مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

چگونه فروش آنلاین خوبی داشته باشیم؟

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ April 03, 2022
امروزه با افزایش شمار کاربران سایت‌ها و سایر رسانه‌های فضای مجازی به

امروزه با افزایش شمار کاربران سایت‌ها و سایر رسانه‌های فضای مجازی به خصوص اینستاگرام، بیشتر کسب‌و‌کارها به فروش و تبلیغ محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین روی آورده‌اند. در سال‌های اخیر با اعلام وضعیت قرمز کرونا و قرنطینه‌ی همگانی، بحران اقتصادی شدیدی در کسب‌و‌کارها ایجاد شد که باعث تسریع تغییر روند فروش محصولات، به صورت آنلاین گردید. در این میان، کسب‌وکارهایی که قبل از آن علاقه‌ای به فروش آنلاین محصولات خود نداشتند نیز مجبور به راه‌اندازی سایت‌های اختصاصی برای خود شدند.

در این مقاله تعدادی از راهکارهایی را که موجب می‌شود تا فروش آنلاین خوبی برای خود رقم بزنید را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

فروشآنلاین محصول یعنی چه؟

فروش آنلاین محصولات، در واقع همان فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت به منظور کسب درآمد است. فروش آنلاین چیزی فراتر از راه‌اندازی یک وب‌سایت و آپلود تصاویر محصولات است. شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار، برای موفقیت در فروش آنلاین محصولات خود، به تخصص و مهارت‌های بازاریابی نیاز دارید. حال که فروش آنلاین محصولات بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده است، بهتر است شما نیز فروش آنلاین محصولات خود را شروع کنید و با تکنیک‌ها و ترفندهای آن آشنا شوید.

مراحلشروع فروش اینترنتی کالا

قبل از اینکه فروش آنلاین محصولات را شروع کنید، باید برنامه‌ای برای آن طراحی کنید. در این برنامه باید عوامل تعیین‌کننده‌ی موفقیت در فروش کالا را یاددشت کنید. هنگامی که بدانید دقیقا قصد فروش چه نوع محصول و یا عرضه‌ی چه نوع خدماتی را دارید، می‌توانید تجارت اینترنتی خود را آغاز کنید. در ادامه با بررسی لیستی از مراحل شروع فروش آنلاین که در وبسایت businessnewsdaily به آن اشاره شده است، به شما در این زمینه کمک می‌کنیم.

نام کسب‌و‌کارو دامنه‌ی سایت خود را مشخص کنید

تعیین نام و دامنه‌ی سایت، اولین گام در شروع فروش آنلاین است. اهمیت این مورد تقریبا با انتخاب محصولی که ارائه می‌دهید برابر است. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار آنلاین لازم است بدانید که کاربران باید به راحتی سایت شما را پیدا کنند. بنابراین باید اسم و دامنه‌ای برای وب‌سایت خود انتخاب کنید که پیدا کردن و به خاطر سپردن آن برای مشتریان بالقوه راحت باشد.

پلتفرمتجارت خود را مشخص کنید

پلتفرم‌ها در تجارت الکترونیک بستری را برای صاحبان کسب‌و‌کار فراهم می‌کنند تا فروشگاه‌های آنلاین خود را سریعا در آن راه‌اندازی کنند. در صورتی که از یک پلتفرم برای تجارت خود استفاده کنید، فروش آنلاین محصول و عرضه‌ی خدماتی که مدنظر دارید، آسان‌تر می‌شود. به زبان ساده‌تر در این گام لازم است شما محل برگزاری تجارت خود را برای مشتریان مشخص کنید.

روش پرداخت مورد نظرخود را مشخص کنید

اگر قصد ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکار خود را دارید، باید برای مشتریان خود انواع روش‌های پرداخت را در نظر بگیرید. بدین منظور باید یک فرم پرداخت یا صفحه‌ی پرداخت به وب‌سایت خود اضافه کنید. انواع روش‌های پرداخت در فروشگاه‌های آنلاین عبارت است از:

  1. پرداخت از طریق درگاه اینترنتی
  2. پرداخت نقدی در محل تحویل
  3. پرداخت با کارت بانکی در محل تحویل
  4. پرداخت کارت به کارت
  5. پرداخت با USSD یا کد دستوری فروشگاه

نحوه‌یارسال خود را مشخص کنید

اگر قرار است ارسال رایگان را در برنامه‌ی خود بگنجانید، قبل از اینکه نرخ‌ محصولات خود را در سایت مشخص کنید، بهتر است هزینه‌های حمل‌و‌نقل و تاثیری که بر سود شما دارد را بررسی نمایید. امروزه افراد به راحتی و سرعت در دریافت کالا و محصولات بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. بنابراین جذب و حفظ این مشتریان کاملا حیاتی است.

