مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

نکات حیاتی در طراحی صفحات جشنواره‌‌ها برای افزایش فروش آنلاین

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ March 09, 2022

یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌های تجارت الکترونیک و افزایش فروش آنلاین، داشتن صفحه‌ی جشنواره برای فصول مختلف سال در وب‌سایت است. از عواملی که در افزایش فروش نقش دارند علاوه‌بر ماهیت محصول و آگاهی از برند، می‌توان به ارائه‌ی پیشنهادات بهتر برای کاربران و طراحی صفحات محصول به طور موثر اشاره کرد. این عمل ضمن این‌که تجربیات خوبی برای مشتری رقم می‌زند، با تبدیل بازدیدکننده به خریدار، میزان فروش را هم افزایش می‌دهد. در واقع زمانی ‌که عناصر طراحی به طور موثر در صفحه‌ استفاده می‌شوند، قصد خرید را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

مطالعاتی که روی ۱۳ عنصر طراحی (اندازه تصویر، سبک نوشتاری متن، توصیف

مطالعاتی که روی ۱۳ عنصر طراحی (اندازه تصویر، سبک نوشتاری متن، توصیف جزئیات، ویدیوی محصول و غیره) در یک طرح آزمایشی انجام شد، نشان داد که تجربیات مشتریان از خرید آنلاین دارای ۴ بعد سرگرم‌کننده، اطلاع‌دهنده، اجتماعی و حسی می‌باشد. برای ایجاد موثرترین تجربیات آنلاین باید به خاطر داشت که بعد سرگرمی، قوی‌ترین تاثیر را بر مشتری دارد. اثرگذاری جنبه‌های اجتماعی، اطلاعاتی و حسی بر مشتری در سطح بعدی قرار دارد. در این مقاله قصد داریم نکات و ترفندهای طراحی صفحات جشنواره‌ را بررسی کنیم. ابتدا برخی از این نکات کاربردی را به نقل از profitfunneluniversity یادآور می‌شویم.

بررسی اجمالی نکات و ترفندهای طراحی صفحات جشنواره

۱) اولین نکته‌ای که در طراحی صفحه‌ی جشنواره سایت باید در نظر گرفت، پاسخگویی به نیاز کاربر و ارائه‌ی پیشنهادات به بازدید‌کننده است.

۲) طراحی کلی صفحه‌ی لندینگ به لحاظ بصری و قابلیت کاربری آن به لحاظ عملی باید جذاب باشد.

۳) داشتن مزیتی منحصر‌به‌فرد برای محصولات یا خدمات ارائه شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

۴) یکی از نکات مهم در طراحی صفحات جشنواره‌ها کال تو اکشن یا (CTA) است که باید به شیوه‌ی درست و اصولی و به تعداد مناسب برای صفحه در نظر گرفته شود.

۵) تایپوگرافی، گرادیانت رنگی و فاصله‌ی مناسب برای بخش‌های مجزا، از نکات مهم دیگر است.

۶) تمام متن صفحه به لحاظ ویراستاری و نگارشی باید مورد بررسی قرار گیرد.

۷) لندینگ جشنواره باید دارای فاویکون باشد.

۸) عنوان و توضیحات متا برای صفحه در نظر گرفته شود.

۹) صفحه‌ی تایید یا تشکر راه‌اندازی شود.

۱۰) همه‌ی لینک‌های خارجی غیر ضروری حذف شوند.

۱۱) CTAها با نشانه‌ها و رنگ‌های برجسته نمایش داده شوند.

۱۲) بهینه‌سازی تصاویر و گرافیک‌ها یکی از ملزومات صفحات جشنواره است.

۱۳) مطمئن شوید که شماره تلفن‌‌ها و لینک‌های تماس موجود در سایت، به درستی کار می‌کنند.

راه‌کارهای کاربردی در طراحی صفحات جشنواره‌ها برای افزایش فروش آنلاین

با توجه به این نکته که هدف نهایی هر فروشگاه آنلاین، رسیدن به فروش بیشتر است، لازم است برخی اقدامات در راستای افزایش فروش و ارائه‌ی خدمات انجام شود و از انجام برخی دیگر صرف‌نظر گردد. در ادامه با استناد بهblog.hubspot برخی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌کارها را شرح می‌دهیم.

تاریخ جشنواره را در بالای صفحه قرار دهید

زمان شروع و اتمام جشنواره باید کاملا مشخص باشد. کاربران باید بدانند جشنواره در چه بازه‌ی زمانی قرار است اجرا شود. اگر به‌راحتی نتوانند آن را پیدا کنند، به سرعت صفحه را ترک می‌گویند.

