مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

راه‌اندازی کسب‌و‌کار شیرینی فروشی آنلاین برای تازه‌کارها

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ March 15, 2022

آیا می‌دانستید سرانه‌ی مصرف شیرینی و شکلات سالانه بالغ بر ۷/۲ میلیون تن است؟ شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما امروزه فروش شیرینی‌های خانگی به صورت آنلاین، یکی از مشاغل بسیار پرسود محسوب می‌شود. میل فراوان برخی افراد به انواع کیک و شیرینی‌ از یک سو و وجود یک بستر تجاری مقرون‌به صرفه برای راه‌اندازی یک شیرینی فروشی آنلاین از سوی دیگر، موجب شده تا زمینه‌ی فعالیت و کسب درآمد برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم باشد. بنابراین اگر فکر می‌کنید دستی در پختن شیرینی، کیک یا کاپ‌کیک‌های متنوع دارید یا می‌توانید محصولات دیگران را به صورت آنلاین به فروش برسانید، از همین لحظه اقدام کنید و فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی نمایید.

راه‌اندازی یک شیرینی فروشی آنلاین، در درجه‌ی اول میل، رغبت و علاقه‌ی

راه‌اندازی یک شیرینی فروشی آنلاین، در درجه‌ی اول میل، رغبت و علاقه‌ی شما را می‌طلبد. پس از آن با در نظر گرفتن سرمایه‌‌ای اندک و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید فروشگاه خود را راه‌اندازی نمایید. ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید تا با توجه به مواردی که در moneycrashers به آن اشاره شده شما را از تمامی اطلاعاتی که در این زمینه به آن نیازمندید آگاه سازیم:

چگونه می‌توانیم یک شیرینی فروشی آنلاین در خانه راه‌اندازی کنیم؟

بررسی رقبا: داشتن یک فروشگاه تجارت الکترونیک مانند یک فروشگاه فیزیکی نیست. اگر نمی‌خواهید در میان بسیاری از شیرینی‌ فروشی‌های دیگر در دنیای وب گم شوید، باید راهی برای شناسایی جایگاه‌های ناشناخته و خالی در بازار پیدا کنید و فعالیت خود را بر آن متمرکز نمایید. ارائه‌ی شیرینی‌ها و محصولات نادر که به ندرت در وب‌سایت‌های دیگر پیدا می‌شود، باعث جذب سریع مشتری می‌گردد. پر کردن نیازها و خلاء‌های موجود در بازار، راهی معجزه‌گر در دنیای وب محسوب می‌شود. برای راه‌اندازی یک شیرینی فروشی آنلاین، ابتدا باید رقبای خود را بررسی کنید. قبل از اینکه سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه داشته باشید، باید در مورد فروشندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند اطلاعات کسب کنید و بدانید دقیقا چه چیزی را ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، نگاهی به دنیای وب بیندازید و فروشگاه‌های آنلاين این حوزه را هم مد نظر داشته باشید. مشخص نمایید چه محصولاتی برای فروش دارند و جای چه اقلامی در میان آن‌ها خالی‌ است. دانستن اینکه رقبای شما چگونه فعالیت می‌کنند، ضروری و مفید است. در ابتدا ممکن است از تعداد بالای رقبای خود متعجب شوید. اگر چنین است پیشنهاد می‌شود که فروش را از بازار محلی خود شروع کنید.

ارائه‌ی داستان فروشگاه: در گام بعدی به داستان پشت پرده‌ی فروشگاهتان بیندیشید. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین، داستان‌هایی در پشت پرده خود دارند. قصه‌گویی باعث می‌شود مشتری احساس خوبی نسبت به خرید محصول داشته باشد. داستان لزوما نباید عجیب و غریب باشد. همین که سعی کنید مصرف‌کننده را وادار کنید چیزی بیشتر از یک شیرینی ببیند کافی‌ است.

انتخاب بازار هدف مناسب: یکی از رازهای موفقیت در راه‌اندازی یک فروشگاه

انتخاب بازار هدف مناسب: یکی از رازهای موفقیت در راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین انتخاب جامعه‌ی هدف متناسب با محصول یا خدمات مورد نظر است. پس از اینکه مراحل فوق را پشت سر گذاشتید به این بیندیشید که قصد فروش چه نوع شیرینی‌هایی را دارید؟ خودتان محصولات را تهیه می‌کنید یا می‌خواهید از تولیدکننده‌‌ی دیگری سفارش بگیرید؟ در صورتی که به هر شیوه‌ای قصد فروش اینترنتی شیرینی‌هایتان را دارید، برای مراحل زیر اقدام کنید.