فروشگاهآنلاین خود معرفی کنید

در این گام لازم است شما دیگران را از وجود وب‌سایت خود باخبر کنید. اگر شما بهترین سایت فروش اینترنتی در سطح جهان را هم داشته باشید اما کسی از آن اطلاعی نداشته باشد، ارزش چندانی ندارد. بنابراین لازم است بعد از راه‌اندازی وبسایت خود، اطلاعاتی از آن را در اختیار دیگران قرار دهید. روش‌های مختلفی برای افزایش آگاهی کاربران وجود دارد. رسانه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر پلتفرم‌هایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا دیگران را از سایت خود مطلع سازید.

چگونهفروش آنلاین خوبی را رقم بزنیم؟

با توسعه‌ی سایت‌های فروش اینترنتی و افزایش کسب‌و‌کارهای آنلاین در پی آن، صاحبان مشاغل به دنبال راهی برای نشان دادن سایت و محصولات و خدمات خود به کاربران هستند. در واقع افزایش فروش آنلاین تبدیل به هدف اصلی کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ شده است. بسیاری از کاربرانی که در زمان وضعیت قرمز کرونا شروع به خرید از سایت‌های فروش آنلاین کردند، امروز به یکی از خریداران وفادار اینگونه سایت‌ها تبدیل شده‌اند. شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی می‌توانید با رعایت برخی استراتژی‌های اساسی و تکنیک‌های بازاریابی، از مزایای این روند برای افزایش فروش آنلاین خود بهره ببرید. در ادامه برخی از این استراتژی‌ها را که در مجله‌ی forbes آمده است، بررسی می‌کنیم.

مخاطبانخود را بشناسید

شما به‌ عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی مهم نیست چه اقداماتی برای سایت خود انجام می‌دهید، تا زمانی که اقدامات شما بر اساس نیاز مخاطبان نباشد ارزشی ندارد. برای انجام صحیح فعالیت‌های بازاریابی و تصمیماتی که در این راستا می‌گیرید، لازم است مخاطبان خود بشناسید. باید بدانید مخاطبان شما به چه چیز‌هایی نیاز دارند و برای برآوردن خواسته‌ی خود چه راهی را انتخاب می‌کنند. در این‌صورت می‌توانید تصمیم بگیرید که چه اقداماتی انجام دهید تا فروش آنلاین سایت خود را افزایش دهید. استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در فروشگاه آنلاین، می‌تواند به شما کمک کند تا الگوی خرید مشتری را پیگیری نمایید و انتظارات او را پیش‌بینی کنید.

در مورداینکه مشتریان چگونه شما را پیدا می‌کنند تحقیق کنید

صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی باید از زمان و منابع بازاریابی خود به صورت صحیح استفاده کند. از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics استفاده کنید تا فعالیت‌های بازاریابی خود را روی زمان و ابزارهای مورد استفاده‌ی مشتریان متمرکز کنید. به بیان ساده‌تر شما به عنوان صاحب فروشگاه آنلاین باید بدانید بهترین راه تبلیغ برای سایت شما چیست؟ آن را پیدا کنید و ادامه دهید.

برایمحصولات خود پیشنهاد منحصر به فرد ارائه دهید

در بسایت فروشگاهی خود پیشنهادی ارائه دهید که به ذهن رقیبتان نرسیده باشد. تحقیق کنید ببینید چه چیزی شما را از سایرین متفاوت می‌کند. بعد از یافتن، آن را به همه‌ی مخاطبان خود اعلام کنید و در شعار خود قرار بگنجانید. پیشنهاد منحصر به فرد شما قرار است مشتری را جذب و حفظ کند، آن را در صفحه‌ی اصلی سایت خود و در برابر دید همه‌ی کاربران قرار دهید. شما همچنین می‌توانید پیشنهاد خود را در رسانه‌های اجتماعی و یا بازاریابی ایمیلی خود برجسته کنید. از این طریق به مخاطبان دلیلی می‌دهید تا به فروشگاه آنلاین شما مراجعه کنند و از محصولات شما خرید نمایند.

تجربه‌ی کاربری مشتری را آسان کنید

هدف یک کسب‌و‌کار آنلاین این است که کاربرانی که قصد خرید دارند او را پیدا کنند. بسیاری از مخاطبان سایت‌های آنلاین، در پی این هستند که خریدی راحت داشه باشند. بنابراین کاری کنید که مشتری بتواند با یک کلیک فرایند خرید را به انجام برساند. اگر تجزیه‌ و تحلیل سایت شما نشان می‌دهد که کاربران وارد سایت می‌شوند ولی بدون خرید آن را ترک می‌کنند، ممکن است تجربه‌ی کاربری بد، دلیل این اقدامشان باشد. بنابراین تحقیق کنید که مشتریان در کدام مراحل خرید با مشکل مواجه می‌شوند، سپس در صدد رفع آن برآیید.

