راهنمای جامع استفاده از ابزار گوگل ادورز در سال 2021


اگر هر مقدار پولی برای تبلیغات در نظر گرفته اید که به وسیله آن به مخاطبان هدف خود برسید، بهتر است که این پول را در جایی درست خرج کنید. گوگل ادورز جایی است که بیش از 246 میلیون نفر بازدید کننده منحصر به فرد با 3 و نیم میلیارد تعامل روزانه در آن حضور دارند.

ابزار گوگل ادورز دو سال بعد از اینکه سایت گوگل به محبوب

ابزار گوگل ادورز دو سال بعد از اینکه سایت گوگل به محبوب ترین موتور جستجوی جهان تبدیل شود، راه اندازی شد. این پلتفرم تبلیغاتی اولین بار در اکتبر سال 2000 میلادی با نام گوگل ادورز به دنیای تبلیغات وارد شد اما بعد از برندسازی مجدد در سال 2018 میلادی، اسم آن به گوگل ادز تغییر کرد و این ابزار می تواند منبعی بالقوه برای جذب مشتری های جدید در حجم انبوه باشد. در این نوشته قصد داریم که ابزار گوگل ادورز را برسی کنیم و چیزهایی که لازم دارید تا در گوگل تبلیغات کنید را ذکر کنیم. ما خصوصیات خاص ابزار گوگل ادورز را برسی می کنیم و به شما یاد خواهیم داد که چگونه کمپین های خود را برای رسیدن به بهترین نتایج بهینه کنید.

هر چه کمپین های پولی شما قوی تر و متمرکزتر باشد، کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد که در نتیجه به مشتریان جدید دست خواهید یافت و این دلیل محبوبیت روزافزون ابزار گوگل ادورز در بین همه کسب و کارها می باشد. گوگل ادورز پلتفرم تبلیغاتی پولی می باشد که زیر مجموعه ای از تبلیغاتی به نام « پرداخت به ازای کلیک » می باشد که در آن تبلیغ کننده بر اساس کلیک هایی که تبلیغ او دریافت می کند، پول پرداخت می کند. گوگل ادورز، راهی موثر برای افزایش ترافیکو جذب مشتریان مناسب به کسب وکار شما می باشد. هنگامی که مشتریان هدف شما در گوگل به دنبال محصولات و خدماتی می باشند که ارائه می کنید، ابزار گوگل ادورز ابزاری کارآمد برای جذب ترافیک به سایت شما و جذب مشتریان جدید می باشد.

ابزار گوگل ادورز به شما این امکان را می دهد تا تبلیغات خود را ایجاد کنید و از طریق گوشی های هوشمند و دسکتاپ کامپیوترها آنها را در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار دهید. این به این معنی است کسب وکار شما در نتایج موتورهای جستجو به مشتریان هدفی که به دنبال کالاها و خدمات شما می باشند، نمایش داده می شود. با این روش به مشتریانی که آگهی شما را دیده و روی آن کلیک کرده اند، دست پیدا خواهید کرد.

نکته: تبلیغات در گوگل ادورز می تواند متفاوت از سایر کانال های تبلیغاتی مانند یوتیوب و شبکه نمایش گوگل ( GDN ) باشد.

در طول زمان، تبلیغات گوگل ادورز به شما کمک خواهد کرد تا

در طول زمان، تبلیغات گوگل ادورز به شما کمک خواهد کرد تا تبلیغات خود را برای رسیدن به مشتری های بیشتر، آنالیز کنید و آنها را بهبود ببخشید. علاوه بر این، مهم نیست که اندازه کسب وکار و منابع شما چقدر است. شما می توانید بر حسب بودجه تبلیغاتی خود در گوگل ادورز، تبلیغ کنید. ابزار های گوگل ادورز به شما این امکان را می دهند تا به طور پیوسته تبلیغ خود را رصد کنید و حتی آنها را هر زمانی که خواستید، متوقف کنید.

آیا ابزار گوگل ادورز واقعا موثر است؟

برای جواب این پرسش، باید چند آمار را در نظر بگیریم. گوگل ادورز دارای نرخ کلیک نزدیک به 8 درصد می باشد. نمایش تبلیغات محصولات در گوگل ادورز در ماه تقریبا 180 میلیون بار دیده می شود. 43 درصد از مشتریانی که چیزی می خرند، تبلیغات آن را در یوتیوب دیده اند. با توجه به این آمار، جواب پرسش فوق مثبت می باشد. گوگل ادورز ابزاری موثر برای تبلیغات می باشد. با یک کمپین تبلیغاتی بهینه و موثر، می توانید نرخ بازگشت سرمایه بالایی را در گوگل ادورز به دست بیاورید.