دریافت مجوز: در قدم اول باید تمام شروط و قوانینی که از سمت اداره‌ی بهداشت برای این منظور در نظر گرفته شده را رعایت کنید. علاوه بر آن، چنانچه خودتان اقدام به تهیه‌ی شیرینی‌ها می‌کنید، جهت فروش محصولات به مجوز نیاز خواهید داشت.

انتخاب نام و لوگوی مناسب: نام کسب‌وکار شما باید به گوش مخاطب شیرین و جذاب باشد و فورا به ذهن سپرده شود. مهم‌تر از همه، از آنجا که قرار است این نام را روی وبسایت خود بگذارید، باید از نظر نگارشی خوانا و راحت باشد. علاوه بر این لوگویی که می‌سازید نماینده‌ی برندتان است و تصویر آن باید روی بسته‌بندی سفارشات شما وجود داشته باشد.

استفاده از پلتفرم مناسب: در حال حاضر ابزارهای سایت‌ساز زیادی در دسترس هستند. اما اگر می‌خواهید سایت جذاب‌تری برای خرید و فروش آنلاین راه‌اندازی کنید، به نوع خاصی از سازنده‌ی وبسایت هم نیاز دارید. پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از این جهت که تراکنش‌ها را تسهیل می‌کند و یک تجربه‌ی عالی برای خرید ایجاد می‌نماید، با سایرین تفاوت دارد. به خاطر داشته باشید انتخاب یک پلتفرم مناسب، از بزرگترین انتخاب‌‌ها در یک کسب‌وکار است، زیرا پلتفرم به‌عنوان پایه‌ی وبسایت عمل می‌کند. سلدان به عنوان یکی از این پلتفرم‌ها، این امکان را فراهم نموده تا با طراحی و ساخت سایت مورد نظرتان، بتوانید کسب‌وکار خود را به سایرین معرفی کنید. تطبیق‌پذیری، کاربرپسند بودن، امنیت بالا و ارائه‌ی بسیاری از ویژگی‌های مفید دیگر از ویژگی این فروشگاه‌ساز آنلاین است.

چگونه تجربه‌ی کاربری را در فروشگاه آنلاین خود افزایش دهیم؟

با رشد سریع کاربران اینترنت، واضح است که چرا اکثر فروشندگان، آنلاین هستند. امروزه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند خرید خود را اینترنتی انجام دهند. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نه آسان است و نه دشوار. اما نیاز به صرف زمان، تلاش و سرمایه‌گذاری دارد. از این رو صاحبان فروشگاه آنلاین باید به‌روز باشند تا بتوانند کسب‌وکار خود را حفظ کنند. تجربه‌ی کاربری در میزان بازدید از وبسایت و فروشگاه آنلاین نقش مهمی دارد. یکی از موثرترین ویژگی‌ها در تجربه کاربری، سرعت بارگذاری وب‌سایت است. به عنوان یک تاجر باید مطمئن شوید که فروشگاه شما از ویژگی‌های زیر برخوردار است. موارد زیر از جمله اقداماتی است که به نقل از monsterspost برای افزایش تجربه‌ی کاربری باید انجام شود:

طراحی کاربرپسند: شاید این ویژگی بدیهی به نظر برسد اما بسیاری از فروشگاه‌‌های آنلاین، به سادگی آن را نادیده می‌گیرند. به عقیده‌ی کاربران، یک فروشگاه آنلاین خوب، فروشگاهی است که استفاده از آن راحت باشد. طراحی و چیدمان آن واضح و ساده باشد. مشتریان اگر بتوانند سریع و راحت خرید کنند، دوباره باز می‌گردند. یک طراحی کاربرپسند مواردی همچون دسته‌بندی صحیح محصولات و پاسخ به تمام پرسش‌های کلیدی کاربران و نظرات آن‌ها را در بر می‌گیرد.

ریسپانسیو بودن وب‌سایت: شیرینی‌ فروشی آنلاین شما باید برای موبایل هم بهینه شود. طراحی ریسپانسیو به این معنی است که وب‌سایت شما باید در دستگاه‌‌های مختلف به راحتی پشتیبانی شود و به نمایش درآید. به این ترتیب تعداد مشتری بیشتری جذب خواهید کرد.

نظرات مشتریان: هنگامی که صحبت از خرید آنلاین می‌شود، یکی از عوامل دردسرساز، ناتوانی در بازرسی فیزیکی کالاست. چنانچه پای محصولات و اقلام خوراکی در میان باشد، این مورد اهمیت بیشتری پیدا می‌‌کند. شیرینی‌ فروشی آنلاین شما باید مجهز به بخش نقد و بررسی باشد تا کاربران بتوانند نظرات خود را در آن به اشتراک بگذارند. این کار قطعا به شما در افزایش فروش کمک خواهد کرد.