روی خدماتمشتری متمرکز باشید

یکی از عوامل مهمی که در جذب مشتریان و حفظ آن‌ها تاثیر دارد، ارائه‌ی خدمات عالی به مشتریان است. خدمات مشتریان عاملی کلیدی برای تصمیم‌گیری خرید است. برای ارائه‌ی هرچه بهتر خدمات در وب‌سایت خود یک صفحه‌ی تماس ایجاد کنید و راه‌هایی که مخاطبان می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند مانند شماره تماس و یا آدرس ایمیل کاری خود را در آن قرار دهید. مشتریان در خرید آنلاین به ندرت با فروشندگان ملاقات حضوری دارند، بنابراین زمانی که مشتری با شما تماس می‌گیرد به سرعت پاسخ دهید و او را راهنمایی کنید اینکار زمینه‌ی اعتماد هرچه بیشتر مشتری به سایت شما را فراهم می‌کند.

در سایت خودامکان چت آنلاین را فراهم کنید

اضافه کردن امکان چت آنلاین بین مشتریان و شما می‌تواند در افزایش فروش آنلاین بسیار تاثیر‌گذار باشد. صفحه‌ی چت را به سایت خود اضافه کنید و در طول روز آن را کنترل نمایید. مشتریان شما در هر ساعتی از شبانه‌روز ممکن است از طریق سایت خرید کنند. از آنجایی که شما امکان این را ندارید در طول ۲۴ ساعت پاسخگوی صفحه‌ی چت خود باشید، می‌توانید از برنامه‌های پاسخگوی خودکار مانند ربات‌ها استفاده کنید و به مشتری اطلاع دهید چه زمانی به او پاسخ می‌دهید.

فرآیندپرداختی ساده در سایت قرار دهید

همانطور که پیش‌تر گفته شد مشتریان به دنبال این هستند که خرید خود را به آسانی انجام دهند. بنابراین داشتن فرآیندی ساده برای پرداخت در سایت شما می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک گزینه‌ی تسویه حساب مهمان به سایت خود اضافه کنید. با این‌کار زمانی که مشتری برای اولین بار به سایت شما مراجعه کرد، می‌تواند بدون صرف وقت برای پر کردن فرم‌های طولانی، خرید کند. تسویه حساب را به چند صفحه تقسیم کنید تا مشتری با فیلدهای اطلاعات خریدار تحت فشار قرار نگیرد.

برای سایتخود پلتفرم مناسب انتخاب کنید

انتخاب یک پلتفرم ساده که ویژگی‌های مدیریتی دارد، می‌تواند در افزایش فروش آنلاین سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. با انتخاب این پلتفرم مشتریان می‌توانند به راحتی از سایت شما خرید کنند. با این‌کار شما می‌توانید وقت کافی برای توسعه‌ی فروشگاه آنلاین خود خواهید داشت.

سئو سایتدر افزایش فروش مهم است

اگر صاحب یک کسب‌و‌کار آنلاین هستید، باید تلاش کنید تا فروشگاه شما در گوگل رتبه‌ی خوبی کسب کند تا توسط کاربرانی که شما را جستجو می‌کنند، دیده شوید. برای بهبود رتبه‌ی وب‌سایت خود باید روی عباراتی که مشتریان بالقوه‌ شما را با آن جستجو می‌کنند تا فروشگاه شما را پیدا کنند، کار کنید.

محتوایمناسب برای سایت تولید کنید

افراد زمانی که سوالی برایشان پیش می‌آید برای پاسخ به آن به گوگل مراجعه می‌کنند. بنابراین تولید یک محتوای مناسب در سایت که پاسخگوی هرگونه نیاز مخاطب باشد، بسیار مهم و اساسی است. محتوایی ایجاد کنید که اطلاعات جالب و مرتبطی در اختیار مشتری قرار دهد و از این طریق به او کمک کنید تا فروشگاه شما را پیدا کند. می‌توانید محتوای خود را با پرداختن به چالش‌های رایج یا را‌ه‌های استفاده از محصولات خود تولید کنید.

با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.

30 روز ضمانت بازگشت مبلغ

با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: April 03, 2022 April 03, 2022

مطالب مرتبط با چگونه فروش آنلاین خوبی داشته باشیم؟

مطالب مرتبط با چگونه فروش آنلاین خوبی داشته باشیم؟