مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

معرفی سرویس‌های حمل‌ونقل برای ارسال مرسولات در تهران و شهرستان‌ها

تیم محتوا سلدان
نوشته شده در تاریخ February 26, 2022

ارسال موفق و مقرون‌‌ به‌‌صرفه سفارشات مشتریان، یکی از عوامل موثر در کارآمدی فروشگاه‌‌های اینترنتی محسوب می‌شود. فروشگاه‌های آنلاین برای ارسال بسته‌های پستی خود باید با یکی از شرکت‌های معتبر پستی قرارداد ببندند تا با خیال راحت مرسولات مشتریان را به آن‌‌ها بسپارند. شرکت‌های حمل‌‌ونقل تجاری کوچک به مشاغل و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کنند تا با روش‌های امن و مطمئن سفارشات را به دست مشتریان برسانند. این شرکت‌های پستی و حمل‌‌ونقل کالا، نقش مهمی در زنجیره‌ی تامین کسب‌وکارهای کوچک بازی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم ضمن ارزیابی بهترین شرکت‌های حمل‌‌ونقل، به شما کمک کنیم تا مناسب‌ترین گزینه را برای ارسال محموله‌های خود برگزینید.


انواعروش‌های ارسال سفارشات

ارسال مستقیم کالا

شرکت‌‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند مانند شرکت ملی پست ایران، تمامی فرایندهای دریافت و تحویل کالا را به‌تنهایی انجام می‌دهند.

ارسال با واسطه کالا

شرکت‌های حد واسط مانند زاگما و پست‌آسان شرکت‌هایی هستند که محموله را از مشتری تحویل گرفته و به شرکت‌‌های پستی تحویل می‌دهند.

پیک‌های ارسال کالا در لحظه

شرکت‌‌هایی چون اسنپ‌باکس در این دسته قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها دارای تعداد زیادی پیک هستند که در ارائه‌ی هرچه سریع‌تر محموله به مشتریان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

پیک موتوری

این روش بیشتر در مواردی کاربرد دارد که تعداد سفارشات بسیار بالا باشد. بنابراین لازم است شرکت، تعداد زیادی پیک‌ در اختیار داشته باشد. ناگفته نماند که هزینه‌ی ارسال سفارشات با این روش به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

معرفی سرویس‌های پستی وخدمات ارسال کالا در ایران

شرکت ملی پست ایران

ایران یکی از پیسگامان صنعت پست در جهان است که سابقه‌ای طولانی در شرکت ملی پست ایران به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌‌ها در زمینه‌ی حمل‌ونقل کالا دارای ۶ سرویس برای ارسال محموله‌ها به شرح زیر می‌باشد:

پست عادی: این روش تنها برای ارسال نامه‌ و مطبوعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌ این صورت که پس از الصاق تمبر روی نامه‌ها، بدون نیاز به رسید برای فرستنده و امضا از گیرنده، پاکت را به صندوق‌های پستی سطح شهر انداخته و با هزینه‌ی بسیار پایین، مرسوله پست می‌شود.

پست سفارشی: بعد از پست عادی، پست سفارشی کم‌ترین هزینه را در میان سرویس‌های پستی شرکت ملی پست ایران دارد. در این روش افراد کالای مورد نظر خود را به دست ماموران پست می‌رسانند تا پس از تایید نهایی، طی حداقل ۳ و حداکثر ۷ روز به گیرنده تحویل داده شود.

پست پیشتاز: پست پیشتاز در واقع ارسال محموله با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تر است. هزینه‌ی انجام این پست نسبت به پست سفارشی بیشتر بوده و طی حداکثر ۳ روز کاری محموله به دست گیرنده می‌رسد.

پست ویژه: این سرویس ازسریع‌ترین و گران‌ترین سرویس‌های شرکت ملی ایران است. شرکت موظف است در ساعت ۲۲ همان روز یا ساعت ۱۰ صبح فردا محموله را به دست گیرنده برساند. چنانچه تاخیری در زمان ارسال محموله به‌وجود آید موظف است خسارت وارده را جبران نماید.

پرداخت در محل: یکی دیگر از سرویس‌های شرکت ملی پست ایران، سرویس پرداخت در محل است که به اختصار COD نامیده می‌شود. در این روش ماموران پست، هزینه‌ی ارسال محموله را در محل، از گیرنده دریافت می‌کنند. در این صورت احتمال تقلب یا دریافت کالای معیوب تا حدی زیادی از بین می‌رود.