استفاده از فیلم‌‌ها و تصاویر با کیفیت بالا: ناگفته نماند که داشتن عکس‌ها و ویدیوهای کاربردی برای هر فروشگاه اینترنتی مهم است. شیرینی ‌فروشی‌های آنلاین نیز از این داستان مبرا نیستند. به تک تک عکس‌ها یا ویدیوهایی که در وبسایت خود آپلود می‌کنید توجه داشته باشید و آن‌‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که در عین اینکه چشم‌نواز هستند، وضوح بالایی هم داشته باشند.

نحوه‌ی ارائه‌ی محصولات و خدمات شیرینی‌ فروشی آنلاین باید چگونه باشد؟

صفحات محصول جز صفحات پربازدید سایت محسوب می‌شوند. صرف زمان کافی برای نوشتن توضیحات آموزنده و خواندنی و گرفتن عکس‌های باکیفیت از محصولات، بسیار مهم است. ویژگی‌های اصلی که در هر صفحه محصول باید رعایت شود عبارت است از:

● استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت بالا

● ارائه‌ی قیمت محصول همراه با تخفیف

● استفاده از فیلترهای آسان و کاربردی

● افزودن بخش بررسی و رتبه‌بندی

● نمایش محصولات مرتبط

● افزودن گزینه‌ی فهرست علاقه‌مندی‌ها

● فرایند تسویه حساب سریع و آسان

● برشمردن مزایا و معایب محصول

موارد فوق تنها برخی از ویژگی‌های اصلی برای وبسایت به‌شمار می‌آیند و لازم است تا در مورد تمام ویژگی‌های ضروری که هر فروشگاه آنلاین شیرینی‌ فروشی باید داشته باشد، تحقیق کاملی انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که ورود و خروج سریع و آسان به وب‌سایت، برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.


چگونه فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ کنیم؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت با آموختن ابزارهای لازم برای سئوی سایت و چیدن استراتژی‌های مناسب بازاریابی برای وبسایت و نیز با بکارگیری رسانه‌های اجتماعی مناسب، می‌توان فروشگاه خود را به معرض نمایش گذاشت. در ادامه برخی از ابزارهای مفید بازاریابی را معرفی می‌کنیم:

کمپین‌های تبلیغاتی و سئوی وب‌سایت را در نظر بگیرید

با چیدن یک استراتژی مناسب برای سئو وب‌سایت، شیرینی‌ فروشی آنلاین شما بیشتر دیده می‌شود و در نتیجه میزان فروش افزایش می‌یابد.

بخش وبلاگ راه بیندازید

وبلاگ‌نویسی یکی از قوی‌ترین تاکتیک‌های جذب مشتری است. به لطف محتوای جالب و غنی از کلمات کلیدی، می‌توانید تعداد مشتریان را افزایش دهید. به عنوان صاحب یک شیرینی فروشی آنلاین، می‌توانید حقایق جالبی در مورد شیرینی بنویسید. علاوه بر این می‌توانید با ارائه‌ی دستورالعمل‌های گام به گام، طرز تهیه‌ی محصولات خود را ارائه دهید. هزاران موضوع مرتبط در این رابطه وجود دارد که می‌تواند به تولید محتوا برای بخش وبلاگ کمک کند.


هدایا و تخفیف را فروش خود بگنجانید

کاربران هدایا و تخفیف را دوست دارند. شما می‌توانید با فروش فصلی یا ارائه‌ی تخفیف برای ثبت‌ نام، توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنید. همچنین لازم است یک سیستم تخفیف سودآور برای مشتریان وفادار ارائه دهید.

در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

تبلیغ فروشگاه آنلاین در رسانه‌های اجتماعی خود را جدی بگیرید که یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب مشتری است. ایجاد پست‌های منظم با تصاویر جذاب و کیفیت بالا در دنیای امروز یک امر ضروری است. زیرا اکثر مردم سهمی از زمان خود را در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک می‌گذرانند.

با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.

30 روز ضمانت بازگشت مبلغ

با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: March 15, 2022 March 15, 2022

مطالب مرتبط با راه‌اندازی کسب‌و‌کار شیرینی فروشی آنلاین برای تازه‌کارها

مطالب مرتبط با راه‌اندازی کسب‌و‌کار شیرینی فروشی آنلاین برای تازه‌کارها