چرا تبلیغات در گوگل؟

گوگل محبوب ترین موتور جستجوی جهان می باشد که هر روز سه و نیم میلیارد عبارت در آن جستجو می شود. سایت گوگل منبعی می باشد که توسط افراد مختلفی در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در آن نیازهای خود را جستجو کرده و گوگل با استفاده از ترکیبی از نتایج طبیعی و تبلیغات پولی به مسائل آنها جواب می دهد. بر اساس آمار سایت گوگل، تبلیغ کنندگان به ازای هر دلاری که برای تبلیغات گوگل خرج می کنند، هشت دلار به دست می آورند. این موارد بعضی از دلایلی هستند که شما باید تبلیغات در گوگل را مدنظر داشته باشید. هزاران شرکت برای ارتقا و تبلیغ کسب و کار خود از گوگل ادورز استفاده می کنند که به این معنی می باشد که اگر حتی به صورت طبیعی برای یک عبارت رتبه به دست آورده باشید، نتایج مربوط به شما پایین تر از رقیبانتان قرار می گیرد.

اگر شما از تبلیغات کلیکی برای تبلیغ محصول و خدمات خود استفاده

اگر شما از تبلیغات کلیکی برای تبلیغ محصول و خدمات خود استفاده می کنید، تبلیغات گوگل ادورز باید بخشی از استراتژی تبلیغات شما باشد.

دلایلی که چرا تبلیغات گوگل ادورز شما کار نمی کند

اگر شما تبلیغات ناموفقی در گوگل داشته اید، تسلیم نشوید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا تبلیغات شما عملکرد پایینی داشته است. بیاید بعضی از این دلایل را برسی کنیم.

عبارت کلیدی کلی

مهم است که در تبلیغات کلمات کلیدی خود را به صورت خاص و متمرکز انتخاب کنید. در تبلیغات باید کلمات کلیدی که برای تبلیغات خود انتخاب کرده اید را آزمایش کنید که آیا نتیجه مطلوبی در گوگل ادورز دارند یا نه. اگر کلمات کلیدی شما خیلی کلی باشند، گوگل تبلیغات شما را در معرض دید مخاطبان اشتباه قرار خواهد داد که این به معنی نرخ کلیک کمتر و هزینه تبلیغاتی بالاتر می باشد. همیشه تبلیغات خود را بازبینی کنید و آن را با خواسته های مخاطبین هدف خود تنظیم کنید. این فرایند را تکرار کنید تا به نتایج موثر برسید.

تبلیغات غیر مرتبط

اگر تبلیغ شما با اهداف جستجوکنندگان مطابق نباشد، شما به کلیک های کافی برای تبلیغ خود دست پیدا نخواهید کرد. عنوان و بدنه تبلیغ شما باید با کلمات کلیدی که روی آنها سرمایه گذاری کرده اید، منطبق باشد و راه حل تبلیغ شما، بازاریابی برای مسائلی است که جستجوکنندگان با آنها سروکار دارند. برای این منظور راه حلی این است که برای هر کمپین، چندین تبلیغ درست کنید و یا بهتر است که از خصوصیت تبلیغ واکنشگرای جستجوی « Responsive Search Ads » گوگل استفاده کنید.

نمره کیفی پایین

با استفاده از نمره کیفی شما، گوگل تصمیم می گیرد که به تبلیغ شما چه رتبه ای بدهد. هر چقدر که رتبه شما بالاتر باشد، در جایگاه های بهتری قرار می گیرید. اگر نمره کیفی شما پایین باشد، افراد کمی تبلیغ شما را خواهند دید و شانس کمتری برای تبدیل بازدید کننده به مشتری دارید. گوگل نمره کیفی تبلیغ را به شما نشان می دهد اما بهبود آن بر عهده خود شماست.

صفحه فرود ضعیف

تلاش های شما تنها محدود به تبلیغات نمی باشد. تجربه کاری کاربر بعد از اینکه روی تبلیغ شما کلیک کرد، خیلی مهم می باشد. کاربران با کلیک بر روی تبلیغ شما چه چیزی را مشاهده خواهند کرد؟ آیا صفحه فرود شما بهینه می باشد؟ آیا صفحه فرود شما جوابگوی مسائل کاربران می باشد؟ اینها سوالاتی هستند که باید روی آنها وقت گذاشته شود و بهترین جواب را برای آنها به دست بیاوریم.