پست تلفنی ۱۹۳: این سرویس هم‌اکنون در تهران انجام می‌شود. در این روش به‌جای اینکه مشتری به دفاتر پستی مراجعه کند، از طریق تماس با شماره‌ی ۱۹۳، ماموران پستی، خود را به مشتری می‌رسانند. پس از تماس با شرکت پست، ماموران در محل حادثه حاضر شده و اقدامات لازم برای ارسال محموله آغاز می‌شود.

ارسال از طریق دفاتر پیشخوان

باجه‌های پستی یا دفاتر پیشخوان یکی از روش‌های قدیمی برای ارسال مرسولات محسوب می‌شود. افراد پس از حضور در مراکز پیشخوان و بسته‌بندی مرسولات اقدام به ارسال آن می‌کنند. ارسال با این روش نیاز به بستن هیچ‌گونه قراردادی با فروشگا‌ه‌های آنلاین ندارد. ضمن اینکه امکان ارسال مرسولات به صورت پست ویژه نیز فراهم است.

ارسال از طریق باربری

یکی از روش‌هایی که فروشگاه‌‌های آنلاین برای ارسال سفارشات مشتریان از آن استفاده می‌کنند مراجعه به باربری است که برای بارهای بزرگ و ارسال آن‌ها به شهرستان‌های دیگر گزینه‌ی مناسبی است.

از مزایای ارسال کالا از طریق باربری می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ی بسته‌بندی، امکان پرداخت هزینه در محل، امنیت در حمل‌ونقل و از معایب آن می‌توان سرعت بسیار پایین حمل کالا را برشمرد.

ارسال از طریق تیپاکس

یکی از شرکت‌های پستی غیردولتی که قدمت طولانی هم دارد، تیپاکس است. برای این شرکت بیش از ۵۰۰ نمایندگی در سراسر کشور وجود دارد. از این رو مناسب‌ترین گزینه برای فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شود. شرکت تیپاکس خدماتی از قبیل بیمه مرسولات، بسته‌بندی و پرداخت در محل را ارائه می‌دهد. از مزیت‌‌های دیگر این شرکت نسبت به شرکت ملی پست ایران می‌توان به سقف بیمه تا ارزش ۳۰ میلیون تومان و عدم محدودیت در ارسال کالا (مایعات و ظرف‌های شکستنی) اشاره کرد. از معایب آن هم این است که حداقل باید ۱۰ سفارش در روز داشته باشید.

ارسال از طریق چاپار

شرکت کالارسان چاپار با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه‌ی حمل‌‌ونقل زمینی و هوایی، دارای بیش از ۱۰۰ نمایندگی در سراسر کشور می‌باشد. ارسال محموله توسط این شرکت به این صورت است که ابتدا به صورت اینترنتی و از طریق اپلیکیشن، سفارش بسته‌های پستی خود را ثبت می‌کنید. سپس مراحل ارسال آغاز می‌شود. شرکت چاپار دارای سرویس‌های مختلفی برای ارسال محموله‌ است که عبارتند از:

ارسال اکسپرس: سرویس اکسپرس از سرویس‌های فوری برای ارسال محموله به درب منازل است. ارسال از طریق این سیستم ضمن تسریع در ارسال کالا، شرایط را برای ارسال دقیق، منظم و با قیمت مناسب فراهم می‌کند.

ارسال داخلی: چاپار با بیش از ۱۰۰ نمایندگی در سراسر کشور از طریق خطوط هواپیمایی ماهان و آسمان امکان ارسال محموله را به تمام نقاط ایران در درب منزل را فراهم آورده است.

حمل‌‌و‌نقل بین‌المللی: یکی‌ دیگر از خدماتی که توسط شرکت چاپار ارائه می‌شود حمل‌‌ونقل بین‌المللی مرسولات و ترخیص محموله از گمرک است.

ارسال از طریق یارباکس

از شرکت‌های دیگری که در زمینه‌ی حمل‌‌ونقل مرسولات خدمت‌رسانی می‌کند، یارباکس است. امنیت کالاهای ارسالی و استخدام نیروهای کارآزموده و حرفه‌ای از مهم‌ترین نکاتی است که در این شرکت توجه بسیاری به آن می‌شود.

از مزیت‌های ارسال کالا از طریق یارباکس می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن، صرفه‌جویی در زمان، بیمه‌ی مرسولات، استفاده‌ی آسان، امکان پیگیری محصولات و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

ارسال از طریق ماهکس

شرکت ماهکس (سریع‌ ترابر ماهان)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف لجستیک است که در زمینه پست داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. سرعت و کیفیت بالای خدمات از مهم‌ترین مواردی است که موجب تمایز این شرکت نسبت به رقبا می‌شود.