از عناصر تعاملی استفاده کنید

استفاده از ویدیو، تصاویر و گرافیک‌های جذاب و متحرک، تاثیر زیادی در شیک و حرفه‌ای جلوه دادن وب‌سایت شما دارد. صفحات تعاملی بسیار باارزش هستند. سعی کنید محتوای صفحه را طوری قرار دهید که مخاطب با هر بار اسکرول کردن، با اطلاعات جدیدی روبه‌رو شود. یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی در این راستا بهره‌گیری از تعامل دیجیتال است. استفاده از هوش مصنوعی نقش حیاتی در افزایش تجربه‌ی دیجیتال ایفا می‌کند.

به علایق و نیازمندی‌های کاربر هم توجه کنید

در درجه‌ی اول سعی کنید صفحه را حول ارزش پیشنهادی جشنواره متمرکز کنید و برای پرسش «چرا این جشنواره؟»، پاسخ قابل قبولی داشته باشید. در واقع باید به وضوح توضیح دهید که چرا بازدیدکنندگان باید در جشنواره‌ی شما شرکت کنند. وجه رقابتی و مزیت‌های جشنواره‌ی خود را برای کاربران شرح دهید.

در مرحله‌ی بعد به این بیندیشید که چه چیزی برای کاربران مفید است. سخنرانان بزرگ برای الهام بخشیدن به کارشان یا فرصتی برای ایجاد شبکه با رهبرانشان؟ به علایق و نیازمند‌های کاربران توجه ویژه داشته باشید.

یک کال تو اکشن واضح داشته باشید

صفحه‌ی شما در نهایت برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار در جشنواره طراحی شده است. پس انجام این عمل را تا حدامکان برای کاربر آسان کنید. داشتن یک CTA مناسب و به‌جا تاثیر زیادی در نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارد و میزان فروش را افزایش می‌دهد.

نکته‌ی کلیدی: از یک رنگ مناسب برای برجسته کردن عناصر مهم در صفحه مانند تاریخ و CTA استفاده کنید.

تصاویر سرگرم‌کننده را در صفحه‌ی خود بگنجانید

یکی از موارد مهمی که در طراحی تمام صفحات جشنواره‌ باید به آن توجه نمود، استفاده از تصاویر جالب، منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده است. خالی و سفید بودن بیش از حد فضای سایت، به احتمال زیاد کاربر را خسته خواهد کرد. ممکن است توجه او را برای خرید، به اندازه‌ی کافی جلب نکند. از تصاویر بصری جذاب برای جلب توجه بازدیدکنندگان خود استفاده کنید و با آن‌ها از طریق تصاویر ارتباط برقرار نمایید.

با اضافه کردن ویژگی شمارش معکوس، فشار زمانی ایجاد کنید

با ایجاد شمارش معکوس به مشتری نشان دهید چند روز، ساعت یا دقیقه برای خرید یا ثبت نام در جشنواره فرصت دارند. این حالت یک روش فوق‌العاده برای ایجاد حس فوریت و تشویق بازدیدکنندگان برای ثبت نام و خرید است. ضمن اینکه خطر از دست دادن یک معامله‌ی خوب را در فرد ایجاد می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که طراحی را ساده نگه دارید تا بیش از حد تبلیغاتی به نظر نرسد. این ویژگی باید به طور مشخص و کاملا واضح در دید کاربر قرار گیرد. یکی دیگر از روش‌های اعمال محدودیت برای کاربران، فروش محصول یا ارائه‌ی خدمات به تعداد محدود می‌باشد. بنابراین این حس در کاربر ایجاد می‌گردد که ممکن است محصول به‌زودی تمام شود. بدین‌ترتیب شانس فروش افزایش می‌یابد.

با هویت برند خود هماهنگ شوید

صفحات جشنواره یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از برند برای جذب مخاطبان بیشتر است. با این هدف، استفاده از تایپوگرافی، طرح‌های رنگی و لوگو‌های متناسب با برند تضمین می‌کند که حس اعتبار و اطمینان برای مشتری فراهم است.

استفاده از برچسب‌های پیشنهادی جذاب

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک، بهتر است برای فصول مختلف سال، ظاهر فروشگاه الکترونیکی خود را تغییر دهید. به این ترتیب مشتری هرگز خسته نمی‌شود. همچنین می‌توانید برچسب‌های جذابی را در صفحه‌ی محصول ایجاد کنید و پیشنهادات خاص برای کاربران ارائه دهید.

محصولات پرفروش را در معرض دید قرار دهید

محصولات مورد علاقه‌ی مشتریان شما، محصولات پرفروشی هستند که باید در معرض دید مخاطب قرار گیرد. علاوه بر به نمایش گذاشتن این محصولات، ضمن تولید محتوای مختصر و مفید برای آن‌‌‌ها، ارزش و اعتبار صفحه را بالا برده و تمایل به خرید را افزایش می‌دهید.