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

تبلیغات گوگل شما به مشتریان بالقوه ای که به محصولات و خدمات شما علاقمند هستند نشان داده می شود. تبلیغ کنندگان روی عبارات جستجو یا کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و برندگان این مزایده بر حسب نوع کمپین تبلیغاتی، در بالای صفحه نتایج موتور جستجو، در صفحه یوتیوب یا در وب سایت های مرتبط قرار می گیرند. عوامل زیادی در ایجاد موثر و با عملکرد بالای تبلیغات گوگل موثر است و چند تا از این عوامل را برسی می کنیم.

رتبه تبلیغ و نمره کیفی

رتبه تبلیغ، جایگاه تبلیغ شما را نشان می دهد و نمره کیفی یکی از دو عاملی ( عامل دوم میزان پول مزایده می باشد ) می باشد که رتبه تبلیغ شما را مشخص می کند. به یاد داشته باشید که نمره کیفی شما مبتنی بر کیفیت و مرتبط بودن تبلیغ شما می باشد و گوگل این نمره را با استفاده از میزان کلیک مردم روی تبلیغ شما، اندازه گیری می کند. میزان کلیک خوری تبلیغ شما بستگی به این دارد که چقدر تبلیغ شما با خواسته های کاربران منطبق است. باید روی نمره کیفی خود زمانی که کمپین تبلیغاتی خود را اجرا می کنید، متمرکز شوید و روی افزایش این عامل کار کنید. حتی بیشتر از پولی که برای تبلیغات خود صرف می کنید، توجه کنید.

انواع کمپین های تبلیغاتی

سه نوع کمپین در تبلیغات گوگل وجود دارد: جستجو، نمایش یا ویدیو.

1. تبلیغات از طریق جستجو

تبلیغات از طریق جستجو متن تبلیغاتی می باشد که در صفحه نتایج گوگل قرار می گیرد و علامت Ad را در کنار خود دارند. مزایای تبلیغات از موتورهای جستجو این است که تبلیغ شما در جایی نشان داده می شود که جستجو گران برای دستیابی به اطلاعات خود ابتدا به آن مراجعه می کنند و گوگل تبلیغ شما را به همان فرمتی که نتایج جستجو نشان داده می شود، به کاربران نشان داده می شود.

2. تبلیغات واکنشگرای جستجو

تبلیغات واکنشگرای جستجو یا Responsive Search Ads به شما اجازه می دهد تا چندین نسخه از عناوین و بدنه مختلف به تبلیغات گوگل اضافه کنید تا به بهترین شکل به کاربران نشان داده شود. با استفاده از تبلیغات واکنشگرا شما می توانید یک تبلیغ پویا به کمپین های تبلیغاتی خود اضافه کنید تا زمانی که تبلیغ به بهترین شکل ممکن برای کاربران به نمایش درآید و بنابراین تعداد کلیک های بیشتری دریافت می کنید.

3. تبلیغات نمایشی

شرکت گوگل دارای مجموعه ای از وب سایت ها می باشد که در صنایع مختلفی فعالیت می کنند و دارای مخاطبان بسیاری می باشند که تبلیغات گوگل برای آنها به نمایش در می آید و این مجموعه به شبکه نمایشی گوگل ( GDN ) معروف می باشد و از این طریق تبلیغ کسب و کارهای مختلف به کاربران نشان داده می شود.

4. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدویی قبل و بعد از ویدیوهای سایت یوتیوب قرار می گیرند. به یاد داشته باشید که سایت یوتیوب علاوه بر این که سایت نمایش ویدیوها می باشد، یک موتور جستجو می باشد. کلمات کلیدی درست در جلوی ویدیو قرار خواهد گرفت و نمایش آنها در یوتیوب توجه کاربران را به خود جلب می کند.

محل قرار گیری تبلیغ

وقتی که اولین بار تبلیغات گوگل خود را راه اندازی می کنید، برای نمایش تبلیغ خود منطقه ای را انتخاب خواهید کرد. اگر صاحب یک فروشگاه محلی باشید، منطقه ای که فروشگاه شما در آن قرار دارد را به عنوان محل نمایش تبلیغ انتخاب خواهید کرد. اگر صاحب کسب و کاری در مقیاس جهانی باشید، تمام کشورها را به عنوان محل نمایش تبلیغ خود انتخاب خواهید کرد. تنظیمات محل تبلیغات شما در جایگاه تبلیغ نقش خواهد داشت. برای مثال، اگر صاحب یک باشگاه یوگا در سان فرانسیسکو باشید، کسی که در نیویورک عبارت « باشگاه یوگا » را جستجو کند، تبلیغ باشگاه یوگا شما را نخواهد دید و مهم نیست که رتبه تبلیغات شما چقدر است. این اتفاق به خاطر اهداف و سیاست های اصلی گوگل می باشد که آن سیاست ها به این صورت است که مرتبط ترین نتایج را به جستجوکنندگان نشان می دهد.

کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای تبلیغات پولی به اندازه کلمات کلیدی در جستجوی طبیعی مهم می باشد. کلمات کلیدی شما باید تا جایی که ممکن است با نیازهای کاربران مطابقت داشته باشد چون که گوگل تبلیغ شما را با عبارات پرس وجوی که مبتنی بر کلمات کلیدی انتخابی شما هستند، مطابقت می دهد. هر گروه تبلیغاتی که شما داخل کمپین خود ایجاد می کنید باید مجموعه ای کوچک از کلمات کلیدی را هدف قرار دهند ( در حالت بهینه یک تا پنج کلمه کلیدی) و گوگل بر اساس این انتخاب ها، تبلیغ شما را نشان خواهد داد.

انواع match type ها

match type ها به گوگل می گویند که عبارت جستجو شده توسط کاربر به چه صورت با کلمات کلیدی که برای تبلیغات در نظر گرفته ایم مطابقت داشته باشد. چهار نوع از match type ها وجود دارند که می توانید آنها را انتخاب کنید:

Broad match

حالت پیش فرض در تنظیمات ادورز می باشد که از هر کلمه داخل کلمات کلیدی شما در هر حالت استفاده می کند. یعنی تبلیغ شما در تمامی حالت هایی که کلمه کلیدی شما در ترکیب های دیگری به کار رفته باشد نمایش داده می شود.

Modified broad match

در این حالت گستردگی نمایش تبلیغ شما کمتر می شود. گوگل هم معنی ها و کلمات هم مفهوم را حذف می کند و دیگر تبلیغ شما در این عبارات نمایش داده نمی شود .

Phrase match

در این حالت، عبارتی که کاربر جستجو می کند باید دقیقا شامل کلیدواژه های ما باشد اما می تواند شامل کلمات اضافی قبل و بعد از آن عبارت باشد.

Exact match

در این حالت، عبارت جستجوی کاربر باید دقیقا همان کلیدواژه ما باشد. بنابراین فقط در زمانی که جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر ما اتفاق بیافتد، تبلیغ ما نشان داده می شود.

عنوان و توضیح تبلیغ

تبلیغ شما می تواند تفاوت میان تعداد کلیک های که تبلیغ شما می گیرد را با کلیک های رقیب های شما مشخص کند. مهم است که متن تبلیغات شما با نیازها و خواسته ها کاربران مطابقت داشته باشد و به نیازهای آنان پاسخ دهد. برای درک این موضوع مثالی را با هم مرور میکنیم.

 

نمونه ای از ساختار یک تبلیغ آگهی

نمونه ای از ساختار یک تبلیغ آگهی

 

یک جستجو برای «آموزش شنا به کودکان» این نتیجه را می دهد. تبلیغ به صورت مختصر و مفید، اهداف شرکت را بیان می کند و به مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می کند. شرکت Swim Revolution به خوبی می داند که باید کلمات کلیدی در عناوین تبلیغ خود قرار دهد بنابراین به سرعت متوجه می شویم که این تبلیغ با جیزی که ما به دنبالش هستیم، مطابقت دارد. متن توضیحات به ما می گوید که چرا این آموزش بهترین انتخاب برای شنا می باشد چون که دغدغه های کاربران را می گوید. این نوع از متن های تبلیغاتی برای شما کلیک به همرا ه خواهد آورد اما برای نرخ تبدیل موفق علاوه بر متن توضیح عواملی مانند صفحه فرود سایت شما و عوامل دیگری نیز موثر هستند.

 

و در قسمت آخر مقاله می خواهیم یک پلتفرم حرفه ای برای کسانی که می خواهند فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند را معرفی کنیم و این فروشگاه ساز رایگان را معرفی می کنیم. سلدن یک سیستم فروشگاه ساز حرفه ای است و یک فروشگاه حرفه ای را بدون درگیر شدن با مباحث فنی مانند هاست و برنامه نویسی به شما تحویل می دهد. ساخت فروشگاه در سلدان کاملا رایگان می باشد و با ساخت حساب کاربری در سایت می توانید هر تعداد فروشگاه خواستید را راه اندازی کنید و تنها هزینه ای که سلدان از شما می گیرد، حق کمیسون می باشد و به ازای هر فروش مبلغ نیم تا 2 درصد از حق فروش به عنوان کمیسیون از شما می گیرد. سایت سلدان فروشگاه های حرفه ای را بر اساس فاکتورهای سئو ایجاد می کند و یک فروشگاه خوب مبتنی بر سئو را تقدیم کاربران می کند. یکی از جالب ترین و کاربردی ترین بخش های سایت فروشگاه ساز سلدان امکان ایجاد کمپین های تبلیغاتی و مدیریت آنها می باشد و تمامی بخش های مرتبط با تبلیغات و کمپین ها را به راحتی با استفاده از سایت سلدان و به صورت رایگان می توانید پیاده سازی کنید. یکی از کارهای جالبی که در سلدان انجام می شود، مدیریت و ساخت تبلیغات بر اساس هوش مصنوعی می باشد که اطلاعات بیشتر در اینجا موجود می باشد.