ارسال از طریق کاراپست

یکی از سرویس‌های مناسب برای ارسال یک روزه‌‌ی کالا، کاراپست است. این شرکت نمایندگی‌‌های زیادی در سراسر کشور دارد. ردیابی و پیگیری لحظه به لحظه و امکان حمل محصولات گران‌قیمت و خاص دو مزیت عمده‌ی این سیستم ارسال کالا محسوب می‌شود.

ارسال با شرکت پستی تی‌ان‌تی

TNT یکی از شرکت‌های بزرگ پستی در دنیاست که هم‌اکنون در شهرهای مختلف ایران هم نمایندگی دارد. یکی از اصلی‌ترین خدمات این شرکت، ارسال کالا به خارج از کشور است. TNT اکسپرس، سرویس‌های مختلفی برای ارسال محموله دارد از جمله:

سرویس کالا در همان روز: برای ارسال محموله‌های فوری گزینه‌ی مناسبی است.

سرویس کالا در روز بعد: برای ارسال محموله‌هایی که فوریت زمانی بالایی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر ادارات، شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی از این سرویس استفاده می‌کنند.

ارسال از طریق شرکت پستی تی‌پی‌جی

یک سرویس پستی بین‌المللی است که هم‌اکنون در شهرهای مختلف ایران هم شعبه دارد. از مزایای این سرویس پستی می‌توان به بسته‌بندی و پیگیری لحظه به لحظه، ارسال محصولات شکستنی و با ارزش، کیفیت بالا در دریافت و تحویل مرسوله اشاره کرد.

ارسال از طریق شرکت پستی پی‌دی‌ای

پی‌دی‌ای یکی از سرویس‌های پستی سریع با امنیت بالاست. با بهره‌گیری از این سیستم می‌توانید لحظه ‌به ‌لحظه مسیر حرکت مرسوله‌ی خود را پیگیری نمایید. از مزیت‌های استفاده از این سیستم حمل‌ونقل پستی، می‌توان به ارزان بودن، قابلیت رهگیری مرسولات و ارسال در سریع‌ترین زمان ممکن اشاره کرد.

ارسال از طریق اسنپ‌باکس

اسنپ‌‌باکس یکی از سرویس‌های ارسال محموله در دسترس در سراسر کشور است. این سرویس پستی هزینه‌ی بسیار بالاتری نسبت به دیگر سرویس‌های حمل‌ونقل دارد. اگرچه سرعت ارسال محموله در آن به مراتب بیشتر از سایرین است. وجود تعداد زیادی از این پیک‌‌های اسنپ‌باکس موجب شده تا هزینه‌ی ارسال محموله‌ها تا حد زیادی کاهش یابد. امکان پرداخت آنلاین، ردیابی لحظه‌ای و پشتیبانی ۲۴ ساعته از مزایای این سرویس پستی است.

ارسال از طریق الوپیک

یکی از روش‌های مرسوم ارسال کالا استفاده از سرویس‌ الوپیک است. در این روش با نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه قادر خواهید بود تا در هر نقطه‌ای که هستید برای ارسال بسته‌های خود اقدام کنید. این سیستم در حال حاضر تنها در تهران خدمت‌رسانی انجام می‌دهد. از مزایای ارسال محموله با این روش پستی، می‌‌توان به صرفه‌جویی در هزینه، تحویل مرسوله در سریع‌ترین زمان ممکن، پیگیری مسیر حمل کالا، ارائه‌ی خدمات معتبر و ۲۴ ساعته، امکان انجام درخواست برای چند مقصد و عدم محدودیت در ارسال نوع کالا اشاره کرد.

ارسال از طریق اسپید

سرویس حمل کالای اسپید، در حال حاضر تنها در تهران مشغول به فعالیت می‌باشد. در این سرویس امکان انبار، پردازش و ارسال محمولات به صورت تجمیعی وجود دارد. از مزیت‌‌های این سرویس می‌توان به امکان ردیابی محصولات، پرداخت در محل، ارسال روزانه و پشتیبانی ۲۴ ساعته اشاره کرد.

ارسال از طریق پادرو

پادرو یک پلتفرم است که در حوزه‌ی پرداخت و ارسال بسته‌ها و محمولات کاربرد دارد. از مزایای ارسال کالا از این طریق می‌توان به ارسال در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان پشتیبانی مشتری و عدم محدودیت در ارسال بسته‌ها اشاره نمود. بالا بودن هزینه‌ی ارسال کالا از نقاط ضعف این سرویس محسوب می‌شود.