دیدگاه‌ّ‌ها و نظرات مشتریان خود را بگنجانید

اگرچه ممکن است به ظاهر ترسناک باشد که به مشتری اجازه دهید تا نظرات مثبت و منفی خود را درباره‌ی محصولات و خدمات شما به اشتراک بگذارد اما هیچ چیز بهتر از نظرات و توصیفات مشتری برای جلب اعتماد وی نیست. به همین دلیل است که برای هر سایت فروشگاهی نیاز است تا توصیفات و نظرات مشتریان خود را در سایت بگنجانید. طبق آمار اعلام شده در یک گزارش، ۸۸ درصد خریداران قبل از خرید آنلاین، نظرات مشتریان را بررسی می‌کنند. بنابراین به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان، اعتبار بیشتری برای فروشگاه ایجاد می‌کند. فیدبک‌ها و بازخوردهای مشتریان بیشتر از هر ابزار دیگری می‌تواند فروش شما را رونق بخشد. ضمن دریافت نظرات مشتریان لازم است پاسخ آن‌ها را با تقدیر و تشکر بدهید تا میزان تاثیرگذاری بیشتر شود.

امکان چت آنلاین را در صفحه‌ی خود ایجاد کنید

چنانچه برای صفحه‌ی جشنواره فروش شما امکان چت وجود ندارد، این ویژگی را به وب‌سایت خود اضافه کنید و در طول جشنواره آن را مرتب مورد بررسی قرار دهید.

فرآیند پرداخت را تا جای ممکن ساده کنید

طی یک گزارش در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که بالغ بر ۴ تریلیون دلار، در سبد‌های خرید مشتریان در فروشگاه‌‌های اینترنتی رها شده است. این آمار نشان می‌دهد که اکثر افراد حوصله‌ی فرایندهای پیچیده‌ی پرداخت را ندارند و به محض مواجه شدن با چنین حالتی خرید را نیمه‌کاره رها کرده و صفحه را ترک می‌کنند. فرایند پرداخت بخشی از تجربه‌ی کاربر است. بنابراین لازم است تا حدامکان آن را ساده نگه دارید. از درخواست اطلاعات اضافی و بی‌مورد طی فرایند خرید خودداری کنید. از ایجاد حساب کاربری جز در موارد لزوم جدا خودداری نمایید. همچنین لحاظ نمودن یک گزینه‌ی تسویه حساب مهمان، باعث می‌شود تا مشتریانی که برای بار اول وارد سایت می‌شوند بتوانند بدون پر کردن فرم‌های طولانی خرید خود را انجام دهند.

از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

طراحی واکنش‌گرا باعث می‌شود وب‌سایت‌ به درستی بر روی گوشی هوشمند نمایش داده شود. در این صورت مشتریان می‌توانند با هر وسیله‌ای که در دست دارند و در هر زمانی که برایشان مناسب است محصولات را خریداری کنند.

روش‌های پرداخت را تا جای ممکن افزایش دهید

این روش‌ها شامل پرداخت اعتباری یا به صورت کیف پول، پرداخت از طریق درگاه بانکی و انتقال وجه از طریق کارت به کارت می‌باشد. با ارائه‌ی انواع روش‌‌های پرداخت برای محصولات یا خدمات، راه را برای ورود مشتریان و کاربران بیشتری فراهم می‌کنید.

از تکنیک قیمت‌گذاری دلپذیر (decoy pricing) استفاده کنید

درجه‌بندی قیمت‌ها یک تکنیک بسیار کاربردی برای افزایش فروش آنلاین است. عموما افراد از محصولاتی که قیمت پایینی دارند چشم‌پوشی می‌کنند و بعید است که سراغ محصولات بسیار گران‌قیمت بروند. بنابراین بهترین گزینه برای اکثر افراد، خرید محصولات با قیمت حدواسط است. برای این‌که میزان فروش خود را افزایش دهید، کافی است تا محصولات هدف خود را در بازه‌ی قیمتی متوسط عرضه کنید.

افزایش اعتبار سایت با نمادهای مرسوم

مهم‌ترین عنصر جلب اعتماد و اطمینان مشتری، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (E-Namad) است. این نماد حس اعتماد را در کاربر دوچندان کرده و باعث می‌شود تجارت قابل اعتمادتر به نظر برسد.

با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.

30 روز ضمانت بازگشت مبلغ

با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: March 09, 2022 March 09, 2022

مطالب مرتبط با نکات حیاتی در طراحی صفحات جشنواره‌‌ها برای افزایش فروش آنلاین

مطالب مرتبط با نکات حیاتی در طراحی صفحات جشنواره‌‌ها برای افزایش فروش آنلاین