 

 




🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تیم محتوا سلدان نویسنده: تیم محتوا سلدان
تاریخ انتشار: August 20, 2021 04:00
تاریخ آخرین بازنویسی: August 20, 2021 04:00







برسی جامع ابزار گوگل ادورز

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از بهترین پلتفرم های تبلیغاتی که برترین موتور جستجوی جهان از آن پشتیبانی می کند، ابزار گوگل ادورز می باشد. این ابزار دارای پنل کاربری ساده ای می باشد. با این حال برای موفقیت در این نوع تبلیغات باید مرتبا دانش خود در این حوزه را افزایش داد. در این مقاله

آموزش افزودن محصول به اینستاگرام و ساخت کاتالوگ محصولات در فیس بوک

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تا چند سال پیشاینستاگرام بیشتر فضایی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود .اما کم کم مردم یاد گرفتند که از این فضا برای کسب و افزایش درآمدشان استفاده کنند. و همین موضوع باعث شد اینستاگرام قابلیت های جدیدی را در پلتفرمش قرار دهد و آن هم امکان اضافه کردن صف

12 دلیلی که چرا گوگل ادورز می تواند شما را به مشتریان جدید رساند

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

بازاریابی آنلاین و گوگل ادورز مکمل یکدیگر می باشند. زمانی که یک مشتری به دنبال یک محصول،خدمت، رستوان یا هر چیز دیگری می باشد، آنها احتمالا خواسته های خود را در موتور جستجوی گوگل جستجو می کنند. گوگل ادورز اینگونه کار می کند : زمانی که کاربری عباراتی را در گ

آموزش تولید محتوا محصولات برای فروشگاه آنلاین

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

تولید محتوا برای وب سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. افزایش ترافیک و بازدید وب سایت یکی از فواید ضروری تولید محتوا برای وب سایت به شمار می آید. تولید محتوا فروشگاه برای کسب و کار شما ضروری است. اگر شما برای وب سایت خود محتوا های جذاب تولید کنید چه بسا که

آموزش دریافت نمادهای الزامی فروشگاه های آنلاین

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

دریافت نماد اعتماد الکترونیک به شما این امکان را می دهد تا بتوانید استانداردهای لازم برای جذب مخاطبان و تامین امنیت کاربران را دریافت کنید. با این نمادها کاربران با خیال راحت می توانند محصولات خود را از وب سایت های شما خریداری کنند و به راحتی اینکار سبب جل

7 قدم برای راه اندازی یک کمپین در گوگل ادورز

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

یکی از بهترین پلتفرم های تبلیغاتی، ابزار گوگل ادورز می باشد. این ابزار دارای پنل کاربری ساده ای می باشد. با این وجود برای موفقیت کمپین های تبلغاتی گوگل ادورز باید مرتبا دانش خود را در این حوزه افزایش داد و در این مرحله مراحل راه اندازی کمپین در گوگل ادورز

آموزش ساخت مدل سه بعدی برای محصولات برای فروشگاه اینترنتی

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

ایجاد یک سایت فروشگاهی نیاز به دانش در خصوص محتوا و ظاهر مناسب و دقیق مرتبط با این نوع سایت ها دارد. دلیل این موضوع به رقبابر می گردد. سایتهای فروشگاهی زیادی وجود دارند که به واسطه سایت خوبی که طراحی کرده اند، مخاطبان زیادی را به خود جلب نموده اند. پس اگر

6 دلیلی که هر کسب وکاری باید از ابزار گوگل ادورز استفاده کند

🧡 پسندیده: 0

💡 تشویق: 0

دنیای بازاریابی ظرف چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است و ابزار گوگل ادورز یکی از ابزارهایی است که در این تغییرات نقش داشته است. این ایزار یکی از موثرترین ابزارهای پولی تبلیغات در جهان می باشد و توسط هزاران شرکت کوچک، متوسط و بزرگ استفاده می شود.هدف تمامی