ارسال از طریق تپسی

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی حمل‌ونقل بین‌ شهری و ارسال کالا فعالیت می‌کند تپسی است. با اپلیکیشن هوشمند تپسی می‌توانید در هر نقطه‌ای از تهران یا استان‌های دیگر که حضور دارید درخواست خود را ثبت کنید و از امکانات آن بهره‌مند شوید. وجود گزینه‌ی همیار در اپلیکیشن برای خرید روزانه، عدم تغییر تعرفه در روزهای بارانی و برفی، پشتیبانی و استفاده از سرویس در صورت عدم دسترسی به اینترنت از مزایای این سیستم محسوب می‌شود.

عوامل اثرگذار بر انتخاببهترین سرویس‌های حمل‌ونقل

می توان عوامل متعددی را در انتخاب بهترین سرویس‌ برایمحموله‌‌های سفارشی برشمرد. این عوامل عبارت است از:

سرعت تحویل

برای تحویل سریع‌تر، بهتر است از سرویس‌هایی استفاده کنیم که امکان حمل‌ونقل شبانه یا حمل‌ونقل هوایی سریع برایشان فراهم باشد. کار با سریع‌ترین سرویس‌های ارسال محموله‌ با نرخ اضافی همراه است. این در حالی‌ست که ارزان‌ترین شرکت‌‌های حمل‌ونقل، دارای سرعت پایین‌‌تری برای حمل‌ونقل می‌باشند.

محدودیت‌‌های حمل‌‌ونقل

محدودیت حمل مواد خطرناک، محدودیت وزن و محدودیت اندازه از جمله مهم‌ترین محدودیت‌هایی‌ست که سرویس‌‌‌های ارسال محصولات با آن روبه‌رو هستند. بنابراین لازم است با محدودیت‌های وزن و اندازه برای شرکت‌هایی که قصد همکاری با آنها را دارید کاملا آشنا باشید.

تحویل آخر هفته

یکی از موارد مهمی که در انتخاب سرویس‌های انتخابی باید در نظر بگیرید این موضوع است که آیا شرکت‌های حمل‌ونقلی که قصد دارید از خدمات آنها استفاده کنید آخر هفته‌ها هم فعالیت می‌کنند یا خیر. چنانچه شرکتی در آخر هفته‌ها تحویل نداشته باشد باید دو روز کاری برای دریافت کالا صبر کنید.

بیمه

اگر بسته شما در حین حمل‌ونقل گم شود یا آسیب ببیند چه می‌شود؟ بنابراین بیمه برای شرکت‌‌های حمل‌ونقل یک ضرورت محسوب می‌شود.

ردیابی

انتظار طولانی‌مدت برای اقلام سفارشی عموما به کابوس ناامیدکننده‌ای برای خریداران تبدیل می‌شود. زیرا نمی‌توانند ببینند که چه اتفاقی برای اقلام سفارشی رخ داده است. از این‌رو قابلیت ردیابی بسته‌ها عاملی حیاتی برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین سرویس حمل‌ونقل نقل محسوب می‌شود.

نرخ حمل‌‌ونقل

یافتن یک گزینه‌ی ارزان برای ارسال بسته‌ها گزینه‌ی مهمی برای مشتریان است. باید اطمینان حاصل کرد که برقراری تعادل بین هزینه‌ی حمل‌ونقل و سایر عوامل وجود دارد.

خدمات مشتری

یکی‌دیگر از عوامل اثرگذار در انتخاب شرکت برای تحویل کالا، پشتیبانی مشتری است اگر سرویسی انتخاب کردید که پاسخگو نیست نه‌تنها برای شما بلکه برای مشتری نیز ناامیدکننده است. حتی می‌تواند باعث شود که پس از خرید تصوری منفی از کسب‌وکار شما در ذهن مشتری ایجاد شود.

با بهترین فروشگاه ساز رایگان، کسب و کار خود را آنلاین کنید.

30 روز ضمانت بازگشت مبلغ

با نرخ پایین فروش آنلاین خود خداحافظی کنید!

تیم محتوا سلدان
نویسنده تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: February 26, 2022 February 26, 2022

مطالب مرتبط با معرفی سرویس‌های حمل‌ونقل برای ارسال مرسولات در تهران و شهرستان‌ها

مطالب مرتبط با معرفی سرویس‌های حمل‌ونقل برای ارسال مرسولات در تهران و شهرستان‌ها