محصول دریافت می‌کنند. این حجم از کالاها، در درجه‌ی اول برای نشان دادن طیف وسیعی از محصولات به طرفداران و فالوورهاست. در مرحله‌ی بعد بسیاری از این محصولات، در صفحه‌ی اینستاگرام به فروش گذاشته می‌شود.

فروش از طریق رویدادهای زنده

رویدادهای زنده چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، فرصت دیگری برای کسب درآمد پیش‌روی اینفلوئنسرها قرار می‌دهد. برای مثال یک اینفلوئنسر که در حوزه‌ی سفر و تورهای گردشگری فعالیت می‌کند می‌تواند با رزرو تعطیلات برای گروه محدودی از فالوورها، کسب درآمد کند.


برگزاری وبینار در رسانه‌هایاجتماعی

برخی از اینفلوئنسرهای رسانه‌‌های اجتماعی، به عنوان متخصص در یک موضوع خاص شهرت پیدا کرده‌اند. این مورد به‌ویژه در مورد اینفلوئنسرهای لینکدین صادق است. فالوورها اغلب مایل و مشتاق هستند تا هزینه‌ی آموزش‌ها و راهنمایی فالوورهای محبوب خود را پرداخت کنند. با برگزاری وبینارها یا سمینارهای آنلاین، اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی می‌توانند آن دسته از فالوورهای خود را که حاضرند هزینه‌ی دسترسی به اطلاعات و آموزش جذاب را بپردازند، جذب نمایند. اینفلوئنسرها نه‌تنها می‌توانند از میزبانی یک وبینار زنده درآمد کسب کنند بلکه فالوورها را قادر می‌سازد تا به محتوای مد نظر خود از طریق پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ یا وب‌سایت‌های دیگر در هر زمانی که بخواهند دسترسی داشته باشند.


فروش عکس‌ و پوستراینفلوئنسرها

فروش پوستر و عکس، یکی از روش‌های کمتر شناخته شده برای کسب درآمد از طریق رسانه‌های اجتماعی است. با این وجود بسیار کاربردی و درآمد زاست. در واقع اینفلوئنسرها می‌توانند عکس‌هایی را که برای پست‌های خود گرفته‌اند در صورتی که کیفیت بالایی داشته باشند به فروش بگذارند. به خصوص اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و عاشق عکاسی هستند.

‌کمک‌های مالی و انعام دادن

برخی از جریان‌های درآمدی مستقیم‌تر از بقیه روش‌ها هستند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا مستقیما از طریق پلتفورم‌ها به سازندگان آن انعام دهند. در واقع به گونه‌ای تنظیم شده که به طرفداران اجازه می‌دهد با واریز مبلغی اندک برای ویدیو، پست و سایر محتواهای تولیدی از سازندگان حمایت کنند.

تولید پلتفرم‌های اختصاصی

یکی دیگر از اشکال مستقیم مشارکت مخاطب و درآمدزایی، تولید پلتفرم‌های اختصاصی است. پلتفرم‌های اختصاصی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا از سازندگان خود حمایت کنند. پادکسترها، نقاشان، فیلم سازان، هنرمندان کتاب‌های مصور، موسیقی‌دان‌ها و غیره از این روش به عنوان منبع درآمد اصلی استفاده می‌کنند. اینفلوئنسرها با ارائه‌ی محتوای انحصاری برای مخاطبین خود از این روش سود می‌برند. در واقع محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که نمی‌توان آن را در خارج از پلتفرم به اشتراک گذاشت.

این‌ موارد برخی از بهترین راه‌‌های کسب درآمد اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی می‌باشد. برای کسب درآمد هرچه بیشتر از این رسانه‌ها، اینفلوئنسرها باید از قدرت نفوذ خود استفاده کنند و اصول اولیه‌ی ارسال محتوای مرتبط و با کیفیت را به خاطر بسپارند. تا فالوورهای خود را وفادار نگه دارند. اگر با فعالیت در اینستاگرام کسب درآمد می‌کنید، قطعا باید چندین جریان درآمدی را برنامه‌ی خود بگنجانید. چنانچه یک منبع به هر دلیلی ناپدید شود، با وجود سایر جریان‌های درآمدی از دور خارج نخواهید شد.

با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.

30 روز ضمانت بازگشت مبلغ

با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: March 02, 2022 March 02, 2022

مطالب مرتبط با اینفلوئنسرها و هنرمندان چگونه از طرفدارانشان کسب‌ درآمد می‌کنند؟

مطالب مرتبط با اینفلوئنسرها و هنرمندان چگونه از طرفدارانشان کسب‌ درآمد می‌کنند؟